kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2017-11-02 06:49 Karosszéria (javítás?)

hil írta:
kempelen írta:
Bitu79 írta: Ami még kis rozsda,azzal mi a frászt lehet csinálni,hogy megállítsa az ember?De érdekes,hogy itt rohad.Rozsdapassziválóval átkenni,aztán meg lealvázvédőzni?Komplett alvázvédelemre nem merem elvinni a kocsit,mert ott darabokra szedik,ami még a kisebb gond.Az igazi félelmem,hogy mindent összekennének alvázvédővel(pl:kárpitokat,lakkozást).Talán még a motortérbe is jutna alvázvédő.Ugye az üregvédő miatt széjjel fúrkálnák a kocsit is,aztán az is csorogna mindenfelé.Igazából nem is tudok itt Pécsen normális céget,akikre ilyet rá lehetne bízni.Nagyobb rozsda csak itt van szerencsére.Lengőkar(vagy mi az a vastag vas a kerekek mögött)rozsdás még.De ez az összes e46-on ilyen.Ha még meg akarom tartani sokáig a kocsit,ezeket meg kéne csináltatnom rajta,hogy még nagyon sokáig szép maradjon.Csak nem tudok olyan céget,akikre rá merném ezt bízni.Anno Hil írta,hogy ezekre az öreg autókra nem érdemes költeni alvázvédelem terén,mert úgysem állítja meg a rohadást.De ha kicsi még a rozsda,akkor sem?


Elkezd barnulni előbb-utóbb mindegyik. Ha veszed a fáradtságot és lekezeled a difi tartó keretet, a difit (főlag ha úgyis kell cserélni benne szilentet, akkor igen jó hozzáférsz érzékeny pontokhoz. Ha barnul megcsiszolod fémig, aztán rozsdamaró vagy rozsdaátalakító, majd alapozó, karosszéria-tömítőmassza, szín, lakk kinek kedve szerint és ha ezt jól megcsinálod, már nem megy tovább a rozsda. Időben kell elkezdeni, ha kicsi a rozsda akkor a megfelelő kezeléssel megállítható.


Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak





Szia Hil!

Pont a Korant-ot használtam én is és a difibölcsőre, jó anyag csak ajánlani tudom. Én is szinte mindent azzal kentem le miután kicsit rendbetettem a difibölcsőt és a környékét.

kempelen Elküldve: 2017-11-01 13:52 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta: Ami még kis rozsda,azzal mi a frászt lehet csinálni,hogy megállítsa az ember?De érdekes,hogy itt rohad.Rozsdapassziválóval átkenni,aztán meg lealvázvédőzni?Komplett alvázvédelemre nem merem elvinni a kocsit,mert ott darabokra szedik,ami még a kisebb gond.Az igazi félelmem,hogy mindent összekennének alvázvédővel(pl:kárpitokat,lakkozást).Talán még a motortérbe is jutna alvázvédő.Ugye az üregvédő miatt széjjel fúrkálnák a kocsit is,aztán az is csorogna mindenfelé.Igazából nem is tudok itt Pécsen normális céget,akikre ilyet rá lehetne bízni.Nagyobb rozsda csak itt van szerencsére.Lengőkar(vagy mi az a vastag vas a kerekek mögött)rozsdás még.De ez az összes e46-on ilyen.Ha még meg akarom tartani sokáig a kocsit,ezeket meg kéne csináltatnom rajta,hogy még nagyon sokáig szép maradjon.Csak nem tudok olyan céget,akikre rá merném ezt bízni.Anno Hil írta,hogy ezekre az öreg autókra nem érdemes költeni alvázvédelem terén,mert úgysem állítja meg a rohadást.De ha kicsi még a rozsda,akkor sem?


Elkezd barnulni előbb-utóbb mindegyik. Ha veszed a fáradtságot és lekezeled a difi tartó keretet, a difit (főlag ha úgyis kell cserélni benne szilentet, akkor igen jó hozzáférsz érzékeny pontokhoz. Ha barnul megcsiszolod fémig, aztán rozsdamaró vagy rozsdaátalakító, majd alapozó, karosszéria-tömítőmassza, szín, lakk kinek kedve szerint és ha ezt jól megcsinálod, már nem megy tovább a rozsda. Időben kell elkezdeni, ha kicsi a rozsda akkor a megfelelő kezeléssel megállítható.

kempelen Elküldve: 2017-11-01 13:48 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta: Realoem szerint van ott burkolat gyárilag...Érdekes,hogy az én kocsimon nincs.
Yellow kérhetek annyi szívességet,hogy megnéznéd a tiéden?Illetve h. rozsdás e az a rész...A burkolat cikkszáma 51718233266.
De lehet,hogy alapban nem volt a kocsin.Pl nálam az üzemanyagszűrő felett sincs burkolat gyárilag,de lehet külön rendelni...Elhagyódott vagy gyárilag nincs itt az enyémen burkolat?A rozsda itt mennyire gáz? Elvileg 3 db patent fogja,amik cikkszáma 51118174185.Ezt jól tudom?Megnézné a kedvemért valaki?Köszönöm szépen.Nem tudom belinkelni őket...Képeket találni róluk google-val a cikkszámokat beírva.


Szia Bitu79,

Jobbkormányos autók velejárója. Balkormányosokon nincs gyárilag, bár azókra is felszerelhető.

kempelen Elküldve: 2016-12-06 09:45 Kerékpárszállítás - hogyan?

"Harmadik rendszámot igényelhetnek áprilistól az autósok. Erre azoknak lesz lehetőségük, akik kerékpárszállítójukat kívánják ellátni hatósági jelzéssel. A tervezet szerint a harmadik rendszám a különleges rendszámok körébe tartozik majd, szürke lesz az alapszíne. 2013 óta egyébként a hátsó rendszámot már át lehet - sőt át is kell - szerelni a kerékpárszállítóra. Az mondjuk egy egyszerűbb megoldás, mint újat igényelni, azt pedig a forgalmiba is bevezetni. A lépés egyébként nem túl meglepő, a minisztérium már három évvel ezelőtt is egy ilyen megoldás kidolgozását látta célravezetőnek. Nyilván ezt is, mint minden rendszámot, kizárólag a Plaket Kft. készítheti majd."

forrás:
http://totalcar.hu/magazin/hid...l_34_evig/

kempelen Elküldve: 2015-08-21 13:50 manuális váltó

Norbi988 írta: Halihó! Kérdésem az lenne, hogy tudja-e valaki mekkora a súlya a váltónak. 20d 99. Köszönöm!


Szia,

manuális 35kg

automata 74,5kg

kempelen Elküldve: 2015-05-04 15:38 Napfénytető utólag

banditosz001 írta:
kempelen írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
A kérdésem az lenne hogy elektromos napfénytetőt utólag beépíteni mennyire macerás dolog?
Egy teljesen gyári bontott tetőről lenne szó minden tartozékával együtt. Esetleg nem tud valaki debrecenben vagy közelében valakit aki szakszerűen meg tudná ezt csinálni?


Hello,

Nem lehetetlen, de macerás. Viszonylag nagyon.

- első szélvédőt, hátsó oldalablakot kivágni
- eredeti tető ponthegesztéseit le kell fúrni
- régi tető a tetőmerevítőkkel (hátsó tetőmerevítők maradhatnak) együtt kivesz
- új tető behegeszt, lefényez
- bekábelezés, vízelvezetők beépítése
- napfénytető felcsavarozása
- napfénytetős tetőkárpit felszerelése

Nagyvonalakban ennyi.

Nem egy pohártartó bepattintása az biztos, de csak elhivatottság kérdése.



Köszi az infót!
Ez tényleg nagy munka,ennyire nem is akartam megbontani a kocsit annyit azért nem ér,bár tetszene a dolog Azt gondoltam hogy át lehet építeni az egész tető cseréje és hegesztése nélkül is, de sajna ezek szerint nem.



Bocsánat, a két oldalablakot nem kell kivágni, csak az első szélvédőt.
Igen ennyire nagy munka, de minden viszonylagos.

Sajnos az eredeti napfénytető átszerelése csak tetőlemez cserével lehetséges.

kempelen Elküldve: 2015-05-04 15:30 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

szicsu írta: Üdv!
Ki szeretném cserélni az első üléslapot.Csak az alját,amin ülünk...Hogyan tudom leszedni az ülésvázról?Mert nézegetem,de nem jövök rá.Létezik,hogy atomjaira kell szedni az ülést?
Előre is köszönöm a segítséget!


hello,

- ülés kiszerel
- az állítókarokat takaró műanyag és az ülés belső oldalán lévő kis sarokműanyag leszerelése
- az ülőlap hátsó részén négy torx csavarral rögzített lemezlap kiszerelése
- ülőlap első részén, oldalt két csavar kicsavarozása
- ülőlap kicsit elöl megemel kicsit hátranyom

Már kint is van. De véleményem szerint adja magát, ahogy elkezdi az ember, nem kell ehhez részletes leírás.
Nem kell atomjaira szedni az ülést.

kempelen Elküldve: 2015-05-04 15:26 Napfénytető utólag

banditosz001 írta: Sziasztok!
A kérdésem az lenne hogy elektromos napfénytetőt utólag beépíteni mennyire macerás dolog?
Egy teljesen gyári bontott tetőről lenne szó minden tartozékával együtt. Esetleg nem tud valaki debrecenben vagy közelében valakit aki szakszerűen meg tudná ezt csinálni?


Hello,

Nem lehetetlen, de macerás. Viszonylag nagyon.

- első szélvédőt, hátsó oldalablakot kivágni
- eredeti tető ponthegesztéseit le kell fúrni
- régi tető a tetőmerevítőkkel (hátsó tetőmerevítők maradhatnak) együtt kivesz
- új tető behegeszt, lefényez
- bekábelezés, vízelvezetők beépítése
- napfénytető felcsavarozása
- napfénytetős tetőkárpit felszerelése

Nagyvonalakban ennyi.

Nem egy pohártartó bepattintása az biztos, de csak elhivatottság kérdése.

kempelen Elküldve: 2015-03-12 18:19 Díszlécek

Methos írta:
Rorybreaker írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Nagyon jó... akkor már csak 1 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. A képen látható elemeket, hogy lehet leszedni úgy, hogy épek maradjanak? Nem szeretnék ennyit maszkolni: (Ja és akkor már ha ez ilyen fasza dolog, lefújom a tetősíneket is )





én maszkoltam, de tény jobb ha leveszi az ember. csak én sem néztem utána


"hogy lehet leszedni "
Há' úgy hogy tökre szétszeded az ajtókat
Viszont az 5-ös még nekem is tiszta homály hogy jön ki a helyéről



Akkor maszkolás...


Helló Mindenki.
Pont a képen látható ökörségbe fogtam bele.
1.2.3.4 podon egyszerűen kisebb bontással, kb csak a gumikat szedtem ki... lejöttek....lécenként 3 csavar....

AZ 5. rész megörjít! Lehetséges, hogy ragasztva van???? bele néztem, kifeszítettem...meg se moccan. olvastam, hogy van valamilyen tépőzár is alatta, de semmi nyomát nem láttam, csak valami gumis ragasztóféleség dereng......youtube semmi.... Kérlek segítsetek... már csak az 5.s lenne hátra hogy kész legyek!


Az 5.-ös rész szépen rá van pattintva az oldalablak keretre.
Ha szépen szeretnéd leszedni, akkor ki kell vágni az oldalüveget.
Ha sürgősen le kell szedni akkor le lehet rángatni menetirányban, de ha már a gyárban is került rá kis ragasztó, akkor nehéz lesz vagy deformálódik, akkor viszont szépen sehogy sem teszed vissza.
A tépőzár csak a gyártáskor kell, három darab van alatta, de azok az üveget fogják.

kempelen Elküldve: 2015-02-20 19:25 Szívócsonk-pillangószelep

feco7939 írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta: 22mm-es dugo kell a pillangodugozáshoz? Rendelni akarom bele a szetett azért kérdezem. 150le 2002évj.
Köszönöm !


senki nem válaszolt 2 napja, így akkor leírom, hogy nekem úgy rémlik 22-es kell bele.


Köszi Yellow rád mindig számíthatok !
Kintnről akarom majd emgrendelni a szettet hozzá ! találtam ahol 10.000 ft, komplettan, tömitésekkel.


ebay-en láttam már 6ezer körül is... valamelyik csoportban rendelt múltkorában valaki.


Annyiért viszont már nem rossz, és komplettan, tömitésekkel volt?


azt nem tudom, mivel nem vagyok érintett, annyira nem néztem meg


Sziasztok,

Vagy bontóból 318d kéziváltós szívósor.

Ugyanaz, mint a pillangószelepes 320d, csak nincs ott a pillangószelep helye...



Ezek szerint nekem a 318 D-vel nem kell aggódni a pillangószelep miatt, mert nincs benne?



Ha kéziváltós vagy, akkor nem.

kempelen Elküldve: 2015-02-20 15:28 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta:
kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta: 22mm-es dugo kell a pillangodugozáshoz? Rendelni akarom bele a szetett azért kérdezem. 150le 2002évj.
Köszönöm !


senki nem válaszolt 2 napja, így akkor leírom, hogy nekem úgy rémlik 22-es kell bele.


Köszi Yellow rád mindig számíthatok !
Kintnről akarom majd emgrendelni a szettet hozzá ! találtam ahol 10.000 ft, komplettan, tömitésekkel.


ebay-en láttam már 6ezer körül is... valamelyik csoportban rendelt múltkorában valaki.


Annyiért viszont már nem rossz, és komplettan, tömitésekkel volt?


azt nem tudom, mivel nem vagyok érintett, annyira nem néztem meg


Sziasztok,

Vagy bontóból 318d kéziváltós szívósor.

Ugyanaz, mint a pillangószelepes 320d, csak nincs ott a pillangószelep helye...

kempelen Elküldve: 2015-02-20 14:59 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

YELLOW írta:
kempelen írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi a helyes működése akkor a biztonsági öv visszajelzőnek?
Én azt tartanám normálisnak, hogy:
- beülök, az ülésfoglaltság érzékelő érzi hogy beültem, ha beindítom az autót és esetleg mozog is, akkor világítson a műszerfalon a lámpa és pittyegjen ha nem kötöm be magam.

Ennek ellentmondóan működik viszont a valóságban: gyújtás ráadáskor 5mp. világít és elalszik a figyelmeztető lámpa. se nem világít tovább se nem pittyeg.

Ez pedig egyrészt a saját biztonságomnak sem tesz jót, se az utasénak, de ami ettől is bosszantóbb lehet:
http://www.origo.hu/itthon/201...eroje.html

És ha tudja ezt a funkciót, büntetnek is majd vele rendesen.

Egyébként nem vagyok hanyag, de sokszor csak néhány Km után veszem észre hogy nem csatoltam be magam.

Szeretném ha rendesen figyelmeztetne!
Hol keressem a megoldást?
Köszi előre is....


Szia,

Ez csak a műszeregység alap funkciója. Nem tesz mást csak felvillan pár másodpercig és elalszik.

Ha valódi figyelmeztetést szeretnél, akkor kell venned egy új övcsatit a vezető oldalra. Azon lesz két szál vezeték és ezt kell bevezetni a műszeregységbe, majd felkódolni.

Utána (akár) addig fog neked visítani amíg be nem kapcsolod az övet.

Létezett E46-ba övbecsatolásra figyelmeztető extra, csak kevesen kérték.






anno mikor ezt szóvá tettem, még senki nem írta, hogy volt iylen, meg hogy ezt külön kellett kérni. azért ez gáz... mondjuk már meg sem lepődök, ha volt klíma nélküli E46-is hogy iylen dolgokat alapból nem tesznek bele egy ilyen árkategóriába az azért gáz. bár ahogy szoktam mondani, a merciba anno a hátsóablak fűtés is extra pénzért járt



Cső Yellow,

Semmi gond, pedig tényleg volt. Övbecsatolás figyelmeztetés néven és vicc, hogy 8000,- azaz nyolcezer forint volt az extraköltsége, saját SA kóddal miegymás...

Bármely más bmw extra ennek a többszöröse, egyedül a típusfelirat elhagyása olcsóbb, mert ingyen van

kempelen Elküldve: 2015-02-20 12:37 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

gyurigyuri írta: Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi a helyes működése akkor a biztonsági öv visszajelzőnek?
Én azt tartanám normálisnak, hogy:
- beülök, az ülésfoglaltság érzékelő érzi hogy beültem, ha beindítom az autót és esetleg mozog is, akkor világítson a műszerfalon a lámpa és pittyegjen ha nem kötöm be magam.

Ennek ellentmondóan működik viszont a valóságban: gyújtás ráadáskor 5mp. világít és elalszik a figyelmeztető lámpa. se nem világít tovább se nem pittyeg.

Ez pedig egyrészt a saját biztonságomnak sem tesz jót, se az utasénak, de ami ettől is bosszantóbb lehet:
http://www.origo.hu/itthon/201...eroje.html

És ha tudja ezt a funkciót, büntetnek is majd vele rendesen.

Egyébként nem vagyok hanyag, de sokszor csak néhány Km után veszem észre hogy nem csatoltam be magam.

Szeretném ha rendesen figyelmeztetne!
Hol keressem a megoldást?
Köszi előre is....


Szia,

Ez csak a műszeregység alap funkciója. Nem tesz mást csak felvillan pár másodpercig és elalszik.

Ha valódi figyelmeztetést szeretnél, akkor kell venned egy új övcsatit a vezető oldalra. Azon lesz két szál vezeték és ezt kell bevezetni a műszeregységbe, majd felkódolni.

Utána (akár) addig fog neked visítani amíg be nem kapcsolod az övet.

Létezett E46-ba övbecsatolásra figyelmeztető extra, csak kevesen kérték.




kempelen Elküldve: 2014-12-09 20:53 Díszlécek

bagyi7 írta:
kempelen írta:
SP_323i írta:
b_imi írta:
Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



51138204858


Ez az ajtók körüli vízvetőnek a patentja. A hokiütőt oldalról bedugós patent tartja.



http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=20





Sziasztok!

Én is utólag raktam fel a shadowlinedíszléceket. Vagyis csak majdnem, mert elakadtam. A hátso oszlopról (ahol a kisablak van) nem tudom, hogyan kell levenni a régit. Már több féle módon próbálkoztam (nem túl durván) de meg sem mozdul. SP_323i már leírta, hogy kellene levveni, de nem sikerült. Van aki már túl van a leszedésén? Ha igen,akkor hogyan sikerült?

Köszönöm!


A hátsó oldalablakra gondolsz? Nos az egy érdekes dolog. Ugyanis az rá van feszesen illesztve az ablakkeretre. Elvileg arról le lehet húzni óvatosan, de ha megrántod és elhajlik a lemez, akkor azt soha nem teszed vissza szépen. Ráadásul van egy olyan hátránya, hogy ha a szélvédőragasztóból több került oda alá, akkor az is foghatja a helyén.
Mikor a tv antenna miatt cseréltem az oldalüveget örültem hogy nem rángattam a helyéről, mert nekem is fogta a ragasztó. Így mikor ki lett vágva a régi oldalüveg akkor kint szépen le tudtam szedni róla...

A vízszintes díszléc elvileg csak simán lepattintható.



kempelen Elküldve: 2014-12-09 20:46 Díszlécek

lela írta:
kempelen írta:
SP_323i írta:
Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



Én is keresgéltem, de nem találok rá érdemi infót.
Erről lenne szó ha jól sejtem:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=791716

Ha cseréled a hátsó vízvezetőt (3. ablak) készítenél fotót a gumikéder aljáról, ami vízszintesen áll?
Ott állunk a bagyi7 kollégával, hogy fogalmunk sincs milyen gumikeret kéne a 3. ablakhoz, hogy a normál matt helyett felkerüljön a fényes fekete keret.
Előre is köszi a fáradozást!


A touring hátsó oldalablak alsó vízszintes díszlécét csak a króm és a shadow line esetében lehet lepattintani. Akinek normál fekete gumikerete van, arra nem megy rá a shadow és vagy a króm... ott ablakot kell cserélni ami ragasztva van.
Persze meg lehet próbálni a gányolást, hogy levágsz a helyén a sima gumiból és megpróbálod valahogy felragasztani a shadow vagy króm keretet.



Mik a különbségek? Úgy értem hogy az enyémen króm keret van körbe az ajtókon.Neked úgy látom a képen hogy sima fekete gumigéder keret.És milyen a shadowline keret?Felvilágosítanál.

Kösszi!



Szia lela,



Fényes fekete.... röviden így jellemezném.