kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-03-05 09:26 Társalgó

Beluga írta: nektek is megjött a "súlyadósteljesitményadósnemtudommi"?
Velem madarat lehet fogatni a boldogságtól


Ezt mindenki megkapja ebben a hónapban. Rögtön kaptam is rá 15 napot, hogy befizessem. Én sem örülök, pedig még nincs is szorzószám, mint itt pár embernek....

kempelen Elküldve: 2010-03-05 09:24 Fogyasztásmérõ hiba?

vsop14 írta:
kempelen írta: Kinek nem érthetõ, hogy pillanatnyi fogyasztásmérõ?

Tano már írta....

Nem pinanyalatnyi!

A mûszer teljesen jól mûködik és jót is mutat és még pontos is. Az a dolga, hogy az összes létezõ üzemi körülmények között a sebesség, motorfordulat és még pár adat összefüggésében kiírja a mûszerfalra az éppen abban a pillanatban lévõ fogyasztást száz kilométerre vagy egy órára vetítve. Értelemszerûen álló helyzetben liter/óra, menet közben liter/100km.

Más autóknál is létezik de nem mutatós, hanem mondjuk digitális kijelzõ formájában. Ott is összevissza ugrál, (csak ott nem szembetûnõ) mert a motor pillanatnyi fogyasztása már csak ilyen üzemszerû használatok alkalmával...

Ne haragudj, de azt hiszem neked nem ertheto
Soha nem mutat l/h erteket! Mindig l/100km erteket mutat, es valoban megfeleloen, kiveve ha allsz. Olvasd el amit bmw320d4 irt meg amit en irtam.


Teljesen igazad van, én irtam faszul! Bocsánat! De attól még pillanatnyi. Utolsó mondatommal jól beégettem magam, pedig nem is mozdul meg álló helyzetben.

kempelen Elküldve: 2010-03-05 07:24 Fogyasztásmérõ hiba?

Kinek nem érthetõ, hogy pillanatnyi fogyasztásmérõ?

Tano már írta....

Nem pinanyalatnyi!

A mûszer teljesen jól mûködik és jót is mutat és még pontos is. Az a dolga, hogy az összes létezõ üzemi körülmények között a sebesség, motorfordulat és még pár adat összefüggésében kiírja a mûszerfalra az éppen abban a pillanatban lévõ fogyasztást száz kilométerre vagy egy órára vetítve. Értelemszerûen álló helyzetben liter/óra, menet közben liter/100km.

Más autóknál is létezik de nem mutatós, hanem mondjuk digitális kijelzõ formájában. Ott is összevissza ugrál, (csak ott nem szembetûnõ) mert a motor pillanatnyi fogyasztása már csak ilyen üzemszerû használatok alkalmával...

kempelen Elküldve: 2010-03-05 07:13 320d Motor

InsectKiller írta: Hát errõl annyit, nem tudom hogy itt olvastam-e vagy mondta valaki, de a négy karikás márkáról van szó.
Ugye itt van gyártva. Jöttek a fejesek és hullára lett dicsérve a vezetõség, meg a gyártók, milyen jó munkát végeznek!
És az 1ik fõ fejes kijelentette, hogy ezek már annyira jó motorok, hogy már TALÁN elmennek 300ezret! Ez a nagy szó? Könyörgöm hol tartunk?
És ezért mondta az illetékes hogy onnan kocsit, újat SOHA!!


Ha jól emlékszem errõl éppen Hil kollega tudna nyilatkozni, hogyan ment tönkre a barátja (ismerõse) TT-je 180 ezer kilométer után....és mennyit kell rá költeni, hogy újra mûködõképes legyen.

kempelen Elküldve: 2010-03-05 07:01 320d Motor

bmw320d4 írta: Olvastam itt a fórumon, hogy a BMW hivatalosan elismert tuningcégeket.
Szeretném kihangsúlyozni, hogy a következõt nem én találtam ki, hanem a gyár mérnökei!

Itt a hivatalos vélemény a tuningról:

Alle Dieselmotoren

Sachverhalt: In der einschlägigen Fachpresse wird im zunehmenden Maße Chiptuning für BMW Dieselmotoren angeboten, d. h. eine Leistungs- und Drehmomenterhöhung der Motoren durch eine Manipulation an der Motorsteuerung.
Dieser Eingriff, meist ausschließlich eine Erhöhung der Einspritzmenge, erfolgt entweder durch eine Änderung des Datensatzes im DDE-Steuergerät oder durch ein Verfälschen des Ansteuersignals des Einspritzpumpen-Stellwerks.

BMW Dieselmotoren sind heute so ausgelegt, dass eine hohe Zuverlässigkeit und Dauerhaltbarkeit trotz der hohen Leistungsdichte gewährleistet ist. Dazu wird u. a. auch ein Überschreiben der maximalen Belastung durch diverse Überwachungsfunktionen der DDE zuverlässig verhindert.
Chiptuning setzt diese Selbstschutzfunktionen der DDE außer Kraft. In der Folge reduziert sich die Dauerhaltbarkeit der Dieselmotoren deutlich. Da auch der Antriebsstrang für ein definiertes Drehmoment ausgelegt ist, können zusätzliche Schäden an Handschalt-, Automatik- und Hinterachsgetrieben nicht ausgeschlossen werden.

Es ist nicht auszuschließen, dass getunte Fahrzeuge die gesetzlich
vorgeschriebenen Abgasgrenzwerte, insbesondere die Abgastrübung bei Volllast, Ist die Leistungssteigerung nicht durch einen entsprechenden Eintrag im Kfz-Brief dokumentiert, so erlischt die Betriebserlaubnis des Fahrzeugs. Wenn durch das Chiptuning Schäden am Motor oder anderen betroffenen Fahrzeugkomponenten verursacht werden, kann, wie generell bei allen Tuningmaßnahmen, die BMW AG keine Gewährleistung oder Kulanz übernehmen.

Minden dízelmotor
A tények: egyre több autós publicisztikában olvashatunk chiptuning ajánlatokról BMW dízelmotorokhoz amik a motorvezérlés manipulálásával teljesítmény és nyomatéknövekedést ígérnek.
Ez a beavatkozás - ami legtöbbször csak a befecskendezési mennyiség növelése - vagy a DDE vezérlö adatainak megváltoztatását, vagy hamis vezérlöjellel táplált befecskendezöpumpát jelent.
A BMW dízelmotorok úgy vannak kialakítva, hogy a magas szintü megbízhatóság a magas fajlagos teljesítmény ellenére is jellemzö. Ez csak a DDE vezérlö maximális teljesítményre vonatkozó védelmi funkcióinak által müködhet.
A chiptuning megszünteti ezeket a védelmi funkciókat. Ebböl következöen a motorok élletartama jelentösen csökken. Mivel a teljes eröátviteli lánc is egy elöre megállapított maximális nyomatékra van optimalizálva, ezért meghibásodások fordulhatnak elö a manuális vagy automata váltókban, illetve a differenciálmüben .
Nem kizárt az sem, hogy az elöírt károsanyagkibocsátás, föleg a maximális teljesítményen mért érték nem megfelelö.
Amennyiben a teljesítménynövekedés nem kerül az autó hivatalos okmányaiba bejegyzésre, megszünik az autó forgalmi engedélye (ellenörzés esetén forgalomból kivonják)
Amennyiben chiptuning által okozott károk kerülnek megállapításra motoron vagy bármilyen egyéb érintett komponensen a BMW AG semmilyen garanciát nem vállal.
Fenti információt minden szerviz és eladó alkalmazottnak ismernie kell.
Ügyfeleket, ha fenti témáról érdeklödnek ennek megfelellöen kell informálni.
Ajánljuk ehhez a fenti témához kapcsolódó információs lapunkat.
Mindennemü garanciaigény bármilyen chiptuningra utaló jel esetén azonnal elutasítandó.
Ha ennek ellenére tuningmunkálatok vehetök észre informálják a BMW AG-t az autó alvázszámával és a megállapítható tuningolások mikéntjével és jellemzöivel.


Most olvasom, de teljesen korrekt, sõt józan megfogalmazás. Példaként ha gyárilag a 150 lovas tud 330Nm nyomatékot és egy kis tartalékot ráhagyva az automata váltó 390Nm-t bír (A5S390R), akkor teljesen világos, hogy könnyen elõfordulhat egy chiptuning után, hogy a váltó galyra megy. Gondolom a kéziváltós változat sem bírhatja sokkal jobban. De idáig kevesen gondolkoznak. Csak a lóerõ számít, hogy bírja e az autó az nem. Persze reklámozni nem fogják ha tönkremegy valami...

kempelen Elküldve: 2010-03-04 20:13 Társalgó

InsectKiller írta: Képek alapján elsõ ránézésre, nekem ez fura :
"Sebességváltó fajtája: Manuális (6 fokozatú)"

SoundkeY írta: Megtalaltam hori autojat :

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-3656586


Végül is az elõválasztó kar kézzel mûködik.

kempelen Elküldve: 2010-03-04 11:48 Szívócsonk-pillangószelep

BarG írta: Egy kis segítség kellene!

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img][/list]

Kis klapnikat dugóznék, de a kolléga kétféle lehetõséget küldött és mivel nincs leszerelve, ezért nem tudom, melyiket is kell választanom. A kisebbik ~22mm, a nagyobbik ~33mm. A realoem szerint a szívócsövem cikkszáma: 11617800580
Szóval tudja valaki, hogy melyiket kellene választanom?


Látod én már szedtem szét, pucoltam meg, de visszatettem mindent, és eszembe sem volt megmérni az átmérõjét, így sajnos nem tudok segíteni, viszont a nagyobbikra tippelnék.
Esetleg ha van valakinek elfekvõben vagy tartalékban, esetleg valami régi rossz....

kempelen Elküldve: 2010-03-04 10:55 Car memory, key memory

SoundkeY írta: Koszi Jackson es bmw320d4 a segitsegert !


Remélem hamarosan jár errefelé bmw320d4 Miki és megnézi az enyémet is... Én is állíttatnék a sajáton.... (persze ha jár erre még, mert nyíregyre ezért nem mennék el. )

Nekem pölö álandóan megy a ventilátor, ha bekapcsolom a klímát és fel kellene programozni az RPA-t is mostmár....

kempelen Elküldve: 2010-02-27 11:15 Autóvásárlás

Mindig szkeptikus leszek kicsit, ha egy szép zöldövezetes kertben lefényképezett autó esetén meglátom a "további jármûvek ugyanitt" feliratú gombot. Ettõl még persze lehet jó a járgány, nem kizáró tényezõ, csak furcsa a kép.

Ettõl mindjuk nem biztos, hogy kötelezõ a sumák, bár nekem is furcsa ha nagybetûvel állítják hogy magyarországi az autó, közben a gyártás és a forgalombahelyezés között eltelt két év.

Meg kell nézni...lehet hogy különösebben nincs is vele gond.

kempelen Elküldve: 2010-02-27 00:09 Autóvásárlás

Zolee írta: Ismeri esetleg vki vmelyik autót?:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...es-2161964

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-3590663

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-3640039

Elõre is kössz!


Az elsõ kettõ ugyanaz a kocsi szerintem, ha a képeket figyelmesen nézzük. Nem értem miért van fent kétszer ugyanaz a kocsi, de végül is nem hiszem, hogy számít...

kempelen Elküldve: 2010-02-23 09:24 Társalgó

Beluga írta: akit érint!!!
szerdától +6 ft drágább az üzemanyag minden fajtája.....no comment!


Akit érint?

Tegye fel a kezét az, akit nem érint!

kempelen Elküldve: 2010-02-21 11:06 alufelni

Alesi írta: Sziasztok!

Nyaron szeretnek 16"-rol 18"-ra valtani felni ugyben. Aki mar csinalt ilyet, mennyire erezheto ez a valtas menetteljesitmeny/komfort stb vonatkozasaban?


Ohh ez hálás téma... Legalább olyan heves zivatarok várhatóak ezügyben, mint a benzin vs. dízel topik témában.

A nagyobb felni sokkal szebb, sokkal dögösebb, sokkal menõbb. Vannak méretek amiben nem kell szélesebb gumi, de a 16-ról 18-ra viszont már nem lesz elég a 205, 225 szélesség, legfeljebb elõre... Ezért ott várhatóan az eddiginél szélesebb gumit kell használnod. Ami szintén nagyon jól néz ki, nagyon menõ és dögös.

Menetteljesítményben számottevõ különbség nem lesz. Talán annyi, hogy a szélesebb gumik miatt egy picit növekszik a fogyasztásod, ezzel együtt a gyorsulásod is csökken valamelyest, de ez nem biztos hogy nagyon érezhetõ. Esélyeid jócskán megnõnek a futómûhibákra, legalábbis esélyes leszel gyakrabban foglalkozni pár alkatrésszel a futómû és vonzáskörzetében. Legalábbis ha ez szempont nálad. Van aki akkor is esküdni fog, hogy nem befolyásolja a futómûved élettartamát, ha már kiesik alóla a kocsi, mert van aki minden rezdülésre ugrik, van aki csak akkor veszi észre a gondot, amikor az autóval együtt ugrik az árokba...

A komfortod sokkal rosszabb lesz, zajosabb és keményebb lesz az utazás, szóval komfort tekintetében sok jóra ne számíts a 16-oshoz képest. Azaz végeredményben a komfortból sokat, a menetteljesítménybõl kicsit veszítesz azért, hogy szebb, dögösebb legyen a felnid.

Teljesen egyéni beállítottság kérdése ki mit helyez elõtérbe. Nincs ezzel semmi gond. Akinek fontosabb a szép nagy felni, az tegyen fel bátran nagyobbat. Akinek a komfort a fontosabb az ne tegyen.
Nekem speciel mivel családdal járok legtöbbet már és kinõttem a régi korszakomat elég a 16-os. Ha egyedül lennék és nem lenne familia, akkor hidd el én is feltenném a 18-ast.

(Persze azért fontos szempont, hogy az E46-os létezik 16"-os felnivel. Ha a jövõben már csak olyan autók lesznek, melyekre a legkisebb is 18-as lesz, akkor kénytelen leszek beállni én is ebbe a sorba. De most még az e46-hoz adtak 16-ost. Valamint a félreértések elkerülése végett attól még hogy a kispolszkira 12"-os felnit tettek a hetvenes években, nem tenném rá az E46-ra, de az már egy másik téma, másik kategória...)

Szóval szerintem ez nem hitvallás kérdése. Ha tudomásul tudod venni a fent leírtakat, tehát hogy mit adsz oda miért azaz mit veszítesz, hogy nyerj valami mást és nem próbálsz marhaságokat bebeszélni magadnak, akkor nyugodtan fogj neki és válassz valami szép felnit!

(Anno én már egy másik OFF autón kijártam ezt az iskolát, bár akkor nem ült hátul senki a gyerekülésben. Bár az igaz ettõl még lehetne 18-as és gyerekülés is, de már öregszem kissé, ezért szeretem a kényelmesebb/komfortosabb autókázást Most egyenlõre elég a 16-os bár nagyon tetszene egy ilyen 18-as felni. Nekem ez a fétisem! )

kempelen Elküldve: 2010-02-14 20:09 RDC guminyomás érzékelõ

Prof írta: van erröl valami kapcs rajz ?


kempelen írta: Mindenkinek köszönöm a megvilágosodást!

Közben utánanéztem és az ABS/DSC vezérlõbe kell húzni valóban egy szál vezetéket a schaltzentrumtól...


kempelen Elküldve: 2010-02-14 19:35 RDC guminyomás érzékelõ

Mindenkinek köszönöm a megvilágosodást!

Közben utánanéztem és az ABS/DSC vezérlõbe kell húzni valóban egy szál vezetéket a schaltzentrumtól...

kempelen Elküldve: 2010-02-14 16:35 RDC guminyomás érzékelõ

YELLOW írta: aha lehet. amit írtam, arra csak emlékszem, mert egyszer beszélték már itt, elvileg ha tudja a géped, akkor mûszerfaltesztnél, világítani kell az RDC piktogramnak is. de mondom úgy tudom minden DSC-s tudja, csak a jeladók kellenek, meg aktiválni. a kapcsolópasszolom, de biztos kell.

kempelen írta:
YELLOW írta: én úgy tudom a DSC-be van egybe, csak az érzékelõk kellenek a felnikbe, és be kell programozni

kempelen írta: Nos egy minden bizonnyal "tompikás" kérdés....

Ahogy az ETK-t nézem az RDC szenzorai és egyéb kütyüi 2003 szeptemberéig voltak elérhetõek. Ezek szerint 2003 szeptembere után változott az RDC mûködése vagy már csak az RPA volt elérhetõ?

A kérdés azért tûnik fontosnak, mert agyalok az RDC beépítésén, de az ETK az én 2004 júniusi autómhoz nem hoz semmiféle RDC alkatrészt, sem vezérlõt, sem szenzort. Most vagy megszûnt, vagy másképpen mûködik vagy már az ABS/DSC egységbe van kódolva? A schaltzentrumra kell a kiegészítõ gomb 2003 szeptembere után is???

Szóval kicsit kesze-kusza ez 2003 szeptembere után... Valaki felgyújthatná ezzel kapcsolatban a lámpát a fejembe lévõ alagútban.


Ok és még egy kérdés. Ha a DSC-ben van és csak fel kell programozni, ettõl függetlenül kell rdc kapcsoló a schaltzentrumba?


Ok köszi még egyszer. Igen ellenörzésnél felvillan a piktogrammja...