kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-01-27 17:49 ablakmosó folyadékok

GL írta: Kiváló, közel is vannak, hálás köszönetem elõre is. Majd beszámolok az eredményrõl.


Sok sikert! Persze írjál róla, mert csak így érdemes megvenni szerintem.

kempelen Elküldve: 2010-01-27 14:05 ablakmosó folyadékok

GL írta:
kempelen írta: Sonax téli ablakmosó koncentrátumot használok. 5 literes kiszerelés 4 ezer forint és koncentrátum, azaz ebbõl 15 litert tudok vígan csinálni...



Szia Kempelen,

Hol kapsz ilyen koncentrátumot? Mostanában a szokott beszerzési forrásom (budaörsi Auchan) csak a készre hígított változatot árulja, az év eleje óta ráadásul aranyáron.

Elõre is kösz...


Szia,

Pont emiatt kerestem én is olyan kereskedõt, aki ezzel foglalkozik. Most mindenhol annyiért adnak egy készkevertet, mint amennyiért a tömény változatot megkapod...

Szóval én fehérváron a simon kft.-nél vettem, de itt az országos kereskedõlista és forgalmazzák a töményet is, tehát kell hogy kapjál valamelyiknél....

http://www.sonax.hu/index.php?module=kereskedok

Neked a budaörsi INDIT-TRADE kft a legideálisabb szerintem....

kempelen Elküldve: 2010-01-25 07:40 Egr szelep

ute107 írta: Ha nyer úgy hagyom...ígérem és bocsánatot kérek a AGR mellettiektõl...


Ez nem élet-halál harc. Szerintem nem vár bocsánatkérést senki, bár a többiek nevében nem nyilatkozom. Egyszerûen nem zárom le, inkább pucolom.

kempelen Elküldve: 2010-01-24 20:25 Társalgó

YELLOW írta: pedig hozza minden alkatrész kereskedés is, szerintem ugyanaz a motor mint az enyém, de valszeg 2004 utáni autókba szerelték...

hancurozo írta:
YELLOW írta: valaki tudja esetleg a választ?

mi a különbség az N42B18A és az N46B18A motorok között?

szerettem volna utánna nézni de a "Tolerance Data" nem ismer N46B18A motort.
mibe építettek ilyen motort?


Yellow nem ez az elsõ eset, hogy magadnak válaszolsz!

Szerintem is csak egy újabb kiadású motor lehet.

Ha nem, akkor pedig az egyiket európába szánták, a másikat pedig az antarktiszra...

kempelen Elküldve: 2010-01-24 20:19 19" felni

csatis1 írta: Uraim,

Köszi az infót! Lehet, hogy tényleg gyorsabban fogja kajálni a gumit, de a lényeg, hogy azért büdös jól néz ki majd rajta... (asszem ezzel mind egyetérthetünk...)


Jól néz ki ez viszonyítás kérdése. Ha az átmérõrõl van szó, akkor tökéletesen egyetértek. Egy 19"-es felni nagyon jól néz ki. Hori felnije példul csodaszép, fõleg élõben. (már láttam) Viszont nekem nem jön be ha a gumi befelé hajlik. Számomra legyen pereme és bizonyos fokig tisztességesen védje a felnit is. Egyébként ha jól tudom, ezek a befelé hajló gumik német sajátosságok vagy legalábbis - ismétlem ha jól tudom - ott terjedtek el elsõnek.

Én biztosan nem járnék befelé hajló gumikkal. Ha nem lehet rendes méretben (szélességben) feltenni rá semmit, akkor inkább legyen kissebb.

Erõsen hangsúlyozom mondandóm szubjektív voltát...!

Nagy 19"-es felni szép, befelé hajló gumi nemszép.

...és még mint látható is, igényli a törõdést. Valamint emiatt szerintem nem is igazán biztonságos.

kempelen Elküldve: 2010-01-24 20:11 Egr szelep

Kristof77 írta:
Az elmélet és a gyakorlat között néha világok vannak.

Így van az, hogy elméletben két pont között nem az egyenes a legrövidebb út, de teret görbíteni eddig még látványosan nem sikerült senkinek.


Örülök, hogy nem én vagyok egyedül a világban az "EGR mellett". Bár én nem vettem eddig a fáradságot, hogy aggitáljak mellette. De örülök, hogy van aki bátorkodott....

kempelen Elküldve: 2010-01-24 08:04 19" felni

YELLOW írta: ahogy nézem, szerintem amiatt lehetett, hogy már az oldalfalat is futófelületnek használta, anynira be volt dölve a kerék... még szerencse, hogy nem lett nagyobb baj belõle...


Valami hasonló történhetett.

kempelen Elküldve: 2010-01-21 04:12 Vicces :)


YouTube videó

Negatív elõjellel.......

kempelen Elküldve: 2010-01-19 15:35 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Hori írta:
kempelen írta:
Hori írta: sikával peremet ragasztani a gyári sima tetömre??????? esetleg.
vagy nem tom


Ehhez inkább nem írok kommentet!




Valami fasza 30x10 es alu "L" profil
Bármit csak a tetõt ne kelljen kicserélni


Ne súlyosbítsd az elõzõ kijelentésed!

kempelen Elküldve: 2010-01-19 15:29 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Hori írta: sikával peremet ragasztani a gyári sima tetömre??????? esetleg.
vagy nem tom


Ehhez inkább nem írok kommentet!

kempelen Elküldve: 2010-01-19 15:20 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Hori írta:
na ez az aminek most tutira nem állok neki de ki tudja ha más már nem lesz amit beépithetnék...........


No már nem folytatom az égig érõ kommentláncot.

Csináltam pár képet gyorsan, sötétben....

A két piros vonal között látszik a gyári tetõlemez pereme, ráadásul a perem belsõ része még egy lemezzel merevített.

A nyíl mutatja a víz távozását touring esetében hátul. Hogy a nem tetõablakos touringoknak dugó van e ezen a részen vagy lemez azt nem tudom. Értelemszerûen az elsõ vízelvezetõk bemutatásától most eltekintek. Nem borítanám szét a kocsit emiatt.



kempelen Elküldve: 2010-01-19 14:54 képek

Hori írta: Na ezt is megértük


Hatvan alatt? Egyre lassulsz Hori!

Azért gratulálok! Nem rossz ez!

kempelen Elküldve: 2010-01-19 14:51 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Hori írta:
kempelen írta:
Csum írta:
Hori írta:
YELLOW írta: szerintem kár szétcseszni az autót ezzel!!!
nekem nem hiányzik a tetõablak egyáltalán, csak mert olcsó, azért nem barmolnám szét az autót... szvsz

Csum írta:
Hori írta:
Csum írta:
Csum írta:
Hori írta:
kempelen írta:
InsectKiller írta: Szerintem van!
Az tetõablak mellett sokkal erõsebb a tetõ mint mondjuk a végénél!
Nyáron ott kint szokott ülni a párom

Hori írta:
Petike írta:
Tiba írta: Azért kíváncsi lennék, mennyi meló lenne ezt utólag beszerelni


..nem lehet berakni, csak tetõlemez cserével . Ha ismersz olyat, aki a nélkül is megoldja és csinált már ilyet, és az eredmény is patent lett, akkor szólj, holnap viszem hozzá az autóm .

petike


a gyári tetöablakosba van plusz tetõmerevitö amit nem lehet átrakni??????


Nem csak hogy erõsebb, hanem a tetõlemez alatt más a merevítés. Azért, hogy a komplett tetõablak háza, amiben az üveg fut fel legyen erõsítve legalább 20 csavarral a tetõmerevítéshez. (ha megnézitek a linkelt képet, akkor ott láthatóak az egész tetõablak ház szélei körül az apró furatok. Azt mind fel kell csavarozni a tetõre.)

Legalábbis ha gyárit szeretnétek. Szóval teljes tetõlemez, merevítés és tetõablaktartó lemez beépítése szükséges.

Végül is nem lehetetlen, csak idõ pénz, lakatos, festõ...stb. Szóval teljes tetõlemez csere...




na kicsit utána néztem elméletileg a tetöablak a tetö 2 kereszttartója közé megy be ami mindeggyik e46ba ugyan ott van csak a tetöablakosba kell még 2 hosszmerevitö ami a keresztmerevitökre csatlakozik rá és igy körbefogja a tetöablakot.
elméletileg meg lehet úszni festés nélkül de a ponthegesztövel nagyon ovatossan kell a kereszttartóhoz hozzápöttyözni a hossztartókat vagy jégtáblát rakni közben a tetöre



fényezéssel nem is lenne gond ha kivitelezhetõ úgy is mat feketére szeretném le fényeztetni a tetejét!! Hori ismersz valakit aki nekem ezt a mutatványt meg oldaná beszerelné szakszerüen??


??





nem sajna ilyen ismerösöm nincs



esetleg valakinek?????




ha valamikor rentgeteg szabadidöm lenne és megfelelöen elmeháborodott pillanatomban lehet hogy nekiállnék beszerkeszteni magamnak / tanulo koromba suzukikba raktunk tetõ az is meg ez is/


nah majd ha úgy érzed,hogy el jött ez a pillanat jelezd felém is és viszem az én automat is!!!!!


Basszus, ki igazodik ki ezen a kommenthegyen?

Egy kérdés. A tetõablakot hogyan peremezed be ha kivágtad a tetõablak helyét festés nélkül? Már ha úgy akarjuk megcsinálni, mint a gyárit. Hogyan vezeted el a vizet a tetõablak körül(belül) ha nincs rendesen kidolgozva a tetõlemez? Mert a gyári ki van és bár a gyári tetõablak körül van gumiperem, de korántsem 100%-ig vízálló, ezért van a kasztniból kivezetés vagy vízlevezetés egy vékonka csõvel, különben a nyakadba folyhat a víz könnyedén.
Ez túl egyszerû, ami itt felvázoltatok és még az elméletet is csak éppen hogy súrolja, a gyakorlati megvalósításához egy másik univerzumból kell lakatost hívnotok...

De viccen kívül örülök ha vannak akik ezt kihívásnak veszik és még neki is állnak! Ha ezt szépen megcsinálja valaki festés vagy tetõlemez csere nélkül, akkor a szememben örök és kitörölhetetlen ezermester marad.

Szerintem fogjatok hozzá és szívesen látom a fényképes beszámolót. Most azt hiszitek gúnyolódom, pedig nem. Tényleg szívesen megnézném aki megcsinálja...




háát ha látnám a gyári tetöablakot meg egy gyári tetõt akkor lehet meggondolnám magam. de vannak olyanok akik a csl carbon tetejét rakják rá a coupera ha ebböl indulunk ki akkor a napfénytetõt sem lehetetlen felrakni bizt nehezebb berakni mint egy suzukiba de sztem nem lehetetlen báár ki tudja egy utolagosat bizt egyszerübb lenne bafaragni mint a gyárit


Belehet. Kell egy donor. Annak a tetõlemezét a ponthegesztéseknél szépen leszeded.
Leszeded az alany autó tetõlemezét is, majd a donorét ráhegeszted. Karosszéria tömítõmassza, satöbbi, majd festõ. Így kapott az autó egy másik tetõlemezt. Utána felteszed a komplett tetõablakot, házzal mindenestõl. Bekötöd a hálózatba az eletronyos részt és már kész is.

Jah nem teljesen. A vízelvezetõket is be kell kötnöd, különben szép színes folt jelentkezik idõvel a tetõkárpitod közepén. Ha lesz idõm fényképezgetni, majd csinálok egy képet a tetõlemezrõl hátratolt helyzetben az enyémrõl. Ott majd láthatod, hogy nem egyszerû már csak a tetõlemez sem.

kempelen Elküldve: 2010-01-19 14:30 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Csum írta:
Hori írta:
YELLOW írta: szerintem kár szétcseszni az autót ezzel!!!
nekem nem hiányzik a tetõablak egyáltalán, csak mert olcsó, azért nem barmolnám szét az autót... szvsz

Csum írta:
Hori írta:
Csum írta:
Csum írta:
Hori írta:
kempelen írta:
InsectKiller írta: Szerintem van!
Az tetõablak mellett sokkal erõsebb a tetõ mint mondjuk a végénél!
Nyáron ott kint szokott ülni a párom

Hori írta:
Petike írta:
Tiba írta: Azért kíváncsi lennék, mennyi meló lenne ezt utólag beszerelni


..nem lehet berakni, csak tetõlemez cserével . Ha ismersz olyat, aki a nélkül is megoldja és csinált már ilyet, és az eredmény is patent lett, akkor szólj, holnap viszem hozzá az autóm .

petike


a gyári tetöablakosba van plusz tetõmerevitö amit nem lehet átrakni??????


Nem csak hogy erõsebb, hanem a tetõlemez alatt más a merevítés. Azért, hogy a komplett tetõablak háza, amiben az üveg fut fel legyen erõsítve legalább 20 csavarral a tetõmerevítéshez. (ha megnézitek a linkelt képet, akkor ott láthatóak az egész tetõablak ház szélei körül az apró furatok. Azt mind fel kell csavarozni a tetõre.)

Legalábbis ha gyárit szeretnétek. Szóval teljes tetõlemez, merevítés és tetõablaktartó lemez beépítése szükséges.

Végül is nem lehetetlen, csak idõ pénz, lakatos, festõ...stb. Szóval teljes tetõlemez csere...




na kicsit utána néztem elméletileg a tetöablak a tetö 2 kereszttartója közé megy be ami mindeggyik e46ba ugyan ott van csak a tetöablakosba kell még 2 hosszmerevitö ami a keresztmerevitökre csatlakozik rá és igy körbefogja a tetöablakot.
elméletileg meg lehet úszni festés nélkül de a ponthegesztövel nagyon ovatossan kell a kereszttartóhoz hozzápöttyözni a hossztartókat vagy jégtáblát rakni közben a tetöre



fényezéssel nem is lenne gond ha kivitelezhetõ úgy is mat feketére szeretném le fényeztetni a tetejét!! Hori ismersz valakit aki nekem ezt a mutatványt meg oldaná beszerelné szakszerüen??


??





nem sajna ilyen ismerösöm nincs



esetleg valakinek?????




ha valamikor rentgeteg szabadidöm lenne és megfelelöen elmeháborodott pillanatomban lehet hogy nekiállnék beszerkeszteni magamnak / tanulo koromba suzukikba raktunk tetõ az is meg ez is/


nah majd ha úgy érzed,hogy el jött ez a pillanat jelezd felém is és viszem az én automat is!!!!!


Basszus, ki igazodik ki ezen a kommenthegyen?

Egy kérdés. A tetõablakot hogyan peremezed be ha kivágtad a tetõablak helyét festés nélkül? Már ha úgy akarjuk megcsinálni, mint a gyárit. Hogyan vezeted el a vizet a tetõablak körül(belül) ha nincs rendesen kidolgozva a tetõlemez? Mert a gyári ki van és bár a gyári tetõablak körül van gumiperem, de korántsem 100%-ig vízálló, ezért van a kasztniból kivezetés vagy vízlevezetés egy vékonka csõvel, különben a nyakadba folyhat a víz könnyedén.
Ez túl egyszerû, ami itt felvázoltatok és még az elméletet is csak éppen hogy súrolja, a gyakorlati megvalósításához egy másik univerzumból kell lakatost hívnotok...

De viccen kívül örülök ha vannak akik ezt kihívásnak veszik és még neki is állnak! Ha ezt szépen megcsinálja valaki festés vagy tetõlemez csere nélkül, akkor a szememben örök és kitörölhetetlen ezermester marad.

Szerintem fogjatok hozzá és szívesen látom a fényképes beszámolót. Most azt hiszitek gúnyolódom, pedig nem. Tényleg szívesen megnézném aki megcsinálja...

(az utólagos, nem gyári tetõablak teljesen más tészta. Meg sem közelíti a gyári tetõablak minõségét sem és a kidolgozottságát sem. Persze ez nem azt jelenti hogy sz@r, csak teljesen más. Míg az utólagos tetõablak a gumiszegélyein keresztül teljesen zárja a tetõ és az üveg közötti részt, a gyári tetõablakon idõvel még zárt állapotban is beszivároghat a víz. Ezért teljesen komplett a tetõablak háza, amit fel kell fogatni a tetõlemezre és ezért peremes kialakítású és fényezett belül is a tetõlemez, éppen ezért a gyári tetõablak nem rá illeszkedik a tetõlemezre, hanem a tetõlemez közé passzol. Nem hiába van legalább két, de sokszor négy vízelvezetõ csõkialakítás a gyári tetõablakok négy sarkánál, mely csövön keresztül a felesleges vizet az elsõ és a hátsó oszlopokon keresztül a küszöbnél vezeti ki a szabadba.... vagy például a hátsó kivezetés a touringnál a hátsó csomiajtó felsõ részénél folyik ki.)

kempelen Elküldve: 2010-01-19 14:22 Társalgó

ember84 írta: Tudna olyanba segíteni valaki,ha le akarom kérdezni az autóm külföldi szervizelését,kit keressek,pl bmw szervízt?meg hogyy milyen felszereltséggel,hol,mikor adták el,stb?na meg mennyi a pontos km?vagy volt ott.


Igen példul bmw hivatalos márkaképviseletet, másnéven szervízt. Ott mindent elmondanak ha van egy alvázszámod vagy legalább az utolsó hét karaktere. (Persze õk is csak a hivatalos anyagból dolgoznak, tehát ha magánszervízbe vagy sufniban volt az autó, az õk sem tudják megmondani. De a felszereltségrõl kaphatsz bõven felvilágosítást)