kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-01-18 08:14 Valaki segítsen

szigiimi írta: Sziasztok. E91-ben állítólag kanyarkövetõs a xenonom. Hogy tudom kideríteni, hogy az van e benne? Bi-xenon, de én nem vettem észre semmi extrát.


Szia,

Nézd meg az extralistádat van e benne S524A adaptív fényszóróvilágítás. Bár ez nem kanyarfény, mert csak a fényszóró kévéjének formáját igazítja a forgalmi viszonyokhoz, de azért nem rossz dolog. Könnyen felismerhetõ ha a szélvédõd középsõ részén, ahol az esõszenzor szokott lenni van egy kamerának látszó tárgy... (csak S522A xenonnal de azt már írtad)

Kimondott kanyarfény csak az elsõ ködfényszóróval. Ha kanyarodsz és látod hogy bekapcsol az elsõ ködfényszóród, akkor van kanyarfényed.

kempelen Elküldve: 2010-01-17 07:54 Társalgó

Tiba írta: Gondolom egy bot.


Ahogy az összes "kopolxxx" nevû user is. Nem számoltam, de jópáran vannak. Csak az utolsó három karakter változik...

kempelen Elküldve: 2010-01-15 18:03 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

InsectKiller írta: Szerintem van!
Az tetõablak mellett sokkal erõsebb a tetõ mint mondjuk a végénél!
Nyáron ott kint szokott ülni a párom

Hori írta:
Petike írta:
Tiba írta: Azért kíváncsi lennék, mennyi meló lenne ezt utólag beszerelni


..nem lehet berakni, csak tetõlemez cserével . Ha ismersz olyat, aki a nélkül is megoldja és csinált már ilyet, és az eredmény is patent lett, akkor szólj, holnap viszem hozzá az autóm .

petike


a gyári tetöablakosba van plusz tetõmerevitö amit nem lehet átrakni??????


Nem csak hogy erõsebb, hanem a tetõlemez alatt más a merevítés. Azért, hogy a komplett tetõablak háza, amiben az üveg fut fel legyen erõsítve legalább 20 csavarral a tetõmerevítéshez. (ha megnézitek a linkelt képet, akkor ott láthatóak az egész tetõablak ház szélei körül az apró furatok. Azt mind fel kell csavarozni a tetõre.)

Legalábbis ha gyárit szeretnétek. Szóval teljes tetõlemez, merevítés és tetõablaktartó lemez beépítése szükséges.

Végül is nem lehetetlen, csak idõ pénz, lakatos, festõ...stb. Szóval teljes tetõlemez csere...

kempelen Elküldve: 2010-01-13 08:23 Autóvásárlás

Zotyi30d írta: Ezt nézegetem egy ideje magamnak Miért ilyen olcsó szerintetek
http://www.hasznaltauto.hu/aut...m3-3307701


- mûszaki elött áll (lehet rá kell költeni)
- bõr kivételével semmi extra
- nomeg szerintem el kellene adni és manapság ilyet kevesen vesznek

kempelen Elküldve: 2010-01-12 07:47 Valaki segítsen

Ogre írta: A FAG csapágy kb. 10.000-rel olcsóbb. Azzal van valakinek tapasztalata? A difit érdemes sperre cserélni, vagy ehhez a motorhoz nincs értelme?


Nekem soha semmi bajom nem volt a FAG termékeivel. Igaz eddig bmw-be még nem használtam, de máshol megállta a helyét.

kempelen Elküldve: 2010-01-12 07:45 320d Motor

Ohh jeah... a benzines, dízel vita.

Akkor hadd szóljak én is pár szót. Megpróbálok rövid lenni. Nem kötelezem el magam egyik motorváltozat mellett sem, de bevallom régebben én is csak benzines párti voltam. De azért el kell ismernem az a nyomaték amit a dízel lead irigylésre méltó és vígan el lehet autózni vele nyugodt tempóban is. Kicsit talán zajosabb és itt azért a hathengeresek elõnyben vannak, de végül is az utastérbe nem igazán szûrõdik be a zaj. Mindkét motofajta bõven eregeti az egészségre káros gázokat, ezen vitázni szerintem felesleges. Benyás elõnye hogy nem füstõl....már ha nem füstöl ez igaz, de annak sem éppen mátrai hegyi levegõ amit pöfékel...
Aztán valóban nagságrendekkel több van a dízelbõl. Nem számoltam konkrétan, de tíz dízelre ha jut két benzines és emiatt elengedhetetlen, hogy úgy tûnjön több velük a hiba. De csak példának a "Hûtõk" címû topikunkban október óta csak a benyások írnak konkrétan. Kasza Imrénél a benzines motorok fogynak jobban és azért nem hallani annyit a sorhatosok megfõzésérõl mert talán kevesebben vannak, de ott is vannak problémák és nem olcsók a költségek....
Ha az utóbbi idõk üzemanyagárait nézem és azt hogy a fenntartása kicsit költségesebb a dízelnek, akkor beláthatjuk hogy az sem állja meg a helyét amit sok MÁS helyen úgy írnak: fillérbaszók. Itt többen is sok százezret tettek már bele az autójukba és ha el is romlott, nem lehetett olcsó mulatság megjavítani. Amúgy is baromság ez a fillérbaszás hasonlat, hiszen az üzemanyagárak változnak és csak az olcsóbb üzemanyag amiatt leszólni a másik motorral szerelt kollegákat ostobaság, hiszen az E85 a gázolajnál is olcsóbb és a benyások viszik is rendesen, mint a cukrot. Akkor ki is a fillérbaszó? Kiemelném, ez nem itt, nem ezen a fórumon hangzott el, de sok más helyen olvasható!
Benzines könnyebben indul, szebben jár, most még kevesebb alkatrészbõl áll, bár a szenzorok abban sem csekély mennyiségûek. De összességében el kell ismernem kifinomultabb. Mint már említettem nagyjából másfél két éve már elkezdõdött a benzines motorok kisebb ûrtartalmú válozatainak a mostani dízelekhez hasonló berendezéseivel és érzékelõivel való felszerelés. Többek között turbo és közvetlen befecskendezés. Ezek is úgy terjednek majd mint a dízelek, mert igazából nagyon nem lesz más választás. Viszont aki szét tudott hajtani egy mostani dízelt, szét fogja a benzinest is. Aki balfasz volt a dízelhez, balfasz lesz a benyáshoz is, így pár év még és a benzinesek is úgy hullanak szét (ha akkora arányban terjednek mint a dízelek) mint a gázolajosok...
Annak idején volt szerencsém a mitsubishinél közelében lenni, amikor megjelent az elsõ közvetlen befecskendezéses motor a GDI. Nos ha valami akkor az igen költséges volt már akkoriban is, azóta se szeri-se száma a közvetlen befecskendezéses benyásoknak...

Szóval nekem az a véleményem, hogy bármely oldalról közelítjük megfogható mindegyik motor ha az elõnyeire vagy a hátrányaira tesszük a hangsúlyt és ma már ahogy elnézem a jövõt nem lesz irigylésre méltó egyik motorfajta javítása sem.
Elismerem, húsz éve még volt ennek alapja. A dízel egy füstös kerregõ, lomha traktor volt már az akkori benzineshez képest is. Persze vannak örök tulajdonságok, mint az erõsebb hang, de ezen nem igen lehet változtatni... No még lehetne folytatni, de felesleges.

Ráadásul nagyon sokan érzelembõl beszélnek a benzines vagy a dízel mellett. Így a vita már eleve értelmetlen ha érzelmeken vitatkozunk. Ha választhatnék, akkor egy E91LCI-s 325i-ben és 325d-ben nekem már bõven elég lenne. Mindkettõt elfogadnám...

Ohh ami fontos részemrõl, majd el felejtettem. Eddig benzinesek voltak, szerettem õket. Most dízel is van, ezt is szeretem. Két különbözõ motor, máshogy mûködnek, másképp reagálnak, de egyiket sem szeretem jobban mint a másikat vagy megfodítva, mindegyiket elfogadnám szívesen. Ezért nem szálltam bele eddig sem a benzin vs. dízel vitába és remélem ezek után sem fogok. Olyanok ezek mint a szülõknek a gyerekek. Mindegyik gyerek kicsit más, de mindegyiket egyformán szeretik... (na jóhülye hasonlat volt, mi??? )

kempelen Elküldve: 2010-01-10 16:02 Autóvásárlás

tsabko írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ap-3502187
hát ez nem rossz ennyiért szerintem!


2006-ban Ercsiben, 2007-ben Hajdúszoboszlón, majd 2008-ban Budapesten zöldkártyázott.... Persze ez nem jelent semmit, mert akár járhatott is arra, de nem valószínû...

Gondolom a klíma hiánya miatt ilyen az ára...

kempelen Elküldve: 2010-01-10 15:52 Társalgó

kempelen Elküldve: 2010-01-10 06:38 Hifi beszerelése e46-ba

jencispy írta: Jól látom h Romániból jönne :
Artikelstandort: Turda, default, Rumänien
Csak körültekintõen


Beszéljétek meg vele azt is hogy elküldi e magyarországra vagy hollandiába (zoltshy) mert ha jól látom default-ban csak a németekhez küldi...

Amúgy az eredeti link véget ért, itt az új és olcsóbb is lett.

kempelen Elküldve: 2010-01-09 17:45 alufelni

Csum írta: kocsid belsejérõl vannak képek?


Azt nemrég cserélte, de ha megmutatja te befo.., behu..zol! Marhaszép az a bõr, de lehet azért mert valóban marha!
(bocs, hogy belepofáztam!)

kempelen Elküldve: 2010-01-09 17:44 alufelni

Hori írta:
én is igy kezdtem vettem egy full fapadot /kevés km és sérülésmentes ezek fontosak voltak/ utána projis bixenon és sport kormány, 18 as gyári M felni /ezek ajándékok voltak/ utána ültetés, minden szinrefujat, 19es felni, M pakett, diszlécek carbonozása, Individual börbelsõ, stb stb de a végeredmény brutál


...a ráfordított anyagi is brutál! (nekem mesélted)

kempelen Elküldve: 2010-01-09 16:55 Üzemanyag fogyasztás

Jah és még annyit a cikkhez. Ha a 4 litert nem is, de a 4,5 litert már sikerült kihoznom belõle /100km-re. Igaz piszok unalmas volt és nem egy, hanem egy tálca tojás volt a lábam alatt, de egy nyugat-magyarországi ráérõs-mellékutas kirándulás alkalmával már sikerült még tavaly....

Így szerintem az a része igaz:
- minnél gyorsabban megyek, annál többet zabál
- milló tényezõ befolyásolja a fogyit, de:
- agyban dõl el sokminden.

kempelen Elküldve: 2010-01-09 16:29 Üzemanyag fogyasztás

Elolvastam a cikket és valóban vannak benne jobb-rosszabb részek, sõt én sem értek egyet mindennel, amit leírtak. De mindig szkeptikusan fogadom, ha valaki arról ír, hogy 6 literrel jár 160-al az autópályán...

Lehet az én autómmal van a baj, de a héten Nagykanizsára kellett mennem. Kezdjük ott, hogy automata váltós és van csomagrögzítõ sín is a tetõn, ami nem ideális ugye. -2 fok volt odakint és téli gumival zubogtam, mely kicsit hangos is, de nem zavaró. Igaz nem 160-al, de kicsit 150 alatt mentem végig fehérvártól kanizsáig de nekem beszopta a 8 litert, majdnem 9-et...tempomattal a gyakorlatban. Viszont a BC csak 7,2-öt mutatott fogyasztásban... De amikor a kútra mentem lement a csövön a nyolc liter.../100km. Összeségében megtett 350 kilométerre tankoltam 28 litert.

Mindez csak reakció arra, amit a cikk elsõ részében írtak.

Ettõl függetlenül meg vagyok elégedve az országúti és a városi fogyival is...

kempelen Elküldve: 2010-01-09 13:12 ablakmosó folyadékok

Sonax téli ablakmosó koncentrátumot használok. 5 literes kiszerelés 4 ezer forint és koncentrátum, azaz ebbõl 15 litert tudok vígan csinálni...

kempelen Elküldve: 2010-01-08 16:59 Elsõ lengõkar hátsó szilent

bmw320d4 írta:

A videón egy használt és egy új látható, a balos kuka.

Lemförder sztem jó, mivel az a gyári , de biztos vannak jobbak is.


Bocs a hülye kérdésért, de nekem FEBI van a látókörömben. Arról mi a véleményed? Bár még nincs rá szükségem, de ha lenne, az lenne elérhetõ. Megnéztem egyébként és teljesen bizalomgerjesztõ...