kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2009-10-01 21:54 Akkumulátor

YELLOW írta: ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...


Doooobd máááár kiiiii azzzzzt aaaa szaaaar akkkkkksit!

7 éves elmúlt és már haldoklik. Miért kínzod?

kempelen Elküldve: 2009-10-01 21:53 Akkumulátor

hil írta:

Amiket én láttam gondozásmentes (kukucskás) akkuk, azok bizony mind savasak voltak. Az a kukucska pedig egy fajsúlymérõ benne, ami az elektrolit sürüségét mutatja. Ki is lehet venni belõle, amit meg is tettem. A baj ezzel csupán annyi, hogy ugye az egyes cellák egymástól teljesen el vannak, el kell, hogy legyenek szeparálva (folyadékilag), viszont nincs mindegyik cellában kukucska. Ebbõl az következik, hogy egy adott cella elektrolit fajsúlyát mutatja, de mi van akkor, he a többi közül valamelyik megpusztult, pl cella zárlatos, akkor a nézõke szerint nem rossz az aksi....., valójában pedig használhatatlan már. Zseléseket nem ismerem, de mintha azt olvastam volna róla (jó régen, ami azóta már lehet, hogy változott), hogy nagy áramok leadására nem alkalmasak, tehát indító áramforrás célra nem jók. Azt, hogy zselés-e az akku, meg lehet tudni, hogyha megrázod, akkor lötyög-e benne a lé, ha nem, akkor vagy nincs már benne (akkor viszont kuka), vagy zselés. Ha sokat áll egy akku töltés nélkül, akkor bizonyos szulfátosodás indul meg benn, ami nem visszafordítható. Kénsav van benne meg ólom lemezek, a kénsav megmarja az ólmot, na abból lesz az ólomszulfát. Ha az akku fel van töltve, akkor nagy az elektrolit sûrûsége, viszont ha lemerül, akkor csökken, de az elektrolitból a kénsav nem tûnik el, csak elkezdi zabálni az ólmot. Aztán, ráadásúl, ez a trutyi idõvel kezd kiszóródni a tartó részbõl (iszapnak mondják)pl a rázkódás miatt, ez okozza többnyire a cella zárlatot. Minden savas akksinak meg vannak számlálva a napjai! Elvileg, ha nem dugóban állsz, akkor a generátor tölt annyit, hogy nem kell külsõ töltést alkalmazni.


Felesleges megrázni, mert mindegyik savas lesz, az autóiparban ahogy írtad is nem létezik zselés akkumulátor, csak legfeljebb teljesen gondozásmentes.

kempelen Elküldve: 2009-10-01 12:32 Kulso tukorfutes

George írta:

Nekem nincs ködlámpám, de nem egy alaptipus..
Lehet én is pattingatok és megnézem van e fütõszál


Egy valamit mondjatok meg nekem. Ha nincs ködlámpátok, akkor mi van a helyén ott a kicsi gömböc' (ködfényszóró)helyén? Egy fekete mûanyag vakdugó-szerûség? Csak kérdem ám, mert a jenkiknél sincs sok helyen még hátsó sem, de az elsõ lökös ugyanaz.... :

kempelen Elküldve: 2009-09-30 18:47 Kulso tukorfutes

Zolee írta:
kempelen írta:
Zolee írta: Az enyémben van, de a jobb oldali bekrepált. Mit lehet ellene tenni? A biztosíték sajnos jó!


Nem ismerek buherátor megoldást a tükörlap javításra. Ki kell pattintani és megnézni a csatlakozó rendben van e. Ha a csati is és a bizti is okés, akkor a tükörlappal lesz a baj és szerintem azon csak a csere segít...

Köszönöm a választ! Megnézem, de a válaszodból adódik még 1 kérdés : hogy tudom roncsolásmentesen kipattintani a tükörlapot? Elõre is kössz!


Ha jól tudom két oldalról széles lapos és puha tárggyal finoman alá kell nyúlni és kipattanik. De nem akarok marhaságot mondani, mert magam még nem próbáltam és hülyeséget sem ajánlok, mert nem az én kontómra megy a tükörlap...

Szóval majd jön valaki és megírja tisztességesen.

kempelen Elküldve: 2009-09-30 18:33 Kulso tukorfutes

Zolee írta: Az enyémben van, de a jobb oldali bekrepált. Mit lehet ellene tenni? A biztosíték sajnos jó!


Nem ismerek buherátor megoldást a tükörlap javításra. Ki kell pattintani és megnézni a csatlakozó rendben van e. Ha a csati is és a bizti is okés, akkor a tükörlappal lesz a baj és szerintem azon csak a csere segít...

kempelen Elküldve: 2009-09-30 16:21 Kulso tukorfutes

A 316i, 318i, 318d és a 320d modellekben nem volt széria a tükörfûtés.

Elektromosnak mindegyik elektromos természetesen, csak a fûtése volt extrához vagy extracsomaghoz kötve... Így minden elõfordulhat.

Viszont akinek gyárilag van 0520 ködfényszóró opciós extrája, az megkapta a szélvédõmosó fúvóka és a külsõ tükör fûtését is.

Akinek van 0520 vagy más egyéb extraként tükörfûtése és mégsem mûködik, annak bekrepált, ahogy Tano is írta...

kempelen Elküldve: 2009-09-30 16:08 Traffipax magánvállalkozóknak

bmw320 írta: ÜDV!
Szeretnék venni egy lézerblokkolót és ezt néztem:
http://www.martincaraudio.hu/kiyo_pro_3.hml
nem vészes az ára idén már a többszörösét kifizettem! Szerintetek ér valamit vagy gagyi? Esetleg van valakinek tapasztalata hasónló blokkolóról?Azt írják hátulra is kellene egy garnitúra de szerintem 90%-ban szembõl mérnek nem?


Pont a postod alatt dícsérték ugyanezt.....

kempelen Elküldve: 2009-09-28 16:34 EÜ doboz, Izzókészlet kötelezõ dolgok a kocsiban.

Hááát igen. Nem csodálkozom, ha rendõrök kopogtatnak akár éjjel, ha nem állsz meg segíteni. Nem keverendõ össze - és ezt most nem az elöttem szólóknak írom - a baleset helyszínén egy sürgõs orvosi segítségre szoruló sérülttel szembeni elsõsegélynyújtási alkalmatlanság és a meg sem állok mert én úgy döntöttem nem tudok segíteni. Ha eü-ben nem is vagyok járatos, azért telefonálni vagy a mûszaki mentésben, további baleset elkerülésében feltétlen szükséges lehet további segítség...(ez viszont már az elöttem szólók is említették) Persze a baleset utáni elsõ vagy második helyszínre érkezõre értem. Azért százhuszonnyolcadiknak már nem állok meg, ilyenkor letekerem az ablakot és megkérdem kellek-e és ha nem akkor megyek tovább.

kempelen Elküldve: 2009-09-28 06:51 EÜ doboz, Izzókészlet kötelezõ dolgok a kocsiban.

Annak idején ugyanez volt a sárpofozóval és még pár aprósággal. Használni kell, mert az kötelezõ!! Oszt' jött az EU és máris nem kellett. Az EU-ban már nem fröcskölõdött a sár a mögötted lévõ képébe. Nem tudom érzitek-e azt, hogy köze nincs a szabályalkotóknak sem a valósághoz, sem az autósokhoz..... (most nem az a lényeg kell e vagy sem, mert fakultatív jelleggel most is kapni akár gyárit is)

EÜ doboz témája: ami abban a dobozban van nem tudom mire elég, de úgy érzem csak apró könnyû sérülésekre, amikor amúgy is valószínû a sérült ki tud szállni az autóból. Persze azért megpróbálni mindent meg kell egy balesetnél lélekjelenlét függvényében. Nem vagyunk egyformák és ezért nem csodálkozom azokon, akik maguk is rosszul lesznek a vér látványától. Robinsonnak abban igaza van - és nem tudom tartozék-e az EÜ dobozban - hogy gumikesztyû viselését én is kötelezõvé tenném. Szerintem a mentõs sem nyúl senkihez enélkül és igazuk van. Ma már annyi nyavaját össze lehet szedni, hogy én sem szeretnék abból bajt, ha valakin segíteni próbáltam és én magam kerülök bajba valami fertõzés vagy egyéb nyavaja miatt.

Az izzókészletrõl szóló írásomat már olvashattátok, az csak egy kis adalék volt a Zeüdobozhoz'

kempelen Elküldve: 2009-09-27 19:46 EÜ doboz, Izzókészlet kötelezõ dolgok a kocsiban.

hancurozo írta: végre gondolkodnak /egy új autónál úgysem tudja a tulaj megcsinálni az út mellet az izzócserét/ http://www.fn.hu/auto/20090927...zokeszlet/


Nekem csak az a bajom ezzel, hogy évtizedek óta csak menetelnek valami után és nem azért hoznak értelmes szabályokat, mert gondolkodnak, hanem mert állandóan fel kell zárkózni az elsuhanó világ után.

Egyszer jó lenne, ha az agyukat is használnák. Nem várom el tõlük, hogy megelözzék a kort, amiben élünk, de legalább idõben haladhatnának vele.

kempelen Elküldve: 2009-09-26 07:10 Hifi beszerelése e46-ba

ute107 írta: Engem jobban érdekelne, ha ki lehetne dobni....
Kihagyni szeretném...mert emiatt szar az egész audio...


Szia Ute!

Ki is hagyhatod, de akkor meg sem nyikkan majd a fejegységed. Ezért:

- a mostani BM24-et, kicserélheted BM54-re, ha a fejegységet meg akarod tartani (de szinte felesleges)
- ha ezt kidobod, ki kell dobnod a fejegységet is és akkor igaz nem gyáriban, de pénz függvényében egy hiperszuper hifit is beletehetsz.
- kidobhatod az egészet és tehetsz bele navi nélküli gyári fejet és arra erõsítõt, de akkor nem lesz navid.
- nem dobod ki ezt a BM24-et, hanem megcsinálod rá az RCA kivezetést és akkor arra pakolsz egy erõsítõt.

Húúú, milyen lehetõséget hagytam még ki?

Ahogy rad2 is írta ennek a doboznak az a jelentõsége, hogy abban van a rádió és audio rész. A fejegységed elöl csak ezt vezérli. Mivel elöl azon a kis helyen nem fért el a két cucc, navi és rádió, ezért a rádió részt hátrapakolták és elölrõl kapja a vezérlést.

kempelen Elküldve: 2009-09-24 19:39 Segítsetek!

Prof írta: miért van az hogy a melléket képen látthato jobb lámpa gyengébben világit ?

http://www.kepfeltolto.net/fil...kop5il.jpg


Ahogy hancúrozó kollega írja. Addig felesleges tovább tárgyalni az ügyet, amíg le nem ellenörzöd, hogy a két izzó egyforma-e!

kempelen Elküldve: 2009-09-22 19:35 Autómata váltó hibakód

Csum írta:
kempelen írta:
Csum írta:
kempelen írta: Ha eltömõdött a szûrõ, akkor is csinálhat ilyet a legjobb esetben is.


milyen szûrõ?


A topik címében szereplõ tárgy szûrõje.


értem és azt én ki tudom cserélni, vagy le kell hozzá engedni az olajat?


Tiszta jóindulatból mondom, hogy te nem tudod kicserélni. Bízd inkább szakemberre!

kempelen Elküldve: 2009-09-22 19:22 Autómata váltó hibakód

Csum írta:
kempelen írta: Ha eltömõdött a szûrõ, akkor is csinálhat ilyet a legjobb esetben is.


milyen szûrõ?


A topik címében szereplõ tárgy szûrõje.

kempelen Elküldve: 2009-09-22 07:07 Segítsetek!

marko7 a felkiáltójeles topikban írta: Sziasztok!az lenne a problémám hogy ma itthon lemostam az autóm motorját magasnyomásuval!és azota meleget fuj 16 foknál is a fütöventilátorom sõt bekapcsolt klima mellett is fõként a szélvedõre!mit nezzek meg mi ázhatott be?remelem nem lett nagy bajaha valaki tud valami tanácst adni elöre is köszönöm!


Szia!

Ha csak a motort mostad volna meg, akkor nem hiszem, hogy ilyen gondjaid lennének. Ha viszont (és ezt valószínûsítem) megfújtad az utastérbe áramló levegõbeömlõt, másnéven a pollenszûrõtartó-házat, akkor a nagy nyomás miatt (hiába van a pollenszûrõ alatt víz elvezetõ) akár jócskán juthatott víz nemcsak a ventilátorhoz, hanem onnét egyenesen az utastérbe a mûszerfal alá.

Elsõnek nézd meg, hogy biztos legyél benne a pollenszûrõt. Valószínûleg el van ázva teljesen. Azt vagy ki kell cserélni vagy kiszárítani. Ha kiveszed, akkor láthatod majd, hogy onnét hová is folyhatott a víz.

Ha sokat kapott, akkor jutott a klíma párologtató-fûtõ vagy miféle elnevezésû, a klímán található egységre is. Elsõ körben ezeket kellene átnézni. Szerintem.

Több tanácsot látatlanban így nagyhirtelen nemhiszem..