kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2009-09-03 14:17 Hifi beszerelése e46-ba

csu2 írta:
kempelen írta: No akkor megakadtam egy kicsit, azaz az egyik elképzelésemet át kell gondolnom.

Ugye úgy hittem, hogy egy nem gyári erõsítõt majd frankón el tudok helyezni a rádiómodul mellé vagy a cd-tár alá és akkor az alap 6 hangszórós készletem kicsit fel lesz "tuningolva".

A rádiómodul kivezetés elkészítése és az erõsítõ szaglászása/feltérképezése folyamán rá kellett jönnöm, hogy azt az alapelvet, miszerint ne látszódjon a beépített erõsítõ és ne legyen lehetetlen helyen (például a pótkerék mellett) elbuktam. Ugyanis nincs olyan nem gyári erõsítõ ami elférne ott, ahol nem látszanak a dolgok.

Ezért úgy döntöttem hosszas vitában magammal, hogy marad a gyári erõsítõ normál lear vagy hk változatban és az már a boldogságomhoz elég. Azonban a gyári erõsítõk a rádiómodul kimenõjelére vannak kötve ezért az utóbbi napokban történt erõfeszítésem és alkotásom a rádiómodul rca kivezetésével feleslegesnek bizonyultak. Elõfordul az ilyen az életben, de legalább nem volt vészes összeg. Került vagy háromszáz forintba egy felesleges rca kivezetés.

Szóval marad a hangszórók cseréje egy jobbra és a gyári erõsítõ. Azonban a következõ dilemma ismét áll. Normál erõsítõ 190W-tal vagy HK a maga háromszázakárhány wattjával? No mindegy, attól függ mifélét tudok szerezni....


dehogyisnem!
mankokereket tegyel be potkereknek es a fole befer barmilyen nagy erosito. nekem egy 5 csatornas eleg magas plusz a dsp van ott, es meg igen sok a hely...

bar most nezem touringod van, ott lehet nem ugy van a potkerek mint a sedanban vagy a coupeban... akkor bocs.


Semmi gond, eddig is csak hálával tartozom a segítségedért. Megvettem ebayrõl a HK erõsítõt és a kasztniba lévõ kábelek pedig már megvannak hozzá.

Az ajtókba viszont nincsenek, ezért ha valakinek van 10 hangszórós vagy hk kábelkötege ajtókba (ami egészséges és nem negyven helyen vágva-forrasztva) az nyugodtan sikítson, mert érdekelne.

kempelen Elküldve: 2009-09-03 14:02 képek

Szép lett az autó, azaz még szebb, mint volt! Gratulálok!

kempelen Elküldve: 2009-09-03 01:47 Társalgó

Steve írta:
Robinson írta: Hát baszki gyerekek, ez a vaterás link ez nem kispálya! Most rohadtul felb@sztam magam!

Ezzel viszont az a baj, hogy qrvára nem tesz jót nekünk, most mikor az a helyzet ami. Így már engem is bántana az AG helyében, hiszen körbejár, és így már tényleg nyerészkednek rajta, a probléma csak az, hogy a mi nevünkkel, így minket fog megtalálni az Ag... szóval..


UFF!
Így vagyok vele szintúgy, csak nem durrant el annyira a búrám mint a Tiéd, hogy ezt le is pötyögjem.
De ja.

Szóval, ha a mester aki szeretné nem csekély haszonnal értékesíteni a portékáját a szóban forgó aukciós oldalon,
legyen kedves és megértõ jelen helyzetben ezt a motyót jó mélyen elrejteni.


Írtok pár sort a vaterának oszt' már nincs is fent....

(például, hogy ti vagytok a klub üzemeltetõi és így + úgy és csak ti "forgalmazzátok" stb, stb, stb....)

kempelen Elküldve: 2009-09-02 22:19 2003 320d kombi

Szerintem a képek alapján teljesen korrekt.

Érdemes lenne megnézni és még ajándékba kapsz normál tíz hangszórós hifit is.

kempelen Elküldve: 2009-09-02 22:16 Társalgó

Steve írta:
Jaja, csak az a GEBASZ, hogy ezt a "nagyhal" nem így látja.


A kishalnak meg nincs ebbe beleszólása....

kempelen Elküldve: 2009-09-02 22:14 Hifi beszerelése e46-ba

No akkor megakadtam egy kicsit, azaz az egyik elképzelésemet át kell gondolnom.

Ugye úgy hittem, hogy egy nem gyári erõsítõt majd frankón el tudok helyezni a rádiómodul mellé vagy a cd-tár alá és akkor az alap 6 hangszórós készletem kicsit fel lesz "tuningolva".

A rádiómodul kivezetés elkészítése és az erõsítõ szaglászása/feltérképezése folyamán rá kellett jönnöm, hogy azt az alapelvet, miszerint ne látszódjon a beépített erõsítõ és ne legyen lehetetlen helyen (például a pótkerék mellett) elbuktam. Ugyanis nincs olyan nem gyári erõsítõ ami elférne ott, ahol nem látszanak a dolgok.

Ezért úgy döntöttem hosszas vitában magammal, hogy marad a gyári erõsítõ normál lear vagy hk változatban és az már a boldogságomhoz elég. Azonban a gyári erõsítõk a rádiómodul kimenõjelére vannak kötve ezért az utóbbi napokban történt erõfeszítésem és alkotásom a rádiómodul rca kivezetésével feleslegesnek bizonyultak. Elõfordul az ilyen az életben, de legalább nem volt vészes összeg. Került vagy háromszáz forintba egy felesleges rca kivezetés.

Szóval marad a hangszórók cseréje egy jobbra és a gyári erõsítõ. Azonban a következõ dilemma ismét áll. Normál erõsítõ 190W-tal vagy HK a maga háromszázakárhány wattjával? No mindegy, attól függ mifélét tudok szerezni....

kempelen Elküldve: 2009-09-02 21:56 Valaki segítsen

zsitvayb írta: Esetleg, aki szedett már szét ilyen óracsoportot, annál is volt egy kis ellenállása a mutatónak (nálam ráadásul "szakaszos" - sajnos nem találok most erre jobb szót, olyan mintha kb. 0,1mm-enként megakadna egy picit)? Vagy viszonylag ellenállás nélkül lehetett forgatni...(most éppen erre gyanakszom).

SZERK: igazából sztornó a kérdés, közben rájöttem, hogy ez hülyeség. Gondolom azért van neki egy kis ellenállása, hogy ne ugráljon összevissza a mutató, hanem azért valamennyire konstans értéket mutasson, konstans sebesség mellett.
A jeladót kizárnám, mert km számláló, és a napi számláló az megy rendesen. Úgyhogy marad az óra. Ilyenek javításával esetleg ki foglalkozik? Merre érdemes elindulni?


A mutatónak annyi az ellenállása ha megpörgeted, mint egy apró elektromotornak. Azonos erõvel lehet végigmozgatni a körpályán. Menet közben nem akadozhat.

Javítása csak akkor lenne lehetséges, ha a forgatómotort (forgatótekercset) vagy más hibás alkatrészt betudnád szerezni. Erre semmi esélyed sincs, hacsak egy másikból ki nem buherálod. Tehát alapból javítani nem lehet, azaz csak az ügyes emberek otthoni módszerével, ha már beszereztél egy donort.

Ha nem kapsz egy rosszat, amibõl kiveszed a hibás alkatrészt, akkor marad egy másik komplett mûszeregység beszerzése.

kempelen Elküldve: 2009-09-02 21:47 Valaki segítsen

hil írta:
Szerintem egyszerûen akad a mûszer forgórésze kosztól vagy szétkopott csúcságyazás, esetleg a spirálrugók miatt
hil


Szia Hil!

Nincs ebben már spirálrugó sem. Az elektronika teszi még vissza alapállapotba is. Semmi tehetetlenségi trükk, színtiszta elektronikus vezérlés.

kempelen Elküldve: 2009-09-02 11:54 Hifi beszerelése e46-ba

Ha neked kis navid van, akkor elõfordulhat, hogy eltérnek a dolgok. Viszont asszem mintha abban nem lenne rádiómodul vagy a BM24 az abba való?
Sajnos nem tudom hogyan áll össze a kisnavis szett, hogyan néz ki belülrõl a kisnavis fej, de ott is kell lennie ugyanilyen lehetõségnek.

kempelen Elküldve: 2009-09-01 22:34 Klubos felirat a hátsó szélvédõn a Sporoni találkozón

YELLOW írta: én azt mondom, remélem nem baj ha beleszólok, de elõre tenném, hogy BMW 3er KLUB (valami fain betütípussal), hátra meg az oldal címe...


Én meg azt mondom:

Ha megkérnénk sem hallgatnál el. De ezért szeretünk.

NeszóJJábe!

kempelen Elküldve: 2009-09-01 16:39 Hifi beszerelése e46-ba

Sziasztok!

Ellesvén csu2 kollega módszerét megcsináltam én is az rca kivezetést a bm54 rádiómodulon.

Az rca csatlakozót egy kiszuperált pioneer deck-bõl abszolváltam.



Mivel nekem touringom van és a rádiómodul mellett van még bõven hely, ezért úgy gondoltam, hogy nem hátul,
hanem a csatlakozó felöl nézve jobb oldalon vezetem ki a cuccost'.



A fúrás-faragás után belepattintva a helyére és középen szintén a régi deck csvarjávan felfogatva.



Ilyen lett, amikor a kondik és az ellenállások is a helyükre kerültek. Valóban szükséges vékonka' weller páka, mert hely az nem sok van és le is kell ragasztani, mert egy kis rázkódástól lepattanhat a forrasztásról...





Nem vagyok mûszerész, de a végeredmény ez lett.



Köszönöm az instrukciókat csu2-nek.

kempelen Elküldve: 2009-09-01 12:14 Valaki segítsen

YELLOW írta: köhöm 1.8!!! amúgy a többi stimmel

kempelen írta: Így van, ahogy YELLOW belinkelte a képet. Hasonlót kell látnod.

(Egyébként õ nem így csinálta a képet. Neki valódi adatokat mutat az óra. Tiltásig pörgeti szegény egyhatost kettõnegyvenig úgy, hogy forr a vize és nincs olajnyomása. De õ Yellow. )


Ohh. Mélységes elnézést kérek! Szóval az olyan egyhatost, ami egyébként egynyolcas.

kempelen Elküldve: 2009-09-01 12:10 Valaki segítsen

Így van, ahogy YELLOW belinkelte a képet. Hasonlót kell látnod.

(Egyébként õ nem így csinálta a képet. Neki valódi adatokat mutat az óra. Tiltásig pörgeti szegény egyhatost kettõnegyvenig úgy, hogy forr a vize és nincs olajnyomása. Nyitott ajtókkal, leeresztett gumival, kikapcsolt DSC-vel. De õ Yellow, õ megteheti. )

kempelen Elküldve: 2009-09-01 12:08 Hifi beszerelése e46-ba

csu2 írta: egyrol beszelunk. mp3-at nem hallgatok meg kocsiban sem. viszont a dsp nem a hangzaskep miatt kell, hanem, hogy "igazi" szimpadkeped legyen a kocsiban. a melyek elolrol jojjenek, legyen tere, hasonloan a szobai hifizeshez. masreszt nem kozepen ulsz, a hozzad kozelebb eso ajto hangszoroibol a hang hamarabb er a fuledhez mint a masikbol. emiatt erosebbnek hallod a magasakat a kozelebbibol, plusz nem lesz jo kozepbasszus sosem. ha a balanszal korrigalod, akkor meg a melykozep nem lesz eroteljes es olyan mintha nem csinaltal volna semmit. hidd el, az kelleni fog. ha gondolod szivesen megmutatom az enyemet egyszer, asszem volt meg valaki akit erdekelt a tema.

az md erdekes, dolog. nincs valakinek elado? az enyeben kazi van. csak az md kellene.


Tudnál adni egy típust vagy linket egy ilyen dsp-re? Csak úgy iránytûként, hogy milyen néven, merre keressem. Köszönöm!

kempelen Elküldve: 2009-09-01 11:59 Valaki segítsen

zsitvayb írta: Sziasztok!
A sztori, tegnap este hazafelé felakadt a km órám 60km/óránál, tehát azt érzékelte úgy mintha 0-val mennék. Este kiszedtem az órát, visszapöcköltem a mutatót, és örültem, hogy megoldottam ezt a hibát is. Majd ma reggel 15km/h környékén akadt fel a mutató. Megint lepöcköltem, de gondolom megint elõ fog jönni a hiba.
Van valakinek esetleg bármilyen ötlete, hogy hogyan lehetne ezt a hibát végleg megszûntetni? Találkozott esetleg már bárki hasonlóval?

Elõre is köszönök minden segítséget.


Elsõként csinálj egy önellenörzõ funkció tesztet a "titkos menu" 2.0-ban. Ezt többször is megteheted, tetszés szerint. Ez az öszes létezõ és a te autódon gyárilag bekötött funkciót egyszerre megmozdítja. Olyan lesz a mûszeregységed, mint a karácsonyfa. No ott figyeld a mutatódat, mert egyszerre kell haladnia a fordulatszámmérõvel. (közel egyszerre, ne méregesd miliméter pontosan )
Ha elakad vagy nem megy, akkor a sebességmérõ mutatót mozgató "elektromotorral" vagy "tekerccsel" (vagy hogyishíjják) lesz a gond. Az egész egy nyáklemezre van téve, nem sok a mechanika benne.

Szóval, ha nem megy egyszerre a fordulatszámmérõvel és nem is tér vissza ugyanúgy, akkor a mûszeregységben lesz a hiba, több, mint 95%. Ha egyszerre mûködnek, akkor pedig valami sebességjeladó lesz a ludas, nem a mûszeregység. De hogy akkor hol, azt egyenlõre nem tudom.

Majd írd meg légyszi mire jutottál.