kempelen Elküldve: 2009-07-16 09:04 BMW navi
Ha a 16:9-es boardra ráteszem a dvd rechnert rádiómodul nélkül, be kellene hogy jöjjön csak a képalkotó része?
Egyáltalán kellene képet adnia rádiómodul nélkül?
Most éppen egy MK IV-et tesztelnék...
kempelen Elküldve: 2009-07-16 09:04 BMW navi
kempelen Elküldve: 2009-07-15 20:19 Balesetek BMW-vel...
Szemy írta:kempelen írta:Szabb1 írta:
A különbözõ méretû hátsókerék/gumi tudja annyira befolyásolni az autót, hogy elveszítsék felette az uralmat? (180-200-as tempónál)?
Hogy tudja e? Mi az hogy.
Azt nem állítom, hogy 50-nel nem tudsz elcsorogni a gumihoz vagy a nagymamához, mert el tudsz menni ha normálisan vezetsz. De manõverezni, száguldani egyenesen ostobaság. Pont az benne a veszélyes, hogy kiszámíthahatlan a viselkedése az autónak. Két különbözõ mintájú, méretû guminak különbözõ a tapadási határa.
Persze persze írta a sok sumakker hogy az hülyeség, õ 120-al is tud különbözõ méretû/mintázatú gumikkal menni.![]()
![]()
Persze tud, de nem tudja meddig. Most még ilyen nyáron eléggé kitolódik annak a veszélye, hogy eldobja az ember magát ilyen kerekekkel az úton. Télen aztán igazán agyament aki így közlekedik.
Amúgy mint mondtam ez nem azt jelenti, hogy leesel az útról ha át akarsz menni a nagymamihoz a szomszéd utcába. Ettõl függetlenül én nem is indultam volna el ezzel, nehogy száguldozzak.
Egy piciket kiegeszitenem kempelen kollega irasat. Alapvetöen helyes amit irt, de ma mar a modern menetdinamikai szabalyozas mas dimenziokat jelent. Egy jo ESP szabalyozas azt jelenti, hogy az auto minden körülmenyek között stabil, iranyithato marad. Az ESP nem veszi es nem is szabad figyelembe vennie a kerek parametereit, egyedül azok fordulatszamara kivancsi. Minden autogyar elvegzi az ugynevezett potkerek tesztet, ami azt jelenti, hogy az egyik oldalra felteszik a "virsikereket", a masik oldalra a legszelesebb gumit es a tesztmester orakon keresztül nyuzza az autot minden körülmeny között joval a porkerek maximalisan megengedett sebesseghatara felett. Az auto soha nem veszitheti el igy sem a stabilitasat!
Termeszetesen ez nem azt jelenti, hogy igy is kell közlekedni, söt kerülni is kell az ilyen helyzeteket! De ha be volt kapcsolva az ESP (en ebböl indulok ki), akkor sajnos csakis a nagy sebesseg jatszhatott közre az esemenyek alakulasaban.
Egyebkent nekem sajat tapasztalatom is van a fent emlitett szituaciorol: kb. 3 honapja egyik vasarnap szepen csendben leengedett a bal hatso kerekem 0,6 barra. En persze nem vettem eszre, guminyomas ellenörzö rendszerem nincs, igy lapos gumival indultam vissza. Csak annyit eszleltem az egeszböl, hogy neha a kanyarokban folyamatosan müködik az ESP, ereztem ahogy fekezgeti az egyes kerekeket, de nem ertettem, hogy miert. Megalltam, körbejartam az autot es rögtön vilagos lett. Kivancsisag kedveert kiprobaltam mit csinal az ESP, ha megrangatom az autot. Kitünöen vizsgazott a rendszer, az autot nem tudtam zavarba hozni, akarmit csinaltam mindig arra ment, amerre en akartam. Persze közben az ESP hülyere dolgozta magat.Ha nincs az automban ESP, lehet en is siman az arokban kötöttem volna ki az elsö kanyarban...
Szemy
kempelen Elküldve: 2009-07-15 16:10 Levegõszûrõ, pollenszûrõ
MavericK írta: Hali! A RealOem.com-on nem talalom a legszuro gyari szamat, egy kicsit hozzabb erto belinkelne nekem, mert en vegignyalaztam, de lehet, hogy pont ott nem kerestem ahol kellett volna?
Ja az alvazszam utolso 7 karaktere ez: KE05234
Elore is koszi a segitseget ...
kempelen Elküldve: 2009-07-15 14:43 Balesetek BMW-vel...
YELLOW írta: én márképp értettem a dolgot... úgy értem, hogy ugye az autó hiteles volt, ráadásul TK-s lett, így nem elég, hogy oda a gyerek, de a hitelezõ bank még a pénzt is követelni fogja a családtagoktól... én így értettem
kempelen Elküldve: 2009-07-15 14:34 Balesetek BMW-vel...
YELLOW írta:
a családját sajnálom, így ha nem volt casco az autón, akkor nagyon gáz lesz nekik, legalábbis gondolom,
kempelen Elküldve: 2009-07-15 14:22 Balesetek BMW-vel...
Szabb1 írta:
A különbözõ méretû hátsókerék/gumi tudja annyira befolyásolni az autót, hogy elveszítsék felette az uralmat? (180-200-as tempónál)?
kempelen Elküldve: 2009-07-13 19:02 Rugócsere
MavericK írta:kempelen írta:MavericK írta:
Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.
Ha e46-ra készült szettet veszel (márpedig ugye más nem is tudnál) és a felni/gumi méret sem egzakt, akkor nem fog beleérni a kasztniba, mert azt pont úgy tervezték, hogy megállja a helyét az autó alatt. Tehát a kerékjáratban még el fog férni minden. Arra viszont számíts, hogy keményebb lesz a rugózás/rugózási komfort és attól függõen milyen a szett lehet szokatlanul keményebb is.
Legfeljebb pattogsz kissé az úton, persze nem úgy mint a gumilabda.
A pattogas az igy is megvan, mert az eleje az katasztrofa, amikor vettem a gepet, vezethetetlenul ramaty volt foleg a hatulja, folyton leszabalyzott a kiporgesgatlo, mert elengedte az aszfaltot, az cserelve lett, de most meg azert nem merek belemenni a kanyarba, mert ha van egy kis egyenetlenseg, akkor szepen megyek egyenesen beforditott kerekkel. Most kicsit sarkitva, de lengescsillapitot azt tuti cserelni kell benne, es akkor mar legyen allithato. A gumi nem mondanam, hogy egzakt, teljesen valtomeret 225/45R17. Megjelenos, de vannak ennel joval morbidabbak is ahogy en lattam ...
Koszi az okossagot, adtal egy kis onbizalmat
kempelen Elküldve: 2009-07-13 17:36 Rugócsere
MavericK írta:kempelen írta:MavericK írta: Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit
Gondolom úgy érted, hogy szettben vennél rugókat és lengéscsillapítókat?
Annyi röviden, a szettben árult lengéscsillapítók a szettben árult rugókhoz vannak gyártva/hangolva/kalibárlva. Abban a tartományban fejtik ki ideális hatásukat, ahol a rugó.
Ha nem jól értelmeztelek, akkor nekifutok még egyszer ha nem erre goldoltál.
Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.
kempelen Elküldve: 2009-07-13 17:08 Rugócsere
MavericK írta: Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit
kempelen Elküldve: 2009-07-13 14:51 Balesetek BMW-vel...
kempelen Elküldve: 2009-07-13 11:44 Balesetek BMW-vel...
Hori írta: A bal hátsó kereke igen mókás nem igazán eggyezik a jobb elsõvel.
De elég jó tempóba haladhattak.
kempelen Elküldve: 2009-07-11 20:57 Ajtónyítási Gondok!
hil írta: Köszi Kempelen! A képeden létható relé nagy valószínûséggel a régi GM V-ben lévõ elsõ ablakok mûködtetõjével azonos. Még futok egy kört, hátha találok Tayco gyártmányút, aztán kiváltom SSR-el, ami nem nagy mutatvány. Sajnos a Siemens cuccok nem igazán hosszú életûek másban sem. Persze lehet, hogy megpróbálom még szétfûrészelni a relé házát, hátha gyógyítható.
Bár igazat megvalva a mechanikus relék kiváltása a legmegbízhatóbb megoldás. Nem értem a BMW tervezõit, ha már ennyi elektronikát, canbust és egy ilyen primitív vezérléshez 2db procit használtak, akkor 1999-ben miért ragaszkodtak és ragaszkodnak még most is a megbízhatatlan mechanikus kapcsoló eszközhöz???
hil
kempelen Elküldve: 2009-07-11 20:29 Ajtónyítási Gondok!
hil írta: Sziasztok!
Találtam két írást errõl:
http://www.bmwgm5.com/GM5_FW_Relays.htm
http://www.bmwgm5.com/
érdemes elolvasni. Kiderült, hogy ezek egy tokban 2 db relé, és a szélsõk nem az ajtókat, hanem az ablakokat mûködtetik(???)
Ráadásul még az is kiderült, hogy az nem Grundmodul, hanem General modul.
hil
kempelen Elküldve: 2009-07-10 14:25 Eladó cuccok
kempelen Elküldve: 2009-07-09 22:06 M-es felnik e46-on