sassa fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2009-07-16 09:04 BMW navi

Lehet rossz helyre írom, ezért inkább tegyétek át másik helyre ha nem frankó a helyszín. Ráadásul nem értek ehhez a témához.

Ha a 16:9-es boardra ráteszem a dvd rechnert rádiómodul nélkül, be kellene hogy jöjjön csak a képalkotó része?

Egyáltalán kellene képet adnia rádiómodul nélkül?

Most éppen egy MK IV-et tesztelnék...

kempelen Elküldve: 2009-07-15 20:19 Balesetek BMW-vel...

Szemy írta:
kempelen írta:
Szabb1 írta:
A különbözõ méretû hátsókerék/gumi tudja annyira befolyásolni az autót, hogy elveszítsék felette az uralmat? (180-200-as tempónál)?


Hogy tudja e? Mi az hogy.

Azt nem állítom, hogy 50-nel nem tudsz elcsorogni a gumihoz vagy a nagymamához, mert el tudsz menni ha normálisan vezetsz. De manõverezni, száguldani egyenesen ostobaság. Pont az benne a veszélyes, hogy kiszámíthahatlan a viselkedése az autónak. Két különbözõ mintájú, méretû guminak különbözõ a tapadási határa.

Persze persze írta a sok sumakker hogy az hülyeség, õ 120-al is tud különbözõ méretû/mintázatú gumikkal menni. Persze tud, de nem tudja meddig. Most még ilyen nyáron eléggé kitolódik annak a veszélye, hogy eldobja az ember magát ilyen kerekekkel az úton. Télen aztán igazán agyament aki így közlekedik.

Amúgy mint mondtam ez nem azt jelenti, hogy leesel az útról ha át akarsz menni a nagymamihoz a szomszéd utcába. Ettõl függetlenül én nem is indultam volna el ezzel, nehogy száguldozzak.


Egy piciket kiegeszitenem kempelen kollega irasat. Alapvetöen helyes amit irt, de ma mar a modern menetdinamikai szabalyozas mas dimenziokat jelent. Egy jo ESP szabalyozas azt jelenti, hogy az auto minden körülmenyek között stabil, iranyithato marad. Az ESP nem veszi es nem is szabad figyelembe vennie a kerek parametereit, egyedül azok fordulatszamara kivancsi. Minden autogyar elvegzi az ugynevezett potkerek tesztet, ami azt jelenti, hogy az egyik oldalra felteszik a "virsikereket", a masik oldalra a legszelesebb gumit es a tesztmester orakon keresztül nyuzza az autot minden körülmeny között joval a porkerek maximalisan megengedett sebesseghatara felett. Az auto soha nem veszitheti el igy sem a stabilitasat!

Termeszetesen ez nem azt jelenti, hogy igy is kell közlekedni, söt kerülni is kell az ilyen helyzeteket! De ha be volt kapcsolva az ESP (en ebböl indulok ki), akkor sajnos csakis a nagy sebesseg jatszhatott közre az esemenyek alakulasaban.

Egyebkent nekem sajat tapasztalatom is van a fent emlitett szituaciorol: kb. 3 honapja egyik vasarnap szepen csendben leengedett a bal hatso kerekem 0,6 barra. En persze nem vettem eszre, guminyomas ellenörzö rendszerem nincs, igy lapos gumival indultam vissza. Csak annyit eszleltem az egeszböl, hogy neha a kanyarokban folyamatosan müködik az ESP, ereztem ahogy fekezgeti az egyes kerekeket, de nem ertettem, hogy miert. Megalltam, körbejartam az autot es rögtön vilagos lett. Kivancsisag kedveert kiprobaltam mit csinal az ESP, ha megrangatom az autot. Kitünöen vizsgazott a rendszer, az autot nem tudtam zavarba hozni, akarmit csinaltam mindig arra ment, amerre en akartam. Persze közben az ESP hülyere dolgozta magat. Ha nincs az automban ESP, lehet en is siman az arokban kötöttem volna ki az elsö kanyarban...

Szemy


Alapvetõen egyet értek Szemy kollega írásával és köszönöm a kiegészítést. De ha jól tudom a virsli/mankókerék közel azonos kerékátmérõre van tervezve, mint a várható normál kerék. Amellett, hogy elfogadom és egyet értek az írásoddal, nem bírom elképzelni azt az ESP-t, ami a jelen aktuális téma esetén helyesen tud korrigálni nagyobb sebességnél, különbözõ felniátmérõbõl ezen esetben adódó kerékátmérõ esetén. Azt gondolom és javítsatok ki, ha tévednék az ESP is csak bizonyos helyzetekben, bizonyos határig képes megõrizni az autó stabilitását.

Ráadásul bár ez mellékes az események tükrében, szegény diffit sem irígylem bent a házában a két különbözõ gumi/felni miatt.

Köszi Szemy!



Mindezek mellett

kempelen Elküldve: 2009-07-15 16:10 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

MavericK írta: Hali! A RealOem.com-on nem talalom a legszuro gyari szamat, egy kicsit hozzabb erto belinkelne nekem, mert en vegignyalaztam, de lehet, hogy pont ott nem kerestem ahol kellett volna?
Ja az alvazszam utolso 7 karaktere ez: KE05234

Elore is koszi a segitseget ...


13712246997

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

3-as számú alkatrész

kempelen Elküldve: 2009-07-15 14:43 Balesetek BMW-vel...

YELLOW írta: én márképp értettem a dolgot... úgy értem, hogy ugye az autó hiteles volt, ráadásul TK-s lett, így nem elég, hogy oda a gyerek, de a hitelezõ bank még a pénzt is követelni fogja a családtagoktól... én így értettem


Rendben Yellow. Értem én, de ezzel majd késõbb szembesül a családja. Szerintem a gyász most leköti minden figyelmüket.

kempelen Elküldve: 2009-07-15 14:34 Balesetek BMW-vel...

YELLOW írta:
a családját sajnálom, így ha nem volt casco az autón, akkor nagyon gáz lesz nekik, legalábbis gondolom,


Ha a fiamat elveszíteném, szarnám le az autót meg a cascóját nagyívben. Elég lenne a fiam elvesztése miatti fájdalom és ott tojnám le hogy mi van az autó cascojával. Ez fordítva is igaz. Ha megmentené az autóm a fiamat, szarnám le ha tropára törik, akkor is ha nincs rajta casco...

Nincs az a prémium márka luxus kategóriája amit nem szarnék le nagy ívben ha a családtagomat megmenti. Vesszen a kibaszott ára, értéke, ha a fiam kiszáll belõle úgy, hogy túléli.

kempelen Elküldve: 2009-07-15 14:22 Balesetek BMW-vel...

Szabb1 írta:
A különbözõ méretû hátsókerék/gumi tudja annyira befolyásolni az autót, hogy elveszítsék felette az uralmat? (180-200-as tempónál)?


Hogy tudja e? Mi az hogy.

Azt nem állítom, hogy 50-nel nem tudsz elcsorogni a gumihoz vagy a nagymamához, mert el tudsz menni ha normálisan vezetsz. De manõverezni, száguldani egyenesen ostobaság. Pont az benne a veszélyes, hogy kiszámíthahatlan a viselkedése az autónak. Két különbözõ mintájú, méretû guminak különbözõ a tapadási határa.

Persze persze írta a sok sumakker hogy az hülyeség, õ 120-al is tud különbözõ méretû/mintázatú gumikkal menni. Persze tud, de nem tudja meddig. Most még ilyen nyáron eléggé kitolódik annak a veszélye, hogy eldobja az ember magát ilyen kerekekkel az úton. Télen aztán igazán agyament aki így közlekedik.

Amúgy mint mondtam ez nem azt jelenti, hogy leesel az útról ha át akarsz menni a nagymamihoz a szomszéd utcába. Ettõl függetlenül én nem is indultam volna el ezzel, nehogy száguldozzak.

A srác vezetés szempontjából felelõtlen volt teljes mértékben. Személyesen nem ismerem, ezért a személyiségét és a tetteit nem kommentálom. Az tuti, hogy túl fiatal volt a halálhoz.

kempelen Elküldve: 2009-07-13 19:02 Rugócsere

MavericK írta:
kempelen írta:
MavericK írta:
Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak ) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.


Ha e46-ra készült szettet veszel (márpedig ugye más nem is tudnál) és a felni/gumi méret sem egzakt, akkor nem fog beleérni a kasztniba, mert azt pont úgy tervezték, hogy megállja a helyét az autó alatt. Tehát a kerékjáratban még el fog férni minden. Arra viszont számíts, hogy keményebb lesz a rugózás/rugózási komfort és attól függõen milyen a szett lehet szokatlanul keményebb is.

Legfeljebb pattogsz kissé az úton, persze nem úgy mint a gumilabda.


A pattogas az igy is megvan, mert az eleje az katasztrofa, amikor vettem a gepet, vezethetetlenul ramaty volt foleg a hatulja, folyton leszabalyzott a kiporgesgatlo, mert elengedte az aszfaltot, az cserelve lett, de most meg azert nem merek belemenni a kanyarba, mert ha van egy kis egyenetlenseg, akkor szepen megyek egyenesen beforditott kerekkel. Most kicsit sarkitva, de lengescsillapitot azt tuti cserelni kell benne, es akkor mar legyen allithato. A gumi nem mondanam, hogy egzakt, teljesen valtomeret 225/45R17. Megjelenos, de vannak ennel joval morbidabbak is ahogy en lattam ...
Koszi az okossagot, adtal egy kis onbizalmat


Nem akarlak költségekbe verni és elvileg nem szükséges, de mindezek után/közben futómût is ellenõriztetnék/állítattnék. Bár nem biztos hogy jól értettem, ahogy elmondtad miket csinál az autód azért megnézetném egy fasza futómûvesnél. Olyat keress ha drágább is, aki ért is hozzá és mindennap ezt csinálja, mert akkor gondod nem lehet. Így összességében fasza lenne minden.
Bevallom én nem ültetnék, mert kirázná a vesekövem, de ha neked ez a kívánságod, sok sikert hozzá!

kempelen Elküldve: 2009-07-13 17:36 Rugócsere

MavericK írta:
kempelen írta:
MavericK írta: Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit


Gondolom úgy érted, hogy szettben vennél rugókat és lengéscsillapítókat?

Annyi röviden, a szettben árult lengéscsillapítók a szettben árult rugókhoz vannak gyártva/hangolva/kalibárlva. Abban a tartományban fejtik ki ideális hatásukat, ahol a rugó.

Ha nem jól értelmeztelek, akkor nekifutok még egyszer ha nem erre goldoltál.


Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak ) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.


Ha e46-ra készült szettet veszel (márpedig ugye más nem is tudnál) és a felni/gumi méret sem egzakt, akkor nem fog beleérni a kasztniba, mert azt pont úgy tervezték, hogy megállja a helyét az autó alatt. Tehát a kerékjáratban még el fog férni minden. Arra viszont számíts, hogy keményebb lesz a rugózás/rugózási komfort és attól függõen milyen a szett lehet szokatlanul keményebb is.

Legfeljebb pattogsz kissé az úton, persze nem úgy mint a gumilabda.

kempelen Elküldve: 2009-07-13 17:08 Rugócsere

MavericK írta: Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit


Gondolom úgy érted, hogy szettben vennél rugókat és lengéscsillapítókat?

Annyi röviden, a szettben árult lengéscsillapítók a szettben árult rugókhoz vannak gyártva/hangolva/kalibárlva. Abban a tartományban fejtik ki ideális hatásukat, ahol a rugó.

Ha nem jól értelmeztelek, akkor nekifutok még egyszer ha nem erre goldoltál.

kempelen Elküldve: 2009-07-13 14:51 Balesetek BMW-vel...

Olvasom ám a kommenteket. Most ismét az jön le sokaknak, hogy egy paraszt bmw-s és mintha csak bmw-sek száguldoznának az utakon.

Megint rajtunk csattan az ostor.

kempelen Elküldve: 2009-07-13 11:44 Balesetek BMW-vel...

Hori írta: A bal hátsó kereke igen mókás nem igazán eggyezik a jobb elsõvel.
De elég jó tempóba haladhattak.


Ahogy Hori mondja.

Tegnap is próbáltam megnézni a nagyított képeket, de nem sikerült, most néztem õket végig. A jobb oldalon mások a felnik, mint a balon, így mûszakileg sem volt korrekt az autó és borítékolható volt a baleset.

kempelen Elküldve: 2009-07-11 20:57 Ajtónyítási Gondok!

hil írta: Köszi Kempelen! A képeden létható relé nagy valószínûséggel a régi GM V-ben lévõ elsõ ablakok mûködtetõjével azonos. Még futok egy kört, hátha találok Tayco gyártmányút, aztán kiváltom SSR-el, ami nem nagy mutatvány. Sajnos a Siemens cuccok nem igazán hosszú életûek másban sem. Persze lehet, hogy megpróbálom még szétfûrészelni a relé házát, hátha gyógyítható.
Bár igazat megvalva a mechanikus relék kiváltása a legmegbízhatóbb megoldás. Nem értem a BMW tervezõit, ha már ennyi elektronikát, canbust és egy ilyen primitív vezérléshez 2db procit használtak, akkor 1999-ben miért ragaszkodtak és ragaszkodnak még most is a megbízhatatlan mechanikus kapcsoló eszközhöz???
hil


Rendben Hil, igazán nincs mit!

Ha sikerül a mutatványod, légyszí számolj be róla, mert lehet a NEC sem örök életû dolog és egyszer szükség lehet rá.

kempelen Elküldve: 2009-07-11 20:29 Ajtónyítási Gondok!

hil írta: Sziasztok!
Találtam két írást errõl:
http://www.bmwgm5.com/GM5_FW_Relays.htm

http://www.bmwgm5.com/

érdemes elolvasni. Kiderült, hogy ezek egy tokban 2 db relé, és a szélsõk nem az ajtókat, hanem az ablakokat mûködtetik(???)

Ráadásul még az is kiderült, hogy az nem Grundmodul, hanem General modul.
hil


Hil!
Nem tudom segít-e, de az általad belinkelt oldalakat én is olvastam régebben. Szerény véleményem szerint ezek a siemens relék nem igazán álltak a helyzet magaslatán és az fórumokat olvasva sok helyen gondokat okoztak. Már elég sokan ezek kiváltására vagy cseréjére specializálódtak. No amit mondani szeretnék.... Nem tudommelyik modellévtõl felváltották a reléket, sõt az az érzésem az egész panelt más típusra. Abban NEC reléket használnak és még eddig nem akadtam olyanba a neten, amivel gondok lettek volna. Persze 100%-ban nem tudhatom. Nekem is ilyen van már, mivel 2004-es a masina. Nem tudom a te régebbi siemens reléd illesztési méretét, de itt egy kép egy olyanról, mint ami az enyémben van. Hátha csereszabatos a tiéddel a fiatalabbakban használt NEC EP2F-B3G1S, illetve hátha könyebben beszerezhetõ.



Egyébként itt is egyforma mind a 6(4 elablak) vagy 4(2 elablak) reléje.

Ahogy mondtad is a két szélsõ sor az ablakoké. Attól függõen gyárilag két vagy négy elablakos 4 vagy 6 relé van bennük és ahogy mondtad 1 tokban két relé.

Ha kellenek még képek, síkits! Csináltam pár részletes fényképet a modulról. (csak a fiatalabbról és mivel régebbi nem volt a kezembe, nem tudom stimmel e)

kempelen Elküldve: 2009-07-10 14:25 Eladó cuccok

Zotyi30d!
...és ha szabad kérdezni mennyire gondoltál anyagilag a rechnerre így használhatatlanul, ha szabad érdeklõdni?

kempelen Elküldve: 2009-07-09 22:06 M-es felnik e46-on

Nem gondoltam, hogy Tompika vagy!

Részemról lezárva a vita, ami ugye nem vita és asszem' a téma is. Szerintem elég rendesen kiveséztük, te pedig mindent megtudhattál, amire kiváncsi vagy.