kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2009-03-25 13:10 gumi méretekben kéne help

Hori írta: nem tudom mikor jártál a pintér károly távirda pároson de én megyek rajtuk naponta mert ott a boltom. és katasztrófa 18" on is de az évi 70ezer kilométerem nagyon kevés része esik pont oda


Tudom én tudom én..... Bár azért írtam a pintérkárolyt, mert a távirda sokkal rosszabb.

A nagy testvér figyel téged!

Tudom hogy ott mész, azért írtam hogy lassú rövid menetekhez akár a 20-as felni is jó lenne.

De szerintem is komfortosabb a kissebb, persze nem kispolszki 12-es felnire gondolok.....

kempelen Elküldve: 2009-03-25 13:00 gumi méretekben kéne help

Hori írta: áááá mankókerekekkel járni

Én most keresek valami szép 19" est alá


Igazad lehet, mert a mankóm 17-es. De ott az a 125-ös szélesség a gáz.

Ahhoz hogy végig "krúzoljál" a Pintér Károly utcában ahhoz jó lesz a 19-es is.

kempelen Elküldve: 2009-03-25 12:47 gumi méretekben kéne help

Steve írta:
Nekem volt fenn 18-as egy ideig, de elcseréltem õket, pont amiért azt az imént Te is leírtad.

Steve


Nem vagytok egyedül.

kempelen Elküldve: 2009-03-24 23:47 automata váltó gomb csere

Véleményem szerint erre vajmi kevés az esélyed.

Teljesen más szerekezetû, így a bicskád/fogad beletörne mire megoldanád.

Szerintem örülj a gömbölyûnek, szép az is, bár a régi klasszikus.

kempelen Elküldve: 2009-03-23 21:45 Vennék...

YELLOW írta: ébéjen láttam, de marha drága volt, 55 ezer Ft... ha nincs megtörve, akkor érdemes políroztatni

fazi79 írta: Sziasztok e46 touringra vennék fényszoró plexit ha valaki tud kérem szóljon.


Csak a plexit?

A gyári új itthon 17 ezer körüli a szalonban.

Nem komplett lámpa volt az?

Elhiszem ha nem, de akkor megõrültek az ebayen...

kempelen Elküldve: 2009-03-22 22:21 AIR-BAG (légzsák)

TheMan írta:
Azért így egymás között, durva, hogy nem lehet beletérdelni
egy ülésbe.
(kicsit össze kaphatták volna magukat Bayern-ban)


Talán igen, talán nem. Csak gondold végig a többi autógyártónál mi a divat? Egy baszott nagy kulcslyukas kapcsolót építeni a mûszerfal jobb oldalára és kézzel kapcsolgatni.

No ennek is van elõnye az biztos, de a bmw megoldása sokkal jobb az emberi feledékenység kiküszöbölésére és mindíg az emberi tényezõ játsza a fõszerepet.

Példaként kisgyerkõcöt visz valaki és kikapcsolná a légzsákot, mint más márkáknál, majd a rohanó életmód miatt meg is feletkezik róla. Esetleg utána felnõtt ülne az utasoldalra......

Szóval nem is ragozom tovább, gondolom egyértelmû ez a szituáció, ráadásul még elég mindennaposnak is tûnhet.

Tehát a bmw válasza ez volt erre és azt hiszem nem rossz az elképzelés.
Persze sajnos mindent nem lehet kiküszöbölni, minthogy azt sem hogy valóban problémák lehetnek az anyósülés oldali érzékelõvel......

kempelen Elküldve: 2009-03-22 18:41 AIR-BAG (légzsák)

YELLOW írta: ez egyik része lehet a hibának, de szerencsére sok "kapcsoló" része van, így ha ez a hiba, akkor az oldalon vagy a csatlakozó elõtti szakaszon lehet a hiba, viszont szerintem csak úgy tud megtörni, ha valaki nehezebb nagy erõvel huppan bele az autóba...


Akkor törik meg az érzékelõ vagy megy tönkre, ha valaki takarítás vagy például valamilyen holmi keresése közben beletérdel az anyósülésbe. Ezt egyéltalán nem szereti az érzékelõ.

Azért elég sokan elkövetik ezt a mozzanatot, nem gondolva arra, hogy ebbõl baj lehet.... fõleg nem családtagok.

kempelen Elküldve: 2009-03-22 11:27 e-bay

Szerintetek egy ilyenért feldugja a gumibotot idehaza a rend õre?

http://cgi.ebay.de/Nummernschi...ZAutozubehör?hash=item160317812048&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A4%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

kempelen Elküldve: 2009-03-22 11:11 tippek és trukkök e46 hoz amit jo tudni ;) angolúl

jencispy írta:

Na nekem ez nem mûködik - nem a jobb oldalinak kéne? -
lehet csak a 6 hengeresekben van? vagy csak a mem. ûléshez jár ez a feature? vagy csak simán programozni kell?


Ugye ugye ha kicsit végiggondoljuk..... angol szöveg. Tehát értelemszerû, hogy náluk a balos tükör fordul lefelé....

A másik pedig amit Tano kollega mondott, bár ezt te is említetted.

kempelen Elküldve: 2009-03-18 17:41 esõszenzor_

Woockie írta:
Kulonosebben nem neztem a mukodeset, de van egy olyant tippem, h a szenzor csak adatot kuld a ground modulnak es a ground modul donti el, mikor es milyen intenzitassal toroljon az ablaktorlo. Szoval ha a modulod egy tok mas szelvedo/szenzor paroshoz volt kalibralva, akkor gyanitom a mostanival nem feltetlen kell _jol_ mukodnie. Ebbol a szempontbol mindegy, h szenzort, szelvedot, vagy modult cserelsz... Jonak arra jo, h a kulonbozo szelvedokre kulonbozo ragasztoval kulonbozo modon sikerul felragasztani az esoszenzort, ezert a visszaverodo iv feny nem tokeletesen ugyanannyi minden esetben, igy lehet az egyik mar reg max. sebesseggel torolne, a masik meg sem mozdulna.


Elméletben a régi egy low az új egy high grundmodul. A gyártási év és a hw-sw level is teljesen azonos, gyártó is ugyanaz. Sõt belenéztem mindkettõbe, a nyák és a felhasznált relék is ugyanazok. Sõt a cikkszám végzõdése a réginél, 843, az újnál ami viszi az ablakemelõt 842 az elözõ számaik pedig teljesen egyformák. Tehát még azt sem mondhatom el, hogy esetleg más évjárat miatt nem mûködik. A két grundmodul gyártása között hetek telhettek el, nem évek.

Az elmondottak alapján azt tanácsolod, hogy ujra kellene kalibráltatnom az esõszenzort?
Ha ezt nem tudták (nemtudom milyen oknál fogva) megtenni egy szakszervízben, akkor ki segíthetne még?

kempelen Elküldve: 2009-03-18 17:36 Vennék...

Vennék....

-----------------------------------------------------------------------------------

Jobbos balos E46 napellenzõt. Szürkében (grau) és amelyik kapcsolja a sminktükört megvilágító lámpát.
Csak hibátlan, sérülésmentes érdekel, mindenféle repedés, karc nélkül.
Ha kissé koszos, az nem gond, az lejön.

------------------------------------------------------------------------------------

E46 touring gyári hátsó ablakemelõhöz tartozó becsípõdésgátlót, mely ragsztva van az ablakkeretbe és az ablakkeret gumijában van, azzal együtt. Ismertetõjele, két fehér vékony vezeték jön ki az ablakkeret gumijából.

kempelen Elküldve: 2009-03-18 12:22 esõszenzor_

Woockie írta: A WDS azt mondja, kalibralni kell az esoszenzort eleve, ha csere vagy ujra berakod. Mivel a ground modult cserelted, szerintem ez utan sem art a kalibralas. Most hirtelen nincs nalam WDS, nem tudom bemasolni, hogyan kell.


Helló,

Az ötlet nem volt rossz!

Asszongya' hogy ugye inicializálni kellene az esõszenzort, de ez szervizmunka. Két helyen lehet vagy két funkció miatt: egyrészt ugye az esõszenzor, másrészt meg automata intervallum controlnál van ilyen lehetõség, ami gondolom pont a törlések intenzitását szabályozza.

Elvileg két esetben írja, hogy újra kell kalibrálni:
- szélvédõcserénél és
- használt electronic evaluator lett beépítve a kocsiba (most azt sem tudom az micsoda és mire jó)

Arra nem tér ki, mi van akkor ha mondjuk grundmodult cseréltek.

kempelen Elküldve: 2009-03-18 12:20 esõszenzor_

paircraft írta:
Szia,

a CKM-ben valóban van ilyen állítási lehetõség. Én GT1-el és NCS Expert-tel próbálkoztam és simán tudtam állítani ezt az értéket. Ha jól emléxem kétféle érzékenységet lehet beállítani...


Szia,

Az jóóóóóó. Nekem itthon csak a majdnem semmire használható CS6.5 van, azzal meg ha jól értem nem megyek semmire.

(Attól tartok - anélkül hogy megbántanám a srácokat a szervízben - hogy aki a régi villynász helyére került még nincs tisztában teljesen ezekkel a programozásokkal.)

kempelen Elküldve: 2009-03-18 02:03 esõszenzor_

A következõ gyanús problémám van az esõszenzorral. Megcsináltam a hátsó gyári ablakemelõt és ehhez új grundmodult kellett szereznem. Az elõzõ régi grundmodullal marha érzékeny volt az esõszenzorom. Nem is kellett tekergetni a bajuszkapcsolót, szinte azonnal ugrott elsõ fokozaton és már törölt is.
Nos az új grundmodult fel kellett programozni, de az esõszenzor kissé tohonya lett. A szervízben a srácok azt mondták, hogy ez ilyen és nem lehet állítani rajta, nem tudnak vele mit kezdeni. Kissé szkeptikus vagyok ezen állítással, mert ha egy LOW grundmodulban faszán mûködött és helyette HIGH modul lett betéve egyrészt tuti mûködnie kell, másrészt más nem lett piszkálva, csak cserélve lett a modul, tehát kizártnak tartom hogy maga a szenzor döglött volna be.
Ráadásul akitõl vettem az ebayen egy müncheni srác és elpanaszolva a bajom neki azt írta vissza, két helyen lehet az esõszenzor érzékenységét állítani. Egyrészt a bajuszkapcsolón lévõ potival, másrészt pedig a key memory-car memory funkcióval az SSS-en keresztül.

Amúgy minden frankón mûködik, kivéve ezt a fránya esõszenzort. Legalábbis az érzékenységén kellene változtatni.

Nos a kérdésem: Van közöttetek olyan szakember aki sejtheti hol lehet a baj? Valóban nem lehet piszkálni a key mem-car mem funkción keresztül? A neten utánanézve azt olvastam egyedül az E46-on lehet aktiválni és deaktiválni az esõszenzort.

kempelen Elküldve: 2009-03-16 16:52 izzók / izzókészlet

Sziasztok!
Úgy látom normál LED-ek csokorba rakva. Ezek pedig csak egy megadott szögben adnak fényt oldalra. Hátra pedig vajmi keveset.

Az hogy kettõ kiesett rögtön a rajt elött, az szerintem csak a minõségre utal.

A check-control gondolom azért nem köhögött mert nem vette észre. Bátorkodom megjegyezni úgy értem az áramfelvétele közel ugyanaz volt, mint egy rendes izzónak.

Szerintem most hogy Nandor88 kipróbálta, rá is jött valamire....