kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2009-02-05 07:25 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

hil írta:
alfatone írta: Biza, Károly bácsi írta.
Ez is rámutat, hogy ez a kapitalizmus elemi része, amióta csak kitalálták a bankokat,a kölcsönt a kamatot. És idõnként kell egy iránytott válság, mely átrendezi az erõviszonyokat, tovább koncentrálja a tõkét. Ez ma már globális, kivéve egy tömböt. De mi nem ott vagyunk, hát szopjuk a 300-as Eurót, a drága gázt és olajat, és persze az árfolyamváltozásból a hiteleink ugrásszerû növekedését.
(Érdemes megnézni, hogy kínában milyen hatása van. 0. Ott idén is a 2008-hoz hasonló 8% (!) körüli növekedéssel számolnak. Nem vagyok közgazdász végzettségû, de annyit tudok, hogy Európában 10%-ot meghaladó gazdasági növekedés a II. vh. utáni újáépítési periódusban volt utoljára.)
Más baj nincs.

Igen, de elfelejted, hogy a 20 év alatt gyakorlatilag elkótyavetyéltek minden állami tulajdont (ami saját zsebbe került) és az ország mûködtetése szinte kizárólag az adóbevételekbõl (meg hitelekbõl) történik. Kilátástalan így a helyzet sajnos.
hil


Bocsánat, de az állami tulajdon, inkább nevezzük nemzeti vagyonnak elkótyavetyélése már korábban kezdõdött. Amit itt az utóbbi években elkótyavetyéltek az már a nagymama féltve õrzött utolsó régi ezüstkészletének a zaciba adása volt....

Persze mindenki azt gondol amit akar. A ma kialakult helyzettõl függetlenül nem vágyom vissza a pártállami idõket, bár lassan az az érzésem a mostani helyzet sem különb az akkoritól.

De nem politizálok. Befejeztem.

kempelen Elküldve: 2009-02-05 07:22 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

hil írta: Naaa de a Ft alapú hiteleket is változtatják, ott pedig nem játszik az árfolyam. Legszebb példa erre a kedvezményes lakáshitel még a rendszerváltás elõtti idõkbõl. A legelsõ volt ennek a megváltoztatása egyoldalúan.
hil


Ezesetben ez szemétség teljes mértékben.

Attól tartok viszont, hogy megfogják magyarázni.

kempelen Elküldve: 2009-02-04 20:29 BMW autókulcs

Fekete320d írta: Hi! én másfél éve vettem a kocsit, németbõl behozot volt. 2 rombusz kulcsot kaptam meg egy müanyag valamit, ami kulcsnak néz ki. Akkor engem lehúztak egy kulcsal? mindekettõ rádiós nyitásra képes rombus alakú.


A rádiós nyitásra képes kulcsból kettõt vagy hármat adnak új átadáskor. Azaz összesen három vagy összesen négy kulcsot.

A szervízkönyved kitéphetõ részébe volt beírva mennyivel adták át a kocsidat.

A márkaképviselet elvileg megtudja mondani mennyivel adták át új korában és azóta mennyit kértek még pluszban hozzá.

Ha tudod ki volt az aki újkorában átadta, akkor én tõlük érdeklõdnék.

(csak halkan jegyzem meg, hogy a német szervíz sem figyel a részletekre, ugyanis én kaptam még egy plusz szervízkulcsot, ami egy másik E46-osé, így elvileg van a világban még egy másik E46 amihez van szervízkulcsom.)

kempelen Elküldve: 2009-02-04 20:08 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

hil írta: Sziasztok!
Én még hála az égnek soha nem láttam hitel szerzõdést, de: úgy gondolom, az valamikor létrejött egy ember és pl. egy pénzintézet között, amit közösen írtak és aláírtak. Na most, ha az egyik fél (itt pénzintézet) egyoldalúan módosít azon, akkor szerzõdésszegést követ el ezáltal, tehát a továbbiakban semmi nem jár neki, követelése nem lehet. Nem értem, mégis hogyan tudják ezt megcsinálni, vagy itt lép be a kisbetûs rész (?),miért nincs ügyvéd ebben az országban, aki próbapert indítana legalább egy ügyben. (ha ügyvéd lennék, biztosan megtenném)
hil


Ez eddig oké, de milyen ügyben? A megemelkedett törlesztõrészletek nem a pénzintézet egyoldalúan módosított döntésének eredményei. Az adós szerzõdést között a hitelintézettel külföldi pénznemben hitel ügyében. A bank a felvett hitel alapjául szolgáló pénznemen egy centet sem módosított. Csak a forint ehhez képest lett szarabb. Tehát a mindenkori árfolyam függvényében változik a forintben fizetendõ, de deviza alapú hitel.

Gondolom ezt te is tudtad eddig. Lehet próbapert indítani, de mi lesz az alapja? A fent elmondottakat mindkét fél megértette, elolvasta és aláírta.

kempelen Elküldve: 2009-02-03 11:15 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

Nem kellemes a kialakult helyzet, de nem lett volna biztonságosabb egy forint alapú hitel? Oké, az valószínûleg költségesebb, de most lehet jobban járt volna aki frankban, yenben és kitudja miben vette fel.

Hála a Jóistennek nekem nem hiteles az autóm.

Érdekes módon hallottam már olyat, hogy ajándék is akkor járt pluszban bizonyos autókhoz ha hiteles volt. Ha kp-s akkor nincs ajándék vagy szájhuzogatás van.

kempelen Elküldve: 2009-02-02 04:20 mp3 cd tár

batuska74 írta: Csak a te kedvedért holnap ha lesz idõm, készítek egy új fotót


kempelen Elküldve: 2009-02-02 01:17 mp3 cd tár

Batuska!

OFF
Bocsánat az OFF-ért és nem kötözködöm, de cseréld már le az avatarodat, ne az a 2001 elötti E46 díszítse ha már másik autód van.



Bár azt teszel oda amit akarsz, de nagyon feltûnõ a kontraszt a kép és az alatta lévõ szöveg között. De te tudod, ha neked így tetszik én nem szólok bele...

ON

kempelen Elküldve: 2009-01-28 11:56 Elektromos ablak hátul is

Csum írta: mennyiért és hol sikerült hozzá jutnod?


Már csak a grundmodul felprogramozása van hátra.

Már gondoltam, hogy írok egy összesítõt, mi mennyibe van, de nem akartam elkapkodni, ezért nem fogtam eddig neki.

Nagyjából:

- két oldali ablakemelõ mechanika, motorral + az ajtókba való kábelköteg + a két hátsó kapcsoló ebayrõl (németo.): 43 000,-
- karosszériába való komplett kábelköteg/kábelek bontóból: 20 000,-
- központi kapcsolók és a körülötte lévõ burkolat ebayrõl (usa) : 7000,-
- két hátsó ajtókárpit, mert ne maradjon ott a lyuk és ne dugó legyen ott, hanem gyári eredeti kárpit hazai bontóból két oldalra: 20 000,-

Ez eddig: 90 000,-

Plusz még az emberi munkaerõ amivel befüzted, bekötegelted az eredeti kábeleket, az eredeti helyekre.

Ha sikerül a grundmodul projekt akkor csak párezer a programozás, ha nincs benne a hátsó ablakemelõk reléje, akkor ha megoldható relé beültetéssel kicsit több, ha nem akkor komplett grundmodul még pluszban 25 000,- tehát akkor max a plafon 115 000,-

Mivel mindenkinek más a fontos mérlegre lehet tenni ahogy én csináltam. Nekem fontos volt hogy csak gyári alkatrészek semmi kókányolás, ezért ennyi. De nekem megérte és örülök neki.

De lehet ez több is ha lehúzós bontóból származik a dolog.
Viszont lehet olcsóbb is, ha megegyezel egy olyan bontóssal ahol kompletten kiszedheted a cuccot minden sallangal.

(azt nem említettem, hogy az árat még emelni fogja a hátsó ajtóüveg sarkában a becsípõdésgátló érzékelõje)

Tehát elvileg több most, mint ha gyárilag rendelte volna bele a fószer, de nekem így is megérte, mert azt vallom amivel nem kell egyetérteni, hogy egy ilyen kategóriájú autóban szériának kellett volna lennie ennek.
Azt is bevallom hogy ezen az áron beszerzett alkatrészek drágák, mert ennyit nem érnek, de hát a piac farkastörvénye ez.

A bontósokról tisztelet a kivételnek annyit, hogy ha nem keresik az alkatrészt sok helyen a kukában köt ki. Ha véletlen betalál valaki a bontóba akkor meg aranyárban adja. Amúgy kidobná a kukába haszon nélkül.

kempelen Elküldve: 2009-01-26 11:30 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Robinson írta: Egyébként a sima spriccelõl fényszórómosó hatásos? Nem tudom elképzelni, hogy ezt a retket leszedje lapátok nélkül...


Pont ez a lényeg. Ha nincs fényszorómosó és szépen rárakódik a vastag trutyi, akkor te sem hiszed hogy leszedi és valóban nem is szedné le.

De gondolj bele, mész az úton és ahogy a szélvédõt mosod úgy spricceli a fényszórót is. (persze nem állandóan) Tehát együtt mûködik a kettõ. Esélye sincs lerakódni vastagon a trutyinak.

Ha nem lenne én is kapargathatnám a vastag "iszapot" róla

kempelen Elküldve: 2009-01-26 11:25 E46 karosszéria, lámpák, indexek

InsectKiller írta: Pont ezt a témát feszegettem anno a párommal, hogy igazából nem sok értelme van ennek a lámpamosó dolognak mert csak spriccel és nem töröl! Igazából használ valamit de nem valami ragyogó a végeredmény.
Ahova spriccel ott fasza mert jó erõsen nyomja az tuti. De képzeld el a szélvédõdet úgy, mintha nem volna rajta lapát!


Míg nekem sem volt, addig én is ezt hittem....de

Ha nem is vitatkoznék, de vitáznék ezügyben veled egy iciripicirit.

Az autóm fekete és körben mindenhol teljesen belepte a felverõdött víztõl sártól és miazmástól a szutyok a kocsit. Teljesen szürke az eleje oldala, hátulja meg fõleg. Ha mész valaki mögött akkor teljesen orrbaver a felvert sáros vízzel.
Nos tehát mindenhol sáros, kivéve a fényszorómat és a fényszórótól a visszapillantó tükrök felé húzódó ívet, melyet menet közben a fényszorómosó a spriceléssel levisz. Ha nem lenne fényszorómosó a fényszoró olyan sáros lenne, mint a kocsi oldala vagy a motorháztetõ közepe. Tehát abszolút hasznos dolognak tartom ha rendesen mûködik.

Most hogy bent áll a helyén és megszáradt rajta a vizes cucc, jól látni hogy mit tud ott ahol mûködik és mennyire koszos az autó ott ahol nem.

Igaz! nem olyan tiszta, mint a szélvédõ, mert nem töröl, de teljesen jól látható a nyoma.

Persze nyáron nem ennyire észrevehetõ a külöNbség.

Szerintem hasznos eszköz.

De ha te nem találod annak, nem baj, Robinson vevõ lesz a tiédre.

kempelen Elküldve: 2009-01-23 21:18 Elektromos ablak hátul is

bmw320d4 írta: Igen, elõször is ki kell cserélni a grundmodult 4 ablakosra, aztán fel kell kódolni.( Ha bontott, akkor valószínüleg nem kell)


No látod erre nem gondoltam, mert az ETK szerint a grundmodulokban benne van minden, ezért nem is hoz az ETK több fajtát, csak egyet. Az eltérõ számok ujabb kiadások bizonyos évekhez. Sõt a WDS-sem adott más egységet.

Köszönöm azért !

kempelen Elküldve: 2009-01-23 20:37 légzsák

köszönöm a hozzászólásokat, akkor irány valami szaki

más légzsákkal kapcsolatos dolgot nem piszkáltam

kempelen Elküldve: 2009-01-23 17:23 Elektromos ablak hátul is

Urak!

Sikerült a hátsó ablakemelõ projekt, be is került az autóba.

Viszont meg sem nyikkan. Minden a helyén, mintha gyárilag került volna oda.

Aktíválni kellene a hátsó ablakemelõ részt a grundmoduban? Nem lehet ezt aktiválni házilag?

kempelen Elküldve: 2009-01-23 17:20 légzsák

Tisztelt Urak!

Ma olyan balga voltam, hogy kiszerelt ülés mellett tettem vissza az akkusarut és adtam rá a "gyújtást". (övfeszítõ/ülésfûtés kábel az ülés alatt)

No a légzsákvisszajelzõ azóta is világít. Visszaolvastam ezt a topikot és ezek szerint nincs lehetõség nullázni a visszajelzõt otthoni módszerrel?

(mindez azért történt meg más egységet szerettem volna kipróbálni mielött az ülést visszateszem.

Olyan klúzer vagyok, mert tisztában voltam azzal hogy széthúzott csatikkal nem kellene az akkusarut visszatenni, de már hiába, esõ után köpönyeg...

kempelen Elküldve: 2009-01-16 20:19 Fûtõszál

Csum írta: Sziasztok.

Én új tuladonosa vagyok egy 320d touringnak és most hogy jött a hideg
észre vettem hogy nem fût a hátsó ablak fûtés.
Ha megnyomom a gombot akkor hallok halk kattanást, valszínûleg a relé akkor kapcsol ?
A biztosítékot megnéztem, jó (a 68-as az?)
Mi lehet a hiba?

Elõlre is köszönöm a segítséget.


Hajtsd fel a hátsó ajtó üveg részét. Csak az üveget. Ha teljesen felhajtottad nézd végig a fûtõszálakat ott ahogy az tömítõ kédergumi hozzáér az üveghez. Eredetileg feketére van festve de a rázkódástól a gumi kidörzsölheti a fûtõszálat. Nézd végig figyelmesen.

Ha az rendben, akkor utána kell járni, azaz ellenõrizni, hogy nem volt e leszedve a hátsó ajtó és kifûzve esetleg a kábelköteg, ami az ajtóba megy.

Megnézni hogy a kasztni és az ajtó között átvezetõ kábelgumi alatt nem szakadt e a vezeték.

Hirtelen ennyi jut eszembe.