kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2008-11-12 13:32 Gumi

Enkozpont74 írta: Még alig rakattam fel a téli gumikat, de már alig várom, hogy rátehessem a nyárikat.
Tiszta gáz ez a tél.
Szerintem ez a gumi lesz a nyertes : http://automax.hu/dunlop/sp_sport_01/

225/50 R16 méretben
Annyira várom a tavaszt, hogy már ezeket nézegetem...


Pont ide lyukadtam ki én is. Bár ha kapható lenne SP Sport Maxx-ban akkor még jobban örültem volna, de így is jó lesz.

kempelen Elküldve: 2008-11-12 13:30 Gumi

Enkozpont74 írta:
Hori írta: azt mondjuk nem tudom hogy a bömösnek az elktronikája tiltakozna-e ha nagyon más méret lenne felszerelve


Szerintem nem!

Végül is a 225/55 és a 205/55 oldalmagassága között kb 1 cm van.
A 205/55 ás a 225/45 között is csak 1 cm van..

Sztem nyárra 225/50 R16 lesz.
Most eldöntöttem magamban.


Nemtudom ezt hogyan következtetted ki, de a lényeg, hogy a méret végül is stimmel, ami kijött. 225/50R16

kempelen Elküldve: 2008-11-12 13:27 Gumi

Enkozpont74 írta:
Hori írta:
Enkozpont74 írta: Nekem egy kérdésem lenne...

Lehet hallani gumi témában ezt a "váltóméret" dolgot.
Namost, ha a gyári méret pl: 225/55 R16. Akkor én nyugondtan tehetek az autómra 225/45 R16-os gumikat, vagy ezt már 17"-os kerékre kell tennem???


a kettö bizt hogy nem váltóméret. a /45 17esen jó


Tehát akkor a 16"-os kerékre csak 225/55-ös gumik mehetnek???
Akkor a téli kerék miért lehet 205/55-ös???

Mert a 225/55-nek az oldalfal magassága: 123,75mm
A 225/45-nek : 101,25mm
A 205/55-nek : 112.75mm


x/y Rz
Akkor a gumi szélessége: x
A gumi oldalmagassága: x-nek az y %-a


A 225/55 nem gyári méret 16"-ban. 225-ben az 50-es a gyári, éppen ezért:

vagy 225/50R16
vagy 205/55R16 és akkor nincs gondod a váltómérettel....

kempelen Elküldve: 2008-11-11 19:57 Gumi

Köszönöm a véleményeket. Az a nagy büdös helyzet, hogy eddig bizonytalan voltam. Most még bizonytalanabb. Persze nem akarom áthárítani a döntést senki kezébe.

Továbbviszem a dolgot, már eldöntött tény, hogy Dunlop típus lesz rajta. Most Dunlop SP Sport 2020E van, ez az amit le kell dobni róla és igazából bevált. Az új gumi választásánál a szívem a MAxx felé hajlana.

A 205-ös melletti elõny:

- kevesebb fogyasztás
- (esetlegesen nehezebb vízrefutás, de ez ugye gumifüggõ)
- kapható Dunlop SP Sport 01, 2020E, Maxx típusokban

225-ös:

- jobban néz ki
- jobban tapad
- sajnos "csak" SP Sport 01 és 2020E-ben kapható

Ugye most 16"-os kerékrõl van szó.

Szóval nehéz a döntés és nekem kell meghoznom, ráadásul belekavar hogy a "B" oszlopra ragasztott gyári gumiméret táblázaton sem igazán írja melyik a jobban preferált szélesség...

Más nem marad, feldobok egy érmét.

kempelen Elküldve: 2008-11-11 16:39 Gumi

Sziasztok!

Számomra negy dilemma elött állok. Nyári gumit szeretnék venni a már lefutott felnimre.

320d-rõl lenne szó, 2004-es. Most 205/55R16 volt rajta, de ahogy néztem a gyári adatokat elõtérbe került a 225/50R16 méret is.

Mivel mindkettõ ugyanakkora utat tesz meg egy fordultra, valamint az árkülönbség is csekély, ezért igazából csak a szélesség ami a dilemmát okozza.

Szeretném kikérni a véleményeteket, esetleg ész érvek alapján melyik lenne a jobb megoldás? a 205 vagy a 225?

Lehet hogy nevetségesnek tûnök ezzel az aprósággal...

kempelen Elküldve: 2008-11-06 20:42 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

bmw320d4 írta: Én nemrég szereltem be, nem nagy kaland, 3 szál vezeték az egész.
Ha riasztós, akkor 4.


Szia,

a három vezetékbõl gondolom egy +12V (piros) egy test (barna) és a harmadik mihez megy? Fényszoró?

kempelen Elküldve: 2008-11-06 07:03 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

Sikerült azóta valakinek beszerelni a belsõ türköt sötétedõsre? Csak a tapasztalatszerzés végett kérdem.

kempelen Elküldve: 2008-11-06 06:54 Olvasólámpás belsõ világítás

Nem kell megbontani a fél burkolatot és nem is kell leszedni semmit, kivéve persze ha gyárira akarod megcsinálni amiatt az egyetlen egy szál vezeték miatt. Nem is értem különben mit lehetetett spórolni egy szál vezetéken a kábelkötegben...

Tehát venni kell egy olvasólámpát és magának az olvasólámpának a hátuljára kell forrasztani egy szál vezetéket ami nem külön szálon (piros/sárga) adja a +12V-ot, hanem a már meglévõ piros/kék szálon jövõbõl veszi le a cuccot.

Az eredeti szál (piros/sárga) sem csinál mást, csak ad neki egy pozitívat, míg be nem zárod a kocsit, akkor minden elsötétül, akár csak a normál lámpában...ezért még egy szálat betenni?

Egyébként a gyári olvasólámpás csatin is van még másik három vagy négy üres hely a csatin, nemtudom mit akartak oda vezetni még? Ha meg túltervezték akkor inkább tették volna bele azt az egy szálat minden kábelkötegbe...

Amúgy a faxom kivan. Sportülés, sportfutómû, minidisces magnó, tempómat, xenon, levehetõ vonóhorog, digitklíma, felni, ülésfûtés és még a tököm tudja....de olvasóláma azért nincs benne gíárilag, mert a német elsõ fószer nem kért bele fényre sötétedõ belsõ visszapillantó tükröt, amihez járt volna még az olvasólémpa, a napellenzõ világítás...így ezek sincsenek benne...

kempelen Elküldve: 2008-11-03 07:55 Szívócsonk-pillangószelep

Pozsika írta: Az EGR-t kitisztította, pedig arra nem kérte senki, hja és õk AGR-nek nevezik

Pozsi


Bocs, hogy beledumálok, de mindegy:

AGR-> Abgasrückführung
EGR-> Exhaust-gas Recirculation

kempelen Elküldve: 2008-10-31 12:36 Elsõ lámpák

Tiba:

Nagyon köszönöm. Megspóroltál még egy festést és az elsõ csalódást!

kempelen Elküldve: 2008-10-31 12:35 Elsõ lámpák

Enkozpont74 írta:
kempelen írta:
InsectKiller írta: Tudom, hogy marhára hülye kérdés, de még nem jöttem rá, h lehet-e használni külön a fényszóró mosót vagy nem?! Ha lehet akkor hogyan meg alapból hogyan kell vele mosatni ????
Üdv


Sajnos külön nem lehet. Csak ha a fényszoró be van kapcsolva akkor müködik a fényszórómosó....



És csak menet közben, álló helyzetben nem mossa a lámpát...


..és még más furcsaságokat mûvel menet közben. A sebesség és a törlés nagysága (ideje) szerint nyomja az utolsó spriccet a fényszóróra. Azt hittem valami egyszerû szerkezet, de már jópárszor bebízonyította hogy õ dönti el mikor csinálja....
Az elsõt általában rögtön ahogy a szélvédõt mosod.....aztán attól függ mennyivel mész még oda oda dobja a többit....van amikor pedig nem. Tehát hiába rángatod a bajuszkapcsolót, nem úgy van ahogy te gondolod.

De az is lehet hogy ezt csak én magyarázom be magamnak. Volt amikor már abbahagyta a szélvédõ mosást/törlést és utána kis idõvel dobta az utolsó spriccet a lámpákra...

kempelen Elküldve: 2008-10-31 05:37 Elsõ lámpák

Tiba írta: Kempelen:
Nálami si fent állt ez a gond. Az a krómozás azon a foncsoron az egy vicc....nem is értem, hogy miért nem csinálták meg rendesen.
Én így oldottam meg a problémát:
http://img.carstyling.hu/userc...430219.jpg


Oops Tiba, ez atom!
Nagyon jól néz ki, de legális? Okés tudom hogy gyakorlatban nincs szerepe annak a króm gyûrûnek, mert akár hupi lila is lehetne, hisz nem szór fényt sehová....
Kissé furcsa hogy a xenon körül nincs számottevõ hõ és ezért nem is kellene hogy lejöjjön. A kiegészítõ H7-es foncsorról viszont nem kopik a krómozás... Ki érti ezt? Pedig ott a hagyományos H7 miatt jelentõs hõ termelõdik.....

De már nem is akarom megérteni.

Két kérdés:
- matt fekete amivel csináltad?
- esetleg tanács mire figyeljek ha épségben akarom kivenni a lencse körüli króm gyûrût?

Most már az a kérdés hogy melyik megy az autó fekete színéhaz?

Köszi Tiba még egyszer!

kempelen Elküldve: 2008-10-30 18:54 Elsõ lámpák

InsectKiller írta: Tudom, hogy marhára hülye kérdés, de még nem jöttem rá, h lehet-e használni külön a fényszóró mosót vagy nem?! Ha lehet akkor hogyan meg alapból hogyan kell vele mosatni ????
Üdv


Sajnos külön nem lehet. Csak ha a fényszoró be van kapcsolva akkor müködik a fényszórómosó....

kempelen Elküldve: 2008-10-30 15:56 Elsõ lámpák

Sziasztok!

Lenne egy kicsinek látszó gondom a fényszóróimmal.

2004-es AL-es lámpák xenon. A foncsor nem tejszerû és szépen világít, de a xenon körüli króm réteg pár helyen meg lehet kopva mert átvilágít a xenon.

Bár nem ilyen, de lámpaszerelési gondokról olvastam jópár héttel ezelött és látom Bombolo nagy szakértõje a témának. Nos a kérdésem az, hogy mivel nem látom hogy külön kromozott házat lehet kapni a xenon foncsorhoz, ezek szerint esélytelen a gondom és vennem kell egy komplett lámpát? Kissé drága az ha a króm ennyire sérülékeny....

Ha valakinek van rálátása kérem írja meg....

Köszönettel

kempelen Elküldve: 2008-09-24 13:38 Társalgó

Tisztelt Fórumtársak!

Keresem a PW45599 alvázszám végzõdésû (2005/04) E46 320d gépkocsi tulajdonosát, hátha közöttünk van. Ha itt van és olvassa, akkor kérem írjon privát üzenetet.

Köszönettel.
Kempelen