kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2013-05-28 22:30 Autóvásárlás

hil írta: Sziasztok!
Megnéztem ezt a kombit: http://www.hasznaltauto.hu/aut...az-6846920
Mit is mondhatnék róla: ronda (számomra mert kombi és itt elnézést a kombi tulajdonosoktól!!!!!), viszont olyan gyönyörű, hogy majd seggre ültem! A színe, az valami fantasztikus. Festék réteg (körbemérve) a bal első sárvédő és motorháztető 130 mikron, a többi gyári, viszont nagyon szépen volt javítva, tornyokhoz nem volt nyúlva, pici sérülése lehetett, sehol rozsda rajta. A lengőkarok újak, hátsó féktárcsa viszont lehet, hogy cserés. Valós vezetett német szervizkönyv, két német tulaj volt, váltás 2007-ben, majdnem szomszéd volt az új tulaj. Motor szépen jár, kuplung, klíma is rendben. Látszik rajta, hogy gazdája volt a tulaj, belül is kifogástalan. A hátsó ajtó körül is tiszta minden korrózió nyomok nélkül.
A motor N42, ettől tartok kissé, nem tudom, be merjem-e vállalni?

várom a válaszokat,
bye:hil


Szia Hil,

Pozitívum, hogy szerelővel érkezők részére, ott az emelő. Legalább leírja és a 250ezret is. Lehet csak a képen néz ki rosszul, de mintha az ülések ki lennének fakulva vagy csak a szemem káprázik? Mondjuk, ha megnézted és rendben tűnik, akkor az úgy is van.
A színe még innét is szép és ha a motor nem krákog, mintha traktor lenne és a szelepfedél körül sem köpi szanaszét az olajat, akkor akár.....és te szoktad mondani, hogy inkább a karosszéria legyen rendben, mint a motor...mert azt egy nap alatt akárki kidobja és tesz bele másikat.

Jah és a kombi SZÉP!

SZÉP!

SZÉP!

SZÉP!

Mondom: SZÉP!

kempelen Elküldve: 2013-05-28 12:04 Szívócsonk-pillangószelep

Ropika írta: Sziasztok,

Nekem egyszer azt mondta egy szerelő hogy ez a pillangó szelep probléma csak az automata váltós autókra vonatkozik, és hogy engem nem érint. Ti erről mit tudtok?


2002 augusztusig, csak az automata 330d kapott ilyen szelepet. Ha a tiéd kézi váltós, akkor nincs benne.

kempelen Elküldve: 2013-05-24 07:01 Tükör

anubisz írta:
placa írta:
anubisz írta:
ateszka86 írta: sziasztok. érdeklődnék, h vennék egy M3 tükröt és mi kell ahhoz h elektromosan behalytható legyen? eddig nekem nem volt ez a funkció


Én is gondolkoztam rajta, de sedamon kicsit mulyán néz ki, nem stimmel az összhang, kupé az más. Szerintem gondold meg.Arra is gondoltam lehet kisebb a látható tér, én meg inkább szeretek jobban látni, főleg ha városba kacsázok, ( bár hozzáteszem nem használtam, nem tudom mekkora a látótér )gondolom nem szar,mert nem tennék az M3 ra, de megszokás lehet,nekem először kicsinek tűnne. Lehet, hogy ízlésficamom van, de sedánhoz nagyon nem megy. 4 ajtó és a kis tükör, nem tudom, rendesen bántja a szemem.
Amúgy itt lent árulnak egyet kompletten behajthatós, vezetékkel mindennel.

kérdezz rá tőle.

http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=3677


Én árulom azokat a tükröket, mert rosszat vettem, ezen nincs memória funkció (7 eres vezeték), és nekem olyan kellett volna, ami memóriás (11 eres vezetékkel).
Nem tudtam, hogy ennyi variáció van, de itt egy szép összefoglaló:
http://www.bimmerfest.com/foru...hp?t=39558


ajjaj, tényleg jobb ha megkérdez valakit, aki ezt befordítja szakszerűen, nem kis szöveg


Két fő dologtól függ. Az autóban memóriás-e az ülés és 2003 március előtti vagy utáni gyártású.

Az a sok sok változat már csak ennek a keveréke.

kempelen Elküldve: 2013-05-22 18:14 Lökhárító

lela írta:
kempelen írta:
lela írta:
Milyen kerószállítód van, és hol lehet ilyet vennig?Nekem is ezért kellene a vonóhorog.

Köszi mégegyszer!


Régebben eufab gyártmányú volt bicajszállítóm volt, de azt nem lehetett bővíteni így kellett egy olyan, amire három bringa ráfér.
Tavaly májusban néhány márkakereskedésben volt gyári bmw kerékpárszállító "akció" és akkor vettem egy gyárit 230 euróért, valamint hozzá 60 euróért a harmadik bicaj szállításához szükséges kiegészítőt.
Természetesen a gyári bmw-t sem a bmw gyártja, hanem az atera szállítja a bmw-nek, de más a hátsó támkeret illesztése és a kerékpárzár is más, amit csak a bmw-nek gyártanak...
De mindegy is, bővíteni kellett és jó alkalom volt a leárazás...




Üdv!

Én Thule típusút nézek 3 kerékpárost de az 130-140 eft ami designben és tudásban hasonló:http://www.thule.com/en/pt/pro...-923-_-923
Olyat szeretnék amire a rendszámot át lehet tenni, mert ugyan van olcsóbb is de attól félek a szerv megbüntet.De a tied kb 90 eft volt annyit nagyon megért.Esetleg valamilyen cikkszámot nem tudnál adni, mert a héten bemegyek egy BMW szalonba és megkérdezném.Te meg vagy vele elégedve?Gondolom zárható a horoghoz a kerók meg hozzá.

Köszönöm az eddigi segítségedet!




Szia!
Nincs mit!

Igen, teljesen zárható minden.

Ezen a linken láthatod a cikkszámokat:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=51

Utólag jópár alkatrész is rendelhető, ha szükség lenne rá.

Nem tudom most mennyiért adják, csak az tavalyi jó ára miatt cseréltem én is, de attól tartok drágábbért kapható itthon.

kempelen Elküldve: 2013-05-22 07:08 Lökhárító

lela írta:
Milyen kerószállítód van, és hol lehet ilyet vennig?Nekem is ezért kellene a vonóhorog.

Köszi mégegyszer!


Régebben eufab gyártmányú volt bicajszállítóm volt, de azt nem lehetett bővíteni így kellett egy olyan, amire három bringa ráfér.
Tavaly májusban néhány márkakereskedésben volt gyári bmw kerékpárszállító "akció" és akkor vettem egy gyárit 230 euróért, valamint hozzá 60 euróért a harmadik bicaj szállításához szükséges kiegészítőt.
Természetesen a gyári bmw-t sem a bmw gyártja, hanem az atera szállítja a bmw-nek, de más a hátsó támkeret illesztése és a kerékpárzár is más, amit csak a bmw-nek gyártanak...
De mindegy is, bővíteni kellett és jó alkalom volt a leárazás...

kempelen Elküldve: 2013-05-22 06:53 Lökhárító

lela írta:
kempelen írta:
Csacsa12 írta:

Sziasztok!

A feltett vonófej hozzáér a lökhárító aljához, azt, kb 5-10 mm-et nyomja felfelé. Számomra az volt a fontosabb, a lökhárítón a legkevésbbé látszódjon, hogy vonóhoroggal szerelt az autó. Elég rugalmas a műanyag ahhoz, hogy a fej levétele után pár perccel már semmi "ív" nem látszik az alsó élen.
Lehet, hogy nem a "legmérnökibb" megoldás, de számomra így megfelelő volt, és ha kell továbbépíthetem.
A beszerelést követően nekem nem kapcsolja ki a PDC-t az elektronika, lehet ezt a funkciót is programozni kellene (majdcsak eljutok ehhez is egyszer), így tűnik logikusnak. Talán Tanonak van információja erről.


Sziasztok,

Nekem nem ér hozzá a feltett vonófej a lökhárítóhoz. Már túl vagyok pár kép készítésén és ez a hozzáérés eddig nem volt téma, de talán itt és itt látható vagy inkább sejteni vélhető, hogy egyáltalán nem ér hozzá. Az M-es lökhárítókon egyértelmű, de a normál 'lökösökön' nem tudom miért de külön cikkszámon hozza a vonóhorgos lökhárítót, talán ezért is, de tényleg nem tudom mi lehet a különbség.

Csináltam képet a készletről is. Ebben látható a tartó, a két kulcs, a vonófej, kupakkal és egy használati utasítás, ami benne volt a készletben. A vonófej másik oldalát is lefényképeztem. Illetve itt látható még az alsó takaró elem, a védőkupakkal, ami Csacsa képein is tökéletesen látszik.

Alátettem a fejem, amennyire tudtam. Sokminden nem látszódik emelés nélkül. Biztosan a fejem nagy és az autó is gyárilag kicsit ültetett így legfeljebb csak olyan képet tudtam csinálni alulról, amit Csacsa is készített, az övéről.

Az elkövetkezendő két hétben úgyis megyek majd emelős helyre és akkor ott talán be tudok nézni rendesen a lökös mögé is, majd csinálok pár képet...



Most nézem hogy neked az az alsó sáv ami a lökös legszéle (és a borítás középen folytatólagosan van a kivágás jobb és bal oldalán itt és itt) az neked fényezetlen és külön elemként van.Na nekem az egyben van a lökössel és le van fényezve.Na arra lennék én kíváncsi hogy az vajon neked hogyan kapcsolódik a lököshöz.

Köszi!
Mert amit vennék elemeket annál is külön lehet kapni


Igen, minden gyári vonóhorgosnak fényezetlen, sima fekete az az elem, hacsak azóta valaki le nem fényeztette. Csak a vonóhorog nélkülieket fényezték le azon a helyen.
Jövő hétre beszéltem meg az emelős randit, akkor ott csinálok róla fényképet és meglátjuk le lehet-e szedni. Azaz attól tartok az enyémet le lehet, viszont a tiédből kell majd faragni, ahogy Csacsa kollegáéból is kellett.
Valószínű neked is le lehetne az egészet vágni és utána felcsavarozni azt a részt, amit adnak majd a szetthez.
Meglesznek a fotók, kicsi türelmedet kérem.

kempelen Elküldve: 2013-05-20 09:28 Lökhárító

Csacsa12 írta:
A beszerelést követően nekem nem kapcsolja ki a PDC-t az elektronika, lehet ezt a funkciót is programozni kellene (majdcsak eljutok ehhez is egyszer), így tűnik logikusnak. Talán Tanonak van információja erről.


A PDC-t tényleg kikapcsolja. Nekem sem működik, ha pl a kerékpárszállítóval használom. A kapcsolási rajzokon nem látszik kifejezett összefüggés, azaz például, hogy ez vagy ez a szál vezeték a PDC-ből a vonóhorog vezérlőjéhez kell. De elméletben, ha a vonóhorog vezérlője teljesen jó be van kötve, akkor működnie kell.
Nem tudom biztosan, de az is elképzelhető, hogy a világításmodul és a vonóhorog vezérlő közötti kapcsolat is csak azért kell, mert a világításmodul jelzi k-bus-on a PDC-nek hogy kapcsolja ki magát. Persze ehhez kell, hogy fent legyen a vonóhorog SA kódja programozva a világításmodulba. De mondom ez csak az én fikcióm, nem 100%.

kempelen Elküldve: 2013-05-20 09:12 Lökhárító

Csacsa12 írta:

Sziasztok!

A feltett vonófej hozzáér a lökhárító aljához, azt, kb 5-10 mm-et nyomja felfelé. Számomra az volt a fontosabb, a lökhárítón a legkevésbbé látszódjon, hogy vonóhoroggal szerelt az autó. Elég rugalmas a műanyag ahhoz, hogy a fej levétele után pár perccel már semmi "ív" nem látszik az alsó élen.
Lehet, hogy nem a "legmérnökibb" megoldás, de számomra így megfelelő volt, és ha kell továbbépíthetem.
A beszerelést követően nekem nem kapcsolja ki a PDC-t az elektronika, lehet ezt a funkciót is programozni kellene (majdcsak eljutok ehhez is egyszer), így tűnik logikusnak. Talán Tanonak van információja erről.


Sziasztok,

Nekem nem ér hozzá a feltett vonófej a lökhárítóhoz. Már túl vagyok pár kép készítésén és ez a hozzáérés eddig nem volt téma, de talán itt és itt látható vagy inkább sejteni vélhető, hogy egyáltalán nem ér hozzá. Az M-es lökhárítókon egyértelmű, de a normál 'lökösökön' nem tudom miért de külön cikkszámon hozza a vonóhorgos lökhárítót, talán ezért is, de tényleg nem tudom mi lehet a különbség.

Csináltam képet a készletről is. Ebben látható a tartó, a két kulcs, a vonófej, kupakkal és egy használati utasítás, ami benne volt a készletben. A vonófej másik oldalát is lefényképeztem. Illetve itt látható még az alsó takaró elem, a védőkupakkal, ami Csacsa képein is tökéletesen látszik.

Alátettem a fejem, amennyire tudtam. Sokminden nem látszódik emelés nélkül. Biztosan a fejem nagy és az autó is gyárilag kicsit ültetett így legfeljebb csak olyan képet tudtam csinálni alulról, amit Csacsa is készített, az övéről.

Az elkövetkezendő két hétben úgyis megyek majd emelős helyre és akkor ott talán be tudok nézni rendesen a lökös mögé is, majd csinálok pár képet...


kempelen Elküldve: 2013-05-19 20:42 Lökhárító

lela írta:
Üdv!

Csak kizárólag a kábelköteget meg a műanyag cuccokat venném meg a lököshöz.A vonóhorgot bontottan.Látom neked is ugyan az a vasad van?Esetleg neked van rajta vonóhorog?Megköszönnék egy két képet a lökös aljáról, illetve a kábelezésről a vezérlő pontos helyéről.Nekem hátul a padló alatt a hátsó üléssor mögött van jobb oldalon a PDC vezérlője, mellette a Navinak a vezérlője.Kiváncsi lennék a gyári megoldásnál hová teszi ezt a VDO modult.Illetve a lökösnél hiába vágom meg ha nem tudom rögzíteni a Cikkszám: AHK46TOU elemeket.Mert ezen http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=17 a 6-os és 8-as elem külön van. Nem tudom ezt hozzá tudom e rögzíteni az én lökösömhöz.
Amit linkeltél rajz azon meg nem szerepel a PDC bekötés.Úgy tudom ha rákötök valamit a vonóhorogra kikapcsolja.Illetve nem tudom hogy a műszerfalon milyen lámpa világít és az meg van e nekem ez sem szerepel a bekötésen.Mert állítólag vizsgán ezt is nézik.

Köszönöm a segítséget!


Kezdjük fordítva. Mivel nekem gyárilag vonóhorgos (nem utólag szerelt gyári) és már a forgalomba helyezéskor is rajta volt, ezért átment a műszakin mindenféle visszajelző lámpa nélkül. Szerintem a gyári vonóhorognak most is át kell mennie lámpa nélkül bármelyik bmw-ről is legyen szó, bár azért nem iszom rá mérget, mert a magyar viszonyok iszonyatosak...
A vonóhorog vezérlőmodulja a PDC vezérlő mellett van, ahogy az első képen is látható, amit ma küldtem A6 jelzéssel.
Hogy a kábelek merre mennek ki a lökhárító alá, azt csak sejtem. Vagy középen vagy a jobb hátsó lámpa alatt, ahol a PDC kábelei is kimennek a lökhárítóhoz. Valamint a vonóhorog vezérlő kábelei a hátsó hangszóró alatt, ugyanezen burkolat mögött futnak hátra a hátsólámpa felé.

A lökös aljáról tudok képet készíteni, viszont a kábelezés pontos helyéről - remélem megérted - de nem tudok, mert ahhoz szét kéne bombáznom a belsejét és ennek inkább nem állnék neki.

Végezetül pedig kifelejtettem az elején a végzárlámpa, irányjelző, féklámpa bekötését. Ezeket közvetlenül a hátramenő kábelből kell lecsatlakoztatni, nincs rájuk gyárilag sem külön csati, azaz valahol a kábelkötegben rá van blankolva egy másik kábel és úgy meg a vezérlőmodulhoz:

Bal hátsó lámpa -> szürke/lila -> vonóhorogvezérlő 11-es pin
Jobb hátsó lámpa -> szürke/sárga -> vonóhorogvezérlő 14-es pin
Féklámpa -> fekete/kék -> vonóhorogvezérlő 9-es pin
Bal irányjelző -> kék/zöld -> vonóhorogvezérlő 12-es pin
Jobb irányjelző -> kék/barna -> vonóhorogvezérlő 10-es pin

Hogy a PDC-t milyen módon kapcsolódik ki, ha használva van a vonóhorog, azt (még) nem tudom, mert a kapcsolási rajzokon külön nem szerepel a PDC-vel való összeköttetés, de mivel a PDC használja a K-bust, gondolom onnét kapja a jelet mikor kell neki kussolnia.

Összességében, ha megveszed a schmiedmann kábelkészletét, tuti megkapod nem csak a kábeleket, hanem hogy mit hol mikor és hová kell kötni.



kempelen Elküldve: 2013-05-19 15:51 Lökhárító

Jah és majd elfelejtettem, itt egy gyári E46 vonóhorog retrofit pdf ->

http://www.gavandkel.co.uk/PDFs/345en.pdf

Minden benne van, hogyan kell úgy, hogy gyárilag nem volt...

(ez teljesen gyári bmw retrofit kit, ebből el lehet indulni, viszont mivel retrofit és cél hogy a user ne legyen halálra szívatva, lehetnek eltérések a teljesen gyári bekötéshez képest.

kempelen Elküldve: 2013-05-19 15:48 Lökhárító

Csacsa12 írta:


.....ha jó minőségű kábelköteget veszel, a kábelvégeken azok a csatlakozókat fogod találni, amik egy az egyben passzolnak az előírt csatlakozási pont csatlakozójához és a vezetékhosszak is megfelelnek az autó típusának.
Ha eredeti BMW vonóhoroggal azonos a választásod (Westfália név alapján feltételezem, az) akkor a következő rajz 7-es elemére van csak szükséged, az erdetei lökhárító maradhat, én nem cseréltem ki, csak alkalmassá tettem egy dekopírfürész segítségével. Gondolkoztam ezen a 7-es számú takaró elemen, de inkább óvatosan vágtam többszöri próbával, így parányi kompromiszummal de megúsztam a beszerzést. Így legalább nem látszik hátulról a vonóhorog lét, míg a takaróelem látszana.
Vas felszerelése megvolt 1 óra alatt, de a vezetékek előrevitele és az ahhoz szükséges burkolatbontások, fűzögetések elvittek 3-4 órámat. Leírások szerint ez is kb 1-1,5 óra kellett volna, hogy legyen de nekem így jött ki.


Ha a schmiedmann-t választod, akkor abban benne lesz minden ami kell. Azt nem tudom viszont mennyire illeszkedik a gyári verzióhoz, bár ahogy a képekből látom nagyon hasonló a vezérlőmodulja, mint a gyárinak. Szerintem 99%-ban egyezik a gyári változattal, hosszban, vezetékátmérőben és még színben is.

Itt azt kell majd eldönteni, hogy:
- viszonylagos szenvedések nélkül, viszont drágán veszel egy schmiedmann kábelköteget, mindennel (kivéve a vasat)
- olcsóbban, de nehezebb esélyekkel indulva szerzel egy bontott gyári köteget(hozzá a szükséges vezérlőt, miegymást) viszont azt tuti bontogatni kell majd a nagy kötegből.

Mindkét út járható, kinek kinek agyagi körülményei és lustasága függvényében.



kempelen Elküldve: 2013-05-19 15:42 Lökhárító

lela írta:
Köszönöm a választ!

Annyival egészíteném ki:
Ha veszek egy kitett vagy esetleg bontottan veszek egy kábelköteget, akkor abban benne van az a négy vezeték amit előre kell vinnem is? Illetve milyen nyomvonalon, tehát vajon a gyárit hol viszik el hova van kötegelve vagy az bele van szőve egy nagy kötegbe, és nem is lehet kibontani?Mert itt is hirdettek köteggel együtt vonóhorgot.
http://www.bmwfanatics.hu/kere...kapcsolat=
Jó lenne ehhez egy rajz vagy ha valakinek van gyári vonóhorogja csinálhatna egy pár db képet a lökös aljáról meg a vezérlő környékéről hogy van odafogatva stb.
Szeretném minél "gyáribban" megoldani.
Az F44 et hogyan tudom megcsinálni?Mert a rajzon szerepel egy x10015 lecsatlakozási pont az nekem is megvan?
A második képen mutatja a fekete modult ahonnan le tudom venni az x428 at és azt bekötöm a 13 pólusú aljzat 8as pontjára.De mi az a x10189?A modulon így van feltüntetve?És a rajzon mutat egy nyíl x428 az hova megy? Az x498 pontok pedig a testkábelt jelentik?Azon gondolom van egy saru, és valahova oda vannak csavarozva.

Kicsit bőre sikeredett, elnézést érte!

Köszönöm a segítséget előre is!


Igazán nincs mit!

Ha kapsz egy olyan komplett kábelköteget, mely egy gyári vonóhorgos autóból származik, akkor abból ki tudod fűzni a szükséges vezetékeket. Bár ez nagyon-nagyon ritka dolog, mert a bontós elvágja a kábelköteget vagy éppen a lámpamodul és a biztosítéktáblánál vágja el vagy egyben adja a vonóhorog vas részével.
De ha te szánsz rá időt, akkor ki lehet fűzni. A te és a bontós türelmétől függ az egész.

Ha gyárilag kérték a vonóhorgot, akkor az egy darab kötegben lett beszerelve, abból első ránézésre nem tudsz kifűzni semmit, mivel a kábelköteget is így gyártották le. Ebben az esetben is az a mérvadó, amit fent említettem.

Az F44-es biztosíték kifejezetten a vonóhorog biztosítéka. Oda mást nem kötöttek, ahogy ez itt látható is.

A nyomvonal gerince a jobb oldalon lesz a küszöbnél. A világításmodulból induló vezeték lesz a leghosszabb, azt a kormányoszlop alatt, majd a 'kardánbox'-'klímadoboz' alatt kell befűznöd a biztosítéktábla irányába. A másik vezetékek pedig onnét indulnak le az 'A' oszlop aljába, majd onnét a küszöbnél végig egészen a hátsó üléstámla és a pótkerék közé. Gyárilag is megy ott egy kábelköteg, ott fut előre például az akkutól induló főkábel is.

Az x498 valóban a testkábel. Jelzése a szokásos BR, azaz braun, barna.

Az x10189 ebben az esetben figyelmen kívül hagyható vagy más néven egyet jelent az x428-al. Az X10189-nek más esetben van szerepe, ezért kapott egy másik számot, itt ez most csak arra utal, hogy az is a fekete dobozt jelenti.
Egyébként ez a fekete doboz, csak annyi, hogy ott ágaznak szerteszét olyan vezetékek, melyeket a kapcsolási rajz szerint össze kellene sodorni. Majd meglátod van ott jópár színű vezeték, de a vonóhorog szempontjából, abban a dobozban a BL/GE kék/sárga a nyerő.

kempelen Elküldve: 2013-05-19 06:48 Lökhárító

lela írta: Üdv!

Szeretnék gyári westfalia vonóhorgot feltenni a vasamra.Az lenne a kérdésem hogy a hátsó lököst át lehet e alakítani olyanra mint a gyári és mit kell hozzá megvennem és hogy áll ez össze?
http://www.schmiedmann.hu/hu/T...=10#paging
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...0887285014
http://kleinanzeigen.ebay.de/a...1-223-7219
Ezek közül konkrétan miket?Sajnos nem találtam a neten ezzel kapcsolatban képeket amin jól látszik.Én erre a cikkszámra gondolnék: AHK46TOU
vagy erre:71-60-0-007-024 ez kábelszettel együtt.
Illetve ha megveszem a kábelszettet akkor kell e húzni előre kábelt vagy hátul csak összedugok mindent a helyére ,tehát elő van e készítve?Mert úgy tudom hogy ha becsatlakoztatok vmit akkor elől kigyújt egy lámpát a műszerfalon, de lehet azt Can buszon tolja.(siemens VDO modul)

Köszönöm a segítséget!


Szia!

Ha normál lökhárítód van, akkor sajnos cserélni kell, mert az egész elem egyben van és az alsó részét nem tudod szétszedni.
Ha M-es a lökhárítód, akkor csak a diffúzor részt kell kicserélni.

A gyári vonóhorognak is van külön vezérlőmodulja, touring esetében (látom neked az van) a pótkerék "előtt" található, ott ahol a navigáció rádiómodulja vagy a tolatóradar vezérlője.
Összedugni mindent biztosan nem tudsz, mert nem készítik elő a kábelkötegben.
Az alábbi képen látható a kapcsolási rajza (gyári kivitel, esetén).

Összesen négy szál vezetéket kellene hátrahúznod a biztosítéktáblából és környékéről.

Az X630 jelenti a vonóhorog EU szabványú csatiját, azaz amire majd az utánfutót vagy a kerékpárszállítót csatlakoztatod.

F107 a biztosítéktáblából megy a vonóhorog vezérlőmoduljába, az F44 szintén a biztosítéktáblából, közvetlen a vonóhorog csatlakozójába. Az A3 a világításmodulból indul a vonóhorog vezérlőmoduljába, valamint az F27 a tolatólámpa csatlakozást biztosítja. Ez utóbbi lecsatlakoztatható a biztosítéktábla felett található kis fekete dobozról.

Az előbb felsoroltakból az F107 és az F27 rendelkezésre áll, ezekből lehúzhatod a vezetéket hátra. Az A3 világításmodul 9-es pin-jéről kell még egy vezeték és ami "viszonylag" bonyolultabb, létrehozni az F44-es biztosítékot, mivel az nem lesz benne a biztosítéktáblában.

Ha ezt a négy vezetéket sikerült hátravinned - ami nem lehetetlen egyébként, csak éppen nem egy plug and play móka - utána már szinte gyerekjáték az egész.

Annyit még kiegészítésképpen: látom a schmiedmann-nál létezik a normál lökhárítóra is utólagos beszerelő készlet, ott majd fúrni-faragni kell a lökhárítóból. Ez valami retrofit készlethez hasonló. Igen a 71-60-0-007-024 cikkszámú jónak tűnik.

Nem tudom a schmiedmann-hoz hasonló retrofit esetben hogyan gondolkoznak, lehetséges, hogy nem kell vagy másképpen kell majd bekötni a vonóhorgot, mint ahogy fent elmondtam, kifejezetten az egyszerűsítés kedvéért...






kempelen Elküldve: 2013-05-05 12:32 Krómozás, krómcsíkok

YELLOW írta:
Atesz írta:
csatis1 írta:
Atesz írta: Hali

Valaki nem tudja véletlenül, hogy 2004-es E46 320d Touringhoz króm ablakkeret szettet honnan lehet beszerezni?

Thx for all!


A tiéd fényes fekete vagy matt fekete? Ha fényes (azaz shadowline), akkor cserélhetünk.


Bevallom nem tudom, hogy az enyém milyen, vagy mi a különbség. De lefényképezem a mai nap, felteszem a galériába, aztán meglátjuk, már csak azért is, hogy tudjam. A cserén pedig elgondolkozom, mert olyan "ha felteszem és tetszik akkor marad, ha nem meg visszateszem a régit" típus vagyok. De azért köszi! Amúgy bontóban mennyi az esélye, hogy egy szép szettet kapok?


csak látod, hogy fényes fekete, vagy matt fekete


Az innét is látszik, hogy sima fekete.

kempelen Elküldve: 2013-05-05 08:07 elektromos ablakemelõ_

Atesz írta:
nickname írta:
Atesz írta:
nickname írta:
Atesz írta: Sziasztok.

A kérdésem az lenne, hogy a kocsimba csak elől van elektromos ablak. Hátra lehetséges utólag beszerelni? Esetleg valaki csináltatott már ilyet? És ha igen hozzávetőlegesen mennyibe kerül?

Előre is köszönöm!

Atesz


Egy 50e forinttal minimum érdemes számolni.

Ami kell

Hátsó ajtó kábelköteg
Hátsó ajtó kárpit
hátsó elektromos emelő szerkezet
Grund modul.



Az elektromos dolgokat értem.Hátsó ajtó kárpit? A régit nem jó visszaszerelni?


a réginél egy lyuk marad a tekerő helyénél, bár le lehet dugózni de esztétikailag ront az összhangból.


Logikusnak hangzik......


A legnagyobb szívás a grundmodultól bevezetni a hátsó ajtókig a kábelköteget. Nem lehetetlen és nem is nehéz, inkább őgy értem az a legnagyobb feladat.
Volt már itt valaki, akinek állítólag gyárilag benne volt addig a vezeték, de rajta kívül nem találkoztam más autóval ahol így lett volna....(valószínűleg gyári hátsó oldallégzsák vagy valami más extra miatt, pls HK volt benne a komplett köteg) szóval 99%, hogy azt is meg kell csinálni.
Illetve ha már úgyis kábelköteggel kell foglalkozni, érdemes plusz egy szálat betenni a kötegbe, hogy világítson is a hátsó ablakemelő kapcsoló a hátsó ajtóba, mert azt gyárilag lespórolták annak idején....