kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2013-02-04 18:04 Motor-váltó

Bima írta: Hello!

Kis segítséget kérnék. Ebben a ramaty időben nincs energiám magam lemérni és neten sehol nem találtam pontos leírást, ezért megkérdezem itt, hátha valaki tudja.
Tehát a kérdésem, hogy e46 320d, M47N204d4 motorkóddal, mekkora átmérőjű és falvastagságú vákumcső van az EGR-nél? Cserére érett. Viszont akkor már cserélném a többit is.

Előre is köszönöm!


3,5 × 2,0

kempelen Elküldve: 2013-01-29 16:04 Autóvásárlás

YELLOW írta:
djhulk írta: Még az az egy kérdés merült fel bennem, hogy a klímát át lehet valahogy állítani/állíttatni Celsiusra? Ez a Fahrenheit kicsit zavaró.


elvileg ha a jobb oldali pöcköt megnyomod (óracsoport), akkor átvált. ha nem, akkor vér amerikai a verda


Sajnos az csak a műszeregységen állítja a kívánt mértékegységet.

A klíma paneljét a car-key memory-ban lehet beállítani.

kempelen Elküldve: 2013-01-29 08:40 BMW kulcsok

zoley88 írta: hello.
ma feltörték a kocsit. lecsapták a vezetőoldali zárat, bejutottak, kábelekkel szórakozott de nem jutott sokra, nem is vittek el értéket, csak szétbaszták. rendőrség volt stb. lényeg: teljes zár és kulcscsere, vagy meg lehet oldani máshogy? itt írnak valamit de nem igazán értem.
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=736988


Sajnálom!

Egyik ismerősöm mondta éppen - aki düsseldorf mellett él - hogy az utcájukban 10 autót nyomtak fel, közöttük az ő bmw-jét is és kirámolták belőle a gyári navit nagyjából 6 ezer ójrós kárt okozva....
Mindezt németo. közepén.



kempelen Elküldve: 2013-01-23 12:07 Társalgó

anubisz írta:
kempelen írta: Ha mindenki elővenné a használati útmutatót és elolvasná az erre vonatkozó részt, az segítene???


Megnéztem, fost se ír, ez ami itt van fent, csak azt, hogy mit jelet a lámpa.
Vagy nagyon elnéztem.


Közben átnéztem a különböző évjáratokról a leírást... Egyikben alacsony az emissziós érték (csak ennyit ír) a másikban vigyem bmw szervízbe hogy megnézzék mi a gond...
A harmadik pedig elintézi annyival, hogy nézzem meg mi a hiba...

kempelen Elküldve: 2013-01-22 19:29 Társalgó

Ha mindenki elővenné a használati útmutatót és elolvasná az erre vonatkozó részt, az segítene???

kempelen Elküldve: 2013-01-22 15:10 Autóvásárlás

BalaBMW írta:
zoliika írta:
acs_fun írta: Sziasztok,
Érdeklődni szeretnék hogy mi a véleményetek erről?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-6532690

Ismét kombit szeretnék vásárolni és egyenlőre keresgélek.


Első körben,már ott van elásva a kutya,hogy ez nem M-packet.......és 10 éves diesel biztos,hogy nem 136e km-t ment.Ez parasztvakítás,jó magyar módjára.Ettől,még lehet érdemes lenne megnézniÍrj ennek az embernek privátotŐ Dunakeszinlakik és ha szépen megkéred lehet,elmegy veled megnézni vagy lehet ismeri is az autót,ki tudja!



Az a kipuff is nagyon kifinomult ízlésre vall...



Ezeket beveszi még valaki?

kempelen Elküldve: 2013-01-17 06:49 Autóvásárlás

zoliika írta:
BarG írta:
Matt3er írta:
zoliika írta: Ez ma megnéztemerre mondják,hogy makulátlan.Nagyon egyben van tényleg nincs mit rajta fikázni.Gut Zustand!


Ezzel első ránézésre csak az a baj, hogy rendkívül rondán van összevarva az eleje.


Micsoda izlésficamos állította össze a belselyét


Elsőre nekem is perverz volt,de élőben gyönyörű!Na,jó a fabetétet neki adnám COYOTE-nak neki a mániája


A hülye kempelen mániája a fabetét, coyote ezüstben utazik.

Örült, hogy megszabadulhatott a fabetétjétől anno.

kempelen Elküldve: 2013-01-06 13:27 Lökhárító

Kertesz írta: Sziasztok

tudna valaki segíteni hogy hol érdemes első lökhárító ( E46 318 ) vonóhorog takaró burkolatot venni? Szalonban 20e Ft körül ajánlottak színre fújva..ami egy ekkora müanyagért..Próbálkozzak bontóban keresni?

köszi!


Szia,

Ha gyárilag kérted lefényezve a vonószem takarót, akkor ne csodálkozz, hogy ennyit kérnek érte.

Amúgy alapozva 2800,- +ÁFA és egy ügyes fényező lefújja neked.

Bontós nem fogja odaadni a lökhárítóról a takarót, másrészt pedig ha mégis , akkor mindig az a szín nem lesz ami éppen kellene, tehát ugyanúgy fényeztetned kellene.

kempelen Elküldve: 2012-12-31 16:45 Boldog Új Évet

Boldog Új Évet Minden Kedves Fórumtársnak!

kempelen Elküldve: 2012-12-28 14:45 Klímavezérlõ hiba

YELLOW írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Most volt időm kicsit foglalkozni a kocsival, kiolvastam a hibákat és ezt dobta:

HKL: Temperature Control Wheel, Right

Mit jelenet az a hiba?
(Hőmérséklet szenzorra tippelek, de melyik ha az?)
Ha törlöm újra dobja a hibát.
Egyébként nem tűnt fel hogy valami hibásan működne...

Köszi.


mivel ez a jobb oldali, ahol a fűthető ablakspricni érzékelője van. azt így nem is veszed észre, csak, annyi, hogy nem kapcsol be a fűtése hidegben, asszem 3 fok alatt vagy hogy.


Ha az autó tényleg 2004-es, akkor egyetlen hőmérséklet érzékelője van. Az ablakspricnit a grundmodul vezérli az egyetlen hőmérsékletérzékelővel. Mindez csak for your info...

Egyetlen érzékelőt lehet csekkelni/cserélni.

kempelen Elküldve: 2012-12-22 12:38 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Mert mikor leveszem a bilincseket és a szivattyút spriccelni fog az olaj?
Van benne bőven?


Amíg a nyomás meg nem szűnik addig kicsit erősebben ömlik kifelé. Utána már csak folyik a tartály felőli oldalon. Azt addig be kell fognod valamivel vagy dugsz a csőbe valamit... Nem bonyolult, megoldható otthon is.



kempelen Elküldve: 2012-12-22 12:01 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Rendben..nyilván igazad van.
Mekkora bontást igényel ennek a beszerelése?
Nagy művelet?


Nem ragaszkodom az igazamhoz. Azért papolok mert ha nem tudsz elindulni egyik irányba sem, nyilvánvaló az egyszerűbb és az olcsóbb (és nem utolsó sorban a legvalószínűbb) oldalról kell megközelíteni a problémát. Nem? De!

Ha van aknád akkor a legegyszerűbb, de ha nincs, akkor sem bonyolult. Megemeled a kocsi bal oldalát. A kocsi alján nagyjából a vezető ülés alatt találsz egy fémlemezt 5-6 csavar tartja. Lemezt leszeded és mögött lesz egy szivattyú és rögtön mellette a szűrő. Bilincseit leszeded és kicseréled a másikra.

Otthon viszonylag könnyedén megoldható. Arra figyelj az emelő ne szakadjon rád és a szemedbe ne spricceljen a gázolaj. Ez a két legkritikusabb pont.

kempelen Elküldve: 2012-12-22 11:48 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Hali!

Na beszéltem a Kaszamesterrel.Van neki ez a nagynyomású szivattyú(6os alkatrész) és el is küldi szivesen..
Elmondtam neki a rail nyomásproblémát.Ő azt mondta ilyenkor nem a rail nyomásszabályozó a probléma(amit mi cseréltünk) hanem vmlyik üzemanyagszivattyú.
Jó hogy 1 másik szerelő meg már a második railnyomás szabályzót cseréltetné ki velem.

Tehát most én mint annyira nem "hozzáértő" döntsem el h melyik szakira hallgassak...
Tanács?


Te Laci.....

Korábban Tano, Vivaladiesel vagy Anubisz (mittoménmár'), jómagam és Kasza Imi is arra próbált rábeszélni, hogy valószínűleg az üzaszivattyúd a gond.

Már egy csomó cuccot kicseréltetek és szervízben is voltál, de a probléma megmaradt.

A 6-os alkatrész pedig nem nagy, hanem kisnyomású...

Most akkor hadd kérdezzem meg - mindenféle rossz szándék nélkül - meddig pöcsölsz még?

Inkább mész azok után akik a diag mindenható szavára esküsznek és még ráköltesz vagy félmilliót a hibafeltárásra vagy veszel egy szűrőt és egy szivattyút pár napra 20-30 ezerért ??? Elsőként railnyomás szabályozó, jaj de mégsem: nagynyomású szivattyú. Jaj de az sem: porlasztók, összes szenzor, közös nyomócső, míg aztán még mindig ott a hiba....

Végül is én nem tartok pisztolyt a fejedhez, elindulhatsz a drágább oldalról is, de szerintem az ülés alatti üzaszivattyú a gyenge láncszem a műanyag belsejével és nem csak olcsóbb a hibafeltárás, ha ott kezded, de még a legegyszerűbb is.

Sőt most jut eszembe asszem Kasza Imi akciósan 10-ért adta még nyár végén a 6-os hosszú üzaszivattyút. Veszel mellé egy új szűrőt 5-10 ezerért (attól függ gyárit vagy utángyárit) és összesen mondjuk egy 20-asból megvan az ami a legvalószínűbb. Aztán ha mégsem akkor nekiállhatsz agyalni mennyit pacsálj rá nagynyomású oldalra...bár erre elég kicsi az esély...






kempelen Elküldve: 2012-12-22 08:37 Mi lehet a baj?

Magnus írta: Hali,

Van valakinek ötlete arra, hogy mi lehet a gond, ha nem tudom vezérelni a tükröket a kapcsolóval, ezt úgy vettem észre, hogy hátramenetben mindig lehajtja a tükröt automatikusan akkor is, ha a kapcsoló a másik oldalon van( ebből kifolyólag én kapcsoló hibára gondolok).

Próbáltam azért egy akkusaru le-fel tesztet, utána két percig jó volt, aztán ujra semmi, ez lehet véletlen is akár, de jobb ha leírom

Hallott valaki valami hasonlót?

Apró dolog, de baromira idegesít, hogy nem jó valami az autón


Ha az ülésmemóriát használod, akkor beállítja a tükröket az eltárolt üléshelyzettel?
Csak mert ha igen, akkor a grundmodul és a tükrök memóriamoduljai jók, illetve az 57 számú 5 A-s biztosítékod is frankó és akkor csak a tükörkapcsoló lehet a hibás.



kempelen Elküldve: 2012-12-21 22:12 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Kempelen!

Mi tartozik a "kisnyomású" és mi a " nagynyomású" oldalhoz?Mivel ezzel nem vagyok tisztában.
Kaszamester száma megvan...holnap felhivom.
Még 1 észrevétel.
MOst álltam be vele az elöbb a garázsba....kb. 5ödjére beindult.Namost azt veszem észre h a kipufogon elég nagy kipufogogázt ereget.Tisztában vagyok vele h télen ez jobban látszik és természetes lehet stb. stb. De ennek tudatában is arányokkal nagyobbat ereget...
Lehet nem tartozik a " RAilproblémához"...de gondoltam megemlitem...hátha összekapcsolodik a dolog...

Kösz a választ!


Az üzemanyagtartálytól a nagynyomású szivattyúig a kisnyomású.

Nagynyomású szivattyútól a befecskendező szelepig a nagynyomású.

Hát a füst, hidegen -2 fokban eléggé látványos.