kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-08-08 18:04 Autóvásárlás

BarG írta: Találtam két meglepő ajánlatot:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ce-5706675
http://www.expressz.hu/auto/sz...-31757796/

Mindkettőnél milliókkal kevesebb van kiírva, mint amit várna az ember. Hol a stikli?


Lehet hogy kifejezetten vevőcsalogatás miatt nem tették hozzá, hogy + regisztrációs adó + üzembehelyezés ???

kempelen Elküldve: 2012-08-08 15:16 Szívócsonk-pillangószelep

b_imi írta:
BalaBMW írta:
b_imi írta:
BalaBMW írta: Köszi srácok!


Kb. 12.000.- ha jól emlékszem


Igen, amit Kempelen linkelt ott is kb annyira jön ki. Nem egy vészes dolog.

És ez egyébként csak a 20D motoroknak a sajátossága vagy a 30D-n is fennáll ez a probléma? Vagy még melyik más motoroknál?


A 30D-nél is van ilyen.


Igen, BarG is megcsináltatta a sajátját.

kempelen Elküldve: 2012-08-08 14:31 Szívócsonk-pillangószelep

BalaBMW írta:

Mi a drága megoldás és mit jelent forintosítva, hogy drága?


http://www.i6automotive.co.uk/...king-kits/

Ennek az ára és a posta a drága a csavarhoz és a szegecshez képest.

kempelen Elküldve: 2012-08-08 13:13 Szívócsonk-pillangószelep

BalaBMW írta:
b_imi írta:
BalaBMW írta: Mint teljesen hozzánemértőnek valaki megmondaná hol kell vagy lehet megnézni, hogy nem engedi-e az olajat?




Köszönöm! Tehát akkor megbontás nélkül esély sincs arra, hogy észrevegyem?

Amúgy vannak valamilyen tünetek ha már kezdődnek vele a gondok vagy egyszer csak bekövetkezik a baj?


Semmi tünet nincsen. Egyszer elenged az anyag és az adott henger beszippantja az alkatrészt. Akkor pedig már csak következmények vannak....

kempelen Elküldve: 2012-08-08 13:10 Szívócsonk-pillangószelep

kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ahogy az előttem szólók is írták nagyon könnyen le lehet törni a tengelyt és ha már beszívta a motor, akkor már mindegy. Az hogy valaki olcsó vagy kevésbé olcsó megoldást választja számomra mindegy, mert a célt ez is az is eléri, bár bevallom én annak idején a drága megoldást választottam.
Képet sajnos nem tudok neked mutatni, de láttam már olyan angol eredetű 320d-t amit emiatt a hiba miatt bontottak szét és nem volt szép látvány az a henger amelyikbe beleszakadt ez az alkatrész. Szóval jobb a bajt megelőzni alapon szedtem ki én is ezt az alkatrészt belőle. Biztosan vannak akik nem is tudnak erről a hibáról és soha nem is fogják megtudni egészen addig amig náluk nem szakad bele egy ilyen alkatrész...

kempelen Elküldve: 2012-08-07 16:01 Szívócsonk-pillangószelep

b_imi írta:
kempelen írta:
b_imi írta: Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.


Mindegy az! Csak működjön és ne szívjon befelé semmit a megoldásból...



Nem tudja beszívni, mivel a szegecs feje a szimering felőli oldalon van. A furatot pedig úgy készítettem, hogy a zömítésnél beszoruljon a szegecs. Aztán összecsiszoltam, így teljesen sík a dugó felülete.




kempelen Elküldve: 2012-08-07 12:55 Tetöcsomagtartó_

petermover írta: Gondoltam feljövök fórumra, és rákeresek kenuszállítás témára.
Erre főoldalon a tetőcsomagtartó téma pont erről szól
Szezon van, na.

Van tetőcsomagtartóm, igaz valami kerékpártartós megoldás, még nem használtam, a kocsival kaptam, de gondolom valahogy fel lehetne tenni rá egy kenut vagy kajakot is.

Kérdés, hogy nektek mi a tapasztalatok kenuszállítással kapcsolatban? Úgy értem kényelmes, vagy nagyon túllóg az autón?
Nem néz ki hülyén egy sedan 3-as egy 5 méteres kenuval a tetején?
Van egy Megane kombink is, de azon csak a gyári sín van, most már nem akarok rá venni, mert hamarosan elmegy a háztól.


A kerékpártartó részt gondolom le lehet szedni a kereszttartóról...

Ha a kereszttartó elbírja hivatalosan a kenut, akkor miért ne lehetne rátenni. A lényeg bírja el. Az pedig hogy hogyan néz ki hát biztosan nem szebb, mintha semmi nem lenne a tetőn, de ha vinni kell, akkor vinni kell.

kempelen Elküldve: 2012-08-07 12:52 Szívócsonk-pillangószelep

b_imi írta: Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.


Mindegy az! Csak működjön és ne szívjon befelé semmit a megoldásból...

kempelen Elküldve: 2012-08-07 10:06 Társalgó

Thony írta:
b_imi írta:
vivaladiesel írta:


Ha egy árban van a Mann és a Bosch akkor inkább a bosch.

A kartergáz szűrőt nem fogod megtalálni. Általában csak gyáriban létezik. Az online teile Breather vagy 'Crankcase' filter néven hozza. (a bekeretezett alkatrész a kartergáz szűrő)


A kartergáz szűrő a 15-ös alkatrész, ill. itt már egy tisztítható műanyag elem (kartergáz lecsapató)a régi szivacsfilter helyett.



Vagyis lehet, hogy tisztítható és nem cserés?

A szárítószűrő milyen funkciót tölt be és mikor cserélik?


Igen tisztítható az új típus, amiről b_imi is beszélt. De ha még a régi szivacsos van, akkor cserélni kell. Benzinben kimosható az új.



kempelen Elküldve: 2012-08-04 10:26 NAVI

dbrenner írta: Sziasztok!
Hogyan tudom kivenni a 16:9-es navimat a helyerol? A kijelzo egyaltalan nem mukodik,de a radio az szol... minden bizti ok!


- a kesztyűtartó felöli és a középső dekorbetétet ki kell szedni
- kicsavarni a két fekete csavart, ami a középső légbeömlő konzolt és a navi fejegység felső részét rögzíti
- ki kell pattintani a középső légbeömlőt (alul és felül két kis fül tartja)

Elméletileg ilyenkor már ki lehet húzni a helyéről. Ha alul még ekkor is szorulna, akkor vékony lapos szerszámmal benyúlni a két szélső tekerőgomb magasságában a műszerfal és a navi közé és akkor már ki fog jönni. ott van két kis fül még ami az alsó részt rögzíti.

Mindettől függetlenül én hátul kezdeném a típustól függő MKIII vagy MKIV navival, mert ha hangot ad és a biztik rendben kicsi az esélye, hogy elöl lesz a baj, hacsak nem történt valami elől mondjuk egy klímatisztítás esetén és nem folyt be valami elöl a középső légbeömlőn keresztül a fejegységbe.

Ha nem akkor hátul lesz a baj a navigációs egységnél, mert az adja a képet előlre a fejegységnek....

kempelen Elküldve: 2012-08-03 10:33 Társalgó

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
vivaladiesel írta: Az is fontos, hogy amikor az olajszűrőt cseréled akkor cseréld a 3? darab O gyűrűt is. (az új olajszűrő dobozában megtalálod őket)]


Olajszűrő dobozban csak két gyűrű van, a nagy "O" és a leeresztőcsavarhoz a rézgyűrű.



hát én eddig Mann és Mahle olajszűrőket vettem, abban volt 1 vagy 2 db kis gumi gyűrű is.


A gyárihoz nem adnak. (nekem legalábbis eddig nem volt benne egyszer sem a két kicsi, pedig párszor már cseréltem olajat)

szerk: szóval ott külön kell megvenni. Ha a Mahle és a Mann ad, akkor az korrekt!




ne ez nem mahle, de nekem így nézett ki ami a dobozban volt


Nekem eddig mindig külön kellett kunyerálni a gyárihoz. Korrekt ha adnak mindent a többiek. Azt viszint nem tudom mi van a benyás gyári dobozban. lehet csak a traktorosoknak nem adnak.

Szerk: megnéztem az ETK-ban és tényleg a benyások megkapják a három 'O' gyűrűt, a rézalátétet és a szűrőt is. A trakeszosok meg csak a nagy 'O'-t és az alátétet kapják a szűrőhöz és külön kell kérni a két kicsi sárga 'O'-t.



kempelen Elküldve: 2012-08-03 10:17 Társalgó

YELLOW írta:
kempelen írta:
vivaladiesel írta: Az is fontos, hogy amikor az olajszűrőt cseréled akkor cseréld a 3? darab O gyűrűt is. (az új olajszűrő dobozában megtalálod őket)]


Olajszűrő dobozban csak két gyűrű van, a nagy "O" és a leeresztőcsavarhoz a rézgyűrű.



hát én eddig Mann és Mahle olajszűrőket vettem, abban volt 1 vagy 2 db kis gumi gyűrű is.


A gyárihoz nem adnak. (nekem legalábbis eddig nem volt benne egyszer sem a két kicsi, pedig párszor már cseréltem olajat)

szerk: szóval ott külön kell megvenni. Ha a Mahle és a Mann ad, akkor az korrekt!





kempelen Elküldve: 2012-08-03 10:16 Hasznos weboldalak

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
bmw320 írta: Honnan lehet megtudni a Vin kódot??


az alvázszám utolsó 7 karaktere! az 5 jegyű szám és előtte 2 betű.


E46 esetében.



de az utolsó 7 karakter az mindegyikre érvényes nem?


Igen, igen. Bocs, nem kötözködés volt, ne értsd félre! A lényeg az uccsó hét karakter.

kempelen Elküldve: 2012-08-03 10:14 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Thony írta: Nem szó sincsen erről, pusztán mint írtam szerintem modernebb belsőt varázsol neki és így tetszik... különösebben nem hiszem, hogy tv-ni akarnék a kocsiban, sőt a navit sem hiszem hogy sokat használnám... ellenben a lényeg hogy szép az autó és ezért szerettem bele... olyan kizárásos volt ami a kazetta dekkel vagy tekergetős klimával volt ellátva... visszafelé nem fejlődnék ...
De köszönöm a tapasztalatot



akkor venni kell valami olyan cuccot, ami cak előlap és kész én már mindenképp akkor ezeket a kínai fejeket venném bele. egyrészről olcsóbb, illik a képvilágba, és joval okosabb.


Ha már annyiak fikázzák a gyári cuccot és úgy látom csak azok szólnak akik szerint a gyári a fos, a kínai az isten, engedtessék meg egy ellenvélemény, mielőtt egyenesen felmagasztaljuk ezeket:

Hát azok a kínai vackok még passzolni sem passzolnak és a minőségük is kritikán aluli. Már képen is látszik hogy köze sincs a műanyag előlapnak a minőségi műanyaghoz. A felső légbeömlőt is azért nem lehet rendesen visszatenni (látszik a képen is hogy szarul áll) mert a rádió vagy a navi tartójára kell rátenni a szellőző két alsó lábát és ha szar a fejegység akkor hülyén állhat a szellőző is. Aztán hol passzol maga a fejegység két szélső és alsó része a műszarfalhoz...? Szóval ahogy ezek passzolnak az egyenesen hányinger. Volt szerencsém hozzájuk, köszönöm szépen elég is.



Minden kétséget kizáróan buta a gyári. Elavultnak csak annyira elavult, mint az E46 az E90-hez képest vagy az F30-hoz képest, de az legalább illik az összképbe. A többi egyenesen giccs.
Inkább ránézek minden nap a gyárira még ha egyenesen fos is amit tud, de azért elvisz A-ból B-be, aki meg ezt a ocsmányságot akarja nézegetni és az a lényeg, hogy 23167384626339 darab mp3 ráférjen és még plusz 36423423452 darab mp3 és mp4 a bedugható pendrive-on, lelke rajta vegye és élvezze.

kempelen Elküldve: 2012-08-03 09:54 Hasznos weboldalak

bmw320 írta: Honnan lehet megtudni a Vin kódot??


érdekességképpen

pn49113