kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2014-08-28 16:00 E46 Visszahívás?

feco7939 írta:
feco7939 írta:
Zoli200 írta:
csbalu írta:
Zoli200 írta:
Puli írta: E46 visszahívás
Ez alapján elég sokunkat érinthet!
Én írtam az előbb a Rackautonak (Szfvár), hogy náluk ezzel mi a téma?! Kíváncsi vagyok mit írnak vissza...


Mese az egész beszéltem velük 10 perce,azt mondták ha ilyen van nem a hírekbe értesülünk róla hanem a BM adatok alapján mindenkit kiértesítenek személyesen,megnézte enyémet is alváz szám alapján és nincs semmilyen visszahívás erre a típusra..
Egy éve volt ez hír most előkapták állítólag megint.





Mi az a BM adat? Az autók 95%-a már nem az első tulajnál van és nincs vezetett szervízkönyve.


Passz arra nem kérdeztem rá,lehet hogy az okmányirodával van kapcsolatuk,bár nem hiszem.



Én írtam ebben az ügyben a BMW-nek egy emailt.............az alábbi választ kaptam:

Az adott alkatrésszel szerelt, más márkájú járműveknél fellépett meghibásodásokra való tekintettel, hasonló hibák megelőzése érdekében született döntés a visszahívásról, jelenleg az érintett járművek listájának összeállítása, és a szükséges cserealkatrészek ellátásának megszervezése folyik.

Várhatóan augusztus elején kapunk részletes, pontos információkat a visszahívás pontos tartalmáról és az abban érintett alvázszámokról: ekkor tudjuk majd ellenőrizni, hogy az Ön autóját érinti-e ez a visszahívás és tájékoztatni Önt az esetleges teendőkről. A pontosabb információk megérkezéséig szíves türelmét kell kérnem.

Üdvözlettel:
Csókás Anna
--
Csókás Anna
BMW Group Magyarország Ügyfélkapcsolati Központ
1399 Budapest, Pf. 678.
Kék Szám: 06 40 918 011
Fax: (+36 1) 336 5507
Mail: ugyfelszolgalat@bmw.hu
Web: www.bmw.hu



Mai nap megjött az ígért tájékoztatás:

BMW Ügyfélkapcsolati Központ
Telefonszám 06 40 918 011
Fax 06 1 336 5507
E-mail ugyfelszolgalat@bmw.hu
Tárgy: BMW E46 utasoldali légzsákmodul tájékoztatás
Az Ön 2014. július 17-én kelt levelében foglaltakkal kapcsolatban az alábbiakról
tájékoztatjuk:
Köszönjük, hogy türelmével megtisztelt minket. A sajtóban megjelent hírekben említett,
E46-os modellkódú BMW 3-as modellek esetén, a légzsákra vonatkozó visszahívási
akcióval kapcsolatban a BMW AG nyilvánosságra hozta a műszaki akció tartalmát és az
abban érintett gépjárművek alvázszámának listáját. Az Ön által megadott alvázszámú gépkocsi szerepel ezen listán, így az alábbiakban részletezett
indokok miatt a BMW AG az utasoldali légzsákmodul cseréjét írta elő.
A BMW-nél és a légzsákmodul beszállítójánál folyamatosan végzett minőségellenőrzés
keretében megállapításra került, hogy a beszállítónál gyártási hiba történhetett.
A releváns baleseti helyzetekben az utasoldali légzsákmodul begyújtásakor hibás
működések történhetnek. Lehetséges, hogy a légzsák nem fog teljesen kinyílni vagy
felszakadhat a gázgenerátor fémburkolata.
Engedje meg, hogy ezúton megerősítsük, hogy a visszahívás kihirdetése
ellenére a BMW gépkocsiknál mindeddig nem ismert ilyen eset.
Biztosítani szeretnénk, hogy az Ön gépkocsija kifogástalan állapotban legyen. Ezért a
BMW AG szükségesnek tartja az utasoldali légzsákmodul cseréjét.
Az előírt javításokat várhatóan valószínűleg október elején tudják megkezdeni
márkaszerviz partnereink. Emiatt arra kérjük, legyen szíves ezen időszakra egy Önnek
megfelelő időpontot egyeztetni az Ön által választott márkaszerviz partnerünkkel
(partnereink listáját és elérhetőségeit levelünkhöz csatolva találja).
Az elvégzendő intézkedések időszükséglete körülbelül egy óra és az Ön számára
természetesen költségmentes.
Reméljük, kielégítő választ adtunk kérdéseire, és bízunk benne, hogy a BMW Group
Magyarország, illetve a hivatalos BMW Márkakereskedések szolgáltatásait a jövőben
teljes megelégedéssel tudja igénybe venni.
Üdvözlettel:
BMW GROUP Magyarország


Szia,

Megyek majd én is... rajta vagyok nyuszika listáján.

kempelen Elküldve: 2014-08-28 15:58 Szívócsonk-pillangószelep

gfeco írta:
dani00 írta: Sziasztok!
A kép alapján szerintetek volt-e már cserélve ez a szívócsonk? Nem tudom az a matrica gyárilag rajta van-e, mert ha nincs akkor gondolom cserélhették már és nyugodtabban autózhatok. 215000km van a gépezetben.

Szia

Nyugodt csak akkor lehetsz ha megnézed vagy megnézeted.
Azt hiszem 160e km a csereperiódus,ennyi km-nél már biztos történt vele valami.(csere vagy ledugózás).


Sziasztok,

A Pirityi Panna meg tudja mondani kép alapján.

kempelen Elküldve: 2014-08-19 12:31 Firmware frissítés MK-IV

kiskaldi írta: Sziasztok. Jelenleg mk3 navi van a kocsimban nagy kijelzővel.

Tegnap kis pénzért szert tettem egy mk4re, viszont az sajnos kis fekete fehér navis kocsiban volt. Abban kipróbáltam olvasta a cd és dvd térképeket is és navigált.

Át műtöttem az enyémbe és mikor bekapcsolom nincs kép, A kijelző megvilágítását kapcsolja, de csak fekete kép fogad. Milyen frissítés kellene, hogy faszányosan menjen minden ezzel az mk4 olvasóval?? Valószínűsítem csak ilyesmi probléma lehet, de még full amatőr vagyok ebben a témában. Ha valaki tud valami tanácsot adni, esetleg valami frissítő fájlt azt nagyon megköszönném és hálás lennék érte

Üdv.: Feri


Szia,

Át kell kódolni kisnaviról, nagynavis képernyőre...



kempelen Elküldve: 2014-08-13 14:35 Elektromos tükrök

solyom76 írta: Sziasztok..
Létezik olyan,hogy amikor zárom az autót a kulcson lévő gombal akkor a tükröket is behajtsa? éspersze nyitáskor meg ki?
THX!!


Létezik. Eletromos memőriás üléssel...

kempelen Elküldve: 2014-08-11 13:48 Segítsetek!

YELLOW írta:
Totyasrac írta:
laja írta: Sziasztok!!
E 60-ra 16-os mankokereket ha rakok defekt esetén (most 17-es kerekek vannak rajta) nem lesz probléma a gumisig??
Gondolok arra hogy többet forog mint a nagyobb kerék.Difi meg ilyesmi?
Köszi.Lali


Nem a felni, hanem az egész kerék átmérője számít (pl 195/65R15 ~= 205/55R16 stb.).
Ugyanakkor hajtott tengelyre érdemes nem (akár csak kis mértékben, pl. egyik jobban kopott mint a másik!) eltérő méretű kereket tenni, csak ha tényleg nincs más megoldás, mert kinyírhatja a differenciálművet.
Tudtommal


szerintem sima diffinél ez nemgond, hisz pont az a lényege a diffinek, hogy a forgákülönbséget kiegyenlítse. viszont sperr-es diffinál már gond.


Laja: Van E60, amire fel tudod tenni a 16-os mankót? Tuti?

514i?

Yellow: Igen finoman mondva Totyasrác leírta a lényeget. Nem szeretném másképpen kifejezni magam, mert magadra veszed.



kempelen Elküldve: 2014-08-06 16:30 Szívócsonk-pillangószelep

csbalu írta: Levettem a szívósort, és eléggé ramaty állapotban vannak a vákuumcsöveim. Lehetséges hogy csak a külső textil szakadt el, de nekem akkor sem tetszenek így. Lehet ezt a 4mm-es csövet valahol méterre venni? Mindegyik autósboltban üzemanyagcsővel szerették volna helyettesíteni nekem, aminek kb 1cm vastag külső átmérője van és 1200-1300Ft métere.
Ezt a gyári textil szövésű csövet csak méretrevágva, a BMW-től lehet beszerezni?
Előre is köszi!

ÜDv
Balu


A BMW nél 4-5 ezer forint métere.

Viszont ahogy Jokerface előttem is írta létezik a gyári méretben kapható textilbevonatú vákuumcső, de tényleg meg kell találni azt az üzletet, aki profi módon be is tudja szerezni 800-1200 forintos méteráron.

kempelen Elküldve: 2014-08-01 10:25 Elsõ lámpák

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na Hali!
Akit esetleg érdekel azoknak leírom!
Felhívtam ma a srácot és megkérdeztem, hogy mi a véleménye erről a dologról és hogyan valósítható meg!
Azt mondta, hogy venni kell egy egy olyan egységet vagy modult/kinek hogy tetszik/ ami az olyan autókba van amiben van kanyarkövető lámpa!
Ha azt beépítjük a kocsiba arról már le lehet venni a jelet a két első ködlámpához!
Azt mondta még, hogy szerinte Ebay-en van ilyen!!
Ennek majd én is utána járok csak legyen rá egy kis időm!
Hát így lényegébe ennyi, remélem hasznos azok számára akit érdekel!!

Hmmmm....ilyen lesz ha egyszer lesz!

https://www.youtube.com/watch?v=JgA-quC0Eng


az a baj ezzel, hogy ai a videón van, az nem sokat ér. kanyarkövetőnek az a lényege, hogy jobban világítson be az adott oldalra, de nem előre, hanem forduljon is arra. 2 hete láttam pláza parkolóban egy merdzsót, aminél a ködöt kapcsolta, de ahogy láttam az fordult is. bár más autónál ezt a rendes lámpába építik. pl más off autókba pont ilyen modulokat gyártunk.



Ahammm...
Ez teljesen jogos, de én arra gondoltam, hogy mivel soha életemben nem használtam a ködlámpát, valahogy az engem hidegen hagy, ezért ha az adott oldalon levőt valahogy kifele elfordítani, hogy kellően megvilágítsa nekem amit szeretnék és még esztétikailag is jól nézzen ki és úgy megcsinálni ilyenre!
Persze ez még mind csak terv meggondolkodás még, de ki tudja, egyszer lehet nekiállok!


Azért itt alapvetően meg kellene különböztetni kanyarfényt és kanyarodást segítő fényt. A kettő egyáltalán nem ugyanaz.

A kanyarfény alacsony és normál sebességnél működő az ideális vetített képet változtatni és ezzel a kívánt oldalra fordítani képes vetített fénycsóva, mely mindig a főfényszóróban kap helyet.
Ennek persze "ezer" féle variációja lehet és csak a gyártótól függ, mikor mit, milyen vetített képpel és hogyan világít meg.

A kanyarodást segítő fény akár már álló helyzetben működésbe lépő az irányjelző használatával vagy a kormányszög legalább 10 fokos elfordulásával, de általában 35-40 km/h sebesség alatt vagy a főfényszóró egy részén van elhelyezve vagy a ködlámpát hozza működésbe.
Mivel a ködlámpa vetített képe nem egyenlő a főfényszóróéval így ezt sehová sem kell forgatni, hiszen majdnem 180 fokban világítja meg az utat az autó előtt.

Namost a videón az utóbbi változat látható melyet manapság már majdnem minden autógyártó alkalmaz. Skoda, fiat, vw és egyéb autókon előszeretettel látni. E46-hoz retrofitként kapható volt mely fixen a főfényszóróban kapott helyet, de az X5 adaptív fényszórója mellett így működik a lökhárítóban lévő ködfényszóró is. Ennek más célja nincsen, csak hogy segítse a kanyarodást és egyáltalán nem kell neki forognia, illetve a kanyarodást segítő fény nem működik a fent jelzett sebességtartomány felett.

kempelen Elküldve: 2014-07-31 17:17 Autóvásárlás

breekachu írta: Na megvan a gép! Tegnap hoztam el, eddig minden rendben vele, minden működik, stb. Minden papír megvan, navit ma reggel frissítettem, megpakoltam a cd-tárat, csatlakoztattam a telefonomat. Nagyon tetszik, hogy viszonylag kicsi (16") kerekek vannak rajta, így nagyon kényelmes rosszabb minőségű úton is. Volt a családban már egy ilyen coupe m6 felnikkel, na azt nem ilyen volt vezetni, kellett rendesen kapaszkodni a kormányba Tetszik a fogyasztása, tetszik, hogy nem hallatszik utazó tempónál a diesel kerregés. Most használom egy két hétig, hogy ha van hibája jöjjön elő, aztán irány a szerelő. Kikergettetem a pillangókat belőle, meg megcsináltatom a horzsolásokat.
Mi lehet az a gomb a dsc mellett? 1:40-nél látszik a videón.
A link neve


Szia,

az a valami RPA (flat tire monitor)

azt figyeli lapos e valamelyik gumi a négy közül és szól, ha a megengedettnél laposabb a gumid... de mivel RPA nem guminyomást figyel, hanem kerékfordulatot

kempelen Elküldve: 2014-07-29 18:54 Beázás!!!

Levi46 írta: Latszik a "bársony szerű" anyagnál nagyon nedves, mintha ott folyna le a kárpit alatt a pedálokhoz! Ha valakinek volt hasonló megköszönöm ha segít!







Szerintem mindenkivel előfordult már. Ha még nem, akkor elő fog, ha megpiszkálja a szürke szigetelést az ajtókárpit mögött.

Azt hiszem, ha csak simán vissza akarod nyomkodni az már kevés lesz. Keresni kell nyersgumi szerű tekercsben kapható anyagot, ami ragad, melyet az autóiparban használnak és egy vékony fólia választja el attól, hogy az egész tekercs egybe ragadjon.

Valami ilyesmi.

Ez pont olyan, mint a gyári, amivel felragasztották.

Csak ezt a problémát kell megoldani és nem lesz több beázásod. Persze kivéve, ha nem húzod fel az üveget szakadó esőben.



kempelen Elküldve: 2014-07-29 16:56 Beázás!!!

Levi46 írta: Sziasztok!
Észrevettem nagy esőbe, vagy télen ha kint állok és áll a hó a kocsin, elég szépen vizes a kárpit a vezető oldalon a szőnyeg alatt! Létezik hogy az ajtóba lévő "nikecell szerű" szigetelés okozza? Észrevettem nincs vissza nyomkodva rendesen, és talán ott engedhet be ennyi vizet?!



Szia,

Igen és pontosan ennek a szürke szigetelőnek az alsó részét kell pontosan visszaragasztani az ajtóra.

Az üveg mellett bejutó víz pont ott csorog le az ajtóra és átjutva ezen a részen az ajtókárpit alatt becsorog a küszöbre, majd a szőnyegre.

kempelen Elküldve: 2014-07-28 18:12 Olajcsere

krissz írta:
Bero írta: Sziasztok! M54B22-es motorba mennyi motorolaj kell? Köszi


Nekem múlt héten 6.5 ment bele, szűrő sokat felvesz. Vegyél két 4L-est és elég lesz utántölteni is, ha kell.


Azért az nem volt valami egzakt, hogy mennyit vesz fel a szűrő.

Amúgy tényleg 6,5 l kell bele, bármennyit is vesz fel a szűrő.

kempelen Elküldve: 2014-07-25 12:50 Hangszóró infó

[quote="Methos"]
csbalu írta:
Methos írta:
Methos írta:
Methos írta:
Methos írta: Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni hangszóró témában.
az autóban előző tulaj kicserélte e teljes hangrendszert, de a fejegység a16:9 es maradt.
Csomiba egy szép nagy mély került, beépített erősítővel.

A hiba:
- Normál "beszélgetős" hangerőn nem jelentkezik a hiba csak hangosabb tartományban.
- Pár perc/másodperc (változó) elteltével elnémulnak az első hangszórók (ajtóban lévő két magas és a két közép) és csak a jobb hátsó hangszóró szól tovább valamint a mély láda.
- Amint leállítom a kocsit, kulcs ki majd vissza, újra szól minden mintha mi se történt volna.
- Azonos eredmény, de más hiba, miszerint elnémulnak a hangszórók elöl szól a jobb hátsó és a mély, de "gerjedő" hang hallatszik elöl.

Furcsaság:
- Fejegységen 16:9 es, van "tone" állítgatási lehetőség, melyen belül, van jobb-bal illetve elöl hátul állítás.
- Érdekes módon , ha jobbra elhúzom csak jobb hátul szólal meg, ha balra, akkor csak elöl, de ha középütt akkor mindegyik szól
- ELöl hátul próbálkozás hasonlóan működik. Tehát nem tökéletesen

Plusz infó:
Amennyire jól tudom a kábelek maradtak és csak a hangszórók lettek cserélve.
A mély ládához érkezik két kábel melyek lehúzhatóak. (hang és táp)
Egyéb plusz egységet a csomagtartóban nem találtam, ami a hangrendszerhez kapcsolódna.

Ötletek?


Az én esetemre okulásból írnék ,még pár dolgot, ha valaki hasonlóba futna bele:

- Hnagszóró zárlat
- Rádió modul végfok IC hiba

Ezek jöttek elő mint lehetséges problémák, most jönnek majd a kimérések
Amennyiben megvan a hiba oka, még jelzek!


A történetem folytatódik.
Megelégeltem, hogy nem haladok vele, ezért elvittem a sokak által említett Attila kollégánkhoz aki a 13. kerületben lakik. Beül, meghallgat....mondja:végfok. Hmm, és a hangszórók...modja: valami kókányolás...
Mindkettőben igaza volt. Először is a kókányolás: A jobb első hangszóró kábelét a rádió modul mögött elvágták és hozzáforrasztották a bal hangszóró kábeléhez, mint kiderült azért, mert a végfok már korábban elszállt és így kiküszöbölték. Csakhogy így a bal elsőért felelős végfok lett túlterhelve és lett leamortizálva.

Kókányolást, szépen helyretette, és a modul javításának nekiesett. Pár nap múlva készen is lesz az analóg végfokkal felvértezett modul..
Majd még jelzek, hogy mi, hogy....




Iszonyat miket le tudnak művelni autóhifi szerelés címszóval... Rengeteg nagy hülyeséggel találkoztam már én is... De ez a hangszórók átkötése mert elment a végfok egyik oldala ez tipikus "javítási" módszer.


Készen lett a műremek. JKNAVI Kollega kitett magáért. Nem tudom, hogy kik mások javíttatták vele még a BM54 vagy BM24 rádió moduljukat, de aki végfok hibával küzd, bizony megelégedéssel tudom javasolni, hogy tessék Őt keresni. Digitális Pwm helyett analóg végfok került bele, és igaz nem vagy vájtfülü, de hallható a pozitív különbség. A modul visszahelyezését követően, hazáig bömböltettem a zenét amit, kb az autó megvétele óta nem tehettem meg...Bitang jól szól. Otthon a sztereó híve vagy erősítő bakelit miegymás, tehát meghallom ha valami nem ok, de ez OK, nagy betűkkel. Mivel ő nem autó szervíz, ugye, ezért itt osztanám meg veletek, hogy:
- Gyorsan reagált a megkeresésemre
- Nagyon alaposan körbejárta a hibát
- Nagyon segítőkész volt, és a modul hibán kívül a kábelezés hibáját is gyorsan megoldotta (számomra ez bizony feladat lett volna, főleg mert nagyon nem értek hozzá)
- Alapos, igényes a saját munkájára
- Már az összeállított működő rendszerre is rámért, hogy mi hogy, minden okés-e.
- Nem utolsó sorban garit is vállal a munkájára

Hangszórós, problémám ezzel a múlté, Köszi Attila! (mobilszámát priviben megadom, ha valakit komolyan érdekel)


Volt téma a BM54 MP3 képessé tétele is, bár nem ebben a topicban.
JKNAVI ha jól tudom át tudja alakítani a hagyományos BM54-et MP3 képessé.

Emiatt is érdemes nála érdeklődni.

kempelen Elküldve: 2014-07-24 22:31 Radio navi csereje nagy kepernyösre

Tubus20 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Tubus20 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy 320i 2004-es évjáratú gépállatot, cd rádió van benne és manuál klíma át szeretném alakítani digit klímára és gyári 2 dines navira. Az lenne a kérdésem hogy mennyire lehet ezeket átalakítani és mi minden szükséges hozzá a navin és a digi klíma panelen kívül?

Köszi!


az egész klíma boxot cserélni kell, poweren volt most hoirdetve egy. stóval az egész műsterfalat is szét kell bombázni. meg biztos kell még pár dolog. a vezérlő csere kevés.


Már miért kellene szétbombázni mindent és klímaboxot cserélni?


gondolom nem véletlen van külön automata klímához való csappanytús box. azt meg gondolom rostélyon keresztül nem tudod cserélni. csak ki kell venni a műszerfalat.
gondolom az automata vezérlőt be lehet tenni, csak épp automata módban nem fog műkodni. az egy dolog, hogy digitális lesz a kijelzés, meg a klíma elindul vele, de ennyi. mondjuk én ezt nem tudom. de ha rosszul tudok vaélamit, akkor a felesleges és kötözködő visszakérdezés helyett, inkább le kellene írni, hogy akkor mit kell kivenni, vagy mi kell hozzá. legalább tanulhatnék valamit, és a kérdező is megkapná a választ.



Köszi az infókat. Ha átalakítom digit klímára akkor elég sokmindeni kell még pluszba a hogy a tanult kolléga mondta. Marad a manuál klíma most azt nyomozom hogy át tudom e úgy alakítani hogy a manuál klíma marad és lejjebb kerül hogy egy 2din-es fej beférjen.



Erre gondoltam!



Talán ez majd segít ->

Retrofit conversion from IHKR to IHKA


kempelen Elküldve: 2014-07-21 21:13 E46 gyári színek

Bero írta: Sziasztok! Van egy autónk ami fekete bőrbelsővel van felszerelve. Cserélnünk kell oldaltámaszt,mert kiszakadt. Honnan tudom megállapítani milyen fekete a bőrbelső,ennek is van színkódja? Vagy nem készültek különböző árnyalatokban ? Köszi!


A kárpitkód alapján készülnek bőrfestékek például. A bőrnek magának nincs kódja, csak az egész kárpitnak, mely tartalmazza a bőr színárnyalatát is... (például N6HG a kárpit kódja, de ha a bőrhöz keresel festéket akkor ezt a kódot kell ahhoz is használni)

Horror áron lehet bőrdarabokat rendelni e fenti kód alapján.
Alvázszámot beütöd a szokásos helyekre és megkapod a kárpit kódját.

Aztán létezik az, hogy a bőrös a saját anyagát összehasonlítja a gyári anyaggal és a legjobban hasonlítóval pótolja és esetleg utánaszínez vagy javít...bőrös biztosan tudja.



kempelen Elküldve: 2014-07-21 15:00 E46 gyári színek

dbtibi írta:
kempelen írta:
dbtibi írta: sziasztok !

Olyan kérdésem lenne felétek :
ha vennem kell hátsó lökhárítót és csomagtérfedelet (baleset miatt) honnan tudom megállapítani hogy színazonos-e az én autómon lévő alkatrésszel ?
Azon kívül hogy melléteszem a vásárolandó alkatrészt a jelenleginek, és persze megkérdez(t)em a bontóst hogy az enyémmel megegyező szín-e. Titansilber Metallic (354)

Van esetleg valahol az alkatrészben beleütve színkód ... ?

Köszi előre is


Ha eredeti gyári festés a lökhárító, amit találsz a bontóban, akkor lesz rajta egy matrica, hogy mikor, melyik autóra készült, rajta a színkóddal...

Ezen kívül semmi jelölés nincs az alkatrészeken.



Köszi, remélem megtalálom rajta ( a színkód a 354 ??)
Azt hogy hol találom meg rajta az lutri ?



A hátsó lökhárítón középső díszcsík alatt vagy a lökhárító belső sarkán.

Első lökhárítón a rendszámtartóval egyben lévő középső díszcsík alatt van.

354 a titansilber metallic