kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-05-06 16:54 Társalgó

b_imi írta: Ma megint büszkék lehetünk, hiszen Michelisz Norbert a BMW-vel egy parádés rajt után futamot nyert.


Örömebódottá.... - de tényleg! Viccen kívül gratulálok!

kempelen Elküldve: 2012-05-06 16:35 Autóvásárlás

YELLOW írta:
captainsun írta: Szevasztok!
Segítségeteket kérem, egy BMW 318d az álmom. Most válok, vissza kell térnem az életbe.
Eddig Toyotám és Hyundai-m volt, de anyagilag kicsit viseltes lettem a tortúra miatt. Ezért le sem írom, most mivel járok, mert körberöhögtök...
A használtautó.hu-n van egy 2002. évjáratú, ezüst 318d, 1.719.000Ft-ért, magyarországi, a Wallisnál vásárolt, szervizkönyves, egy éves turbóval(?).
Ha megnéznétek és lenne építő, vagy allenkező véleményetek róla, esetleg alternatíva másik autó tekintetében hasonló árfekvésben, akkor megköszönném, ha megosztanátok velem. A touring kivitel is érdekel.
Nem ismerem a használtautó-eladás trükkjeit, nem akarok befürödni, egy szép és jó BMW-t szeretnék.
Előre is köszönöm mindenkinek!




reális lenne az ára, ha nem lenne a mostani gazdasági helyzet. így viszont drága szerintem.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...8d-5743987


Yellow barátom!

Kérlek listázd ki a használtautón ennek az autónak megfelelő, többi kapható 318d-t.
Nyolc darab lesz összesen, jelen autó a lista alján vagy más néven az elején ha a legolcsóbb kapható autókkal kezdjük.
Nos az igaz hogy nyolc autó nem egy reprezentatív lista, de akkor is ez a kapható egyik legolcsóbb. Mit szeretnél még? Ilyenkor kellene még mondani a kedves érdeklődőnek, hogy ne a lista (árban) alját keresgesse, mert ott csak a hulladékokat fogja megkapni vagy legalábbis a potenciális betegeket. Ennek ellenére még drágának tartod? Mihez képest? Ne viccelj már kérlekszépen... Persze ezeket a olcsóbbakat is meg lehet nézni és dönteni, de általában a olcsó húsnak szokott híg leve lenni és ha valaki jót akar kénytelen fizetni is érte. (bár senki nem akar - mármint fizetni)

Aztán meg milyen válságról beszélsz? Szeretném felhívni a figyelmed, mert még fiatal vagy, hogy az elmúlt nyolc évben történtek (úgy 2010-ig) az volt minden, csak nem éppen a gazdaság fellendülése. (bár annak látszott)
A rendszerváltozástól, tehát 89-90-től egészen 2002-ig nagyjából azon a szinten ment a gépjárművek eladása, értékesítése, mint amire ismét beállt a piac 2010 után. Abban az időben úgy 1996-1999 között örült az ember, ha 100-110 darab autót eladott egy márkaképviselet, aki túllépte a 120 darabot az már isten volt. Emlékszem, mert ott dolgoztam ebben a környezetben. Ne beszéljünk prémium márkákról, mert teljesen felesleges, mondjuk egy átlagos márkáról beszélgessünk ford, renault, opel. Az opel esetleg azért ment kicsit jobban, mert több volt a céges flottavásárlás, de az is csak egy hangyakukit. Tehát ezek ez éves számok mentek per márkakereskedő per év. Akinek pénze volt nagy átlagban vállalkozások azok az akkor érvényben lévő adótörvények szerint tartós bérletre vagy lízingre vásároltak. Az éves autóeladás közel 80%-át tették ki ezek, mert kevés embernek volt készpénze autóvásárlásra. Példaként Ford Fiesta Ghia-t egyetlen egyet nem lehetett eladni, mert annyira drága volt a sima fapados Fiestához képest, hogy teljesen felesleges volt még mutatóba is rendelni. Legfeljebb a Ford Hungáriának volt céges autója ilyen, mert azok már akkor is csak a Ghia-t vették meg még akkor is. Aztán egyszer belép egy idősebb hölgy egy szemüveges fiatal hölggyel és közlik, hogy a leányzó az idén diplomázik és ők ígértek egyetlen lányuknak egy autót. A lány pedig szeretne egy Fiesta ghia-t metál bordóban automata váltóval, világos vajkrém színű belsővel. Neked mondom az volt az első és utolsó ilyen autó amit itthon eladott a Ford. Azt is hozzátenném mert más világ volt, hogy a fapados Fiesta CLX volt 1.800.000 mondjuk, akkor a Ghia már óriási pénz volt a maga 3.1 milliós árával. Aztán ami lényeges, hogy akkor abban az időben ami nem is volt ám olyan régen nem voltak az autók telepakolva, mert a magyar ember nem vette meg az extrákat. Ha valamelyikben volt szériában ABS vagy első elektromos ablakemelő annak már örültek és hidd el nekem nem voltak annyira kurvára elkényeztetve mint most hogy úgy érzik ők maguk a perzsa Shah és minden szar kell nekik az autójukba. De azóta a világ változott és ma már minden vacak szériában benne van egy autóban, amiről annak idején legfeljebb csak álmodni lehetett. Ezzel sincs semmi baj, más világ van már. Szóval változtak az igények és a körülmények, de egyvalami nem változott: a magyar átlagember pénztárcájának tartalma, mert bár összegben kifejezve több van benne, de nem ér többet mint annak idején. Node nem akarom húzni a rétestésztát, lehetne írni még estig....
Tehát mint kezdtem 2001-2002-ig nagyjából volt a lízing, a tartós bérlet és készpénz. Ha esetleg volt "spanod" a bankban akkor tudtál magadnak intézni személyi kölcsönt, de ennyi. Az akkori állapotok majdnem 100%-ban megfeleltek a mostani állapotoknak.

Aztán jött a "nagy fellendülés"....
(azt hozzáteszem, hogy a háttérben kinek is volt a 2002-2010 közötti időszak banki "forradalom" az ötlete nem tudom, tehát nem utalok egyik kormányra, bankra sem, mert ebből a szempontból ez most nem érdekes)
Ugye két ember vehetett ebben a csodálatos időszakban autót. A boldog és a boldogtalan. Ment ám a biznisz 8 évig, márkakereskedők nyitottak még plusz szalont megyénként, mert a vezérképviseletek kötelezték rá őket. Hatalmas forgalom volt az alkatrész kereskedőknek is, hiszen mindent lehetett hitelre vinni és ment is a buli. Ugyanígy voltak a használt-autós nepperek is, mindenki tömte a zsebét, mert dőlt a lé, a bankok óriási összegeket helyeztek ki és mindenki azt hitte ennek soha nem lesz vége.
Csak összehasonlításképpen: fent említettem az évi 100-110-es átlagot és ez a szám felugrott évi 800!!!! autóra per márkakereskedés per év szinten! Ment is a szekér. Élelmesebb értékesítők nyolc évnyi banki jutalékból simán hitelmentesen felhúzták a családi házukat és még futotta utazásra és sok minden egyébre, hiszen csinálták az új, a használt autó értékesítést is és mindenki vitte a cuccot. Mindenki elégedett volt, pörgött az új, a használt és az alkatrész-értékesítés is. Persze mindenki nem volt ilyen szerencsés, csak aki meglátta a lehetőségeket...

De aztán vége lett, közben pedig te felnőttél, mert az élet megy a szokásos kerékvágásban és minden kiforrja magát egyszer, az is ami mesterségesen volt gerjesztve. Na pukk, a lufi kipukkant. Azt külön elemezhetnénk, hogy a világgazdasági válság mennyire gyűrűzött ide be vagy mennyire sem, "mert ide aztán begyűrűzik minden". (Hofi)
A lényeg pedig hogy minden visszaállt oda, ahonnét elkezdődött. A világ jobbik felén már rég nincs semmiféle válság, csak megszűnt az az óriási pénzkihelyezési mizéria, mint ami ott is jellemző volt évekig. Ugyanúgy megy minden, mint előtte. Sokan hajlamosak elfelejteni, itt sem a válság miatt tört meg az autómizériás hajrá, hanem mert nem volt hosszútávon fenntartható ez az őrület, amit annak idején kevesen, de páran megemlítettek.
Annál többen felejtenek, hiszen elég csak ha holnaputánig gondolkodunk és tegnapelőttig emlékszünk vissza és akkor sok mindent be lehet cumizni. Itt már nem kell csodát várni, mert nem lesz. Persze majd hosszú évek vagy évtizedek múlva a bankok esetleg megint megszívatják a népet, mert addigra megint felnő egy másik generáció és megint nem fog emlékezni senki arra hogyan is történt minden 2002 és 2010 között.

Összefoglalva két dolgot akartam igazából mondani:
- a válságnak már vége, csak minden rá lehet fogni
- az autónak pedig ez az alsó árfekvése, így nem drága ez az ára, sőt ez is igen mérsékelt

(az pedig hogy lehet kurva olcsón hitelből bebukott autót is venni az más tészta, mint ahogy az is, hogy mindenki a saját igényeiből és zsebéből indul ki, bár nem hiszem hogy a bebukott autókat is nagyságrendekkel olcsóbban meg lehetne venni)

Szerk: nem szeretem mindig a totalcart, de azért vannak jó írásaik. Az egyik legutóbbi is bármennyire fáj az átlagnak ha kicsit sarkítottan is, de telitalálat:
http://totalcar.hu/magazin/vel...e_3._resz/

kempelen Elküldve: 2012-05-05 13:44 BMW embléma

YELLOW írta:
Coyote írta: van valakinek tippje, hogy honnan tudnék venni 320d jelzést az autómra? Gondolom a BMW-nél biztosan, de lehet, hogy ott húszezret lehúznak rólam.

Majd valakit, akinek 320d emblémája van, megkérnék arra is, hogy álljon mellém mintának, hogy a pontos helyére tudjam illeszteni a betűket.

Ne kérdezzétek, hogy miért rakom fel, logikus magyarázat nincs, most ez az új mániám


a dízel becsületed kívánja mi?


6615,- +ÁFA

51148255237

kempelen Elküldve: 2012-04-26 15:28 Lökhárító

wizzaerr írta:
http://klokkerholm.com/xProduc...up=1064168

Megtaláltam a gyártó (klokkerholm) honlapján a terméket és azt írja, hogy az alkatrész eredeti gyári száma: 51 71 8 269 083 (BMW)
Azt írja, hogy 2004 e46 sedanhoz is jó.

Viszont a gyári szám compacthoz van:
http://bmwfans.info/parts/cata...nel_front/

Lehetséges, hogy 51 71 8 269 083 compact dobbetét és 51717039677 sedan dobbetét ugyanaz?


A gyári ETK-t alapján indultam el és azt néztem csak. A 51718269083 cikkszám a compact cikkszáma és a gyári ETK nem adja a sedánhoz. A sedan/touring cikkszáma az 51717039677.

Ha teljesen egyformák lennének valószínűleg felesleges lenne két különböző cikkszám, mert annak semmi értelme. Viszont ha akár 2mm eltérés vagy egy patent helyének a különbsége is fennáll, akkor már más cikkszámot alkalmaznak.

Hogy a klokerholm és a grando mit ír, ahhoz már nem tudok hozzászólni sajnos.


kempelen Elküldve: 2012-04-26 13:47 Társalgó

YELLOW írta: http://index.hu/belfold/2012/0...et-ugyben/


Ezt nem hiszem el. Egy magyar hatóság kegyet gyakorol...

Felvésem a falra, alig hiszem el.

kempelen Elküldve: 2012-04-26 13:45 Lökhárító

wizzaerr írta:
kempelen írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

BMW online etk szerint az e46 faceliftes sedan bal első dobbetétje és a facelift előtti bal első dobbetétje ugyanaz, gyári szám meg minden. Hirdetésekben viszont azt olvasom, hogy bal első dobbetét facelift előtti e46-hoz. Meg tudná mondani valaki, hogy van-e különbség a kettő között?

Köszi előre is!


Ha a cikkszám egyezik, akkor ugyanaz.

Valószínű hogy a hírdetésekben azért írják így, mert nem vállalják a felelősséget és inkább azt írják amelyik autóból kiszedték. Kiszedték egy facelift előttiből és így teszik fel.



Értem és köszönöm! Már csak egy kérdés: az említett online etk-ban a faceliftes autóknál is lefelé ível a lámpa, lusták voltak kicserélni a képet?

http://www.grando.hu/bmw-3-e46...1487737080

Akkor ezt megrendelhetem facelifthez?

itt a robbantott ábra:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=10

Valahogy nem hasonlítanak...bocs az értetlenkedésért



Az tuti, hogy a gyári facelift előtti és utáni felső dobbetét ugyanaz.

Bal oldali esetében a cikkszám 51717039677 és ezt hozza mindvégig facelift előtt és után.

Amit te kinéztél az egy utángyártott termék. Nem tudom utángyárott esetben van e különbség. Nem szabadna lenni, de utángyárottban sokminden előfordulhat.

kempelen Elküldve: 2012-04-26 09:45 Lökhárító

wizzaerr írta: Sziasztok!

BMW online etk szerint az e46 faceliftes sedan bal első dobbetétje és a facelift előtti bal első dobbetétje ugyanaz, gyári szám meg minden. Hirdetésekben viszont azt olvasom, hogy bal első dobbetét facelift előtti e46-hoz. Meg tudná mondani valaki, hogy van-e különbség a kettő között?

Köszi előre is!


Ha a cikkszám egyezik, akkor ugyanaz.

Valószínű hogy a hírdetésekben azért írják így, mert nem vállalják a felelősséget és inkább azt írják amelyik autóból kiszedték. Kiszedték egy facelift előttiből és így teszik fel.

kempelen Elküldve: 2012-04-26 07:40 Valaki segítsen

csatis1 írta:
Bero írta: Sziasztok! keresgéltem,de nem nagyon találtam neten, belső lábtérvilágítást! Nekem utólagosan kéne beépíteni,izzó se kéne csak a tokja! Valaki tudna segíteni hol keresgéljek,esetleg link? Köszönöm!


Igaz, nem tudom van-e erre kifejezetten retrofit cucc, de én is szeretném megcsinálni és én a touring csomagtartó világításával akarom kipróbálni. Az egy téglalap alakú kivágásba ki-be pattintható.


Bármelyik bontós ad nektek szerintem viszonylag fillérekért ilyet. A lámpatesten kívül kell egy műanyag fekete burkolat is melyet a 18-as ábrán láthattok. A lábtérvilágítás együtt működik a fenti beltérvilágítással, ezért oda kell kötni persze nem fent, hanem a grundmodul mögötti kábelelosztóba.

kempelen Elküldve: 2012-04-25 22:25 Társalgó

zoliika írta: Ne már, komolyan agyfaszt kapok!


Attól viszont én kapok agyfaszt, hogy lassan könnyebb lesz elindulni egy airbus 380-assal, mint elmenni a szomszéd faluba autóval.

kempelen Elküldve: 2012-04-25 22:23 Társalgó

zoliika írta:
Várjunk csak, most amit "b"csomagot vettem az nem jó?Ne már, komolyan agyfaszt kapok!


Jó lesz az, csak én nem olvastam el figyelmesen a kiegészítéseket, miszerint:

2) Az (1) bekezdésben meghatározott elsősegélynyújtó felszerelés - a tartalmának alkalmazhatóságára vonatkozó lejárati időn belül - helyettesíthető olyan elsősegélynyújtó felszereléssel, amelyet az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam a jármű kategóriájához alkalmazni rendelt, amennyiben azt magyar nyelvű, vagy ábrás elsősegélynyújtási tájékoztatóval ellátták.

kempelen Elküldve: 2012-04-25 22:15 Társalgó

m_attila írta: Akkor tegyük helyére a dolgokat!

Amit kérnek itthon...
Az nem szabvány és nem "b" tipus...stb, hanem az erre vonatkozó törvény tételesen felsorolja, hogy milyen kütyüből mennyi, és mekkora kell! Ezt tartalmazza az un. B típusú méntődoboz!
A Din szabvány, ami kedvenc autónk ülése alatt pihen ..abból nyugodtan vehetünk szép újat a Bmw nél, de a tartalma nem EGYEZIK meg azzal a felsorolással ami a törvényben erre vonatkozóan szerepel (B tipus)..
Vagyis a gyári , ami ugye Din szabványos NEM JÓ

Erre mondom én...EZ egy igazán balfasz egy ország!!!





kempelen írta: EÜ csomag update:

Köze nincs egymáshoz a két fajta német, bár DIN szabvány által összecsomagolt cuccnak a magyar jogszabályban 106. §167 leírt és a TC cikkben bemutatott készletnek.

Sem darabszámban, sem méretben. Ezek szerint lehet mindent kézzen összeszedegetni? csak mert ha nem is járt le, majd a rendőr abba öt bele, hogy? 106. §167 jogszabály -> ba) steril gyorskötöző pólya (10 cm x 5 m): 4 db magának meg csak két darab 8 cm × 4m-es pólya van a kocsijában.








Én voltam hülye, mert ott a kiegészítés, amit kiemeltem vastagon. Tehát ha jól értelmezem végre a jogszabályt, leír egy - valószínűleg - ősrégi magyar szabvány szerinti meghatározást, majd kiegészíti azzal, hogy ha az eu-ban mást rendeltek az autóhoz, akkor azt elfogadja.
Tehát elvileg a gyári is megfelel és nem kérheti számon a rendőr mi van és mi nincs benne, ha az így csomagolták össze gyárilag. csak azt firtathatja, hogy lejárt e benne a cucc.

Ha mégsem így lenne, akkor javítson ki valaki!

kempelen Elküldve: 2012-04-25 22:03 Társalgó

EÜ csomag update:

Köze nincs egymáshoz a két fajta német, bár DIN szabvány által összecsomagolt cuccnak a magyar jogszabályban 106. §167 leírt és a TC cikkben bemutatott készletnek.

Sem darabszámban, sem méretben. Ezek szerint lehet mindent kézzen összeszedegetni? csak mert ha nem is járt le, majd a rendőr abba öt bele, hogy? 106. §167 jogszabály -> ba) steril gyorskötöző pólya (10 cm x 5 m): 4 db magának meg csak két darab 8 cm × 4m-es pólya van a kocsijában.


Utolsó szerk:

Nah én vagyok hülye.

Itt a lényeg:

"(2) Az (1) bekezdésben meghatározott elsősegélynyújtó felszerelés - a tartalmának alkalmazhatóságára vonatkozó lejárati időn belül - helyettesíthető olyan elsősegélynyújtó felszereléssel, amelyet az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam a jármű kategóriájához alkalmazni rendelt, amennyiben azt magyar nyelvű, vagy ábrás elsősegélynyújtási tájékoztatóval ellátták."

Tehát elvileg a tartozákok ne járjanak le, de ha az eu belül elfogadták akkor helyettesíthető a magyar jogszabályban előírtakkal.





kempelen Elküldve: 2012-04-25 21:42 Társalgó

Nah akkor itt egy érdekes dolog:

Megnéztem egy másik autóból lévő csomagot (most néztem és nem a bmw-jét) melyben a DIN13164 szerint van összeállítva a csomag. A fertőtlenítőn látható lejárati dátum, de van itt egy egységcsomag mely egybe van csomagolva, rajta a csomag tartalma és nincs rajta lejárati dátum! Ugyanis annyi van csak a csomagra írva, hogy nézze meg a kis indikátor jelzést és ha barna színű az indikátor, akkor a csomag steril, ha rózsaszín, akkor nem steril. Különböző méretű géz és pólyadarabok vannak benne.

Kurvára nem értem azt a logikát sem, mely alapján a jogszabály 106. §167 külön összeállítja az általuk vélelmezett csomag tartalmát és nem adja megy, hogy például a DIN13164 szabvány alapján, amit sokkal egyszerűbbé tenné az összeállítást.

Magyarul: az hogy bárki vesz egy doboz akármilyen szuper EÜ csomagot még nem feltétlen jelenti, hogy a 106. §167-nak meg fog felni, hiszen az EÜ doboz gyártól általában szabvány alapján állítják össze a csomagot, mely - most már megnéztem a bmw-ben is a DIN13164...

kempelen Elküldve: 2012-04-25 21:23 Társalgó

Tiba írta: http://totalcar.hu/magazin/koz...ar_megint/


Olvasom amit Tiba belinkelt, hát lélegeztető gépet ne hordjak magammal?

Sőt! Rendelek egy ilyen gyári matricakészletet, hogy lássák mennyire elkötelezett vagyok:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=25

Persze értem én hogy kell az EÜ csomag, mert bármikor bárkinek szüksége lehet rá, de ahogy a tc linkben is írták ha a szükség úgy hozza senki nem tököl adott esetben a lejárati időn, hanem a cél lesz a legfontosabb.


kempelen Elküldve: 2012-04-25 21:18 Társalgó

Coyote írta:
kempelen írta:

bmw 51477158344 7700,-+ÁFA gyári


és abban benne vannak a maszkok meg minden?
ez nekem mondjuk túl sok, így is idegesít minden erre fordított pénz. A tűzoltókészülékre nem sajnáltam, mert azt hasznosnak tartom.


Holnap kibontom a most az ülés alatt lévő gyárit és megnézem mit tartalmaz és meddig érvényes, bár nincsenek kétségeim, hogy 2004 óta lejárt már. De azt meg tudom nézni, hogy mit tartalmaz.