kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-04-21 18:08 Extra gyors találkozó!

gampetibor írta:
SoundkeY írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: srácok!

utóljára kérdezem meg! ápr. 22-én lesz akkor valami ferihegy közelében vagy sem? Jön valaki vagy sem? azt sem bánom ha privátban ír valaki. komolyan fontos, mert ha senki nem jelez, akkor nem megyek korábban.

köszi!


okés, akkor tárgytalannak veszem a dolgot.
kár!

szerk.: mivel ma is dolgozom, és holnap már késő, így már ne jelezzen senki, esetleg aki elér telefonon. ha nem veszem fel próbálkozzon tovább. de nem reménykedek. azé 3-4 ember össze jöhetett volna.



....Mi megyünk ha lesz valami, SoundkeY+ Andi nem BMW-vel


Én is kimennék, ráadásul én bajorral


Nehogy megverjétek!

kempelen Elküldve: 2012-04-21 06:19 Társalgó

nemesgabor írta: sziasztok gabi vagyok.segitség kellene problémáim:nemmüködik a kzáram távirányitóval biztik jók .másik nembeszél a navim és a cdboxomsem indul el.holtalálom a rádiomodult ?


A központi zár problémára olvasd el légyszi az 'ajtónyitási gondok' című topikot, ott yellow kollega heti rendszerességgel írja le a kulcs be(vissza)tanítási módját, amitől van esélyed arra, hogy megjavul a központi zárad, legalábbis újra nyitni fogja a kulcs.
Ha mégsem, akkor millió információ a központi zár problémákról.
----->
YELLOW írta: E46 kulcs betanítás:

a helyes módszer:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> bal elsõ ajtó kinyit (belső kilinccsel), majd visszazár -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust
így mind a két kulcs megfelelõen fog mûködni
a 4. lépés az ajtónyitás lehet nem szükséges...



A rádiómodult touring esetében pedig a hátsó üléssor és a pótkeréktakaró között találod. Ki kell venned a pótkeréktakaró fedelet. A hátsó üléssor és a pótkerék között látsz egy keskeny zárt részt, melyet két műanyag anya rögzít. Azt a két műanyag anyát kell eltávolítanod és felhajtanod azt a részt. Alatta lesz a rádiómodul.

Segítségképpen pirossal a rádiómodul helye és kékkel a két kis műanyag anya, amit ki kell csavarnod:





kempelen Elküldve: 2012-04-20 20:59 XENON utólag

Coyote írta: Az utólagos xenon elvakítja a szembejövőket, én örülök neki, hogy büntetik.

Ha halogén izzóm lenne, Osram Nighbreaker izzót vennék - régebben is azt vettem, 70%-kal erősebb a gyári izzóknál. Miért nem elég ez? Ráadásul olcsóbb és kockázatmentes...


Vehetsz. Elfér a belső foglalatban.

kempelen Elküldve: 2012-04-20 20:46 Társalgó

b_imi írta:
K_Gergo írta: Bár úgy hangzik, nem tisztán hazugság a szlogen, hogy a német luxusautókban nagy tempónál is túl lehet élni egy balesetet.


Be is indult a sok frusztrált, irigy fikamatyi. Ott legalább kiélhetik magukat. Nem sok empatikus ember van a hozzászólók között.


Hát ez olyan, mint amikor megjelenik egy olyan igazán jó keménymellű, csinos, jóalakú és arcra is gyönyörű nő akit mindenki legszívesebben úgy megdugna, hogy beledöglene. De ha nem tudja bármilyen okból megszerezni, akkor kapásból lekurvázza. Mert így megmagyarázza magának, hogy inkább miért is nem kell neki.
Az összes fikanick ugyanígy tolná az M5 bajszát 300-ig, ha egyszer túljutna azon hogy csak két méterről nézegetheti kiállítási darabként valami forgó állványon egy szalonban.

Valószínű - bár nem ismerem az A81-et - hogy szabadon tolhatta neki a gazdája. S bár egy másik topikban nemrég említettem, hogy szerencse nem létezik mégis magamat megdobálva kővel azt mondom talán mégis szerencse műve hogy megúszták.



kempelen Elküldve: 2012-04-20 20:10 320d Motor

jons írta:
kempelen írta:
Akarom mondani akár gyűlölheted is, de ettől még nem minden 320d lesz kidobandó vacak szar, ezt most itt fent le is írtad.


Kempi eddig oké is. Nekem csak azzal van bajom amikor jön egy dízeles és fröcsögi, hogy neki 600k km van benne nem kellett vele csinálni semmit még és ezért nagyon jó a dízel.
NEM! akinek van egy jó autója annak szerencséje van.

Mindenesetre én használtan nem vennék dízelt. Vagy vennék hosszas győzködés után és olyantól akit ismerek. Mondjuk tőled, vagy Tanotól biztos elgondolkoznék.
Újonnan minden további nélkül azt választanám automatával. Benzinest nem is néznék.


Jó. Ezt nem engedheti meg magának mindenki. Ezt meg is értem. Tudod én is fel tudok hozni mindenre ellenpéldát, de ennek nem nagyon van értelme. Egy valamit biztosan tudok. Aki elismert ember a szakmájában mondjuk autós berkekben egyiktől sem hallottam soha hogy a benzinest vagy dízelt kapásból gyűlölte volna. Mindegyiknek tudja az előnyét és hátrányát. Egyik olyan, másik ilyen. De olyat hogy húúú ez dízel akkor ocsmány szar fos vagy fordítva még egyiktől sem. Általában mindkettőnek ismerik az erősségét és gyengeségét (nem teljesítményre gondolok) és tudják mindennek hol a helye és e szerint közelítik meg a problémát.
Szerencse mint olyan...bár sokan emlegetik, de még senki nem találkozott vele.
Ahogyan már mondták is itt, a tulajtól függ az autó állapotának a 70%-a a jelenben és ez határozza meg a jövőt is, főleg akkor ha a jövőben már másnál szolgál az autó. A maradék 30% lehet a tényleg véletlen hibák/balesetek hozománya. De akkor is véleményem szerint sok múlik azon ki hogyan bánik az autójával és asszem Hil írta, hogy sokan le sem szarják mit öntenek bele, hogyan használják. Persze erre azt szokták felhozni érvként, hogy az autó használati eszköz és ő van értünk. A mondat leírva igaz is, csakhogy mint mindennek az autónak is megvan a maga használati utasítása vagy használatának módja, mint az egyszerű kenyérpirítónak és ha nem próbáljuk betartani, akkor előfordulhat hogy magszívjuk. Ekkor jönnek a fos, szar, hugy és hasonló jelzők az adott motorra vagy autóra.
Tudod aki nem tudja ép ésszel felfogni, hogy egy ferrari féktárcsáit akár 15 ezer kilométer vagy még hamarabb le kell cserélni, mert azzal hasonlítja össze hogy a daewoo-ban elment egy garnitúra féktárcsával 60 ezret is, nos az ilyenekhez nincs mit hozzáfűzi... Ezt csak azért mondom, mert mindent a maga helyén kell megközelíteni.

Aztán már csak annyit, hogy egy autóvásárlást nem lehet racionálisan megközelíteni. Aki csak és kizárólag úgy választ autót, hogy olcsó legyen, kitűnő állapotban és az utolsó kommentet is elolvassa, hogy NE SZÍVJON az soha nem lesz boldog az autójával. Ehhez ezért valljuk be kell egy csipetnyi vak szerelem is. Te sem úgy mentél el csajozni, hogy körbeszimatoltad a nőt jól jársz e majd vele, mert ugye ez abszolút zsákbamacska. Ha a tutira mentél, akkor abban nem volt semmi izgalom. Most anélkül hogy megbántanék bárkit is (nincs szándékomban) de minap beszéltétek, hogy a szuzuki motorja milyen megbízható. El is ismerem, nincs kétségem felőle. De még egy olyan kibaszott unalmas autót mint az még nem láttam és hiába megbízható, ha a parkolóban vagy a garázsban rá sem akarsz nézni, mert bár tudja a dolgát, de semmi olyan nincs benne ami megfogna.
Nincs kétségem, hogy vannak akik csak és kizárólag ilyen autókra buknak. De azok nem töltik az idejüket ilyen és ehhez hasonló fórumokon, mert nincs miről beszélniük.

Vagy mittomén....

kempelen Elküldve: 2012-04-20 19:41 320d Motor

hil írta:
RePTaiL írta:
Sycora írta: Heló. Ősszel tervezem egy 320D beszerzését. Addig is szeretnék tisztán látni a típussal kapcsolatban. Olvasgatom a fórumot is, de közben lenne 1-2 kérdésem. Mennyire megbízhatóak ezek a motorok, illetve van-e valamilyen típushibája, mire kell odafigyelni? Ezek a motorok ugye láncos vezérlésűek? Elsőre ennyi, köszönöm a megértést és a válaszokat.


szerintem soha nem a motorokkal van gond (320D) mivel ezek rendkívül megbízható motorok, hanem a gazdájukkal vagy a volt tulajukkal, főleg ha MAGYAR! Mert aztán mi magyarok úgy akarunk szervizelni (ha egyáltalán szervizelünk), hogy olcsó legyen de jó! Amint tudjuk a kettő nem fér meg egymás mellett. A másik véglet meg tudjuk, hogy ki kellene cserélni már, de le van sz4rva, megy amíg szét nem hullik

Szia! Nem kell a magyarországi autókat szapulni! Gondolj bele a következőkbe: a német ember hülye talán??? Mert: ugye ott magasabb az életszínvonal, tudja, hogyha vesz egy autót, akkor azt nem az öröklétnek veszi, hanem csak 3-4 évre. (Azok az autók ezt az időtartamot viszonylag hibamentesen teljesítik is.) Akkor ennek tudatában, mivel szerintem nem hülye a német, mi a fenének költene rá pénzt a szükségesen kívül? Mivel ő sem szórja a pénzt, mint ahogyan itthon sokan képzelik, ezért nagy valószínűséggel lecserélteti az olajat 30K Km-ként, aztán csak tolja neki. Persze, amitől megáll az autó, azt megcsináltatja. Ez az én véleményem.
A másik: akiknek itthon valós Km-es öngyujtósa van, az megmondhatja, hogy 3-400K alatt szinte semmit sem kell cserélni, a motor teszi a dolgát, mert valójában jó! De itt rengeteg (és szinte csak) manipulált Km állású autót lehet találni, na azokkal van gond nem is kicsi, mrt a Km állást arvcátlanul vissza tekerik.



Hil!
Ezzel az okfejtéseddel nincs semmi baj véleményem szerint és teljesen igazat adok neked! De akkor miért kellett pár hozzászólással korábban zsigerből úgy nyilatkoznod, mint aki gyűlöli a dízelt?
Akarom mondani akár gyűlölheted is, de ettől még nem minden 320d lesz kidobandó vacak szar, ezt most itt fent le is írtad. Hidd el a benzinesre sem fog még a német sem költeni egy petákot sem 3-4 évig, ahogy írtad. Sőt az angol hagyja hogy -25 ezer mérföld legyen a szervízintervallum kijelzőjén és bár ott sem mindenki tróger, el is hiszem a számot a kijelzőn. Ez barátok között is 40 ezer kilométer úgy, hogy nem szervizeltette a kocsit, plusz mennyit ment vele míg mínuszban kezdett el számolni....

kempelen Elküldve: 2012-04-20 19:08 320d Motor

BarG írta: Az új 184 lovas 2d-kről a szerelőm döbbenten mesélte, hogy már a harmadik főtengelycserét csinálja, 2-3 éves, alig 100-et futott gépeken!!! Mert a kedves bmw a láncvezérlést adó lánckereket egy anyagból csinálta a főtengellyel, a lánckerék meg gyenge, sérül, és cserélni kell a főtengelyt is! Az új 3d-ről meg azt mondta, hogy szakad a lánc, mert egy mountainbike-on komolyabb lánc van, mint azon.
Tetszik?


Az egyik ismerősőm 18i-jére is azt hitte hogy varázslatos 90e kilométerrel vette, mert a benzinest soha nem hajtják és csak a nyugdíjas orvos házaspárok veszik. Aztán véletlenül kiderült a futásteljesítménynél, hogy a bmw-nél kétszer annyit regisztráltak kilométerben nála, mint nálam és nem tudja elképzelni miért szivárog a szelepfedélnél az olaj és miért van a tűzfalnál olajjal televerve az aluszigetelés....

Jajj és az egyik kollegám büszkén mutatta a 116i-jét, mert varázslatos a 80 ezer kilométer a 2006-os autójában, hiszen a hollandok csak a tulipánok mellé állítják ki a benzineseket. Akkor érte kicsi döbbenet mikor már odakint is megvolt a 180 ezret az autóban...

Egyáltalán nem állítom hogy szuper a 320d vagy akármelyik d is, de mekkora már a gyártási arány a benzineshez képest? 20/80 vagy 30/70 százalék??? Majd ha fordítva lenne és ugyanilyen faszán megbízhatóak lennének a kerepelő 18i-k majd talán akkor....

Jons-nak igaza van, mert kinyitottam a számat, nincs bajom vele. Kussolhatnék is, de akkor meg azt hinnék ordenárét szoptam az autómmal. Barg már szívott az övével így csendben kéne maradnia, de mégsem. Ennek a dízel-benzines vitának se füle, se farka egyébként de bármikor felpörgeti a fórumot az biztos.



kempelen Elküldve: 2012-04-20 19:00 320d Motor

jons írta:
hil írta: szerintem az egész motor egy compakt típushiba, de láncosak a motorok.



Húhú ezt elolvassa egy dízeles... ezek torokra mennek egyből.

az a helyzet egyébként, hogy akinek jó az kocsija, az itt lesz egyből. Akinek viszont szívás az élete mióta megvette, hallgatni fog, ez tutter.



Van valami abban amit mondasz. Itt is vagyok egyből, pedig inkább hallgatnom kellene annak ellenére hogy semmi bajom az autóval. Nem kell minden baromságra válaszolni....



kempelen Elküldve: 2012-04-17 20:03 Valaki segítsen

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
bbubbuka írta: Létezik olyan, hogy motor betanítás?


a motor mindig tanúl. nekünk a 90-es évjáratú kadett-unk is olyan volt. ha levetted az akksit, utána újtra tanult. intervallumot nem tudok, de a vezető stílusához igazolódik. a mostani autók, menet közben is tanulnak. pl aki fordulatszegényesen közlekedik, és hírtelen menni akarna, akkor meg fog lepődni, mert nem akar majd menni, vagyis tétovázni fog. de ha sűrűbben jár úgy, akkor rugalmasabb lesz. azt mondják ellustul az autó, deközbe csak beáll egy szintre, és ahhoz optimalizálódik, amiben a legtöbbet hazsnálják.

én ilyeneket hallottam. részben alá tudom támasztani.


Ne haragudj, de a kadetten mi a jó ........... tud tanulni? Ez idáig a legnagyobb hülyeség amit itt láttam.


az agya. ugyanis nem karbis kadett, hanem az első F Astra motorja van benne. 1.4i computeres. és volt benne cserélve, diag rá volt rakva, és úgy kellett vele menni, akkor mondta a szaki, hogy akksi levétel után ugyanez van. csak nekünk volt valami gríz, ezé kellett diag.


YELLOW. Szerintem ne folytasd, mert csak magadnak ártasz. Milyen agya? Van benne memória? Nem csak az érzékelők adatai szerint a beállított értékekre állítja a motort? Melyik rendszer volt? Multec CFI, Bosch LE Jetronik, L3 Jetronik, Bosch Motronic ML4.1, M1.5, 2.5? Csak ezekkel volt szerelve. Ezek nem tanulnak.


Egyszerű multec, sőt a C13N még annyi sem.
Nem tanult az semmit, legfeljebb elfelejtette a hibakódot, ha levetted az akksit.

Persze abban az időben az is nagy szám volt, de tanulni egy betűt sem tanult.

kempelen Elküldve: 2012-04-17 19:57 Társalgó

ZoliE36Compact írta: találtam egy gyöngyszemet. alpina roadster.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...to-5696878


már április 17.-e van..... mikor volt már elseje?

kempelen Elküldve: 2012-04-14 16:42 lámpa

Danibattya írta: Sziasztok,
nem régen rendeltem az eBayről kettő darab H7-es foglalatú LED-et (BMW 320d 2000 évjárat e46)

Az az igazság hogy mániám a LED és oda is azt szeretnék csak ez olyan gyenge fényű hogy tegnap este alig láttam vele szóval azt szeretném megkérdezni hogy van e itt olyan akinek valamilyen nagyobb teljesítményű LED van az autójába és megvan vele elégedve!

Várom a válaszokat!
Köszönettel
Dani


http://www.ebay.com/itm/130665...1439.l2649


Lehet akár 1200 darab led is egy H7-es foglalaton, de max 10 métert tudsz vele megvilágítani.
Egy baj van ezekkel, hogy te nem látsz velük sokat. Téged látni már ezer mérföldről, de az utat nem világítja meg elötted kellőképpen.

Nekem 68 darabos van a belső kiegészítő, de csak nappali menetfényként használom, a többit elvégzi a külső xenon lámpatest.

Ha neked normál fényszórótested van, akkor ha belülre teszed a távolsági, ha kívülre a tompított nem fogja megvilágítani az utat....

Szóval ezért szerintem normál használatra nem alkalmas, legfeljebb valami robogóba.

kempelen Elküldve: 2012-04-11 21:13 Extra gyors találkozó!

Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
YELLOW írta: előre szólok nem kérek kommentet, hogy "előre tudtuk" meg stb.

tesóm 2 perce hívott angliából, és lehet, hogy 22-én nem kell érte mennem.
a lényeg, hogy a barátja Gyulára való, és tesómnak 23-án oda kell menni orvosi kontrollra egy műtét miatt. ez korábban másik időpont volt. így viszont anyagilag neki úgy néz ki, hogy 22-én pestről gyulára megy. így viszont nem kell érte mennem. viszont emiatt a 24-ei nyíregyi állatkert is odalett, ezzel együtt a Mikis fékolaj csere is.
még a héten hív, hogy sikerül-e neki valamit intézni, mondtam szóljon, döntse el időben, mert én szerveztem uyge ezt a talit.
hát előre szólok sajnálom, ha nem tudok elmenni. pedig vártam nagyon...


Yellow.

Milyen szar duma az, hogy "nem tudok elmenni" ? Miért, oda van láncolva az autó a garázshoz? Nem tudni, meg nem akarni, nem ugyanaz. A helyedben én csak a találkozó kedvéért is elmennék, most miért ne?
Ha nem értesz egyet, akkor ne kamuzz hogy "nagyon vártad"


na idefigyelj! qrvára nem vagy a helyembe, és qrvára nem tudsz semmit. volt akinek leírtam privátban. nem fogom neked is, sem másnak többet.
qrvára elegem van abból, hogy itt mindenki jobban tudja mi miatt van ha rólam van szó. qrvára elegem van, hogy meghazudtolnak itt egyesek.
bocs nekem nincs felesleges 20ezrem egy talira. sőt ezekután iylen emberekkel nem is akarok találkozni. kinek hiszed magad?
az egész utat tesóm fizette volna, csak ezért mentem volna el, csak ezért említettem meg itt, hogy akkor talizzunk, mert szivesen taliztam volna egy-két emberrel innen a fórumról. kellemest a hasznossal alapon... az élet nagy rendező, biztos meg van az oka erre... (de ha gondolod megadom tesóm angliai elérhetőségét, oszt hívd fel)
nem fogok többet "magyarázkodni", ha megtudom a konkrétat még azt leírom, de az van, amit írtam egyenlőre. épp ezért írtam le, annak ellenére, hogy tudtam milyen kommentek lesznek, mert másra itt már nem is számítok. aki megérti annak kössz, aki meg nem, az meg tehet egy szivességet és nézzen magába.


Yellow, vazze, ne legyél már picsogós qrva, ahelyett hogy visszaszólnál, inkább keseregsz meg magyarázkodsz. Mit gondoltál, hogy nem kötök beléd? ilyen magaslabdát kihagyni? Ehh...
Ne vedd komolyan, nem bántani akartalak, csak belédrúgni egyet. De nem szabadkozom tovább, mert már a heteroszexualitás határait feszegetem

Többiek: amúgy a talit miért ne tarthatnánk meg, Budaörsben kiegyezhetnénk szerintem is!!! Majd jól kibeszéljük Yellowt, hadd sárguljon az irigységtől hehe




kempelen Elküldve: 2012-04-11 15:08 BMW e46 első embléma

csatis1 írta: Sikerült rendelnem értelmes embléma készletet E46 Touringhoz, igaz karbonos és nem túl óccsó, de van:

Ha valakit még érdekelne esetleg, itt a link.


Szép az ebay linken a világoskék edition33-as touring

kempelen Elküldve: 2012-04-11 15:00 Üzemanyag fogyasztás

jencispy írta: Sziasztok!

Lassan gondolkozom hogy frissíteni kellene a gépet.
Nézegettem a fogyasztási adatokat, főként 320d, és
elgondolkoztam az automatán is. (városban nem tudom melyik jobb)

Az E46-om most városban 7,5-öt eszik.

E91 320d fogyasztása városban: 6.0 [6.9]
E91 adatok

F30 320d fogyasztása városban: 5,8 [5,4]
F30 adatok
Ennyivel kevesebbet fogyaszt az új automata?

Nektek mi a tapasztalatotok, városi használatra érdemes automatát venni?



CSAK városi használatra nem igazán érdemes. Nekem is 7,5-et bekajálja városban. Bár az automatának pont városban van meg az az előnye, hogy nem kell állandóan rángatni a váltókart.
Városon kívül legutóbb: auszria 800km-es túra 5,2liter és most szombaton 400km-es baranya megyei kör 5,6liter per 100km átlagban. Mindezt országúton 100, autópályán 140km/h sebességgel.

Kétségtelen, hogy az új automaták egyik előnye az alacsony fogyasztás a régebbi típusokhoz képest. Ezért is több a sebességfokozatuk. Ugye a mostani F30 már 8 sebesség...

kempelen Elküldve: 2012-04-10 15:46 BMW embléma

Úgy látszik M nélkül nem bmw a bmw.

vagy az autó nem autó M nélkül....

vagy az M már eleve legalább plusz 10 lóerő, mint ahogy itt látszik is: