kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-04-02 06:49 Díszlécek

bmw330d írta: Sziasztok,azt szeretném kérdezni h B oszlop takarót szedte már le valaki? a képen a 12-es,ha igen az patentos vagy ragasztva van?h kezdjem el leszedni ?

A link neve


Szia! Elnézést, de te egy sima patentra mutattál a 12-es ábrával, szerintem igazából a 9-es vagy 12-es alkatrészt szeretnéd leszedni attól függően, hogy az első vagy a hátsó ajtóról van szó, melyet ezen az ábrán láthatsz:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=20

Le kell majd venned az ajtókárpitot belülről, mert bár a leszedéshez erre nem lenne szükség, de ahhoz, hogy rendesen visszategyél egy másikat, ahhoz mindenképpen kellene fog.
Utána le kell bontanod a belső műanyag díszlécet (azt amit a magassugárzó hangszórót takarja) elég csak a "B" oszlop felőli végét, nem szükséges az egészet levenni.
Ablakot húzd le teljesen, majd kézzel fordítsd ki az ablakvezető gumikédert óvatosan, de határozottan. Sőt az ajtó "B" oszlop felöli végén az ajtókédert ki is kellene húznod az ajtóból, hogy a gumi sérülése nélkül ki tudd majd venni a burkolatot. Az ajtó "B" oszlopnál lévő külső borítását négy darab - régebbi típusoknál csillagfejű, újaknál torx fejű csavar tartja. Ha ezeket kicsavartad és a gumikédert is kifordítottad, akkor a burkolat tetejét kicsit kifelé húzva és az egészet felfelé emelve ki tudod szedni ezt a burkolatot.

Visszafelé nagyjából ugyanez a móka, azzal a különbséggel, hogy az ablakvezető gumikédernél kicsit el kell majd babrálnod, mire úgy visszateszed, hogy a burkolatot is takarja és az ablaküveget is vezesse, de megoldható a dolog kis türelemmel.

Szerintem erre gondoltál, ha nem, akkor megosztottam egy olyat, amit nem is kérdeztek

kempelen Elküldve: 2012-04-01 09:37 Akkumulátor

BMW_0902 írta: Fanatikus társaim!

Segítségeteket szeretném kérni!

Úgy tűnik, hogy az akksim végleg meghalt. Így a csere esedékessé vált.

Meg szeretném kérdezni, hogy
1. Milyen típusú akksit ajánlatok, ami nálatok bevált? (Jelenleg nekem Bosch van)
2. Mindig, ha megmutatom a motorteret egy BMW-s kollégának, akkor rögtön megkérdezi, hogy "bazz nem túl kicsi ez az akkumulátor a kocsiba?" Jelenleg 12v 55Ah-s van benne. A kocsim ugye 1995cc-s 318i, és akik megnézik, rendre nem adják sorhat alá...

Szóval maradhat a 12v 55Ah-s vagy mehet bele nagyobb is?

3. Végül:
Ki-be szerelés. Az addig megvan, hogy először negatívot le, majd a pozitív sarut oldom, aztán a lemerült akksit ki a tartókengyelből, majd be az újat, majd először a pozitív sarut, majd a negatívot teszem rá.
De adódik a kérdés: Semmi nem állítódik el a kocsiban az akksi kivétele végett?
Pl.: Rádió kódot kér, stb?

A helpet előre is köszönöm!


Tehetsz bele nagyobb akkut is, de az akku méretére és a polaritások helyes oldalára figyelj. (úgy értem például francia autóknál másik oldalon van a + és a - fordítva betéve pedig nem biztos hogy odaér valamelyik kábel)
Sokkal nagyobbat úgysem tudsz beletenni, mert annak a befoglaló mérete is általában nagyobb.
Óra és esetleg rádióállomások elállítódnak, de kódot nem fog kérni.
Hogy milyen márkát tegyél bele, ami neked anyagilag is szimpatikus, de legyen zárt, gondozásmentes, mert én még láttam kitekerős, kipárolgós és mindentmegmarós akkut is még.

kempelen Elküldve: 2012-04-01 07:06 Karcos navigáció kijelző javítása

csatis1 írta:
bmw320d4 írta:
Helioport írta: Érdekes, hogy nem találtam ezzel foglalkozó topicot az oldalon, pedig biztosan sokaknak okoz gondot a sok pénzért vásárolt gyári navi karcossága. -nekem is ez a gondom, és bár angol oldalakon találtam rá effektív megoldást, az mégsem gyere be, hogy vagy úgy kezdődik, hogy vegyél egy új kijelzőt... vagy a másik a polírozd le róla a tükröződésmentes bevonatot (kékeslilásbordós izé). És bár az anti glare eltávolítása meghozza az eredményt, mégsem fincsi anélkül, illetve olyat nem írnak (vagyis nem találtam), hogy leszedtem, de azóta nagyon szeretnék rá valamit, mert láthatatlan a kijelző...

Szóval tippek, trükkök?


Szerintem vegyél rá fóliát.


És attól majd nem látszik alatta a karc?


Akkor elvileg nem.

De ha a fólia nem szimpatikus, akkor lehet a sharp-tól kapni csak képernyőt. 120-170 dollár közötti áron....új és az van mindegyikben.

kempelen Elküldve: 2012-03-31 16:04 Steptronic - reset

jokerface írta: Sziasztok.
Erröl valakinek vélemény. Már rég nem volt téma.


Szerintem folyamatosan alkalmazkodik a vezetési stílusodhoz. Ha állat módjára ébredtél és így jársz vele, akkor pár km után ehhez alkalmazkodik. Ha viszont ráérősen, nagypapásan jársz vele, akkor úgy fog kapcsolagtani.

Nekem legalábbis ez a tapasztalatom és soha nem kellett "reset"-eléssel bíbelődni.

kempelen Elküldve: 2012-03-31 15:48 Társalgó

Tano írta:
Coyote írta: Az első kellemes hőmérsékletű vasárnap délutánt kihasználva bebarkácsoltam a gyári tűzoltókészülék tartóját.
Tapasztalatok:
- az ülés kiszerelése nélkül lehetetlen
- a múltkor említettem, hogy milyen jól szerelhetőek a BMW-k. Felejtsétek el. Hát mit mondjak, IKEA bútorral nem szoptam még úgy, mint ma: a csavarok helyei ugyanis (szándékosan!) nem menetesek, és erőből kell becsavarozni őket, ami egyszer használatossá teszi az összes tartozékot, hiszen mire bemegy a csavar, a menet elnyíródik rajta (ezúton is köszönöm Kempelen kollégának, hogy megerősített abban, hogy ezt nem ésszel hanem erővel kell csinálni)
- a csekélynek ígérkező, de verejtékessé fajuló munka eredménye azért szép lett, a poroltó bekerült a méltő helyére, kiválóan hozzáférhető, és hálistennek egyáltalán nem látszik, ha nem hajolsz előre benézni az ülés alá. Így persze még a lábtérben sem tud zavarni.

Fotók a galériámban!


Én is beraktam a poroltó retrofittet, megosztom a tapasztalataim.
Nos én az ülés kiszerelése nélkül is be tudtam rakni. Teljesen hátrahúzva és megemelve. Nagy segítség lehet, ha erő helyett inkább egy menetvágót használunk a csavarok menetének kialakításához. Probléma nélkül elfértem az ülés alatti lyuknál is, így nem kellett erőlködni sem.
Az eredmény teljesen kielégítő, Tényleg jól elérhető helyen van és nem zavaró.
Szerelésre fel!


Nos akkor én is hadd szóljak pár szót....
Betettem a poroltót én is. Nem akartam kínlódni az ülés megemelésével, ezért én kicsavartam a négy üléscsavart és hátradöntöttem az ülést. A sportülés combtámaszának keresztrúdja miatt nem sok esély van a hátradöntés nélküli beszerelésre. Mivel a retrofit nem említette a menetfúrót és az adott csavarok alkalmasak voltak arra hogy maguknak metszenek menetet a tartóban, ezért fogtam a torx készletet és nem is nagyon kellett tolóerőt kifejteni. Az első negyed-fél fordulat után a csavar szépen megcsinálta magának a menetet. Aztán ülés visszadönt és helyére csavar.
Lehet hogy ha cingárabb lennék akkor teljesen megemelve az üléscsavar kiszedése és az ülés hátradöntése nélkül is meg tudtam volna csinálni, de így kényelmesebb volt.



kempelen Elküldve: 2012-03-27 10:21 Motorgenerál!

ZoliE36Compact írta:
kempelen írta:
ZoliE36Compact írta: hali!

és olyat lehet hogy én mondjuk 1 háromezres dizelt tennék a mostani helyére?
üdw
z ügynök


Persze, de ahhoz kell engedély az NKH-tól, ami elég macerás időben, pénzben és türelemben, mivel az már átalakításnak számít.

(ráadásul a te esetedben semmi esélyed, mert E36 compact-ban nem létezett 30d és soha nem fogják engedélyezni )



és amiket kint látok?
321lovas M-es motorral , compact.
van más böszme motorokkal épített autók. compactok. ?
mindenféle tüv engedélyről meg ilyenekről írnak a leírásában.
tehát ha 1 kint átalakított kocsit hozok be az oké, de ha én tennék bele más mocit az nem oké? ez csak örökre 1 álom marad???


Az ott kint van, ez meg itt.
A tüv engedély sem egyszerű odakint egy olyan autóra, ami hivatalosan nem létezett, de ott legalább végig tudod csinálni a macerát. Biztos vagyok abban hogy ott sem elég csak az hogy hely legyen a motornak a motortérben... kell a többi sallang is például fékek, satöbbi....
De ott kint végigcsinálhatod, ha van rá pénzed.

Itt is megpróbálhatod, hajráááá....ha be tudod a bürokratáknak egy rakás papírral bizonyítani, hogy amit csinálsz biztonságos, akkor engedélyezni fogják. De a kisebb ellenállás felé fognak mozdulni, ami pedig azt jelenti, hogy hivatalosan nem létezett olyan amit kérsz és a közutakon ez így biztonságosabb, mintha közútra engednének egy ilyen lóerőgyárral.

Csinálj drift autót rendszám nélkül és nem közúton. Ott a variációk száma végtelen és kiélheted benne magad.

kempelen Elküldve: 2012-03-27 10:01 Motorgenerál!

ZoliE36Compact írta: hali!

és olyat lehet hogy én mondjuk 1 háromezres dizelt tennék a mostani helyére?
üdw
z ügynök


Persze, de ahhoz kell engedély az NKH-tól, ami elég macerás időben, pénzben és türelemben, mivel az már átalakításnak számít.

(ráadásul a te esetedben semmi esélyed, mert E36 compact-ban nem létezett 30d és soha nem fogják engedélyezni )



kempelen Elküldve: 2012-03-27 09:48 Motorgenerál!

Coyote írta: Először is leszögenzném: nyugi, nincs semmi baja az autómnak, csak érdeklődök.

ha esetleg motorcserét szeretnék, az BMW-nél mit jelent? Csak akkor kell papírozni, ha más típusú (pl. 330d) motort teszek bele?
Motorkód hiányában, ha másik 20d motort tennék a sajátomba, semmit se kellene papíroznom, ha jól értem. Jól értem?




Ha a forgalmidban annyi van csak hogy 20D4D és más nem, akkor veszel egy másik motorkód azonos motorblokkot és CS

Ha a forgalmiban bent van a mostani teljes motorszám, mint pl: 12345620D4D, akkor veszel egy másik szintén motorkód azonos blokkot adásvételivel, hogy a tulajdonjogot igazolni tudd és a legközelebbi műszakin kapsz egy papírt a motorcseréről és azzal átítják a motorszámot az ocsmányirodában (persze a hozzá tartozó költségekkel együtt)

kempelen Elküldve: 2012-03-24 21:11 Extra gyors találkozó!

YELLOW írta:
kempelen írta: Azt hiszem ez lesz az év talija.

Mindenképpen meg kell jelennem nekem is Ferihegyen.


akkó hozzál jó fényképezőt meg ernyőt, hogy legyen egy jó kép is. már pont kérdezni akartam...
remélem olyan is jön, aki ért a diag-hoz, mert ez a DIS kikészít


Nem bánom csak gyere, de ha fatert küldöd a kombival??? :




kempelen Elküldve: 2012-03-24 21:05 Extra gyors találkozó!

Azt hiszem ez lesz az év talija.

Mindenképpen meg kell jelennem nekem is Ferihegyen.

kempelen Elküldve: 2012-03-20 20:54 Elsõ lámpák

YELLOW írta:
jokerface írta: Üdv.
Az lenne a kérdésem,hogy az automatikus világitás (tudjátok,mikor balra van elforgatva a lámpa kapcsoló) az hogyan müködik?
Mert ma azt csuktam fel délután és mégis világítottak a xenon izzók is. Nem csak sötétedéskor kellene világitania,mikor már érzékeli,hogy kevés a kinti fény?



elvileg az érzékenységét diaggal lehet állítani.
már korábban felvetettem, mert elvileg azt mondják, hogy a tükör tartónál van a fényérzékelő. számomra ez azért nem teljesen ok, mert ha szembe jön veled egy kamion, aminek telibever a fénye, akkor nem kapcsol le a lámpád. jó lehet benne időzítő, hogy ha világos van, akkor mondjuk 1 perc után kapcsol le. szerintem a lámpamodulon lévő fényszenzornak (ami a műszerfal fényerejét is szabályozza) annak is lehet köze hozzá. persze biztos meg leszek cáfolva, sőt lehet nincs is igazam, de lehet én belevettem volna. márcsak azért is, mert az automata állás is alámpamodulon van. a belső fény is igencsak ez alapján kapcsol, ha levesszük a gyújtást.


A fényérzékelő dióda az esőszenzor egységgel van egybeépítve és nem a tükör mögül, hanem az esőérzékelőből kapja a jelet. Ezért lehetett automata fényszóró kapcsolást esőérzékelővel rendelni. (SA521)

kempelen Elküldve: 2012-03-18 15:15 320d Motor

lorand007 írta:

Beszerzem, a cleanert, és akkor neki látok, gondolom nem tolok el benne semmit, vki csinálta mér?mik a tapasztalatok?


Azért én a vákuumcső csatlakozóját letakarnám vagy lezárnám mielőtt nekilátok, oda nem kellene semmiféle tisztítószernek befolynia. (az EGR szelepre gondolok)



kempelen Elküldve: 2012-03-16 11:01 320d Motor

Tano írta:
lorand007 írta: Tisztelettem mindenkinek, ki szeretném pucolni az egr rendszert és a turbot, meg amit lehet e tájékon, tudnátok segiteni, hogy milyen cuccot kell e hozza vennem, és v.mi instrukciot, hogy hogyan áljak neki, mühely van, hobi chooper szerelo vagyok, köszönöm


Hi!
A tisztításához olyan szert használj, ami oldja az olajas szennyeződést, de nem eszi meg a műanyagokat és a gumit. Hidegzsíroldó, brigéciol stb...
A rendszerekről találsz rajzot az ETK-ban. A turbót macerás szétszedni, de ha belevágsz erről is akad leírás a neten. Amit ott érdemes lehet tisztítani az a turbó utáni csőrendszer és az intercooler, ez csatlakozik rá az EGR-re, valamint a beömlőt is érdemes lekapni és kimosni, mert az EGR-ből jövő trutyi ott is lerakódik. Kb ennyi, ezek viszonylag könnyen le és visszaszerelhetők.


Hidegzsíroldóval óvatosan (!) mert az nem tesz jót az alumínium felületnek és az egr szelep háza abból van. Egyébként így van, ahogy Tano mondja.

kempelen Elküldve: 2012-03-12 22:25 Autóvásárlás

jons írta:
kempelen írta:
Ezért kell gyári újat venni.



Krózus meg jöhet kölcsönkérni
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=35
Alap kormány ár... hellómivan



http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...519de3085a

kempelen Elküldve: 2012-03-12 20:18 Autóvásárlás

Coyote írta:
YELLOW írta:

kép alapján hihető a km. az ülés szint szétülve. meg ez is attól függ, hogy hol volt használva.
nekem a gyári kormány a mondhatni új állapotból kb 20ezer km alatt a bal részét elég látványosan megkopott. sok városi használat + tenyér kormányzás. az ülés is ugyanez, a sok ki be szállás nyúzza leginkább...


Az idegesít engem, hogy az autómban semmi sincs kifényesedve, de a kormány szinte csillog - mivel utólag vettem bele, és valószínűleg egy agyonhasznált autóban volt. Nem tudom mit tegyek, az utólagos bőrözés sosem olyan tökéletes... de javaslatokat elfogadok!


Ezért kell gyári újat venni.