kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-12-21 12:17 Társalgó

anubisz írta:

Innen megy nyugatról a hó Pest felé,lehet estére már ott is lesz.Lassan odaér,itt már olvad is.
http://www.idokep.hu/radar


Nyugatról, nyugatról.....

Írd már be te is léCCi' honnét a bánatosból írsz....



kempelen Elküldve: 2011-12-21 00:13 Társalgó

ember84 írta: Hát nem tudom!Meg se mozdul,már lehet kitépem a váltótPedig nem vagyok gyengeValakinek ötlete?????


No, akkor tedd 'N' állásban, hogy ne a műszerfal felé nézzen mondjuk 'P'-ben.

Kapd marokra két kézzel az alsó részét, a szoknya felett közvetlen. (nem kell a gombot benyomni)

Húzzad vagy rántsad felfelé és csakis felfelé mindenféle forgatás nélkül...

Ki kell jönnie, nem lehet beleragasztva

Tehát alsó rész megfog, megszorít két kézzel és kijön.

Orrba ne vágd magad!

(Egyiptomi Anubusz, az acerolakirály már jól elmondta...)

Ha nem megy áruld el merre laksz és talán valaki tud segíteni. Ez itt nem a Gestapo, mindeki nyugotan kiírhatná az adatait...

kempelen Elküldve: 2011-12-20 14:27 Hólánc

Szerintem próbáld meg a hózoknit, azaz a snow socks vagy auto socks-ot.

kempelen Elküldve: 2011-12-20 13:17 Hólánc

Real írta:

Köszönöm! Így már világos a helyzet... Arra lennék kíváncsi, hogy vajon a Michelin Easy Grip felmegy-e? Szerintem ez nem minősül láncnak.

Mint ahogyan az AutoSock sem, bár ez nem ért el annyira jó eredményt az ADAC teszten...


Itt már csak az a kérdés vajon michelin easy grip mennyivel vékonyabb, mint egy hólánc?

Külföldi fórumokon egy valakit láttam aki a 225/45R17-re tett fel 'hókötelet' ami nem lánc és hasonló mint a michelin easy grip-je.

A többiek azt írták inkább használnak 'hózoknit'.

Állítólag negyed olyan vékony (én nem próbáltam) és 35%-al jobban fog, mint egy hagyományos hólánc.





kempelen Elküldve: 2011-12-20 12:54 Hólánc

Real írta: 225/45 17-es a téli szettem. Tudom, kicsit szélesek, meg nagy a 17 col télre, de vadonatúj, 95%-os állapotban adták az autóhoz a gumikat, tehát nem fogom lecserélni őket kb. még 8 évig, amíg el nem kopnak.

Nekem nagyon alacsonynak tűnik az autó, szerintem az előző tulaj ültethette... Félek, hogy nem fér be hátra hólánc. Meg rémhíreket hallani, hogy szétcseszi a futóművet.

Nem a hazai brutális "hegyvidéki" klíma miatt kell, hanem ha pl. átmegyek Erdélybe, vagy a Felvidékre, akkor ne akadjak el a hóban.

A Michelin háló tűnik most nekem a legjobbnak, bár rohadt drága. 31 ezer a Praktikerben... Máshol nem lehet kapni. Meg persze vannak a 10ezer alatti láncok, amik 1-2 km után szakadnak.


A gyári E46 leírás ezt említi:

"A következő gumiabroncs méretekkel a hólánc felszerelése nem lehetséges:
225/50 R16
225/45 R17
245/40 R17
255/35 R18"

"Bei folgenden Bereifungen ist eine Montage von Schneeketten nicht möglich:
225/50 R16
225/45 R17
245/40 R17
255/35 R18"

Ezek mind láncra vonatkoznak.

Használj 'hózoknit' és akkor ezekkel a méretekkel sem lesz baj.


kempelen Elküldve: 2011-12-20 05:07 Hólánc

anubisz írta:
Minek hólánc,nem az Alpokban élünk.Már tél is alig van. Max ha sokat jársz Ausztriába,Németbe,vagy északra.Kabrióról télen meg annyit,látnád Németbe,ott aztán van dőgivel,és télen is használja szinte mindenki.
Bár elfér a kocsiba,sosem lehet tudni,de szerintem sosem fogod használni.Főleg Pesten.
Ez amúgy elegáns,és szuper,mégse sima lánc ( Michelin Easy Grip ),na de 27000 ért,hogy álljon a kocsiba.




Don Tommasino,

Te már fent vagy? Ki későn fekszik, korán kel?

Annyit én is hozzá tennék hogy attól függ milyen és mekkora méretű a gumi/felni most amivel télen használod, mert vannak felni méretek, melyekre nem tudsz tenni hóláncot, mert már nem férne el a hólánc a kerék és a kerékjárati dob között.


kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:44 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

bd93 írta:
hil írta:
bd93 írta:

összesen 20e de már kicseréltem nem tudok ellene mit tenni aki gyökér az az is marad hát 1 AE tuti meglett volna de csak most nézem őket nem tom az árakat 2 honapja van meg az auto és még marad kb 1 életre


Szia és bocsáss meg nekem, nem akarom védeni a közeget, de ez nem gondolom, hogy csupán "gyökér" kérdés, ha ki van nekik adva, akkor azt kell tenniük. Ez egy ilyen ország, ilyen törvényekkel, mentalitással sajnos.....
Inkább a vezetőiket, törvény (majdnem alkotót írtam) tákolókat illetné jelződ.



hello persze igazad van de attol még szemet lehetne hunyni ilyen apró dolgokon amikor (felénk) a fél környék jogosítvány nélkül ittasan vezet de mind1 az a lényeg h nem lehet és kész és megbocsátok


Főleg ha a kerület/körzet kapitánysága abból kap vissza amit beszed.

kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:41 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta:
kempelen írta:

Semmi gond értem én. Csak a többiek néznak majd furcsán.

Mintha magammal beszélgetnék



nincs ebben semmi baj




kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:37 Termosztát

anubisz írta:
hil írta:
kisg325 írta: Sziasztok!
Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem.


Szia és bocs, hogy belepofázok: írtad, gyári alkatrész, csak ki van belőle köszörülve a BMW embléma és katalógus szám. Erre Mindenki azt gondolja, hogy minőségi gyári alkatrészt vett olcsón. Sajnos az igazság az, hogy a beszállító legyárt pl. itt rengeteg termosztátot a BMW megrendelésére, logóval, számmal. Az megérkezik a BMW-hez és ők minőség ellenőrzést végeznek, lehet szúrópróba szerűen, vagy más alapokon. De lehet, hogy ezt még a gyártó végzi el. A nem megfelelő darabok sorozatok természetesen nem kerülhetnek a megrendelőhöz. Azért, hogy a gyártónak kissebb legyen a vesztesége, kiköszörülik a logót és az azonosító számot és piacra dobja azokat. Talán valamikor volt már erről szó a fórumon.
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logót.
Csak azért, hogy ne örülj ennek a "gyári" alkatrésznek annyira, és majd ha idő előtt elhalálozik, akkor majd emlékezz a fentiekre és ne mondd azt, hogy szarok ezek a BMW alkatrészek.





Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Nah hogy én is írjak valamit. Annak idején közel voltam a szélvédős tűzhöz, igaz én nem csináltam soha az ilyet. A pilkington magyarországi képviseletével volt kapcsolat. Mint tudva lévő a pilkington egy üveggyár, ami számtalan autógyárnak szállít üvegeket, szélvédőket. Nos mint beszállító az üvegek egy részét gyári emblémával is ellátja és amit ő maga forgalmaz azon a pilkington felirat díszeleg/díszelgett.

Mivel üvegről van/volt szó ott nincs köszörülgetés, csiszolgatás és megesett az a dolog, hogy aki a pilkingtonnál rendelt szélvédőt (OEM alkatrészként) az biza' volt amikor gyári emblémás szélvédőt kapott a gyári ár töredékéért. Nem volt minőséghibás, csak az üvegbe nem karcolgatunk, csiszolgatunk...

kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:26 Termosztát

hil írta: [
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logot.



Csak és kizárólag azért, mert a beszállító nem hozhat forgalomba gyári cikszámmal és logóval alkatrészt.

kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:19 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Nah ezt is félrenéztem, hála a sok egymásba fűződő kommentnek.

kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:12 Termosztát

anubisz írta:
Írd ki a nevét,ne szégyenlősködj,én kiírnám.Azért fórum,nem? hogy megbeszélje....


Pedig most már én is kíváncsi vagyok...

kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:10 Szélvédő II. Újraragasztás,

anubisz írta: Basszus a tied elé ment amit írtam,pedig alul írtam a lezárásod után.Nem értem.Oda rakta,mintha te írtad volna. Mért csinálja?


Semmi gond értem én. Csak a többiek néznak majd furcsán.

Mintha magammal beszélgetnék

kempelen Elküldve: 2011-12-19 22:00 Szélvédő II. Újraragasztás,

anubisz írta:
b_imi írta:
anubisz írta:
Nekem nincs gondom az üveggel. Kicsi rozsdafolt van a keretnél,sajnos csak úgy lehet javítani tökéletesen,ha üveg ki van véve,mert befut alá.Viszont ha már ilyen kockázatos inkább rakatok be ujjat,mert az a gond,hogy az évek alatt a sok kavics,kő,sok kis apró alig látható sérülés van rajta,ami nappal nem zavaró,csak éjjel,ha szembe világítanak,és főleg ha esik,nagyon szórja a fényt. Ezért nem szedettem még ki,mert inkább újat teszek be. Hú,milyen lehet kristálytiszta üvegen kilátni. Azért,ha már 43 ezret fizetek negyed évre,egy szélvédő csere belefog férni. Nekem nem kel pénz,betolom a márkaszervizbe,aztán csere,ott meg intéznek mindent a biztosítóval. A kis festést meg kifizetem.


Na én pont ezek miatt cseréltettem ki. Aki ezt az üveget egyben, sérülés nélkül kiveszi, az nagy penge a szakmájában, vagy nagyon ráér.


Nekem mondták is,lehet attól indult meg a rozsda,mert volt cserélve és felsértették a festést,mert én is láttam,hogy kapargatják le a régi ragasztót.
Akit én láttam,az ilyen szőnyeg,vagy linóleum vágóval karistolta,szóval gondolhatod az mit tesz a festéssel.


Kivételkor akaratlanul is megsérülhet a fényezés. Persze nem arra gondolok, hogy a tető mert az már ocsmány munkavégzés. De ha rendesen el van távolítva a régi cucc maradéka és a régi ragasztó környékén megsérül a fényezés, de primerrel rendesen ki van kenve a karosszéria akkor a további rozsdásodások elkerülhetőek. Az új üveg berakásakor pedig úgysem látszik semmi. Ehhez viszont lelkiismeretes szakemberre van szükség. Mert ha nem, akkor elindul a rozsda a keret alól és egy idő után már látszik a rozsda a gumikeret mellett is.

kempelen Elküldve: 2011-12-19 21:02 Szélvédő II. Újraragasztás,

anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Még ilyet,le írtam a dumát,aztán eltűnt mikor entert nyomtam,na nem írom le mégegyszer. Ilyenkor szét Ba... az ideg.


Írd csak le Acerolacsászár nyugodtan

Kiváncsi vagyok.



Csak azt akartam,hogy van ott felül valami kis gumi rész,nem igen figyeltem,de azért írtam,mert azt hittem teljes gumi ágyazásra gondoltál,mint a régebbi kocsiknál,ahol secc,perc alatt kikapták. Én nem kockáztatok. Inkább megdobom egy kővel.Van Cascók 0% os szélvédőkár önrésszel kötve. Ha kivetetem és elrepesztik,akkor ott már vakarózhatok magamnak.Én meg nem teszek be 12 ezres utángyártottat. A gyári meg van vagy 70 ezer.


Igen. Van egy vékony gumi keret a szélvédő körül. Amikor új az üveg ezt a keretet teszik fel köré. Így ragasztják bele a kasztniba, de ilyenkor óhatatlanul összeér a ragasztóval.

Kivételkor vagy kitépik a keretet mielött nekilátnak kiszedni az üveget vagy azzal együtt vágják ki, de mindegyik esetben sérül. Ha netán mégis kijönne egyben, akkor a rángatástól, húzástól és az autóban eltöltöt idő miatt úgysem lesz jó. Tehát ezért ha veszel új üveget vagy veszel a bontóban használtat, akkor is kell egy új keret (gumikeret) a beépítés elött. Típusa válogatja mennyibe kerül, 6-8-10-12 ezer kürül mozog.

Mivel az üveg általában olyan, mint a pohár azaz nem kopik, hanem törik, esetleg érdemes bontóban szétnézned és olcsón venni gyári szélvédőt. Ha már kint van és egyben kijött, azaz sérülésmentes, akkor nincs értelme gyári újat venni. Meg kell szépen pucolni a bontottat és ugyanolyan jó lesz mint az új. Persze ha tényleg szép állapotban van. 20-30 körül biztosan kapsz gyári bontottat.