kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-12-19 20:23 Szélvédő II. Újraragasztás,

anubisz írta: Még ilyet,le írtam a dumát,aztán eltűnt mikor entert nyomtam,na nem írom le mégegyszer. Ilyenkor szét Ba... az ideg.


Írd csak le Acerolacsászár nyugodtan

Kiváncsi vagyok.

kempelen Elküldve: 2011-12-19 19:15 Szélvédő II. Újraragasztás,

anubisz írta:
kempelen írta: Urak!

A szélvédő nem a szélvédős szakember balfaszsága vagy ügyessége miatt reped meg (hacsak tényleg nem olyan suta amatőr), hanem a karosszériában lévő feszültség miatt amit az autóban kialakul egy baleset vagy csak az évek múlása miatt.
Olyan szakembert aki azt ígéri hogy 100%-ra tuti kiveszi úgy a szélvédőt, hogy nem reped meg nem fogtok találni sehol.

Olyan szélvédőst biztos találni aki a legjobb tudása szerint és a legjobb szerszámokkal szedi ki az üveget, de az sem ad 100% bizonyosságot arra hogy egyben kijön az üveg, így mindig lesz esély arra, hogy megszalad az üveg.

Ráadásul az már most borítékolható hogy ha az üveg egyben ki is jön szükség lesz egy új szélvédő gumi keretre és az sem mindig olcsó...

Első szélvédőről beszélgetünk most, nem ragasztott oldalüvegről.





Itt valami nem stimmel. Ha gumis lenne nem aggódna senki.Az a gond,hogy ragasztva van és úgy kéne kiszedni.Miért,a te E46 nak nem ragasztott az első üvegje?


Az enyém is ragasztott, mi ezzel a baj?

A te szélvédőd körül nincs talán gumi?

Ha azt vágják, nehogy azt hidd, hogy elötte kiszedik neked és majd visszateszik. Főleg hogy a szélvédőragasztó azt is fogja jó esetben.

kempelen Elküldve: 2011-12-19 15:01 Szélvédő II. Újraragasztás,

Urak!

A szélvédő nem a szélvédős szakember balfaszsága vagy ügyessége miatt reped meg (hacsak tényleg nem olyan suta amatőr), hanem a karosszériában lévő feszültség miatt amit az autóban kialakul egy baleset vagy csak az évek múlása miatt.
Olyan szakembert aki azt ígéri hogy 100%-ra tuti kiveszi úgy a szélvédőt, hogy nem reped meg nem fogtok találni sehol.

Olyan szélvédőst biztos találni aki a legjobb tudása szerint és a legjobb szerszámokkal szedi ki az üveget, de az sem ad 100% bizonyosságot arra hogy egyben kijön az üveg, így mindig lesz esély arra, hogy megszalad az üveg.

Ráadásul az már most borítékolható hogy ha az üveg egyben ki is jön szükség lesz egy új szélvédő gumi keretre és az sem mindig olcsó...

Első szélvédőről beszélgetünk most, nem ragasztott oldalüvegről.



kempelen Elküldve: 2011-12-19 12:12 Termosztát

YELLOW írta:
kempelen írta:
Coyote írta:
anubisz írta: Ez normális,hogy megyek 130-al 91 fok a víz,aztán adom neki a pályán,ma odaléptem 7 fokba 180- 91-ről 75fokra lement a vizem,nyomom 200- már 72 fok.Mondom 230-nál már 50 fok lesz
200-nál már meg is billent a mutató kicsit lefelé.7 foknál ennyit visszahűl a kocsi? mi lenne -15 fokba? 1 hónapos termosztát van benne.Basszus,nem hogy melegedne pár fokot ekkora teljesítményen,még lehűl a picsába. 160-már 80 fokig esik.
De jó,nyáron nem kel klíma,csak gyorsan kel menni,és lefagy a motor.


ha a termosztátod lenne szar, akkor fordítva lenne, nagy sebességnél tudna melegedni. Mondhatnánk, hogy a menetszél okozta hűlés ilyen hatékony, de szerintem a 7 fok még messze nem szélsőséges... Esetleg vízpumpa? Teszi a dolgát rendesen vajon?

Nem is a hűlés a fura, hanem a 91 fokos víz 130-nál. Mit keres az ott?


Nem inkább a zsalut szabályozó rendszer vagy cső sérült, koszos vagy valami hasonló?

Termosztátot most cseréltél viszont nagy hidegben a hűtő előtt lévő zsalu nyitja/zárja a levegő útját.....kéziváltónál.

Nekem mondjuk nincs tapasztalatom, mert automata.

Erre gondolok konkrétan:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

Termosztát nem hiszem, hiszen új mindkettő.




neki 30i-je van


Óhh basszus! Igazad van Yellow!

Összekevertem Coyote autójával. Ráadásul Anubiszé még automata is, így nem csak a motor más, de még zsaluja sincs.

Tárgytalan amit írtam, figyelmetlen voltam.

kempelen Elküldve: 2011-12-19 12:01 Termosztát

Coyote írta:
anubisz írta: Ez normális,hogy megyek 130-al 91 fok a víz,aztán adom neki a pályán,ma odaléptem 7 fokba 180- 91-ről 75fokra lement a vizem,nyomom 200- már 72 fok.Mondom 230-nál már 50 fok lesz
200-nál már meg is billent a mutató kicsit lefelé.7 foknál ennyit visszahűl a kocsi? mi lenne -15 fokba? 1 hónapos termosztát van benne.Basszus,nem hogy melegedne pár fokot ekkora teljesítményen,még lehűl a picsába. 160-már 80 fokig esik.
De jó,nyáron nem kel klíma,csak gyorsan kel menni,és lefagy a motor.


ha a termosztátod lenne szar, akkor fordítva lenne, nagy sebességnél tudna melegedni. Mondhatnánk, hogy a menetszél okozta hűlés ilyen hatékony, de szerintem a 7 fok még messze nem szélsőséges... Esetleg vízpumpa? Teszi a dolgát rendesen vajon?

Nem is a hűlés a fura, hanem a 91 fokos víz 130-nál. Mit keres az ott?


Nem inkább a zsalut szabályozó rendszer vagy cső sérült, koszos vagy valami hasonló?

Termosztátot most cseréltél viszont nagy hidegben a hűtő előtt lévő zsalu nyitja/zárja a levegő útját.....kéziváltónál.

Nekem mondjuk nincs tapasztalatom, mert automata.

Erre gondolok konkrétan:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

Termosztát nem hiszem, hiszen új mindkettő.


kempelen Elküldve: 2011-12-18 19:34 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: ...dolgoztunk egy telephelyen már. csak a beosztás volt fényévekre egymástól


Ó hát így én is ismerem jól. Jártam már abban a megyében, ahol lakik.



az elejét is olvasd már el... a facért kell mindig kiragadni valamit?


Végigolvastam ne izgulj, a gyújtástól a beosztásig.

kempelen Elküldve: 2011-12-18 19:30 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta: ...dolgoztunk egy telephelyen már. csak a beosztás volt fényévekre egymástól


Ó hát így én is ismerem jól. Jártam már abban a megyében, ahol lakik.

kempelen Elküldve: 2011-12-18 15:48 Ékszíj tárcsa

lalada írta: Jelentem az ékszíjtárcsám megfeküdt, 202.500 km-t bírt ki.
Csere: 80 rongy gyári BMW (Made in Germany), utángyártott nem ajánlott..van akinek 3 hetet bírt.
Szét volt repedezve, előzménye: hangos lett a gép, kattogott,plusz rángatózott 2-ben 2000-3000 fordulat közt.



Corteco-t tudom ajánlani.
Abszolút gyári bmw tárcsa, csak a bmw gyári szám ki van csiszolva.

Itt az eredeti tárcsám:

http://postimage.org/image/51y67x42t/

és itt az új corteco:

http://postimage.org/image/fnvd5rxm7/

Felirat, minden passzol, kivéve a kicsiszolt gyári számot és a gyártás évszámát.

Ajánlanék egy új főtengely csavart is ha már szét lesz szedve.




kempelen Elküldve: 2011-12-17 19:50 BMW-s cuccok, kis mütyûrök, izék

csavargo írta: Csövi nekem olyan nyügöm van hogy a kulcsomrol hiányzik az embléma ötlet? nem találtam akkora méretüt hogy potoljam. ja nekem az elsö lökösböl hiányzik a vonoszemtakaro arra is tudtok cikkszámot szorni??? kösszi


vonószem takaró 51118213685 ~ 2800,- + ÁFA

kulcs embléma 66122155753 ~ 929,- +ÁFA

kempelen Elküldve: 2011-12-17 16:51 Műszerfal kijelzés

anubisz írta:
jons írta:
bmw320d4 írta:
jons írta:
Nézd meg a fékfolyadékod szintjét. Első körben ez a legegyszerűbb, mivel a kézifék visszajelző sárga fénye kevés fékolajat jelez. Reméljük csak ennyi.


Nehogymá' sárga legyen.


nem én találtam ki. Benne van a kézikönyvben.



Bocs,hogy beleszólok,de pirosat ír hozzá. 18-oldal Piros,azonnal álljanak meg felsorolás alatt. Kicsit csalóka,mert alatta 19 oldalon ír a sárga,piros kombinációkról.


Érdekességképpen visszatérve a témára, észrevettem, hogy 1999 végéig az első ábrán látható módon csak piros fénnyel világított a fék visszajelzője, ahogy látszik is a led-en a mikrokapcsoló alatt közvetlen.

1998-1999



Majd úgy 2000 környékén jött a piros/sárga visszajelzés, ami szintén látható a következő képen.

2000-



Igazából nem a fékfolyadék szint miatt linkeltem be a két képet, hanem csak azért, mert a korai E46 csak pirosan tudott világítani.

kempelen Elküldve: 2011-12-16 08:17 Autóvásárlás

hil írta:
Alesi írta:

Az EU 27 tagallamabol 20-ban kell regisztracios adot fizetni, maximum aranyaiban nem ekkora ertekut.

Köszi, ez nem volt teljesen tiszta! De az azért durva, hogy egy 1M-et érő autóra, ha jól értelmeztem, akár 2M Ft-ot is leszednek.



Opsz, Az 1M-ről jut eszembe.

Éppen tegnap láttam a helyi márkaképviselet átadójában egy 1M-et. De nem azt amelyik 1M-et ér, hanem amelyiknek az a neve. Fóliázták ez elejét, mert úgy kérte a tulaj.

kempelen Elküldve: 2011-12-15 16:49 Autóvásárlás

hil írta: Szerintem az autóban a legnagyobb érték pont a karosszéria.


Egyetértek. Inkább négyszer szedjem szét a motort, mint egyszer lakatoshoz vagy fényezőhöz kelljen vinni a karosszériát.

kempelen Elküldve: 2011-12-09 15:10 Társalgó

Coyote írta: ....az 5.-6.-7. alkatrészek (valószínű mindegyik) távozott, ezek a "lécek" teljesen eltűntek (illetve egyiket megtaláltam a motortérben). A jobb első kerék előtti takarólemez ami itt a 8. számú kiszakadt, és a jobb oldali ködlámpám is csak lóg a nagyvilágba. Érdekes, hogy mindezt a kerékdobnál teszi, a ködlámpa búrája elöl nem sérült.


Coyote!

Ha mégis meggondoltad magad és nem sima betétet akarsz visszatenni, hanem egy kicsit sportosabbat, akkor itt találod hozzá a linket.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15

4-es alkatrész a nyerő, viszont ehhez kell az 5-ösből is egy pár, jobbra és balra, tetszés szerint fekete vagy titán utánzatú...

kempelen Elküldve: 2011-12-09 14:59 Társalgó

Megnéztem ma Coyote kollega autóját és igen érdekes ez a 'baleset' a rókával.

Úgy néz ki a dolog, hogy a róka az első lökhárító szellőzőrésén ment be és mivel rögtön nekiment a műanyag sárvédő betét belső felének, azt kiszakítva ki is ment az első kerék előtt. Tehát csinált egy jó nagy bukfencet. Lökösön be -> dobbetétet kiszakítva első kerék előtt ki.

A lökös egyben maradt, viszont a lökhárítóbetét és a kicsi dobbetét a jobb oldalon kuka.

Messziről nem is látszik, hogy sérülés lenne az autón, bár Coyote azt mondta szanaszét röpültek a róka darabjai. 170-nél ez előfordulhat.

kempelen Elküldve: 2011-12-09 06:32 Társalgó

Coyote írta: Ma beraktam előre a dekorbetétet a műszerfalra, megoldottam az iPod-kivezetést esztétikusan, és helyreraktam az egyik angel eyet. Biztosan ismeritek az érzést, mikor jó munkát végeztek, és úgy érzitek, hogy az autó egy lépéssel közelebb van a számotokra tökéleteshez.

Erre mi van? 170-nel gurulok a belső sávban M7-en, és kifut elém róka koma. Fék, posszanás, cafatok röpködnek. Mellettem fékcsikorgás (oda dobtam fel a maradékot).

Hálistennek nem történt nagy tragédia, sokkal rosszabbra számítottam, de sajnos a lökhárítóm megnyomorodott picit. Az autó első sérülése eddig...

Innen az 5.-6.-7. alkatrészek (valószínű mindegyik) távozott, ezek a "lécek" teljesen eltűntek (illetve egyiket megtaláltam a motortérben). A jobb első kerék előtti takarólemez ami itt a 8. számú kiszakadt, és a jobb oldali ködlámpám is csak lóg a nagyvilágba. Érdekes, hogy mindezt a kerékdobnál teszi, a ködlámpa búrája elöl nem sérült.

Kérdéseim:
- ezek beszerezhető alkatrészek, vagy beszoptam és vehetek új lököst kompletten?
- hol nézzek szét szerintetek? Kasza mester? vajon ő ad el részegységeket? Kétlem.

Bármi tanács jól jönne. Ha lököscsere lesz, akkor vagy kipótolom "racsingos tikráccsal" vagy megvárom a tavaszt és veszek rá M-est. Jó lenne, ha megúszhatnám.


Fasza.
Még jó hogy nem lett komolyabb baj. Az 5-6-7 alkatrészek nem vészesek még újban sem, de valószínűleg kapsz majd a bontóban, a 8-as számú alkatrésszel együtt.

A ködlámpád viszont valószínűleg azért lóg, mert szétment a 3-as számú alkatrész is, szintén azon a képen és arra van felcsavarozva. Akarom mondani vagy a 3-as számú törött és lóg az alkatrésze a ködlámpán vagy a ködlámpatartó fülek törtek és rajta maradtak a 3-as alkatrészen. De azt hiszem ez hamarosan kiderül.

Sajnos akármennyire is van kerítés a pálya körül az apróbb állatok mindig találnak utat maguknak és ellenük nem igazából véd semmi, hacsak nem tyúkdrótot nem feszítenek ki a vadkerítés alsó részén.