kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2014-07-14 18:52 mp3 cd tár

lela írta:
csbalu írta:
lela írta: üdv!

Az autómban 16:9 kijelző mögötte minidisc-el.A gondom az hogy nem írja ki a számcímeket amiket beprogramoztam lejátszáskor egy nagy semmi sincs a kijelzőn csak felül az MD felirat.Hasonló cd-nél is ott mondjuk a 6 lemezes tár miatt kiírja hogy disc1 disc2 ...stb.A kérdés az lenne hogy át lehet valahogy programozni a rádiómodult hogy kiírja a címeket? vagy legalább a track1 track2 stb. listát, amibe lépkedhetek, és kiválaszthatom melyiket akarom lejátszani?Őszintén szólva ez így elég gagyi.


Köszönöm a segítséget.



Nem lehet programozni, csak bizonyos évjárat fölött (2004-2005) írja ki a számcímeket. Azok a BM54 modulok pedig aranyárban mozognak és ritkák mint a fehér holló! Ki lehet fogni, olyantól aki nem tudja mit árul!


Nekem 2004.12 havi az autóm.De valahol mintha azt olvastam volna hogy ezt a funkciót be lehet valahogy állítani.Elvileg bimmerék is meg tudják csinálni.



Hogy a BM54 MP3 képes legyen, nem elég csak a programozás. Bele kell nyúlni az alaplapba... bmw320d4 Miki talán még foglalkozik ilyennel vagy a barátja budapesten, de az ő nevét csak Miki tudná megmondani.

Ott van fent a kapcsolat hozzá a 1st autó linken... biztosan tud segíteni.

kempelen Elküldve: 2014-07-14 18:50 mp3 cd tár

lela írta: üdv!

Az autómban 16:9 kijelző mögötte minidisc-el.A gondom az hogy nem írja ki a számcímeket amiket beprogramoztam lejátszáskor egy nagy semmi sincs a kijelzőn csak felül az MD felirat.Hasonló cd-nél is ott mondjuk a 6 lemezes tár miatt kiírja hogy disc1 disc2 ...stb.A kérdés az lenne hogy át lehet valahogy programozni a rádiómodult hogy kiírja a címeket? vagy legalább a track1 track2 stb. listát, amibe lépkedhetek, és kiválaszthatom melyiket akarom lejátszani?Őszintén szólva ez így elég gagyi.


Köszönöm a segítséget.



Szintén zenész....

Nem fogja kiírni a számcímeket a minidisc, akkor sem, ha MP3 képes BM54 modul van hátul az autóban.
A számcímeket csak a cd táron lévő lemezekről írja ki. Nem tudsz vele semmit sem tenni.

A hozzászólásom első mondata pedig azért, mert nekem is MD van MP3 BM54-el és MP3 cd-tárral...

kempelen Elküldve: 2014-07-01 19:53 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

hil írta: Sziasztok!
Lehet,hogy nem, az igazán jó helyre írok: Nyaralni vagyok Erzsébet Park Hotel.
A parkolóban azt tapasztalom (és máshol is általában), látom, hogy a BMW-sek a parkoló (jó nagy) legtávolabbi szögletében állnak az autóikkal (én is) a bejáratnál meg Audi, Passat, Skoda sokadalom, szinte egymást karcolva elállva a poggyász felhordására létrehozott rézsűt is.
Tényleg "bunkók" a BMW-sek??? Én úgy látom mostanában, hogy bár a megítélés, néphit szerint a BMW-sek a "bunkók" de fentebb felsorolt autómárkák tulajdonosai már régen és nagyon túltesznek rajtunk....
hil
ui. volt egy topik: tényleg bunkók a BMW-sek, vagy hasonló címmel talán, de nem találtam, azért írtam ide.





Maximálisan egyetértek. A baj csak annyi, hogy ha egy bmw-s követi el a legapróbb hibát, arra mindenki odafigyel. Ha más márkák - mint ahogy fent írtad is - bármilyet, akkor arról mindenki hallgat.

kempelen Elküldve: 2014-06-26 11:59 Futómû és hibái

Totyasrac írta: E46 Touring-ok esetén mitől van az, hogy kissé "ül" mindegyiknek a hátulja (mintha két zsák cement lenne benne)?
Amióta megvettem, az enyém is ilyen; de nézegetem és sok ilyet látok.

Mi ennek az oka? Összeül a rugó? Milyet érdemes bele venni ha igen? A lengéscsillapítóim új Bilstein-ek, belevalók, a régi rosszakkal (amivel vettem) is ugyanígy ült...

Mi a tapasztalat?


Igen érdekesen állnak a touring-ok, általában mind így néz ki, de volt már eset rugótörésre is.
Nézd meg hiányzik-e egy kis darab a rugókból. Ha nem hiányzik, akkor olyannak látod az autódat, amilyennek lennie kell.

Sportos futóműbeállítás esetén még jobban lent a feneke...

kempelen Elküldve: 2014-06-20 15:53 BMW navi

csbalu írta: Sziasztok!

Belebotlottam egy ilyen képbe az interneten:


Ez milyen navi olvasó? egy 2002 es nagynavis X5-ben van benne.
itt az amerikai hirdetés:
http://www.tradecarview.com/us.../14844006/

Nem tudom mi lehet ez főleg nem 2002-ben amikor kb a váltás volt MK3-ról MK4-re akkor mi lehet ez a II-es jelöléssel ellátott egység? Lehet hogy nem gyári csak valami okosítás?

Üdv,
Balu


Érdekes. Talán a Japán mert Japán piacos.

kempelen Elküldve: 2014-06-20 11:26 au. váltó olaj

laleeboy írta:
blogre írta: Sziasztok.

2000-es E46 kombim van, automata váltóval. Imádom, soha nem veszek másmilyen váltós kocsit, de...
Múlt héten csinált 2 alkalommal olyat, hogy hiába raktam D-be, alig akart elindulni, 3000-ig is forgott, de kb így mozdult meg az auto. Majd egyszer csak megjött az "esze", és tökéletesen működött. Aztán megcsinálta mégegyszer, de csak hidegen. Mitől lehet ez?
Hol lehet megnézni az automata váltó olajszintet? Kevés lenne benne az olaj?
Pls help me!


Elméletileg a motortérben van a nívó, hasonló mint a motorolaj nívója
Cseréltetni csak műhelyben mert otthon nem tudod az összeset kiszedni


Volt valaha olajcsere vagy cserélve olajszűrő?

Olajszintet csak a váltó oldalán lévő ellenörző/betöltő csavarnál tudod megnézni.

kempelen Elküldve: 2014-06-19 15:25 E46 Szélvédő alatti müanyag

Totyasrac írta: Sziasztok, egy gyors kérdés: az adott szélvédő alatti műanyagot patentek tartják a helyén (amennyire láttam). Namost a csajom szélvédősnél dolgozik, ők kicserélik nekem, de mondták, hogy a patenteket nekem kellene beszerezni...
Milyenek kellenek? Itt az ábra, ha valaki tudja, árulja már el hogy melyik számú kell konkrétan ehhez, hogy a patentdepóból tudjak szerezni/rendelni:



Köszi előre is


A 18-as alkatrész.


kempelen Elküldve: 2014-06-04 12:40 Szívócsonk-pillangószelep

sakter írta:
duend írta:
sakter írta:
bmw320d4 írta:
sakter írta: Felmerült bennem egy gondolat. Nem lenne megfelelő megoldás, hogy a két rögzítő csavart kivenni és a pillangó lemezt kidobni? A tengely biztos nem fog beleesni.


Tényleg nem esik bele, de az olaj attól még szivárogni fog a tengely mellett.


Na jó, de ez az egész herélés mizéria nem valami olaj folyás miatt van hanem az attól való rettegéstől, hogy beleesik a lemez v. csavar és felrobban a motor. Mondjuk megértem, hogy a rettegést jobb aprólékosan kiválasztott csecse-becse vásárlásával semlegesíteni, mint 8 csavart kivenni.
Ennél nyomósabb érvet tud valaki?


Nem olajfolyäs miatt van, az csak a következmenye lesz annak, amit felvetettel. Es nem felrobbani fog a motor, hanem a dugattyu szepen ropiratöri a lapkät, majd a darabkäk elöször a hengert veszik kezelesbe, majd ätmennek a turbohoz, es ott is rendet raknak.
Szerintem nem ezen a modszeren kell sporolni, hisz nem annyira dräga, es egy kesöbbi olajfolyäst sem fogsz majd läjkolni, ha lätod, milyen lesz töle a környek pär honap mulva...


De miért folyna az olaj? Van még egy csomó tengely ( pl.főtengely) azt mind próbáljuk meg
kiiktani?



Mert a szívócsőben a turbótól érkező olajpára is bekerül a rendszerbe.
A gyári szelepek tengelye kis "O" gyűrűvel van tömítve, mely mellett idővel szivárog ez az olajpára. Ha leveszed a lapkát, a tengely és e tömítőgyűrű még ottmarad.

Sőt, mivel eredetileg a lapka akadályozza, hogy a tengely kifelé mozduljon, lapka hiányában már ez sem fog működni és szépen lassan kitáncol a tengely a helyéről, majd idővel megszorulhat a lapkákat mozgató rúd is... (mondjuk elég közel vannak egymáshoz, így kicsi rá az esély)

Hozzáfűzve még annyit, hogy tényleg nem tétel megcsinálni rendesen 4 vagy 6 darab csavarral vagy a teljes kupakkal...





kempelen Elküldve: 2014-05-28 15:51 Autóvásárlás

hil írta:
kempelen írta:

Ti tudjátok... én mindegyik motorból, amit E46-ba tettek láttam már szétszedve...

Ezek alapján más típust kellene Hil-nek néznie....

Mondjuk a régi csepel motorok elnyűhetetlenek voltak, igaz azokból is szedtek szét jópárat.
Sőt ami eddig volt fűnyíróm, azokat sem kellett szétszedni soha, bár az is igaz a végén mindig komplett csere lett a vége.

Az évek alatt sokak által levon konklúzió:

- 20d szar -> sok a gond velük, sokan írnak ide a problámákról
- 18d szar -> hiszen ugyanaz majdnem mint a 20d...
- 30d szar -> dízel és ennyi elég is, mint amikor valaki cigánynak születik vagy feketének
- 18i szar -> a már említett korábbi hozzászólások miatt és mindegy N42 vagy N46....

Node:
- 16i jó -> Yellow neked ilyen van, ez csak jó lehet
- 20i, 25i, 30i - mind jó, igaz alig van pár ember a fórumon akik ilyenekkel járnak, de ha nincs a fórumon erről szó, akkor ott a motorok is problémamentesek.

Valahogy arról soha nem esik szó, hogy míg legyártottak egy darab 30i-t, addig a soron lement aznap 120 darab 18i vagy 20d....

Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy nem feltétlenül mindegyik szar.


Szia Kempelen!
Miért is kéne más típust választanom? Bár valójában gondolkozok az Insigián, de csak gyertyás (pfuj, hogy ezt ide le mertem írni.....) Igen, közben rájöttem, hogy az N46 motoros. Sajnos annyit gondolkozok az ügyön, hogy addigra elviszi más, meg aztán időm sincs ilyenekre. A mostanival (M43) nagyon elégedett vagyok, csak hát a kora..... Ezért kélne újabb és sajna azért touring, mert a munkahelyem, (aki ugyan egy petákot nem ad az autómhoz) kikötötte, hogy csak az lehet, mert ilyen a magyar demokrácia,, meg a munkavállalói érdekek érvényesítése (rohadt egy országban élek!!!!)
hil



Szia Hil,

Az hogy válassz másik autótípust, csak irónia volt, ne vedd komolyan. Szerintem nézd meg az autót és talán beleszeretsz, ha meglátod. Néha az is kell.

A többit csak Yellow miatt írtam, bár egyáltalán nem bosszantásból és tényleg nem bántásból írom, de egyszer láthatnék már tőle valami olyan kommentet, hogy ez az autó szép vagy ha nem is szép, de korához képest érdemes megnézni.

kempelen Elküldve: 2014-05-28 15:04 Autóvásárlás

hil írta: Sziasztok!
Közben felhívtam az eladó
(http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7953416), nagyon korrekt volt. Lemérte a festékréteget: bal e sárvédő 127, jobb e sárvédő 134, jobb e. ajtó 147 mikron, máshol gyári 90 mikron a réteg. 12000Km-el korábban volt szervizelve. Igazából meg kéne nézni, de egy nepper már ráment, persze egyből alkudozva (-150K és az eladó vigye el hozzá az autót) Na ez aztán a pofátlanság (még vigye is oda)
hil

ui: és ott árulják ezt az autót, ahol a jelenlegit is vettem úgy 5 éve, igaz másik eladó, aki saját célra hozta be D-ből 4 hónapja....


Szia Hil,

Szerintem nézd meg mindenképpen, mert a nepper nem hiába ugrott rá...

Nem rossz autó szerintem sem.

kempelen Elküldve: 2014-05-28 12:15 Autóvásárlás

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Erről vélemény a hirdetés alapján:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7953416

hil


ááá... ez a szar láncugrós, sok bajos motor. már rég le kellett volna tenned róla
elég újnak tűnik a kipuff, ha gyári akkor le a kalappal, jó gazdija volt. képről nem tűnik rossznak, de úgyis élőben látni a dolgokat. de neked a tempomat mindenképp jó lenne, szóval az legyen az első, hogy gombsor+vezeték.

Szia Y!
Köszi, mindenki lebeszél erősen az N42 motorról, de újítanom kell és ez végre színben megfelelő számomra, bár a touring nem szívem csücske. Azért bennem van az, hogy ha annyi időn át csinálták ezt a motort akkor annyira nem lehet rossz, pedig mégis azt mondják, ide pedig nem ír olyan tulaj, aki ezzel a motorral nyomul, pedig tuti vannak többen is.
Igaz, a mostanira most dobtam rá úgy 300K pénzt, de mindig így jött ki, hogy előtte vagyonokat költöttem az autóra, aztán hip-hop lecseréltem.
hil



tudod ide a legtöbben akkor írnak, amikor gond van. ez is egy mérőszám. nem mindneki a társaság miatt jön fel. szóval ez alapján annyira nincs is sok gond azokkal a motorokkal.


Helló Urak,

Ez N46 motor. for your info...



az mindegy... amúgy ebből az N46B20-ból láttam már párat szétszedve... rossz használat.


Ti tudjátok... én mindegyik motorból, amit E46-ba tettek láttam már szétszedve...

Ezek alapján más típust kellene Hil-nek néznie....

Mondjuk a régi csepel motorok elnyűhetetlenek voltak, igaz azokból is szedtek szét jópárat.
Sőt ami eddig volt fűnyíróm, azokat sem kellett szétszedni soha, bár az is igaz a végén mindig komplett csere lett a vége.

Az évek alatt sokak által levon konklúzió:

- 20d szar -> sok a gond velük, sokan írnak ide a problámákról
- 18d szar -> hiszen ugyanaz majdnem mint a 20d...
- 30d szar -> dízel és ennyi elég is, mint amikor valaki cigánynak születik vagy feketének
- 18i szar -> a már említett korábbi hozzászólások miatt és mindegy N42 vagy N46....

Node:
- 16i jó -> Yellow neked ilyen van, ez csak jó lehet
- 20i, 25i, 30i - mind jó, igaz alig van pár ember a fórumon akik ilyenekkel járnak, de ha nincs a fórumon erről szó, akkor ott a motorok is problémamentesek.

Valahogy arról soha nem esik szó, hogy míg legyártottak egy darab 30i-t, addig a soron lement aznap 120 darab 18i vagy 20d....

Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy nem feltétlenül mindegyik szar.

kempelen Elküldve: 2014-05-28 12:04 Autóvásárlás

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Erről vélemény a hirdetés alapján:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7953416

hil


ááá... ez a szar láncugrós, sok bajos motor. már rég le kellett volna tenned róla
elég újnak tűnik a kipuff, ha gyári akkor le a kalappal, jó gazdija volt. képről nem tűnik rossznak, de úgyis élőben látni a dolgokat. de neked a tempomat mindenképp jó lenne, szóval az legyen az első, hogy gombsor+vezeték.

Szia Y!
Köszi, mindenki lebeszél erősen az N42 motorról, de újítanom kell és ez végre színben megfelelő számomra, bár a touring nem szívem csücske. Azért bennem van az, hogy ha annyi időn át csinálták ezt a motort akkor annyira nem lehet rossz, pedig mégis azt mondják, ide pedig nem ír olyan tulaj, aki ezzel a motorral nyomul, pedig tuti vannak többen is.
Igaz, a mostanira most dobtam rá úgy 300K pénzt, de mindig így jött ki, hogy előtte vagyonokat költöttem az autóra, aztán hip-hop lecseréltem.
hil



tudod ide a legtöbben akkor írnak, amikor gond van. ez is egy mérőszám. nem mindneki a társaság miatt jön fel. szóval ez alapján annyira nincs is sok gond azokkal a motorokkal.


Helló Urak,

Ez N46 motor. for your info...

kempelen Elküldve: 2014-05-27 07:11 Lökhárító

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: ma sikeresen összetörtem az autót. (lehet kárörvendeni)
a lidl-nél beletolattam egy saválló vagy milyen oszlopba. mindig szeretek közel állni hozzá, hogy a másik odlalt sok hely maradjon. csak asszony pont akkor hajolt be elém, és nem láttam ki a jobb oldali tükrön.
szóval kb 1 centi átmérőben lejött a lökösről a festék.
amit nem értek, hogy a lökös elvileg rugós, ém mégsem ment vissza a helyére. oldalt van egy sín neki, meg csuszka, vagy mi, abban benne van, kicsit mintha lógna is, meg mozog, kicsit előrébb van. próbáltam hátrafelé tépni de semmi. nem vészes csak bosszant, hogy nem a helyén van.
ötlet? (mielőtt full szétbontom )


Hi,

Összetörted? Az egy centis bibi nem törés, csak sérülés, de legalább annak is enyhe.

Szerintem az az ütközésgátló nem rugós, csak két szorosan illesztett cső összetoldva. Legalábbis én úgy emlékszem és ezért bír ki max 8km/h-s koccanást.
Aztán ami a lökös oldalát tartja műanyag csúszka, az van csavarozva a karosszériára és az is könnyedén rottyan, bár az ára sem vészes, 950,- forint egy oldalra. Ez tartja a hátsó dobbetétet is vagy legalábbis egyik csavarját.

M-es lökös esetén még van egy kis fémkampó szerű tartó a lökös két végén a sárvédőívnél.

Esetleg a lökhárítóhéjat tartó fehér merevítő is megrepedhetett, attól függően mennyi volt az a sebesség amivel nekikoccantál, bár ez nem valószínű.

Szerintem le kell venni és megnézni mi törött el, valószínűleg valamelyik műanyag elem roppant össze. Illetve az "ütközésgátló"-nak nevezett akármi ment össze egy kicsit, ezért állhat bénán a lökhárító.

Végül, de nem utolsósorban kárörvend a rossebb....



az első sor direkt erős tulzás volt... az volt a gáz, hogy ahogy tolattam, mintha előre láttam volna mi lesz, egy pillanatra átfutott a fejemen, és tessék... lassan mentem, korábban már ugyanígy egy fa törzset védő vasat elkaptam ugyanígy szintén lidl, annak nyoma sem volt.
hítelen annyi kárörvendő arcot láttam, volt egy csóka, éppen csak nem nevetett úgy jött oda...
az bosszant, hogy mindig annyira vigyázok mindennel erre mindig megszívom, de nem csak autóval... már tényleg azt látom, hogy le kell szarni mindent, aztán használni...

szerk.: amúgy köszi a választ, már pont az jutott eszembe, hogy hátra M-es lökös, de nekem ez tetszik. már hírtelen azon agyaltam veszek egy újabb típust nem vagyok normális egy kis átlagos sérülés miatt...


Igazán nincs mit!
Mindenkivel előfordulhat ilyen. Ezt hívják balesetnek és még jó, hogy a korlátot nézted be, nem a fénysorompó tilos jelzését.
Tényleg egy kis átlagos sérülés és biztos mögötte is valamelyik csuszka rottyant meg. Persze ehhez mindenképpen le kell szedned a lököst, ami mondjuk ha sokat szöszmötölsz, akkor is egy óra csak.
(ha lenne gyári vonóhorgod, azon még a "lökésgátló" sincs rajta, ott teljesen merev minden középen és nincs az összenyomódó fekete csődarab...


kempelen Elküldve: 2014-05-26 19:55 Autóvásárlás

Fort írta:
szotakdavid írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Sziasztok!Autóvásárlással kapcsolatban szeretném kérni a véleményeteket és tanácsaitokat!
Pár hete kezdtem el autókat nézegetni és úgy döntöttem hogy egy faceliftes 320d-t szeretnék venni.2 hétvégét autónézegetéssel töltöttem,de 16 autó és 600km után 2 darab maradt,amit említésre méltó állapotban találtam.(Egy olasz import és egy osztrák) A régebbi 320-asok rozsdásak voltak sajnos egytől egyig,de a faceliftes modellek között is volt,amit 2 perc után otthagytam.A lényeg hogy dízelt szeretnék,mert sokat használnám (főleg főúton) és ha már nincs nagy árkülönbség a felszereltségükben,akkor legyen a lehetőségekhez képest jól felszerelt is.Mire kell odafigyelnem jobban a 150LE-s modellnél a pillangószelep és a kartergázszűrőn kívül?Lehetnek úgymond "típushibák"?Futómű,felszereltség?
Ebben a verzióban mindegyik felszereltségűben van fedélzeti computer?
Lehetséges az,hogy 4 elektromos ablak van az autóban,de a váltókonzolon csak két darab kapcsoló?Előre is köszönöm a segítségeteket!


futómű, kormánymű mindig kritikus.
oylan 4 el. ablak nincs, ahol a hátsók nem vezérelhetők előlről a váltó mellől. szóval az valami utólagos, de hogy pont azt a részét hagyta ki, ami már filléres... vagy cserélve lett a kárpit belül, és ajtókárpitban nem tekerős volt. működik is hátul az el. ablak? ha nem, akkor cserés volt a bele, ami gyanús, hogy miért... esetleg a sok futott km miatt. érdemes a befecskendezőket is megnézetni.


Köszönöm!A futóművet majd menet közben tudom jobban szemügyre venni,mert kell rá egy próbarendszám,de akkor arra jobban odafigyelek.Befecskendezőket hogyan lehet ellenőrizni?Kérjek egy diagnosztikát valahonnan?


nem biztos, hogy a futóművet rendesen észre tudod venni menet közben.
a másik pedig diaggal is lehet, de az sem pontos. résolaj mérést kell csinálni. van erre speciális eszköz, de magad is meg tudod csinálni. neten sok videó van erről. ebből láthatod melyik befecskendező állapota milyen. sok szervízben meg tudják mérni.


Megnéztem a videókat!Nem hiszem hogy ezt engedné az eladó! Jobb ha keresek az autó közelében egy normális műhelyet,ahol a futóművet is át tudják nézni és résolaj veszteség mérést is végeznek.! Köszönöm mégegyszer,lehet hogy még zaklatnálak egy-két kérdéssel!


Mondjuk ha leírnád hol van az autó,lehet tudnánk valakit ajánlani!


Nagykőrös,Kiskunfélegyháza és 1,5M forint környékén nézegettem.

1
2



Az egyes számú versenyzőn mi az M technik????

Az egyetlen M-es kormány?

kempelen Elküldve: 2014-05-26 19:53 Lökhárító

YELLOW írta: ma sikeresen összetörtem az autót. (lehet kárörvendeni)
a lidl-nél beletolattam egy saválló vagy milyen oszlopba. mindig szeretek közel állni hozzá, hogy a másik odlalt sok hely maradjon. csak asszony pont akkor hajolt be elém, és nem láttam ki a jobb oldali tükrön.
szóval kb 1 centi átmérőben lejött a lökösről a festék.
amit nem értek, hogy a lökös elvileg rugós, ém mégsem ment vissza a helyére. oldalt van egy sín neki, meg csuszka, vagy mi, abban benne van, kicsit mintha lógna is, meg mozog, kicsit előrébb van. próbáltam hátrafelé tépni de semmi. nem vészes csak bosszant, hogy nem a helyén van.
ötlet? (mielőtt full szétbontom )


Hi,

Összetörted? Az egy centis bibi nem törés, csak sérülés, de legalább annak is enyhe.

Szerintem az az ütközésgátló nem rugós, csak két szorosan illesztett cső összetoldva. Legalábbis én úgy emlékszem és ezért bír ki max 8km/h-s koccanást.
Aztán ami a lökös oldalát tartja műanyag csúszka, az van csavarozva a karosszériára és az is könnyedén rottyan, bár az ára sem vészes, 950,- forint egy oldalra. Ez tartja a hátsó dobbetétet is vagy legalábbis egyik csavarját.

M-es lökös esetén még van egy kis fémkampó szerű tartó a lökös két végén a sárvédőívnél.

Esetleg a lökhárítóhéjat tartó fehér merevítő is megrepedhetett, attól függően mennyi volt az a sebesség amivel nekikoccantál, bár ez nem valószínű.

Szerintem le kell venni és megnézni mi törött el, valószínűleg valamelyik műanyag elem roppant össze. Illetve az "ütközésgátló"-nak nevezett akármi ment össze egy kicsit, ezért állhat bénán a lökhárító.

Végül, de nem utolsósorban kárörvend a rossebb....