kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-11-24 16:04 Olajzabálás

Nem akarok nyelvtannáci szerepében tetszelegni, de döntsétek el miről beszéltek:


Kartel:
"(a francia carte szóból), igy nevezik az egyféle árucikkek termelésével foglalkozó vállalkozóknak olyan önkéntes egyesüléseit és szerződéseit, melyek szigoruan meghatározott eljárások alkalmazása mellett egy-egy termelési ág monopolizálására, vagy legalább olyan szabályozására törekesznek, hogy az illető érdekelt vállalkozók ne legyenek kénytelenek egymással versenyezni."


Karter:
"Forgattyúház, motorteknő; a dugattyús gépek, főképp gépjárművek motorblokkjának alsó része, amely a kenőolajat tartalmazza (a feltaláló, J H. Carter nevéből)."

Értem így is egyébként, de bánCCSa a fülemet.

kempelen Elküldve: 2011-11-22 19:17 Izzítás vezérlõ

kisg325 írta: Sziasztok!

Ma megejtettem a kiolvastatást és szerencsére semmi tárolt hiba nincs a vezérlőben,ergo bevált az utángyártott BMW márkajelzés nélküli BERU izzításvezérlő! A gyári nekem is 06 végű volt,viszont az utángyártott BERU száma pedig ez:0522120701.

Üdv.


Néztem volna csodálkozva ha a gyári beszállítótól rendelt terméked nem működik.

Ha gyárit rendeltél volna akkor a bmw embléma mellett ott figyelt volna a beru felirat is. (látom írtad is, hogy a pénz miatt nem akartál gyárit)

Ahogy nekem is, amikor izzítógyertyát cseréltem anno. Igaz én gyárit rendeltem, de rajta figyelt a beru felirat. (legközelebb én sem veszem meg a bmw emblémásat)



kempelen Elküldve: 2011-11-22 01:58 Szívócsonk-pillangószelep

bmw320d4 írta:
kempelen írta:

http://swirlflaps.co.uk/

Lehet már rendelni tőlük EU-n belül nyugodtan és küldik is most már ide is.

(de látom neked facelift elötti modell van, abban nincs ilyen dili-szelep)


4 db imbuszcsavar némi tömítővel a töredékébe kerül.


Hát igen jólvan, dehát hogy néz az ki?

kempelen Elküldve: 2011-11-21 12:17 gyári cd-és rádió

davech írta: Helló!

Azt még mindig nem tudtam kideríteni hogy van-e bluetooth a kocsiban vagy sincs.
Szereztem modult is, de a csatlakozó nem stimmel.

...

Valakinek ötlet? thx


Majdnem biztos, hogy nincs és nem is volt bluetooth-od a kocsiban.

Sima, normál kihangosítót találtál, azért nem stimmel a csati.

(kell szerezned egy bluetooth kábelköteget is)

kempelen Elküldve: 2011-11-20 18:33 Szívócsonk-pillangószelep

jokerface írta: Amúgy mennyiért lehet venni egy új szivócsonkot?
100-150€ ?


olyan 146.000,- forint, kb 465-488 euro attól függ, hogyan váltjuk.

kempelen Elküldve: 2011-11-19 18:39 Ködzáró fény

anubisz írta:
kempelen írta: Ha már témázgatunk....

http://landsmann.wordpress.com...asznalata/


Le is oltották mindjárt az írását,mivel a KRESZ-ben állítólag nincs olyan,hogy városban nem lehet használni,ha köd van.
Istenem ez is okoskodott,aztán utána helyesbíti a saját írását. Inkább csendbe maradt volna. Úgy is van nála okosabb


A Yard véleménye:

http://www.police.hu/friss/szo_100122_03.html

kempelen Elküldve: 2011-11-19 18:37 Szívócsonk-pillangószelep

BarG írta:
kempelen írta:
BarG írta:

Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.



Tippelhetek? Neked olyan volt benne, mint az E60/E61-ben? Egy műanyag házban benne a szelep? Emiatt a nagyobb átmérőjű dugó kellett neked... (ha jól emlékszem)

valami ilyesmi forma?



(persze a kép asszem nem jó, mert itt még talán fémből van, de a koksztól nem látom rendesen)





Igen, ilyenek voltak benne.

Aki vesz egy bmw dízelt, de nem tájékozódik a típushibákról, az persze nem találkozik azzal, hogy ez a szelep hány motort tesz tönkre évente. De nem is kell sokat tájékozódni, elég csak körbenézni a bmw-kre szakosodott javítóknál, hogy mi is van a szemetesben. Mert ott bizony lesz egy halom ékszíjtárcsa, eső lengőkar, hátsó szilent, 3d kipuffogócsonk, féktárcsák, és bizonynéhány kidobott 2d, 3d motor, felük olvadt dugókkal (elromlott és időben ki nem cserélt befecskendező miatt) másik felük meg a beesett swirl flaps miatt összevert hengerfallal, hengerfejjel. Ha szerencséje van, akkor ő nem fog így járni, de komoly statisztikai esély van rá.



Csak azért kérdeztem és próbáltam tisztázni, mert véleményem szerint (csak vélemény, nincs rá bizonyítékom) ezeket a típusokat szerelték már az E60/E61 modellekbe is és mivel hathenger ezért kaptál te is olyan motort már, ilyen műanyag bizbaszokkal, mint amiket az E60/E61-ek kaptak.
De sajnos négy hengeres szívósorral még nem láttam ezt a nagy fajtát és az az érzésem nincs is.

kempelen Elküldve: 2011-11-19 18:11 Ködzáró fény

kempelen Elküldve: 2011-11-19 16:06 Ködzáró fény

Coyote írta: Na.


...és akinek olyan a lámpakapcsolója, hogy csak akkor tudja felkapcsolni az elsőt, ha a hátsó működik???

pl: renault?

kempelen Elküldve: 2011-11-19 14:32 Szívócsonk-pillangószelep

BarG írta:

Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.



Tippelhetek? Neked olyan volt benne, mint az E60/E61-ben? Egy műanyag házban benne a szelep? Emiatt a nagyobb átmérőjű dugó kellett neked... (ha jól emlékszem)

valami ilyesmi forma?



(persze a kép asszem nem jó, mert itt még talán fémből van, de a koksztól nem látom rendesen)



kempelen Elküldve: 2011-11-19 07:39 Szívócsonk-pillangószelep

bomos535 írta:

Enyém már 180ezernél jár és eddig minden ok.Megjegyezném hogy a törés nem a kosz miatt következik be hanem anyagfáradás miatt.


Ha ez igaz, akkor mindegy ki hogyan pucolgatja.

kempelen Elküldve: 2011-11-19 07:02 Szívócsonk-pillangószelep

.

kempelen Elküldve: 2011-11-19 06:57 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
wizzaerr írta: Én egy hete vettem le a szívósort, most volt először takarítva, ami sajnos eléggé látszott rajta (a kocsiban óra szerint 196.000km van). Bár a szelepeken és környékükön is bőven volt olajsár,tették a dolgukat (nem mozogtak nehézkesen, akadozva vagy ilyesmi) ezért úgy döntöttem, hogy nem fogom kiiktatni őket. A "brigeciol kúra" után visszakerült a szívósor és újabb 80-100ezerig nem szeretném leszerelni

www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
A pdf fájl szerint a BMW módosított a pillangókon (5-6-os kép alatti angol szöveg erről szól)
Nekem nem fémtengelyre rögzített fémlemezből állnak (9-10-es kép), hanem az újabb "egybeműanyag" szelepek...(asszem legalábbis)
Szerintem a módosítással az volt a cél, hogy kiszűrjék a hibalehetőséget.
Mi a véleményetek?



Kissé még mindig szkeptikus vagyok. Nem egy meggyőző írás. Egyrészt semmit sem látni a módosított pillangószelepből és az enyém is 2004 júniusi gyártású és még a fémszelepek voltak benne. Másrészt sehol nem találok a neten olyan képet, ami a módosítottat használná vagy mutatná.

Megkérdezhetem, hogy a te autód 2004 melyik hónapi?

Harmadrészt sajnos hogy nézem az etk-t csak szívósorral együtt kapni a pillangószelepeket.

Utolsó sorban pedig te egy hete pucoltad a tiéd és nem tudod biztosan te sem, hogy mik vannak a tiédben. Bár nem ez a legfőbb okom abban hogy nem lelkesedem, hanem hogy még mindig nem találtam egy képet sem az újról. Ha mégis változtattak, mondjuk 2005 elején, akkor az vajon mennyi autót érinthet.

Tisztességes eljárásban pedig ha ez így van, visszahívással simán cserélniük illett volna, mert ugye mindegyik ki van téve ennek a veszélynek.

Az érdeklődésemet viszont sikerült felkeltened, így utánajárok a dolognak.


Visszatérnék erre egy pillanatig...

Itt az eredeti írás, amit a már említett pdf használ:

http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155

Olvasd el kérlek és láthatod, hogy a megnövelt átmérőjű pillangók a módosított változatok. Itt 22mm és 32mm méretű dolgokról beszél, amit nem mértem meg, de azt tudom, hogy a külső tartócsavarnál létezik 45mm és 55mm csavartávolságú szelep, amit meg kellett nézni amikor rendeltem a dugókat.

Nos az írás szerint a nagyobb átmérőjű lehet a módosított változat.

Ami a gáz az egészben, azt kiemeltem, miszerint:
"Later; around 2004>, BMW addressed this fault; the swirl flap supporting spindle was increased in size along with the affixing screw diameter (we have seen vehicles registered up to 2007 with early type 22mm swirl flaps fitted). Despite the increased spindle diameter, we have seen and had numerous reports from customers all over the country of modified type swirl flap failure!"

Azaz jópár motortípusnál használták ezeket és láttak olyan számunkra későbbi modellt, (2007-ig) amiben még a régi típus volt.
De talán vannak itt kollégák, akik megnéznék, megpucolnák a 2005-ös modelljüket és akkor kézzelfoghatóbb tapasztalatra tehetnénk szert.

kempelen Elküldve: 2011-11-19 06:41 Szívócsonk-pillangószelep

wizzaerr írta: Én egy hete vettem le a szívósort, most volt először takarítva, ami sajnos eléggé látszott rajta (a kocsiban óra szerint 196.000km van). Bár a szelepeken és környékükön is bőven volt olajsár,tették a dolgukat (nem mozogtak nehézkesen, akadozva vagy ilyesmi) ezért úgy döntöttem, hogy nem fogom kiiktatni őket. A "brigeciol kúra" után visszakerült a szívósor és újabb 80-100ezerig nem szeretném leszerelni

www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
A pdf fájl szerint a BMW módosított a pillangókon (5-6-os kép alatti angol szöveg erről szól)
Nekem nem fémtengelyre rögzített fémlemezből állnak (9-10-es kép), hanem az újabb "egybeműanyag" szelepek...(asszem legalábbis)
Szerintem a módosítással az volt a cél, hogy kiszűrjék a hibalehetőséget.
Mi a véleményetek?



Kissé még mindig szkeptikus vagyok. Nem egy meggyőző írás. Egyrészt semmit sem látni a módosított pillangószelepből és az enyém is 2004 júniusi gyártású és még a fémszelepek voltak benne. Másrészt sehol nem találok a neten olyan képet, ami a módosítottat használná vagy mutatná.

Megkérdezhetem, hogy a te autód 2004 melyik hónapi?

Harmadrészt sajnos hogy nézem az etk-t csak szívósorral együtt kapni a pillangószelepeket.

Utolsó sorban pedig te egy hete pucoltad a tiéd és nem tudod biztosan te sem, hogy mik vannak a tiédben. Bár nem ez a legfőbb okom abban hogy nem lelkesedem, hanem hogy még mindig nem találtam egy képet sem az újról. Ha mégis változtattak, mondjuk 2005 elején, akkor az vajon mennyi autót érinthet.

Tisztességes eljárásban pedig ha ez így van, visszahívással simán cserélniük illett volna, mert ugye mindegyik ki van téve ennek a veszélynek.

Az érdeklődésemet viszont sikerült felkeltened, így utánajárok a dolognak.

kempelen Elküldve: 2011-11-18 17:24 Szívócsonk-pillangószelep

kisg325 írta: Sziasztok!

Jelentkezne itt olyan ember is,aki nem vette ki a szívócsonkból ezt az alkatrészt,amit oda terveztek és nem is cserélte újra? Nekem benne van az autómban és egyelőre nem is szándékozom kivenni. A para is csak azért van bennem,mert belém ültették. Személy szerint nem hiszem el,hogy a BMW ilyen hibaforrást eszközölt volna tervezéskor. Szerintem ha nem kokszos odabent,illetve nem ragad a tengelye a folytószelepnek,akkor nem tudom elképzelni,hogy csak úgy natúr eltörne. Valaki írta,hogy a BMW nem ír erre az alkatrészre csereperiódust... Az autómban óra szerint 146000 km van,hangsúlyozom óra szerint!

Ha valaki civakodni akar,akkor megkérném,hogy normális hangvételben tegye! Köszönöm!

Üdv.


Szia!
Ide azért nem írnak azok, akiknek még benne van, mert nálunk egyenlőre nem téma ez a dolog. Minek is írnának....

Egyébként teljesen korrekt a hozzáállásod. Jómagam sem nyúltam hozzá hosszú ideig, de aztán mégis kicseréltem, mert azért tegyük hozzá nem egy városi legenda ez. Sajnos tényleg törnek ezek a szelepek, bár nagyon nagy valószínűség szerint a nem megfelelően karban tartott motor miatt és nem egy olajszűrő csere a szívósor ki-beszerelgetése. Jó, azért nem is annyira komplikált, de nem veszem ki minden évben hogy megnézzem vajon a pillangószelep egyik vége lóg-e már a szívócsőben.
Eddig nem volt vele gond, mert pucolgattam, ápolgattam és nem volt szutykos a szívócső belseje, de én sem látok bele menet közben mi történik odabent.

Ha lenne biztos módszer vagy a bmw elismerve ezt a hibát (márpedig ez tény, de mégis becsukják a szemüket) forgalomba hoztak volna egy módosított verziót, biztosan kicseréltem volna egy működő módosított változatra. De addig inkább kivettem, mert nem szeretnék motort cserélni(vagy felújítani).
De az biztos, mert láttam már beleszakadt pillangót, rendesen el tudja rendezni a hengert. Ami a legrosszabb, hogy nincs semmi előzménye, hang, jelenség kíséretében. A következő pillanatban már csak állsz az út szélén.

Bármennyire is furcsa amit mondok: elméletben a te pártodon állok, de a gyakorlatban inkább a másikon és kicseréltem.