YELLOW írta:
kempelen írta:
Szemy írta:
Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.
Szemy
Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....
Hö??
Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....
De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.
én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.
az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.
Yellow,
Legalább néha üthetnél egy entert... hogy lássam van vége is a mondatodnak.
Soha egyik autógyár sem szállít "csak úgy" szalonba sem. Mindet ki kell fizetni. Legtöbbször az adott kereskedőnek vagy az importőrnek. Importőr esetén persze általában az egyik zsebemből átrakom a pénzt a másikba érvényesül, de azt előbb-utóbb a kereskedőtől mindig beszedik. Szóval soha nem gyártanak autót készletre. Ha valahol akármekkora raktárban porosodnak autók, azt a gyárnak már valaki egyszer kifizette.
Igen ritkán, de tényleg előfordulnak sérülések gyártáskor, de nem annyi, hogy abból fikciót lehetne gyártani és nem adhatják oda senkinek - és ezt jó lenne megérteni már - egyrészt mert azt már előre kifizették, másrészt pedig olyan extrákkal készült ami másnak nem kell vagy nem kérte... Ha a sérülés már olyan mértékű esetleg amit nem is éri meg javítni, akkor selejt és majd újragyártják, de az nem hagyja el a gyárkaput.
Ami az N40-et illeti gondolom te is megérted, hogy egy piac van amikor nem vesz fel mást, csak a "viszonylag" régebbi vagy netán nem teljesen modern konstrukciókat. Ez azt hiszem érthető is. Mert egy pancsolós, spórolós, "oldjuk meg okosban" országba minek is adjanak valami modernebb technikát. Egyrészt a piac adottságai miatt belebuknának a garanciás panaszokba, másrészt ha már csak annyit nyertek rajta, hogy olcsóbb az N40 előállítása, attól függetlenül hogy rosszabb e vagy sem, akkor már megjelenik olcsóbb régiókban. Hidd el nem azért adták mert kifejezetten ki akartak a keletiekkel baszni, hanem mert olyan árat kellett kalkulálniuk, amibe csak ez a motor fért bele. Hogy utólag kiforrott e ez a motor vagy sem, főleg szegényebb országokban, az egy külön témát is megérdemel. De akkor sem azért kaptuk, mert jó lesz az ide, hanem mert csóriákim ezt tudják kifizetni.... Ahogy a ford is az ősrégi vas motorját adta még az escortba 1998-ban is, mert ide keletre az volt a legolcsóbb, amivel versenyben tudtak maradni és amit megfizettek az emberek.
Kicsit durva hasonlat, de azt hiszem te is érteni fogod, ha azt mondanám, holnaptól csak 35i-t és 35d-t lehet Magyarországon kapni... Kurva jó, kurva erős, de nem fizeti meg senki. Hát akkor adjunk a magyaroknak 18i-t is, mert azt el tudjuk adni. De azért érzed, hogy a 18i nem szar, csak mert itt nem vesznek annyi 35i-t... ???
Az pedig hogy a perui indiánok útközben, szállítás alatt dobálják a vasuti kocsikat vagy a kamiont, egyértelmű, hogy nem a gyár tehet róla... Nem hiába van/volt a lagermax-nak vagy a höldmayr-nek külön bázisa, hogy a szállítási sérült autókat kijavítva adják tovább a kereskedésekbe... de ez talán azért történt, mert a gyári kifejezetten rosszat küldött? Nem hiszem. Jah hogy úgy álltak fel a rámpára, hogy még a negyedik is elfért gyorsítás közben??? Megesik egy szállító cégnél.
Itt a szállítási kockázat persze csökkenthető, ha közvetlen zárt kocsikba szállítják vasúton az autókat, mint ahogy a győri audiból is indulnak ilyenek. Node az sem olcsó és az autó árába azt is bele kell kalkulálni, míg a célországba ér.
A festés, hamár compact előhozta a hírt, amit hallott igenis fontos annak tudatában hogy a gyárból kerül ki kifejezetten szar festés vagy szállítás közben sérül vagy sérülnek meg autók.. Szerintem ez egyáltalán nem mindegy. Egyszerűen nagyon nagy költségvonzata van és lenne úgy festeni üres karosszériákat, hogy azt tudnák melyik országba kerül majd, anélkül hogy alvázszáma lenne hiszen még azt sem tudjuk hová kerül a vas. Majd csak ha már előkészítették az összeszerelésre...