kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-04-06 14:54 Tempomat - utólag?

YELLOW írta: nem érted? nem én írtam, hogy nem ajánlják az utólagos beszerelést. pont ezt kérdeztem, hogy miért nem ajánlják?!
én azt írtam le, hogy szerintem miért nem ajánlhatják. jó lenne ha nem kevernéd a dolgokat a saját száj ízed szerint...!

pont azt említem, hogy a bowdenes gázpedálú autóknál esetleg macerásabb lehet a beépítés...

figyelj hagyjuk, nincs nekem ehhez kedvem, hogy magyarázkodjak, úgyis félre beszéled az egészed...


Akkor mondd meg ha te is szeretnél ilyet és tudni akarod hogyan, akkor miért nem véded meg a véleményed?

Itt írod:
YELLOW írta:
Qucsy írta:

miért nem ajánlják 1.6.os.hoz az utólagos tempomatot???


a nem ajánlás oka a motorerővel lehet összefüggésbe. persze van, amit gyárilag szerelnek. ugye a tempomat folyamatos működésű. így ha egy kisebb (nagyon pici) emelkedő, vagy szembe szél lesz, akkor egy kisebb motornak sokkal többet kell ellene dolgozni, mint egy nagyobb motornak. ergó a sok kicsi beavatkozás (gáz beavatkozás) több energiát használ fel egy kisebb mocinál, mint egy nagyobbnál. szerintem ennyi lehet a hátránya.



Szerinted vagy nem szerinted, itt ha jól látom éppen a tempomat ellen asszisztálsz.

Ez minden amit állítólag én magyarázok félre?



A kérdéseim továbbra is fennálnak:

Hol és ki beszélt itt a tempomattal kapcsolatban E36-ról?

Te hol és mikor írtad egyértelműen (azért hogy másokat ne vezessél félre) hogy te a saját autódat E36 20i-vel vered le?

Ha nem tudod hol, akkor kérlek magyarázd meg, - ha már megrágalmazol azzal - hogy én szándékosan félrevezetem a többieket veled kapcsolatban, hogy hol beszélsz te E36-ról, akkor amikor összehasonlítottad a saját autódat bármilyen 20i-vel?

Ha a válasz megvan, akkor légy oly kedves elmagyarázni, hogy ki is akarja lejáratni a másikat szándékosan?





kempelen Elküldve: 2011-04-06 14:15 Tempomat - utólag?

YELLOW írta: figyelj már! én hozzászóltam a témához, hogy szerintem mi lehet az oka, annak, amit állít valaki. erre jössz és régi dolgokkal dobálózol (ami persze való igaz, de már megint két külön típusról van szó, E36 nem egy kalap E46-tal)....


Ki beszél itt két külön típusról? Csak és kizárólag te zagyválsz össze-vissza. Az eredeti kérdezőnek is E46-ja van, de ha nem emlékszel kokrétan, akkor vegyél be egy kavintont és olvasd el ezt:

zsizo írta: Tempomat utólagos beszereléséhez kérek segítséget!
1999 E46 316i 194E motorkód.
Van hozzá vezérlő elektrónika VDO 65.71-8 369 774, bovdenes állító motor 8369027, multi kormány.
kellene a beszereléséhez kapcsolási rajz és mindenféle dokumentáció meg jó tanács.


Ha már hivatkoznom kell és pontosan idéznem, mint valami kibaszott önkormányzati hivatalban, megelégszel az idézettel vagy tegyek mellé pontos dátumot is???


YELLOW írta: ...nem tudom minek kell szándékosan generálni a dolgokat?! ha van jobb ötleted a témával kapcsolatban, azt várom, mert engem is érdekelne, hogy ugyan miért nem ajánlják (mert alapból baromságnak gondolom, hogy miért ne lehetne 1.6-ban, hacsak nem az általam elgondolt dolgok miatt), mi technikai dolgok vannak, amiért nem? én ezért szóltam a témához.


Visszanyalhat a fagyi?
Légy oly kedves idézzél nekem pontosan egy olyan helyet ahol nem ajánlják az E46-ba a tempomatot főleg 1.6os motornál. Mondjuk valami hivatalos részt???
Például nem lehetett rendelni hozzá? Neked ki nem ajánlotta? Karcsi bácsi a sarki sufnyigarázsban?

Aztán:
YELLOW írta: [mellesleg az, hogy ilyeneket írsz az marhára félrevezető, és hitelemet veszthetem más szemében, ergó lejáratsz szándékosan. ha már engem idézel, akkor úgy idézz, hogy ne legyen totál hihetetlen. az, hogy leírod egy olyan témában, ahol 1.6 van emlegetve, hogy lenyomok egy 320i-t az nagyon félreérthető. 2 dolog miatt: 1. olyan mintha azt tudatosítanád, hogy nekem 1.6-os van, PEDIG 1.8-as (igenis számít az a 200 cm3); 2. ha csak magában 320i-t emlegetsz, akkor normális BMW hozzáértő rögtön az E46 2.2-es változatára fog gondolni, pedig én E36 20i-ről beszéltem, ami 2.0! így már sokkal hihetőbb lehet egy kívülállónak is. lehet engem lejáratni ilyenekkel, de nem hazudtam és sosem fogok. remélem majd egyszer összefutunk valahol a kételkedőkkel, akiknek lesz E36 2.0 és majd meglátjuk. én nem zárkózom el tőle...]


Idézhetek??
Ez ha jól emlékszem pontosan a te szádból hangzott el:

YELLOW írta:
laleeboy írta: Hali

Új vagyok itt de szeretnék venni egy BMW-t.
Ki is néztem egy 2003-as E46 318 touringot 1995 ccm-es 143 le-s 4 hengeressel .
Többen le akarnak beszélni a valvetronic-os motorról .
Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
Ez most N44 vagy N42 vagy valami más ?
Mire kell odafigyelni vásárláskor?
Ilyenre gondolok hogy :
Kerüld el mert...
Vedd meg , ha ...
Jó lehet , ha ...

stb

Előre is köszi




elvileg N42B20 a motorkódja... alapjában véve jó motorok, csak vannak motorok, ahol a Valvetronic beszarik, vagyis a vezérlője. alapjában véve jó fogyasztású, nyomatékos motorok. pl olvastam az enyémről ami 1.8-as, hogy megy úgy mint egy 2.0 6 hengeres, és valóban. tény, hogy motorhangilag, elvegyül a többi autó között. mindjárt megnézem van-e megadva e-mail címed, ha van akkor küldök egy leírást, ha nincs akkor add már meg.


Elmondanád, hogy a fenti idézetben hol szerepel, hogy te E36-ról beszélsz???
Kibaszott magyarázkodásra nincs szükségem! Vagy az általad írt fenti idézetben nem számít igaz, hogy a kívülálló mit hisz és mire gondol? Te itt a fenti idézetben cseppet sem vagy félrevezető, igaz? Csak másnak róvod fel??? H

YELLOW írta: ...szeretnék ezek után az utólagos tempomattal foglalkozni, mert majd lehet nekem is aktuális lesz, és kiváncsi vagyok a dolgokra. a továbbiakban, ha hozzám van hozzáfűzni valód, akkor keress meg privátban!!!


Ohh nagyon nagyon köszönöm az ajánlatodat! Visszautasíthatom?



kempelen Elküldve: 2011-04-06 11:44 Klíma automatika hiba

atus083 írta: Sziasztok!

A problémám az lenne ,hogy a klíma vezérlő egység kijelzőjének a fele nem működik vagyis kristályos lett vagy mi a fene.
Tehát csak a hőfokot mutatja a ventilátor sebességét nem.
Ebben kérném a segítségeteket hogy milyen megoldás van ilyenkor.Csere vagy lehet javítani és ha igen hol csinálnak ilyet?!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
Üdv:Atus


Én a helyedben kivenném és megnézném a kijelző érintkezőpaneljeit és ha már ki van véve, kipucolnám a hőmérsékletérzékelőjét is, mert valószínűleg a kis ventilátor elött tökög van lerakódott porral. Tehát csinálnék rajta egy nagyszervízt

Egyébként darabjaira lehet szedni.

kempelen Elküldve: 2011-04-06 09:53 Lengéscsillapitó

SP_323i írta:
kempelen írta:
SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


- hátsó csomagtérroló kiemelése
- hátsó oldalsó biztonsági övek felső takaróinak kipattintása
- csomagtérroló tartó zárszerkezetnél két felső csavar kicsavarása
- hátsó oldaló "Ajtók" (cd tártakaró, akkutakaró) kiszedése
- hátsó oldalső üveg alatt látható műanyag szellőzőszerűség tartócsavarjainak kicsavarása
- hátsó burkolaton, a két krómozott csomagrögzítő tartójának kicsavarása és kiemelése
- hátsó oldalburkolat (melyben a hangszórórács van) alsó és felső patentjainak kiszedése
- hátsó burkolat kiemelése

- hátsó hangszórók kiszedése a tartóból
- hátsó hangszórók tartójának kiszedése

Akkor már látni fogod a lengéscsillapító felső szárát.

Ha lengéscsillapítót kiszeded, ajánlatos a lengéscsillapítóhoz venned két felső tömítést, mert azok szét szoktak foszlani.

Ennyit tudok fejből.



Mega THX
a tömítésen kívül még a porvédőt is cserélni szeretném, ha már ott vagyok


Nincsmit!

A porvédő természetes, de a haverom 320d-jén is akkor vettük észre hogy a tömítés szétmállott, amikor már szétszedtük és késő volt. Azért ajánlottam. Ez egyébként kívül lesz majd, ha ki tudtad a kasztniból húzni a lengéscsillapító szárát, felül lesz kivül a sárvédődobban.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

9-es számú alkatrész



kempelen Elküldve: 2011-04-06 09:33 Lengéscsillapitó

SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


- hátsó csomagtérroló kiemelése
- hátsó oldalsó biztonsági övek felső takaróinak kipattintása
- csomagtérroló tartó zárszerkezetnél két felső csavar kicsavarása
- hátsó oldaló "Ajtók" (cd tártakaró, akkutakaró) kiszedése
- hátsó oldalső üveg alatt látható műanyag szellőzőszerűség tartócsavarjainak kicsavarása
- hátsó burkolaton, a két krómozott csomagrögzítő tartójának kicsavarása és kiemelése
- hátsó oldalburkolat (melyben a hangszórórács van) alsó és felső patentjainak kiszedése
- hátsó burkolat kiemelése

- hátsó hangszórók kiszedése a tartóból
- hátsó hangszórók tartójának kiszedése

Akkor már látni fogod a lengéscsillapító felső szárát.

Ha lengéscsillapítót kiszeded, ajánlatos a lengéscsillapítóhoz venned két felső tömítést, mert azok szét szoktak foszlani.

Ennyit tudok fejből.

kempelen Elküldve: 2011-04-06 07:32 Tempomat - utólag?

YELLOW írta: ennyire nem érted, hogy direkt írtam a 30d-t???


Értjük mi a viccet,.....

kempelen Elküldve: 2011-04-06 07:30 Tempomat - utólag?

YELLOW írta:

ha ilyen okos vagy, akkor mond meg miért nem ajánlatos?!
az enyém amúgy sem 1.6 és alapjáratról jobban húz mint egy 30d

nekem amúgysem hiányzik, bár ha lenne olyan kormányom, nem lenne rossz, 1x-2x biztos használnám

szerk.: nekem más lövésem nincs, hogy esetleg "miért nem ajánlják 1.6-hoz" mondjuk a régebbi motorok lehet bowden gázosak?


Engem "okosozol" le? Nem mondtam semmi okosat vagy annak látszót. Csak rád hivatkoztam, hogy levered a 320i-t is ha kell. Én emlékszem rosszul? Csak kérdeztem hogyan van az, hogy ha levered a 320i-t is ha kell, abba elég a tempomat és még megy is vele, akkor a tiédbe nem ajánlják..?

Ez minden. Még azt is elhiszem, hogy a te nemisegyhatosod még a harmincDét is veri alapjáraton. Iszom minden szavad! TaníCCS minket Yellow plííz!

kempelen Elküldve: 2011-04-06 06:20 Tempomat - utólag?

YELLOW írta:
Qucsy írta:
Bero írta:
hil írta:
zsizo írta: Tempomat utólagos beszereléséhez kérek segítséget!
1999 E46 316i 194E motorkód.
Van hozzá vezérlő elektrónika VDO 65.71-8 369 774, bovdenes állító motor 8369027, multi kormány.
kellene a beszereléséhez kapcsolási rajz és mindenféle dokumentáció meg jó tanács.

www.doverkft.hu tel:239-2202, mail: info@doverkft.hu



Üdv! Jó dolog ez a tempomat dolog,bele is lehet építeni az autóba,de nekem nem ajánlották utólagosan berakni,főleg nem 1.6-os motorhoz!


miért nem ajánlják 1.6.os.hoz az utólagos tempomatot???


a nem ajánlás oka a motorerővel lehet összefüggésbe. persze van, amit gyárilag szerelnek. ugye a tempomat folyamatos működésű. így ha egy kisebb (nagyon pici) emelkedő, vagy szembe szél lesz, akkor egy kisebb motornak sokkal többet kell ellene dolgozni, mint egy nagyobb motornak. ergó a sok kicsi beavatkozás (gáz beavatkozás) több energiát használ fel egy kisebb mocinál, mint egy nagyobbnál. szerintem ennyi lehet a hátránya.



Motorerő?

De hát a tiéd jobban hasít, mint a 320i, abba pedig gond nélkül szerelik???

Akkor ez hogyan van most?

kempelen Elküldve: 2011-04-05 19:18 Műszerfal kijelzés

jons írta: Üdv mindenkinek!

Az "okos" előző tulaj egy dízeles óracsoportot rakott a benzines helyére. A miértet nem tudom, de most nem is lényeg. Ami fontos, hogy a board nem mutat semmit, annak ellenére sem ha nyomom a BC-s indexkarom gombját.
Most úgy tűnik találtam egy benzinesbe való óracsoportot. Az a kérdésem, hogy a BC funkciót az óracsoportba kódolják. Illetve óracsoport csere esetén kell-e tanítani a rendszert az új óracsoporttal? Vagy csak plug and play?


Kellene. A bc-d is azért nem működik nagy valószínűség szerint.

kempelen Elküldve: 2011-04-04 12:15 Ékszíj tárcsa

DzsanniE írta:
kempelen írta: Pénteken végre volt idő foglalkozni egy kicsit a vassal.

Ledobtuk a szíjtárcsát, mert már megjelent rajta egy frankó repedés.

Érdekes módon zajt nem csapott a régi és az újjal sem indul és áll le halkabban, de mindenképpen cserélni akartam, mert nehogy baj legyen a rés miatt.

Így nézett ki.

Egyébként még az eredeti volt a szíjakkal, mindennel együtt. Szóval már ideje volt.





Megadnád a cikkszámát?
Honnan gondoltad, hogy baj lehet vele, ha nem adott zajt, és nem is volt látható helyen?!


Legutóbb lengőkar szilentet cseréltünk rajta. Le volt véve a burkolat alul és ha már ott volt a lámpa a kezünkben, akkor végigvilágítottuk az alját.
Akkor vettük észre a repedést a szíjtárcsán.

Cikkszáma: 11237805696
de ajánlatos venni hozzá egy új főtengely csavart is,
az: 11237790922 cikkszámon fut és 1500 forint, nem nagy összeg

kempelen Elküldve: 2011-04-03 21:43 Ékszíj tárcsa

Pénteken végre volt idő foglalkozni egy kicsit a vassal.

Ledobtuk a szíjtárcsát, mert már megjelent rajta egy frankó repedés.

Érdekes módon zajt nem csapott a régi és az újjal sem indul és áll le halkabban, de mindenképpen cserélni akartam, mert nehogy baj legyen a rés miatt.

Így nézett ki.

Egyébként még az eredeti volt a szíjakkal, mindennel együtt. Szóval már ideje volt.





kempelen Elküldve: 2011-04-01 16:16 Társalgó

Hori írta: mindig is szerettem volna suzuki rajongoi portál tagja lenni


Basszus!

Pont ebben a pillanatban akartam én is ugyanehhez a témához szólni.

De mire megkerestem alul a társalgót, már Hori be is írta...

Ez most komoly?

kempelen Elküldve: 2011-03-31 21:44 Újítások

Robinson írta: ettől a pillanattól bizonyos feltételek teljesülése esetén lehet csak új témát nyitni. ezek a feltételek nem publikusak, ha aktív tag vagy, lesz jogosultságod


Asszem ezen a projekten még csiszolni kell egy kicsit:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/keresek.html


kempelen Elküldve: 2011-03-30 18:42 M-packet

Bero írta:
kempelen írta: Meg ne kövezzetek, mert egyenlőre nincs szándékomban semmiféle m lökhárító felszerelése, de asszem' Robinsonnak teljesen igaza van.

Mi a fenének nem lehet rendesen, minden cuccal együtt feltenni az M-es lökhárítót?
Tényleg csak a külső számít?


Nem jól írtam,mert ideiglenes megoldás lenne! Nemrég írtam,hogy kaptam 2 csekket, 90 rugót kell kifizetnem és ez az m-packet után jött. tudom az én hibám! Most veszek vadiúj gumikat és ground modul csere lesz és az egész fék rendszert kicseréltem. Ez nem 2 fillér. és /pillanat nincs 28 ezrem fékhűtőre. Ha lesz természetesen veszek,de addig jó ötletnek tűnik a műanyagozás. De örülök,hogy itt mindenki milliomos


Szerintem addig az M-es lökös is ráért volna.

De ne értsetek félre. Nem kotorászok a pénztárcátokban és tulajdonképpen semmi közöm mit csináltok az autóval. Ez tény.
De majd egyszer egy hozzáértő személyesen is látni fogja és megjegyzést tesz. Akkor meg fogtok sértődni, ha lekókányolja a munkátokat.
Amúgy meg csak beszélgetünk. Távol álljon tőlem a rendreutasítás vagy leszólás, amit általában rendszeresen félre is értetek.

kempelen Elküldve: 2011-03-30 15:57 M-packet

Meg ne kövezzetek, mert egyenlőre nincs szándékomban semmiféle m lökhárító felszerelése, de asszem' Robinsonnak teljesen igaza van.

Mi a fenének nem lehet rendesen, minden cuccal együtt feltenni az M-es lökhárítót?
Tényleg csak a külső számít?