kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-03-24 19:27 kormány

YELLOW írta: E39-ből való M-es egyindítós kormány, vajon, jó az enyémbe? nekem ugye duplaindítós. be lehet kötni, hogy a légzsák jó legyen?


Szerintem nem tudod úgy bekötni, hogy a légzsákvezérlőd ne szólna...

kempelen Elküldve: 2011-03-20 17:05 Autóvásárlás

Átírom ide, mert tényleg nem kellene ennyi autóvásárlásos topik:

csutekbp írta: Üdv mindenki!

Mivel rengeteg az átverés, és eszméletlen mennyiségű használt autót hoznak be mellyel igyekeznek becsapni a nem hozzáértőket, ezért minden részletre szeretnék figyelni kocsivásárláskor. Van egy két dolog amit nagyon nem értek hogy lehetséges, ezt leírom és kérek Benneteket adjatok tanácsot amennyiben tudtok!

Szeretnék venni egy használt E90-es 320d-t Szlovákiában, ami állítólag ott is lett véve - tehát nem behozott - ezt a márkakereskedés is megerősítette hogy náluk vették. Viszont nagyon gyanúsnak találom azt a tényt, hogy a kocsi felszereltségi listáján amit az ügyfélszolgálat küldött VIN alapján, az szerepel, hogy a kocsi nyelvi verziója NÉMET, ill. minden leirás és a szervízkönyv is német nyelven van! A kereskedés és a szervizek pecsétjei azok már szlovákok. A kocsit 2005 áprilisában gyártották, 2005 májusban került a tulajhoz. Maga a modell 2005 márciusában debütált és már kapható volt mind magyarországon mind szlovákiában (ha nem tévedek). Lehetséges hogy a korai rendelési idő miatt még nem álltak rendelkezésre az adott nyelvű dokumentumok? (ez talán az importőr kompetenciája az adott országban)
Esetleg vett már valaki idehaza zsír új bömöst amihez német papírok voltak?

Minden megjegyzésnek örülök,
köszönöm


Nem biztos, hogy ez rosszat jelent. Mivel szlovákiának nincs külön nyelvi SA kódja, ezért kapja a németet. (L801A) Elvileg létezik külön 'eastern europe' (L816A) kód, de állítólag a magyar piacra készült új átadású bmw-k is a német kódot kapják meg.

Azt kellene megkérdezni, hogy az L816A 'eastern europe' kód melyik országokat takarja. De ha meg is tudod, még készülhet német kóddal, mivel mint írtam slovákiának nincs külön nyelvi kódja.

Ami a szervízfüzetet illeti, ez szerintem az importőr dolga, ha nem készíttetnek külön szlovák nyelvűt, akkor a németet kapod.


Persze ez nem azt jelenti, hogy a simliskedés kizárt, de rögtön nem kell rosszra gondolni.


kempelen Elküldve: 2011-03-17 14:15 Legjobb nyári gumik...

Bero írta:

Nem úgy értettem,hogy szar,hiszen ilyen premium márkáknál nagyon nem lehet mellé lőni... A kérdésem az lenne,hogy mennyire hangos és milyen hamar kopik? Írd már le,létszíves a véleményed erről a 01-ről! Köszi!


Nah azér'! Mert ha még azon menne a vita, hogy conti vagy wanli...

Nagyon szépen fut, nincs számottevő hangja, legalábbis a 225 szélességhez képest. Átlag feletti kopással nem kell számolni.
Az automax.hu oldalon rendeltem anno. Pontosan, precizen szállították. Egy hónap telt el a gyártása és a kiszállítása között, tehát még azt sem mondhatom hogy mennyit állt a raktárban. Meg vagyok elégedve. Az előző (még gyári szerelés) gumi is dunlop volt, sp sport 2000e de nekem peremvédősben kellett és az sp sport 01 volt peremvédős akkor az automaxnál.

Burns kollega által belinket képen látható gumik sem lehetnek rosszak. Legalábbis normál közúti használatra.

kempelen Elküldve: 2011-03-17 14:03 Legjobb nyári gumik...

Bero írta:
Tyetyi írta:
Burns írta:
Bero írta: Ti szerintetek melyik a ''jobb'',mit ajánlotok? Dunlop sp sportmaxx vagy Pirelli P7 ? Köszi!




Mindkettő jó....dobjál fel egy pénzt


Köszi és a Dunlop sp 01 az nagyon sz.r ?


Miért is lenne szar?

Ha valamelyik azt meri mondani, én is kénytelen leszek beszállni ebbe az amúgy is értelmetlen diskurzusba.

Amúgy nem. Ha leszarozzátok, akkor is az egyik legjobb gumi. Azon pedig hogy én úgy éreztem és úgy gondolom teljesen meddő vitatkozni...

Nekem speciel az van fent és nagyon meg vagyok vele elégedve.

kempelen Elküldve: 2011-03-17 07:01 Valaki segítsen

Tano írta:
Bero írta: Hali! A belső konzolt (ahol a kézifék van, pohártartó),hogy kell kiszedni ? Köszi!


Az oldalán körben benyúlva ki tudod pattintani felfelé. Kis fülek tartják a helyén.


Kiegészíteném Tano kollega amúgy helyes írását.
A kézifék és a pohártartó valóban egy pattintással jön fel, de írásodból az jön le, hogy te a nagy konzolt akarod kiszedni.

Ahhoz viszont elötte a váltó szoknyát fel kell húzni, kicsavarni a két csavart, ami a váltó körüli borítást tartja, majd ezt kiszedni. Utána a nagy konzol hátulján a hátsó hamutartót is ki kell pattintani és alatta lesz két műanyag csavar. Azt is kiszedni, a felső borítást kiemelni. Majd szintén találsz még két fémcsavart. Azt is kicsavarni és akkor már kijön a nagy konzol is.

Ha mégis csak a kéziféktakarót akartad kipattintani, akkor feleslegesen járattam a számat.

kempelen Elküldve: 2011-03-16 20:48 Valaki segítsen

anubisz írta:
Prof írta: hy All

egy idióta kérdés. bi-xenon esetében a belső h7 izzó mire jó ? "normál halogénes lámpa esetében, ugye az a refi"


ezt én se értem bár nem is akartam nagyon utána nézni,bár az enyém xenon, de hogy a BI Xenon miben más? kíváncsi leszek mit írnak.


Kiegészítő fényszóró és fénykürt.

Távolsági módban az is világít, illetve fénykürt módban a belső villan fel, aminek van is értelme, mert mire a xenon begyújtana, már el is engednéd a bajuszkapcsolót...

kempelen Elküldve: 2011-03-16 12:28 Autóvásárlás

bagamery írta:
spree írta:
spree írta:
bagamery írta:
tschikosch írta:
bagamery írta:
tschikosch írta:
bagamery írta:
Bero írta:
bagamery írta: szuper, nagyon köszi, a gyors választ pedig kiemelten

Egy tesztben olvastam, hogy az 1-esbe nem fér be, tehát emiatt volt a félelmem. de megnyugodtam, akkor a 3er lesz a nyertes

Bero írta:
bagamery írta: sziasztok!

Most először járok itt. Szóval, a páromnak vásárolni szeretnék egy E46-os (320d) BMW-t. Mivel nem bírja elviselni a kombikat (az enyémmel sincs megbarátkozva), így csak sedan jöhet számításba. A közeljövőben lesz az esküvőnk, és hamarosan gyerkőcöt is szeretnénk, tehát a kérdésem is ide vonatkozik: be lehet-e szuszakolni az E46 sedan csomagtartójába egy átlagos babakocsit? Remélem igen, mert nem szívesen mondanék le erről a típusról csak emiatt

előre is köszi a válaszokat!


Hali! Nekem ugyan nincs gyerekem még (szerencsére ),de nővéremnek van már kettő is és engem szokott néha megkérni,hogy vigyem őket ide-oda stb.. Befér a babakocsi lazán, Nővéremnek ráadásul valami izom nagy hiper-szuper modern csodája van (nem tudom mi értelme ) és az is befért! Tehát a válasz: Igen!




Nagyon szívesen! Majd,ha meglesz a verda feldobhatsz pár képet róla


mindenképpen! egyébként van tipp, hogy mire kell különösen figyelni vásárláskor? 320d, 6 sebességes kézi váltóval (161 Le), széria utolsó darabok közül való a kiszemelt példány.


Nem 150 LE?



nem. a 20d volt 136 LE (98-tól), 150 Le (2001-től) és 161 Le (2004-től) teljesítménnyel (a 161-esből már alig-alig készült, nagyon a legvége volt).


Értem.Esetleg nem tudnád belinkelni ide a kiszemelt autót?


nem, mert nincs fent interneten. de ma-holnap megyek a sráchoz, és kattintok majd néhány fotót róla, azokat majd feltöltöm!



Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem nem csak én vagyok aki nem hallott még a 161 le-s e46 20d motorváltozatról, emiatt gyanítom, hogy ilyen nincs is.
Az e90/91-es utódnál is teljesen más teljesítmények vannak.(163, 177, 184 le) de meglehet, hogy én vagyok alulinformált.

http://www.bmwinfo.com/23480.html

Mindenesetre a vásárlás előtt ennek kérdezz utána,lehet, hogy cippelve van és amiatt annyi a ló. (bár azzal együtt meg ez kevés lenne)
Nemtom, sok sikert hozzá!


Akarom mondani chippelve...







nem tudom, a szerelőm BMW szaki, ő mondta, hogy így van, és a neten is találtam olyat, ami ezt alátámasztja:
http://www.gyakorikerdesek.hu/...k-meg-136-le

A motor típusjele: M47TU2D20

Mindenesetre az se zavar ha csak 150-es, asszonynak még az is sok



Nah urak. Az egyik felfelé van kerekítve, a másik lefelé.
Jah látom. A kerekítést ne használjuk.

Csak a Coupé-ban létezik az M47TUD20.

2003-03 - 2006-05 BV51 320Cd Coupé M47TUD20 keine Angabe links Europa
2003-03 - 2006-05 BV52 320Cd Coupé M47TUD20 keine Angabe rechts Europa

Limo és Touring A "hagyományos" M47TU 204D4 marad a 150LE.

Ettől függetlenül szerény véleményem szerint a coupé is csak 150LE. Az oké, hogy 2004 óta gyártották a motort, de inkább az E87 és E60/61-esek kaphatták meg.

kempelen Elküldve: 2011-03-15 18:11 Valaki segítsen

nickname írta: A térkép olvasós belső világítás, plusz szálait hova kell bekötni ?



http://postimage.org/image/wx42jgmc/

kempelen Elküldve: 2011-03-14 18:32 Kardánkereszt

kempelen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
pneurob írta:
anubisz írta: Ha valakinek van tapasztalata kardántengely ügybe legyen szíves meg osztani velem. Aszem meghalt a kereszt,Gáz nélkül gurulva nem szól,gáz adásra ciripelő,nyikorgó hangot ad. BMW be azt mondták elkopott a kereszt,és mikor rá megy a nyomaték akkor szól. Látok sok kardántengely felújító céget a neten. Lehet ezt tartósan javítani egyáltalán? nincs kedven 160 000 ért új tengelyt venni,főleg persze hogy a sima 330 nem jó bele,mert itt van egy osztómű is. Nem kopog semmi zaj,csak ciripel, mikor egy rugó nyikorog olyan hangot ad mikor gázt adok,onnan alulról hátulról.
Ha be tudnák róla szúrni egy képet jó is lenne,mert nem jelenik meg felül a kép beszúrása a galériából.Pedig a múltkor ment.


Nagyon ritka, hogy a kardánkereszt megy tönkre. Nézd meg a kardán középcsapágyat, hogy lóg-e és ép-e a gumiágya. A hangot még a Hardy is okozhatja. Ezek a gyenge pontok, általában ezeket szokták cserélni. A komplett csapágy kb. 18e. Hardy kb. 17e.


mondta a szerelő is,hogy még nem is látott ilyet,BMW be.elég szépen szórta ott a rozsdát
speciális hangot ad, mikor tolatok is szinte lépésbe. Tudod mire hasonlott,mint mikor az ember egy kicsit nyikorgó ágyon kefél,és hallani azt a halk monoton nyikorgó hangot,de simán gurul akkor semmi,amint gázt adok hogy rá megy az erő akkor egyből nyomja.de meg rángatta,meg se moccan.


és ha kuplung, vagy lendkerék. hisz akkro van hangja ha nyomaték van az írásod szerint... azért a futóműtartó csatlakozási pontjait nem ártana megnézni, 4 csavar, az a keret amibe a diffi is van.


Ejj, felületes vagy Yellow

A kuplung és a lendkerék a büdös életben nem fog neki elromlani!

Ellenberger annyit megérne hogy kardán leszed (pár csavar és kereszt megnéz, megmozgat) és megnézni hogy be van e rágódva a kereszt. Akkor pedig már ott a csapágy is, így kiderülne melyik a ludas. De addig csak találgatás...
Sajnos bele kell annyi energiát fektetni, hogy megemel, körbenéz, leszed...stb..


Mivel a kardánkereszt és környéke úgy néz ki mint egy bekötőút a bauxitbányához, ezért erősen esélyes maga a kereszt.

kempelen Elküldve: 2011-03-14 18:23 Autóvásárlás

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: én mentem 116i-vel, de nem volt rossz. amúgy az enyém 1.8-as. pont a minap mondta, egyik simerős 320i 150 lovas, hogy az enyém jobban megy mint az övé. jobban érezni az enyémbe a nyomatékot azt mondja, sokkal jobban süpped. nekem nincs bajom a menetteljsítményével... neked meg ha pici van, úgysem lesz lényeges.




Le kéne állni a drogokkal...


Azok a fránya hathengeresek...

kempelen Elküldve: 2011-03-14 18:17 Kardánkereszt

YELLOW írta:
anubisz írta:
pneurob írta:
anubisz írta: Ha valakinek van tapasztalata kardántengely ügybe legyen szíves meg osztani velem. Aszem meghalt a kereszt,Gáz nélkül gurulva nem szól,gáz adásra ciripelő,nyikorgó hangot ad. BMW be azt mondták elkopott a kereszt,és mikor rá megy a nyomaték akkor szól. Látok sok kardántengely felújító céget a neten. Lehet ezt tartósan javítani egyáltalán? nincs kedven 160 000 ért új tengelyt venni,főleg persze hogy a sima 330 nem jó bele,mert itt van egy osztómű is. Nem kopog semmi zaj,csak ciripel, mikor egy rugó nyikorog olyan hangot ad mikor gázt adok,onnan alulról hátulról.
Ha be tudnák róla szúrni egy képet jó is lenne,mert nem jelenik meg felül a kép beszúrása a galériából.Pedig a múltkor ment.


Nagyon ritka, hogy a kardánkereszt megy tönkre. Nézd meg a kardán középcsapágyat, hogy lóg-e és ép-e a gumiágya. A hangot még a Hardy is okozhatja. Ezek a gyenge pontok, általában ezeket szokták cserélni. A komplett csapágy kb. 18e. Hardy kb. 17e.


mondta a szerelő is,hogy még nem is látott ilyet,BMW be.elég szépen szórta ott a rozsdát
speciális hangot ad, mikor tolatok is szinte lépésbe. Tudod mire hasonlott,mint mikor az ember egy kicsit nyikorgó ágyon kefél,és hallani azt a halk monoton nyikorgó hangot,de simán gurul akkor semmi,amint gázt adok hogy rá megy az erő akkor egyből nyomja.de meg rángatta,meg se moccan.


és ha kuplung, vagy lendkerék. hisz akkro van hangja ha nyomaték van az írásod szerint... azért a futóműtartó csatlakozási pontjait nem ártana megnézni, 4 csavar, az a keret amibe a diffi is van.


Ejj, felületes vagy Yellow

A kuplung és a lendkerék a büdös életben nem fog neki elromlani!

Ellenberger annyit megérne hogy kardán leszed (pár csavar és kereszt megnéz, megmozgat) és megnézni hogy be van e rágódva a kereszt. Akkor pedig már ott a csapágy is, így kiderülne melyik a ludas. De addig csak találgatás...
Sajnos bele kell annyi energiát fektetni, hogy megemel, körbenéz, leszed...stb..

kempelen Elküldve: 2011-03-12 00:58 ELLOPTÁK!!!

YELLOW írta:
Basanyi írta: Az Örs v. térnél ellopták a jobb és a baloldali szélterelőmet.
Ami csak E46-ra jó. Valoszinü,hogy márkatárs volt.
Két hónappal ezelöt pedig a ködlámpáimat.
Szintén csak E46-ra jó.
Törjön el az összes végtagja a kedves márkatársnak.És használja egészségtelenül.
Üdvözlettel: Basanyi


akkor jobb lesz, ha többet nem parkolsz ott...


Bölcs gondolat...

kempelen Elküldve: 2011-03-11 20:10 Autómata váltó hibakód

SP_323i írta:
kempelen írta:
- vezérlés átnézése (szelepek) ha kell csere


Üdv!

Sajnos kérdeznem kell a témában

Ezt kifejtenéd bővebben? Addig ok, hogy olaj le, szűrő ki majd látnom kell a vezérlést, de mitől fogom tudni, hogy cserés e egy szelep vagy sem?
Amúgy erről van szó???
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15


előzmény:
Szerdán megkaptam a kis fogaskereket a műszerfalra sajnos nem tudtam egyből leállni, mert az M1-M7 bevezetőre felhajtva jött a hiba. Minden esetre az újra boot-olás segített és rendben haza tudtam menni. Tegnap voltam szerelőnél ahol kiolvastuk a hibakódot. A 3-as fokozatra regisztrált be, de semmi egyéb leírás nem volt...
Lehetséges, hogy azért érzékelt csúszást a 3-as fokozatban, mert nem tudtam leállni egyből az behajtón: Ha igen, akkor kérdés, hogy miért pakolta magát vészüzemmódba a váltó?
Azóta persze minden rezdülését figyelem a váltónak, mint vmi megszállott

Üdv
SP



Azért a 3-asra, mert az a vészfokozat.

Cseréltesd ki(le) az olajat főleg ha még sohasem volt lecserélve. A szűrővel együtt!

Utána minden ki fog derülni.

A szolenoid szelepekkel kapcsolatos dolgokat nem azért írtam, mert azt otthon bütyköljük. Azt bízd szakemberre. Amúgy igen, az általad belinkelt oldalon az 1-es alkatrész.

Automatához még a tapasztalt szerelők nagy része sem mer hozzányúlni.
Sőt ha lehet az olajcserét is bízd olyanra aki már csinálta. Tisztaság felsőfokon, mint egy műtőben. (nem vicc)

Sok sikert!

kempelen Elküldve: 2011-03-10 19:45 Motorolaj

BarG írta: Hát, ennyi parannoid-skizofrén egyént régen láttam egy rakáson


Ez így van!

BarG írta:
Ha jól számolom, már vagy 14-15 olajcserén vagyok túl, kétszer raktam bele Mobil1-et, a többi mind Castrol volt. Már a szagáról felismerem, főleg, mivel mindig megmarad 1 liter, a 2 négyliteres kannából. Én továbbra is ehhez fogom magam tartani. Nektek pedig további jó szórakozást kívánok.


Sajnos nem ismerem a Castrol szagát. Nem is használtam soha. Nem azért mert előítéleteim vannak, de eddig bevált a Mobil és minek cserélgetni.
Most hogy jók a tapaszlalatok a fuchs-al váltótémában, most vettem rá magam, hogy kipróbáljam motorolajban is.


kempelen Elküldve: 2011-03-10 19:41 Motorolaj

hil írta:
Nem szoktam a problémákba ennyire bele bonyolódni, egyszerűen nincs időm rá. Mindez most és itt csupán azért volt, mert a napokban írta valaki (már nem tudom ki volt, nem is érdekel annyira, hogy vissza keressem, de biztosan magára ismer), hogy jó áron vett Castrolt. Csak , hogy tudja, mire számíthat a jó áron vett olajjal. Több szót már nem érdemel az egész, és igen, Kempelen, Te fogalmaztad meg jól: " a jó minőségű termékek soha nem az akciós/olcsó polcon találhatók"



Félreértések elkerülése végett. Nem szerettelek volna megbántani sem téged, sem YELLOW kollegát. De tényleg én még nem láttam például Mobil ESP Formula 5W-30-at akciósan vagy akciós polcon és sajnos ahová én járok ott sem volt soha akciós. De ha elvonatkoztatunk ettől a bűvös "akciós" szótól akkor sem volt soha jó áron vagy olcsón. Volt egy ára és mást nem tehettem, csak el kellett fogadnom.