kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-02-25 07:12 Társalgó

K_Gergo írta:
kitől is? Csikós sose szerepelt upc reklámban...
én bírom a tc-t, az egyetlen autós oldal, amit követek, minden szerzőnek megvan a maga hülyesége, de ő a legszerényebb az összes közül, nem állítja be magát se tévedhetetlennek, se hűdeszínvonalas autós újságírónak. keverte a kódokat, hát istenem - te soha nem követtél el ilyen jellegű hibát a munkádban? az E39 szerintem is randa, a sportfutómű, meg a defekttűrő gumi tényleg jobban érezteti az úthibákat. előbbi nyilvánvaló okokból, utóbbiról pedig nemrég írta is egy márkatárs a nyári gumi topikba, hogy többet nem vesz, pont a kényelmetlenség miatt.


Igen, a munkában el lehet követni hibákat. A munkahelyemen elkövetett hibaákat nem nagyon értékelik és eddig még nem is volt gondom ilyenből.
A magánéletben elkövettem hibákat, nem is egyet de egyiket sem a nyilvánosság elött csináltam.

Például legutóbbi hibám, hogy, nem Csikós a UPC-s reklámember azokból akik mostanában a upc-t reklámozzák. Elnézést, hogy belekevertem!

Ettől függetlenül ez a cikk akkor is szar. Nekem legalábbis. Írt volna valami veterán autósat, vagy bármilyen más autós-bütykölőst...vagy ezt is akár, de ne így lehúzva, mert a legkisebb a motor. Valahol el kell kezdeni alulról a motorhatárokat.
A 6-os sorozatban melyik lenne a prosztó, mert a legkisebb a motorja? Vagy a 7-esben a 30d az ócska, mert az a legkisebb?

kiegészítésképpen itt házon belül: a 316i szar? Szerintem nem, csak a helyén kell kezelni és kész.
Bár ezt viccnek szánom, nem komoly, de mint tudjátok némelyik 316i leveri a 320i-t is.
Nos ebből kifolyóan biztosan lesz olyan új 520d, ami lealázza az 535d-t.

Éppen ezért az új 520d nagyon jó autó a maga kategóriájában.

kempelen Elküldve: 2011-02-24 18:25 Szívócsonk-pillangószelep

tschikosch írta: Hali!
Kibeleztem a gépet,szét van borítva a garázsban.
Esztergályos 4-4.5 ezer forintért megcsinálja a 4 dugót a pillangószelepek helyére.
Kap egy új kartergázszűrőt is.
Meg persze szívosor,EGR tisztítást.
Mellesleg ki volt lukadva egy cső:


Lehet,nem is volt már 100%-os.

Kíváncsi vagyok az eredményre.
Mármint főleg a kartergázszűrő csere után.


Fasza!

Ha esztergályos csinálja feltétlen csinálja meg az "O" gyűrűk helyét is és csak azzal tedd vissza. Használhatod akár a mostanit is ha nincs szétszakadva.



kempelen Elküldve: 2011-02-24 15:11 Társalgó

Azért ez így, ahogy elsőnek megjelent kora reggel elmegy egy valóvilágos blogban vagy az index velvet rovatában, de egy magát színvonalas autós újsgírónak mondott embertől nagyon gyenge...
Nem az autó védelmében, de ez nagyon gyenge volt tőle...

kempelen Elküldve: 2011-02-24 08:01 Társalgó

http://totalcar.hu/tesztek/201..._legyfing/

Jobb lenne Csikós visszamenne UPC-t reklámozni a miskolci horgászhoz és inkább a régi vhs magnót állítgatná, nem bmw-vel kapcsolatban nyilatkozna...

"Szerintem az 1999-ben megjelent E46-os BMW 530d változatának mind a mai napig megvan a titkos rajongótábora."

"A defekttűrő gumik miatt ezek a mai BMW-k amúgy is jobban ráznak, mint például a kettővel korábbi, csodásan rugózó, E46-os előd, de a sportcsomag még a genetikailag meglevő finom diszkomfortot is tovább fokozza."

"Nyilván a nyakamba borítom BMW-s tömegek haragját, amikor azt mondom: a kilencvenes évek közepi E46 fantáziátlan, földhöz vágott gyurmaformája inkább riasztott, mint tetszett. "

Ennyi eget rengető baromságot egy cikkben...és így keverni az E39-et az E46-tal....

De már szólhattak neki, mert javítgatja...

kempelen Elküldve: 2011-02-23 15:28 Ékszíj tárcsa

m_attila írta: Corteco
és csakis a Corteco!!!

üdv
m_attila

43e




Szia Attila!

Nagyon köszönöm! Ez gyors volt!

kempelen Elküldve: 2011-02-23 15:11 Ékszíj tárcsa

Urak!

Tudja valaki megbízható forrásból melyik cég a beszállítója a gyári bmw főtengely szíjtárcsának. Konkrétan ami az e46 320d-nek megfelelő. Tehát ki gyártja a gyári bmw szíjtárcsát?

Hiába bámulom a gyári szíjtárcsát, a bmw feliraton és számon kívül semmi sem látható...

Sok helyen sokféle gyártót mondanak gyári beszálítóként...

Valamikor volt erről szó szerintem, de hiába olvastam vissza három oldalt, nem találom. Vagy teljesen vak vagyok.

(a gyári lengőkar szilenten legalább volt egy kis bagoly(vagy miaszösz) a bmw felirat és szám mellett, ebből látható volt hogy lemförder)

kempelen Elküldve: 2011-02-23 07:09 Szívócsonk-pillangószelep

Ez a pillangószelep téma olyan, mint a hullámvasút... Mindig időszakosan tör ki az emberekben az ezzel kapcsolatos félelem és egy idő után alábbhagy.

kempelen Elküldve: 2011-02-23 07:00 Szívócsonk-pillangószelep

SAS írta: Sziasztok, BMWfanatic guruk, úgyis, mint pl. Hori, Robinson, Tano, Rhantos, Kempelen, stb.

Azt már elmondtátok, hogy a facelift előtti 320d-ben nincs pillangószelep, és azt is megtudtuk, hogy a 318d-ben sincs.

Igen ám, de íme a legújabb vizsgakérdés:

Tudtommal a 318d kétféle motorkóddal készült (az egyik - M47N204D4 - egyezik a 320d kódjával, és ebben állítólag annyi különbség a 320d-hez képest, hogy gyengébb a turbó, tehát csupán 116 LE a teljesítménye a 320d 150 lovához képest).
A másik motorkódú 318d - M47204D1 - viszont nem is 1995 ccm, hanem csak 1951, és 115 lovas...
Előbbit 2003/03-tól 2005/02-ig gyártották, utóbbit 2002/03-tól 2005/02-ig.

Na már most: egyikben sincs pillangószelep? Vagy a 320d-jével megegyező motorosban (amilyen az enyém is :merges1 például van???

Ki tudja a választ? :

Köszönet érte, ha van ilyen!



Atyavilág, micsoda klubdélután volt itt....

Ha kéziváltós az autód akkor nincs benne, ha automata akkor biztosan van.
Egyébként ezért hozza a két fajtát...

kempelen Elküldve: 2011-02-22 07:00 Szívócsonk-pillangószelep

spree írta:
BarG írta: Ezaz Emberek!
Szavazzunk! Arról, hogy leszakad-e a pillangó vagy sem. Én annak a pártján vagyok, hogy soha-senkinek se fog leszakadni. Eddig se szakadt le senkinek, csak egy nagy hoax az egész, hogy néha motorokat kell ezért cserélni, jobb esetben felújítani. A rémhírterjesztők ideje lejárt! Ahogy most szavazunk, a motorok ahhoz fogják tartani magukat, különben lesz nekik nemulass!



Így is van ez kérem szépen!

Szerintem is sokkal jobb, ha gyár által kitartott, sok idióta semmirekellő kubikus mérnök rengeteg kétes agyszüleményét, esetleges direkt rosszra törekvő újításait, népszívató találmányait, fejlesztéseit mind-mind kivesszük vezényszóra az autóinkból!
Pillangószelepek, EGR szelepek, részecskeszűrők, katalizátorok, kartergázszűrők???
Mííík ezek, minek ezek oda?? Régen sem voltak! Oszt ment a kocsi...
Sok felesleges, elromló szar!
Én elgondolkodom sokat, hogy esetleg kivegyem-e a hajtókarokat meg a dugókat, nehogymá egyszer azok is megálljanak.
Legtöbb bosszúságot a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő okozza, ki...szom!!
Idegesít, hogy sokan írnak róla itt-ott rosszakat, nehogymá majd nálam egyszer elromoljon.
Ja, nem is beszélve a kettőstömegű lendkerekekről, meg a légtömegmérőkről.
Ennyi szart...
Dobáljunk ki mindent, nehogy egyszer esetleg valami KOPÓALKATRÉSZ elkopjon és cserélni kelljen.

Remélem senkit nem sértettem meg, de emberek!
Lássuk be, ez a sok dolog amit sokat ki akarnak venni, le akarnak dugózni, ki akarnak szoftveresen ölni, az mind-mind nem véletlenül vannak ott, valami szerepük nyilván van.
Akinek autója van annak érdemes tudni, hogy bizonyos idő és kilométerfutás után lesznek dolgok amiket ki KELL cserélni.
Biztos!
Akinek nincs kedve-pénze ezekre áldozni az meg véleményem szerint vegyen biciklit, bár azzal is sok baj lehet.
Suzukival jártam régen 7 éven át, mindig, mindenhova.
1 pár féktárcsa garnitúrán kívül én semmit nem költöttem rá 175.000 km-en át.
Csak hát... Az nem ilyen volt na. Valamit valamiért elvén, talán ez így logikus is.
Több kényelmi, biztonsági, és egyéb technikai felszerelés = több alkatrész, több hibaforrás, több pénz.
Ennyi, bár ez bizonyára mindenki előtt ismert tény.

Ne szedjük már szét autóinkat, jóóvan az úgy, ha meg elromlik meg kell csináltatni.

Még 1x senki ne vegye soraimat senki magára, de ezt már előbb is meg akartam írni, az előttem szóló poénját (nagyon jó) pedig kicsit továbbgondoltam.

További sok szerencsét a gépekhez, asszem legtöbben napjainkban csak abban bízhatunk.


Ebben neked tökéletesen igazad van. A legjobb a gyári állapot fenntartása. De sajnos a pillangószelepek nem csak tengelyben törnek. Ahhoz amúgy is elég vastag a tengely. Sokszor csak a pillangószelepet tartó két kis csavar feje szakad le, amit a büdös életbe nem veszel észre időszakos ellenőrzésekkel... A tengely pedig ottmarad a helyén... Elég ha az csinál rendet a motorban...
Azt pedig hiába ellenőrizgeted. Hacsak éppen olyan szerencséd van, hogy éppen akkor vetted le a szívócsövet, amikor már az egyik lóg...

Az is igaz, hogy ezeknek az eseteknek a nagy részében a trehányság és a nemtörődömség a visszavezethető ok. De mivel olyan alkatrészről van szó, mely a legkisebb hiba miatt is súlyos százezrekben mérhető, én kiszedtem a pillangószelepeket és a helyükbe tisztességes gyártmányú dugókat tettem. Aki visszaolvas láthatja is.

Minden más motoralkatrész eredeti és minden másban egyetértek az írásoddal. A többi alkatrészel, melyet a "sok idióta semmirekellő kubikus mérnök" talált ki benthagytam, mert valószínűleg nem hiába agyaltak annyit....

kempelen Elküldve: 2011-02-22 06:43 Szívócsonk-pillangószelep

zoliika írta: Mégegyszer feltenném a kérdést!
2004 .09.24-én rakták össze az autót.204d4 motorkód és a környezetvédelmi osztályba sorolása a forgalmin az 10-es.Ez most mit jelent euro-4-es?
Kitörjem-e a pillangót vagy sem ?Vagy csak nézzük meg takarítsam ki + az egr szelepet?Utánna döntsem el,hogy mi legyen és rettegjek,hogy mikor pottyan bele?



Ha hajlandó vagy időközönként kiszedni a szívócsövet és ellenőrizni a pillangószelepek állapotát, akkor nem kell kiszedned semmit.

kempelen Elküldve: 2011-02-21 20:14 Szívócsonk-pillangószelep

zoliika írta: Mi van mit kell ledugózni?Mi a f.. ez a pillangószelep?Fénykép nincs róla?


Szerintem pontosan a legjobb topikban jársz, még keresned sem kellene, csak visszaolvasni 2-3 oldalt...
Minden le van írva kinek kinek igénye és rászánni kívánt pénztárcája szerint.


kempelen Elküldve: 2011-02-21 13:14 Segítség!!!

Arra figyeljetek, hogy a gyári 36116750007 számú mankókerék csak felni

Arra gumit nagyon ritkán és azt is az átlag gumiárhoz mérten drágán lehet beszerezni...

Csak jóindulatból mondom.

Szerintem érdemes bontókban utánaérdeklődni. Általában a bontott autók nagy részében soha nem használt új állapotú mankókerekek vannak.


kempelen Elküldve: 2011-02-19 14:05 izzók / izzókészlet

Csum írta: értem!!
és melyik márkák közül érdemes választanom?

kempelen írta:
Csum írta: értem és minőségre milyet érdemes bele tenni? vagy ez teljesen lényegtelen jó bele asima párszáz forintos is?

kempelen írta:
Csum írta: sziasztok az érdeklene engem,hogy gyárilag tompított fényszóróba hány wattos izzó jár?


Elméletben 12V 55W H7 típus való a nem xenonos fényszórók mindkét foncsorába.




Ha meg akarod szívatni magad akkor jó bele a párszáz forintos izzó is. Tescoban kapni azonnal "kicit óccó" pénzért...

A szívás majd ott kezdődik, hogy állandóan visszajelez a műszerfalad, hogy kiégett az izzó, de nem.

Ha jót akarsz akkor csak tisztességes izzógyártók termékét vedd meg.

Régebben írtam, amikor hozzámkerült az autó a német úgy adta, hogy a kiegészítő fényszóró H7-es izzója valami agyondesign-olt kínai vacak volt. A foglalata szépen aranyozva. Felirat semmi nem volt rajta. Az első hónapban ötször gyulladt fel a visszajelző a műszerfalon... Elöször csak megigazítottam, megmozgattam az izzókat, majd a hibajel elmúlt. Aztán az utolsó alkalommal meguntam és megkerestem az okot. Az egyik H7-es érdekesen állt a foglalatban, összevissza lötyögött és mozgott.

Kidobtam mindkettőt és vettem bele hazai Tungsram/GE izzót, rendes autósboltban.
Az azóta eltelt majdnem három évben egyszer sem gyulladt fel újra a visszajelző...







Ez már egyéni szimpátia kérdése.

kempelen Elküldve: 2011-02-19 13:00 izzók / izzókészlet

Csum írta: értem és minőségre milyet érdemes bele tenni? vagy ez teljesen lényegtelen jó bele asima párszáz forintos is?

kempelen írta:
Csum írta: sziasztok az érdeklene engem,hogy gyárilag tompított fényszóróba hány wattos izzó jár?


Elméletben 12V 55W H7 típus való a nem xenonos fényszórók mindkét foncsorába.




Ha meg akarod szívatni magad akkor jó bele a párszáz forintos izzó is. Tescoban kapni azonnal "kicit óccó" pénzért...

A szívás majd ott kezdődik, hogy állandóan visszajelez a műszerfalad, hogy kiégett az izzó, de nem.

Ha jót akarsz akkor csak tisztességes izzógyártók termékét vedd meg.

Régebben írtam, amikor hozzámkerült az autó a német úgy adta, hogy a kiegészítő fényszóró H7-es izzója valami agyondesign-olt kínai vacak volt. A foglalata szépen aranyozva. Felirat semmi nem volt rajta. Az első hónapban ötször gyulladt fel a visszajelző a műszerfalon... Elöször csak megigazítottam, megmozgattam az izzókat, majd a hibajel elmúlt. Aztán az utolsó alkalommal meguntam és megkerestem az okot. Az egyik H7-es érdekesen állt a foglalatban, összevissza lötyögött és mozgott.

Kidobtam mindkettőt és vettem bele hazai Tungsram/GE izzót, rendes autósboltban.
Az azóta eltelt majdnem három évben egyszer sem gyulladt fel újra a visszajelző...



kempelen Elküldve: 2011-02-19 12:51 kormány

Tom22 írta: Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy a kormányomat szeretném levenni,nagyából tudom h kell,de ha leírnátok megköszönnném.Elvileg elég ha nincs gyújtáson az autó a légszák miatt?Nem akarom levenni az akksi sarut...



Attól függ elsősorban milyen fajta a kormányod?

"Négyküllős" normál vagy a kerek légzsákú "háromküllős" sport/M ???

Ez csak a légzsákkiszedés miatt fontos. Ha kint a légzsák a többi ugyanaz...