kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-11-08 19:55 Hatso napfenyvedörollo

Szemy írta: Sziasztok!

Meg tudja nekem valaki mondani hogyan lehet kiszerelni a hatso ablaknal elhelyezett mechanikus napfenyvedörollot (Sonnenschutzrollo) a kalaptartorol limuzin auto eseteben? Sajnos tönkrement, de nem talaltam semmilyen csavart vagy masfajta felerösitest az utasterböl, amivel könnyen le tudnam szerelni. Elöre is köszönöm szepen a segitseget!

Szemy


Remélem ez segít.

kempelen Elküldve: 2010-11-06 17:40 Olvasólámpás belsõ világítás

hil írta:
kempelen írta:
hil írta:
Azt hiszem, csak behúzom azt az 1 vezetéket....



Eddig mindenkinek csak így sikerült!



Arra gondoltam, hogyha a lámpa csatlakozó 1-es lábára adok +12V-ot, akkor fog világítani az olvasó lámpa is, de nem fog 15 perc után magától kikapcsolni (ha bekapcsolva felejteném). Viszont ott a környéken nincs +12V, tehát azt oda kell vezetni, akkor meg már érdemes azt a GM megfelelő pontjáról tenni. Ez a kábelköteg a jobb oldali A oszlopban van vezetve?



Igen pontosan ahogy leírod. a +12V elvileg már ott van, így csak össze kellene kötni az olvasólámpás lábait, de akkor mindent manuálisan kell kapcsolgatnod.
Igen jobb oldalon van levezetve.

kempelen Elküldve: 2010-11-05 22:06 Hátsó ablakmosó spriccni javítás

DzsanniE írta:
kempelen írta:
DzsanniE írta: Sziasztok!
A spriccni helyett a hátsó "szárny" alól jön a folyadék, gondolom eltört a cső, vagy lecsúszott. Nem sikerül rájönnöm, hogyan lehetne szétszedni értelmesen, újra összerakható módon. Valaki tudna segíteni?


Szia,

A hátsó spricni feje külön kijön a "szárnyból", mert igazából egy gumi tokban van benne. Nyúlj alá finoman vékony csavarhúzóval és finoman húzd ki. Ha kipattant a sprici fej része nézd meg hátha csak az dugult el. Próbáld ki a mosást spricni fej nélkül is. Ha abban az esetben is a "szárny" alól jön a víz, akkor le kell venni a szárnyat, majd megfordítani és akkor mindenre fény derül, mert alatta megy a hátsó szélvédőmosó csöve.



Köszi, már ez is segítség, de ha még azt is meg tudnád mondani, hogyan vegyem le a szárnyat...


Ha felhajtod az üvegtetős részt, akkor az üvegtető szárny alatti részén látsz egy műanyag burkolatot. Azt óvatosan le kell pattintani.
Alatta lesz négy darab hatlapfejű csavar. Ha azokat kiszeded lejön a szárny is.

Ha meglazítottad, akkor a szárnyat óvatosan távolítsd el, mert alatta van a harmadik féklámpa vezetéke is és ne hogy kiszakítsd a helyéről...

(Jobb ha kiveszed a négy csavart és utána lassan lehajtod az üvegtetőt és akkor emeled le a szárnyat, közben alásasolva nézed mi hol miben akadhat el. Esetleg az is megoldható, hogy valakivel megemelteted a szárnyat és te közben alánézel hol csúszhatott le a cső vagy egyáltalán mi a baja és akkor nem kell lehúzni a csatikat sem.)

kempelen Elküldve: 2010-11-05 21:57 Olvasólámpás belsõ világítás

hil írta:
Azt hiszem, csak behúzom azt az 1 vezetéket....



Eddig mindenkinek csak így sikerült!

kempelen Elküldve: 2010-11-05 21:54 Hátsó ablakmosó spriccni javítás

DzsanniE írta: Sziasztok!
A spriccni helyett a hátsó "szárny" alól jön a folyadék, gondolom eltört a cső, vagy lecsúszott. Nem sikerül rájönnöm, hogyan lehetne szétszedni értelmesen, újra összerakható módon. Valaki tudna segíteni?


Szia,

A hátsó spricni feje külön kijön a "szárnyból", mert igazából egy gumi tokban van benne. Nyúlj alá finoman vékony csavarhúzóval és finoman húzd ki. Ha kipattant a sprici fej része nézd meg hátha csak az dugult el. Próbáld ki a mosást spricni fej nélkül is. Ha abban az esetben is a "szárny" alól jön a víz, akkor le kell venni a szárnyat, majd megfordítani és akkor mindenre fény derül, mert alatta megy a hátsó szélvédőmosó csöve.

kempelen Elküldve: 2010-11-04 19:03 Szélvédõ

ihorvath írta: Sziasztok!

Cserélt már valaki első ablak takaró műanyagor? Ami a motorháztető és az alblak között van. Nekem széttrojtosodott a gumi rajta, és

befolyik a víz. Nem akarom így megvárni a telet vele.

Hol lehet ilyen idomot kapni, és kb mennyiért? Mi ennek a pontos neve? Otthon kicserélhető? érdemes bontottan ilyet venni, vagy midegyik előbb-utóbb széttmállik, ha használt?


51718208483 a cikkszáma, 10848,-+ÁFa az ára és a legnagyobb dolog ami a cserével jár, hogy le kell szedned az ablaktörlőlapátokat és alatt az anyát és az alátétet... szóval nem nagy ördöngősség a csere.

Egyébként itt a 17-es alkatrész.



kempelen Elküldve: 2010-11-04 19:00 elektromos ablakemelõ_

ihorvath írta: Sziasztok!

Nekem 6 ablakemelő kapcsolóm van (2 hátsó ajókban, és 4 a váltónál lévő panelon)

Kettő kivételével mindegyik eltört...

Pedig mindig óvatosan használtam, de az az 1 mm átmérőjű műanyag, amin fel van fogatva ennyit bírt csak.

Kérdésem, hogy hol lehet kapni ilyen kis kapcsológombokat? Az egész kapcsolót nem cserélném ki,elég csak ezt a kis műanyag "pöcköt", ami szerintem költségekben is elenyésző.

Tud valaki ilyet szerezni? vagy boltot ajánlani, ahol ilyet lehet kapni? Esetleg bontókban érdemes ilyen után érdeklődni?


Szia,

Csak komplett kapcsoló-egységeket tudsz beszerezni. A kapcsológombok külön nem kaphatóak.

kempelen Elküldve: 2010-10-30 15:27 Turbo

JanoE46 írta:

Ugyanígy jártam.Nem kívánom senkinek ezt az érzést.De "szerencsére" elég hamar be tudtuk fullasztani,ketten ráugrottunk azonnal a szívócsőre,és elszorítottuk.




kempelen Elküldve: 2010-10-25 20:30 Elsõ lámpák

Fantomlazac írta:

Színhőmérséklete? neharagudj meg rám,tudom,kellene ismeretséget szereznem,vagy ha buta akarok maradni,akkor az legyen az én bajom,de akkor fizessek jópénzt a szervíznek minden kis apróságért,de szeretnék érteni a dolgokhoz,szeretnék magam foglalkozni a bmw-mmel,de fingom sincs mi az a színhőmérséklet


Ha jól olvasom xenon fényszóróid vannak. Annak az izzói bár méretre a te esetedben egyformák (D2S) de különböző színhőmérsékletűek lehetnek. Ezt K értékkel jelölik. Minnél jobban közelít a napfény színéhez annál kisebb a Kelvinben megadott száma.
A 4300K-s a leggyakrabban kapható legkisebb tartományú izzó, bár elméletben létezik 3500K-s is de én még olyat nem láttam. (hangsúlyozom létezhet, de én eddig hiába kerestem, bár azt állítják létezik)
Szóval a 4300K-s izzóval látsz a legjobban. Ahogy megyünk felfelé, úgy romlik a láthatóság is. A 4300K-s nevezhetjük fehér fényűnek, míg léteznek trendi 7000K, 8000K, 9000K-s izzók is. Ezek nagyon csecse liláskékes fényt adnak, egyesek szerint ezek nagyon menők, csak éppen látni nem lehet velük. Esőben pedig végképp nem.

Ezért gyanítom, nem állítom hogy nem a fényszóróddal lehet a baj első körben hanem az izzóddal.

kempelen Elküldve: 2010-10-25 19:02 Elsõ lámpák

Fantomlazac írta:
nickname írta:
Fantomlazac írta: Sziasztok.

Ne haragudjatok,ha rossz helyre írok,nem találtam a kérdésemnek jobb helyet.
Szeretném megkérdezni,hogy a BMW 330D (E46)-om első lámpái,természetesen xenon,iszonyatosan gyengén világítanak. A fényszóróm jó,erős,de a tompított nagyon halvány,tiszta száraz úton is gyenge,de nedves utszakaszon,esőben,szó szerint nem világít szinte semmit.Lehet olyan,hogy az égők elöregedtek.és elképzelhető,hogy egy izzócserével ez elmúlna? vagy valami tippetek van? segítsetek pls.Előre is köszönöm a tippeket.Hatóság és balesetmentes közlekedést mindenkinek


valoszinüleg a xenon lámpád ZKW gyártmány és a foncsor tönkre ment benne ezért gyenge a fényerö

3 lehetöséged is van
1- kicseréled a komplett lámpát
2- a foncsort feljavittatod
3- vagy bontottan raksz bele egy uj jobb állapotu projectort



Zkw gyártmány? ez pontosan mit jelent?miből lehet észrevenni ha tönkrement a foncsor?mert néztem a foncsort,kristálytiszta,semmi zsírfolt,semmi beázás,semmi kopás nincs rajt.a lámpabúrám kicsit karcos,látszik rajt,hogy nem új,de szerintem ez nem probléma.Sacc per kb,mennyibe kerülne ez a mutatvány,ha megjavíttatnám?


Elsőnek megkérdezném, hogy a xenon izzóidnak mennyi a színhőmérséklete?
4300 és 6000K közötti akkor rendben, de ha magasabb akkor ne csodálkozz ha nem látsz.
Én a max 5000K-t ajánlanám.

kempelen Elküldve: 2010-10-24 21:10 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

bmw320d4 írta: Pár hete megjelent a 2011-es prof és High navi DVD.
Van egy haverom, aki hallota valakitől, hogy honnan lehet tölteni


gyorsan meg kell szerezni

kempelen Elküldve: 2010-10-24 14:03 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jelló

total commander
net-> ftp connection -> new connection







kempelen Elküldve: 2010-10-24 13:59 Autóvásárlás

joco525 írta: Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni. Autó vásárlás előtt állok ( ez lesz az első autóm ) és szeretnék minnél több infót megtudni, hogy milyet érdemes nézni, ill. mire kell különösen odafigyelni.
Amit keresek: E46 benzines 316 -318 sedan ! 2002 - 2004 közötti törésmentes. Felszereltségbe a minimum: digit klíma, ABS, ASR, elektromos ablak, tükör.

Mire figyeljek oda az autónál ? Milyen a valódi szervízkönyv és mi lehet a buktatója ? Km óra állás valódiságát hogyan lehet ellenőrizni ? Érdemes-e márkakereskedésből nézni autót ?

A fentieken kívül minden hasznos információnak örülök.

Előre is Köszönöm ! Jocó


Itt van közöttünk yellow kollega, szintén nagy 316i fan, ráadásul már a faceliftes korszakból. Meg tudja majd osztani a tapasztalatait.

Amúgy, abs, asr, első elablak, tükör széria. A digitklíma meg azonnal látszik.
Ülésfütést nagyon ajánlom. Bár ez lehet csak az én rögeszmém.


kempelen Elküldve: 2010-10-24 13:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: most tulajdonképpen, az egyik USB port-ból egy virtuális COM1 port-ot csinálok?


nah jólvan jólvan langyosodik...

kempelen Elküldve: 2010-10-24 13:52 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
A kérdés, hogy ha összeforrasztom, akkor ugyanúgy tudom-e használni más autóhoz is? elvileg igen, hisz párhuzamosítom csak.


A zaporozsec sajnos nem megy vele.

A link amit küldtem csomagold ki, másold fel a gépre és az eszközkezelőben kézzel állítsd be hogy abból a könyvtárból vegye az illesztőprogramot.