kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-09-16 22:21 elektronikai ember

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nincs valakinek fényképe a szétszerelt műszer egységről, amin látható az (idő)óra beállítója? Sajna nekem megadta magát a beállító, mekk kell javítanom.
előre is:köszi


ha az van mint nekem, akkor letört a pöcök. én szétszereléskor törtem el, de megragasztottam, bár nem volt egyszerű, mert kb 2mm-es hosszú kb 1mm átmérőjű pöcök tört le... a napi számláló nullázójánál is



Mert azzal a drága kis kacsóddal izomból tépted, amikor órát kellett állítani. Nem mondták hogy nem letörni kell, hanem csak finoman elfordítani...





kempelen Elküldve: 2010-09-16 22:18 elektronikai ember

hil írta: Sziasztok! Nincs valakinek fényképe a szétszerelt műszer egységről, amin látható az (idő)óra beállítója? Sajna nekem megadta magát a beállító, mekk kell javítanom.
előre is:köszi


Ha holnap reggelig ráér, akkor tudok ilyen képeket küldeni...

kempelen Elküldve: 2010-09-16 19:34 320d Motor

ember84 írta: És akkor is,ha csak ki és beszerelve van,nincs bántva?


Ha nem bántottad akkor nem kell természetesen, csak minden porlasztót oda tegyél vissza, ahonnét kivetted. Ne keverd össze a hengerek között.

kempelen Elküldve: 2010-09-16 13:56 320d Motor

ember84 írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne,hogy faceliftes e46-os 320d-be,ami 150le,kell illeszteni a motorvezérlőhöz a porlasztókat?


mindenképpen

kempelen Elküldve: 2010-09-15 11:43 Turbo

Woockie írta:
kempelen írta: Itt fehérváron rengeteg

<off>Ob+, most esett le a kiirt varosod... Eszembe sem jutott soha leforditani, gondoltam vhol Ausztriaban vagy...</off>




Az ellenség megtévesztése végett....

kempelen Elküldve: 2010-09-15 11:29 Turbo

Renzo írta:

Szia köszönöm az infot, elektromosra kaptam tippet, de majd a kettő együtt lehet megteszi a hatását, bár szerencsére itt Pesten még nem találkoztam a jelenséggel, nyaralás alatt garázdálkodtak


Használhatod mindkettőt is akár. Az ultrahangossal az a baj, hogy nem minden esetben jut el a hang oda ahová kell és a motorteret le kell fedni több egységgel, mint valami védőháló..

Itt fehérváron rengeteg ilyen kis állatka él és aki egyszer kinthagyja az autóját akár a belvárosban, akár a külső kerületekben, elöbb utóbb megjelenik a nyest a kocsin és látni a kis lábacskáit.
Ezer százalák, hogy Pesten is élnek és virulnak, hiszen ott aztán van nekik élettér. Ma már egyre ritkábban látni őket kint, elhagyatott területeken. Megtanultak együtt élni az emberrel és jobban érzik magukat az ember által épített környezetben, épületekben. Arról nem is beszélve hogy rengeteg táplálékot össze tudnak szedni, mindenféle szemét formájában, de elkapják a náluk kissebb állatokat is. Tyúkólból tyúkot, tojást... satöbbi.

Eddig csak legfeljebb szerencséd volt. De tuti van belőlük Pesten is bőven.
A lábaik nyomával nincs baj, de ha tényleg elrágnak valami csövet, gumialkatrészt, akkor néha mélyen bele lehet nyúlni a pénztárcába....

Ezek ilyenek, erre utaznak...
Ha tavasszal éjszakánként kimegyek levegőzni kicsit a munkahelyen, úgy basznak mint a nyulak. Bocs, de még a macskáknál is hangosabbak. Borzadály a hangjuk ilyenkor és össze másznak-táncolnak mindent... Látni őket az épületek tetején, ereszcsatornán zörögni, autókon járkálni...





kempelen Elküldve: 2010-09-15 11:16 Turbo

Renzo írta: Sziasztok, lenne egy kérdésem a két turbócső vagy olajcső, nem tudom mi a pontos megnevezése, megrongálta egy kedves rágcsáló szép fognyomok vannak benne, mikor nyomás alá kerülne a turbó és dolgozna olyan mint egy hajszárító kifúl. Nos utána érdeklődtem elég húzós ára van az új csöveknek 19.000 és 14.000 esetlegesen valami jó bontós ismerős vagy utángyártott vagy mittomén picivel emberbarátibb ár, természetesen ha nincs be kell áldozni, de esetleg a hasa alá a gyári lemezt beszerezni, hol lehet, bár attól még befurakszik aki akar, de csak nem olyan könnyen

köszönöm szépen a segítséget előre is


Szia Renzo!

Ez ellen sajnos mechanikus védelemmel nem tudsz harcolni. Ezek a nyestek a legapróbb résen is átküzdik magukat. Hiába van gyári lemez az autó hasa alatt, akkor a sebváló végén másznak végig a motor/váltó és a takarólemez között. Ahhoz hogy megtudd védeni a motort, majdnemhogy ki kéne fújni purhabbal, ami persze marhaság és lehetetlenség.

Amit ajánlani tudok, az az ilyen állatok elriasztása. Léteznek ultrahangos motortérben elhelyezhető és akkumulátorról működő riasztók, kimondottan kis rágcsálók ellen. Azonban az ultrahang miatt egyet nem elég beépíteni a motortérbe.
Ami viszonylag olcsó és hatásos is, az a nyest spray.

Egy példát itt találsz.
Be kell vele fújni a motorteret fentről és érdemes levenni az alsó motortér burkolatot és alulról is befújni vele a motor azon alkatrészeit, amiben kárt tehet a nyest. rá lehet fújni minden műanyag és gumi alkatrészre, vákuumcsőre, turbócsőre, vízcsőre.
Ez nagyjából három havi védelmet biztosít a szagával. A szaga nem rossz, de nem is mondhatnám kellemesnek. Egyébként védi a motor alkatrészeit, mint valami motorvédő vax, nem károsít semmit. Kimondottan nyest elleni védekezésre.

Nálunk a cégnél rengeteg van. Egyszer találtam kis sáros lábnyomokat a motortérben, de a kezelés óta egyet sem.
Nem vagyok a cég reklám menedzsere, de tényleg jó termék, kicsit borsos ára ellenére.

A csövek pótlásához ajánlom a bontókat és esetleg a jelen oldalon lévő webshop lehetőségeket.





kempelen Elküldve: 2010-09-13 06:55 Remeg az autó

Tyetyi írta:

Én cseréltem az IS-ben, nekem elbírta az olajteknő.


Te bátor gyerek vagy Tyetyi!

kempelen Elküldve: 2010-09-13 06:46 Autóvásárlás

YELLOW írta:

lehet igazad van, de én úgy tudom, hogy amikor facelift jött 2001.09-től, akkor fehérre váltottak, majd amikor jött a facelift faceliftje, akkor vissza, de ez 2003 vége 2004 eleje, itt valóban lehetett kérni fehérrel... én így hallottam



Facelift faceliftje? Például a te autód is azért fehér, mert extraként kérték bele. Soha nem volt széria. Aki nem kérte fehérrel, sárgával kapta.
(ettől függetlenül szerintem a faceliftnek jól áll elől a sárga index)

kempelen Elküldve: 2010-09-12 22:10 Autóvásárlás

YELLOW írta:

nekem a sárga index is fura, itt fehérnek kellene lennie, mert 2003 vége felé jött vissza a sárga ha jól sejtem... és megint haver volt autójával jövök 200ezer feletti futás után a bőrbelső olyan mint a patyolat, nem úgy néz ki mint ezé


Az mondjuk nem igazán érdekes, mert ha nem rendelted bele a fehéret, akkor a 330 is sárgával jött ki. Tehát nem volt széria egyikben sem...

Látod a kazi is Reverse, nem Business, tehát abszolút alap. (bár ezt bármikor kicserélhette)



kempelen Elküldve: 2010-09-12 21:32 beszorult kazetta 16/9-es fejegység

MarcellHo írta: Köszönöm a gyors segítséget!
Sikerült az operáció!
De még a kazit nem szedtem ki, mert nincs itthon ennyire kis csavarhúzó.
Mégegyszer köszönöm!


Nincs mit!

Magáról a fejegységről majd le kell szedned a felső lemezburkolatot.
Akkor már látni fogod a kazetta mechanikát. Szalagkábelekkel van csatolva az alaplaphoz. Nomeg persze pár csavarral...

Mindent finoman, átgondoltan, nem kívánom hogy kárt tegyél az egészben...

kempelen Elküldve: 2010-09-12 21:28 Autóvásárlás

Robinson írta: Megnyugodtál?


Jah már meg egy kicsit....

A mai nap után már ezt is elhiszem:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-4112426



kempelen Elküldve: 2010-09-12 20:29 Remeg az autó

kempelen írta:
YELLOW írta:

váltót vagy mást le kell bontani hozzá? olajteknő mint emelési pont jó ötlet? illetve hány darab ilyen bak van és merre felé? sejtem hol keressem, csak kérdezem.


Váltót nem kell piszkálni. Olajteknő nem túl szerencsés, mert öntvény és szerintem nem szeretné ha rátennéd a motor súllyát...

A motor hosszban van bent, a blokk két oldalán lesz. Valószínűleg a 316i-nél is le kell venni az alulapot az első futómű között. Úgy férsz hozzá alulról...

Neked kellene Yellow? Várj megnézem....




Itt van yellow (alvázszámod alapján):

22116779972 jobb 13735,- +ÁFA
22116785583 bal 13735,- +ÁFA

Hivatalos bmw képviseletnél. Gondolom a webshop vagy m-attila tud olcsóbban....

Hogy pontosan hol kell megemelned a motort, azt így speciel nem tudom az 316i N42 esetében, de ne az olajteknőn, mert beszakad.



kempelen Elküldve: 2010-09-12 20:16 Remeg az autó

YELLOW írta:

váltót vagy mást le kell bontani hozzá? olajteknő mint emelési pont jó ötlet? illetve hány darab ilyen bak van és merre felé? sejtem hol keressem, csak kérdezem.


Váltót nem kell piszkálni. Olajteknő nem túl szerencsés, mert öntvény és szerintem nem szeretné ha rátennéd a motor súllyát...

A motor hosszban van bent, a blokk két oldalán lesz. Valószínűleg a 316i-nél is le kell venni az alulapot az első futómű között. Úgy férsz hozzá alulról...

Neked kellene Yellow? Várj megnézem....


kempelen Elküldve: 2010-09-12 20:10 Remeg az autó

YELLOW írta: csak érdeklődés szinten!

motortartó bakot, mennyire macerás cserélni? menynire kell és mit megbontani? a motort meg kell hozzá emelni?

köcce!


Nem túl macerás.
Motort meg kell emelni, mert anélkül nem megy. Ráadásul ha a motor meg van emelve, akkor majd még a meglazított bakot is kissé felfelé kell emelni, hogy lejöjjön a helyéről...