kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-07-13 16:15 Társalgó

InsectKiller írta:
bmwszabi írta:
InsectKiller írta:
seta írta: Sziasztok!
Most lehet h tök triviális dologra kérdezek rá, de mi az a facelift?
Mindenhol írjátok h facelift elötti meg utáni, de nem találtam sehol h az pontosan mit jelent.


2002-ben volt a BMW-nek egy kis módosítása az E46-okon. Legnagyobb különbség, ami szemmel látható, hogy a facelift előttiek indexe még lefelé néz, míg a már facelifteseké már már felfele ível, "mosolygós".
Így lehet a legkönnyebben észrevenni.
A többit meg majd hozzáteszik!


2001-ben volt a facelift ('ráncfelvarrás' hülyén kifejezve magyarul) nem InsectKiller!?
Mármint Sedan-on és Touring-on, Coupe-n meg Cabrio-n 2003-ban.
De seta a te esetedben nem jelent sokat, mert a Compact-okon nem változtattak úgy tudom.
Ahogy írták főleg az autó orrán feltűnő a különbség, de a hátsó lámpák is módosultak kicsit, meg ilyenkor szokott változni a színpaletta, kárpit szinek, anyagok, meg persze folyamatosan egy autó gyártási évei során fejlesztgetnek az autókon: új motorok, meg rengteg apróság, ami a tulajdonosok által visszajelzésre kerül, plusz amiket maguk a gyárban dolgozók is észrevesznek esetleges hibákat.




Hát biztos úgy van!
Pontos évszámot sose tudtam csak h úgy 2001-2002 környékén.


Ha pontosan nézzük 2002-es modellévtől lett ráncfelvarrott, ami ugye 2001 szep-től kezdődik. Szerintem mindkettőtöknek igaza lehet, attól függően hogyan nézzük.

kempelen Elküldve: 2010-07-13 16:08 Valaki segítsen

InsectKiller írta: Az enyém 2001-es és van hozzá kerékőr!


Mint mondottam: széria 2004-től! Ettől még neked lehet ha kértek bele...

Az a kérdés csatisnak mi alapján jön meg egy holnapra... ha nem tudta a számát...
Remélem eltalálják a 10 lehetőség közül.

kempelen Elküldve: 2010-07-13 07:05 Motorolaj

lacaca írta: Én semmiképpen sem ajánlom senkinek ezt a mosóolaj?-orsóolaj "motortisztítós"ökörséget és aki még nem próbálta ne is tegye! egyik sem motorba való! A mosóolajjal régen visszaszerelendő alkatrészeket mostunk mert arra való!!Az orsóolaj pedig szerszámgépekbe való!! A mai modern teljesen szintetikus motorolajak tisztító adalékokat is tartalmaznak és előírt használat mellett gondoskodnak a motor optimális tisztaságáról!Mellesleg az olajak tartalmazhatnak olyan adalékokat is melyek reakcióba léphetnek az orsó vagy a mosóolaj összetevőivel és kárt okozhatnak a motornak!! Mellesleg még a motorolajok egymással keverése sem ajánlott éppen ez okból! De ha valaki mindenáron tisztítani akar annak azt tanácsolom,hogy mindenképpen a gyártó által jóváhagyott vagy engedélyezett (ha van ilyen?)motortisztító adalékot használjon és azt is kizárólag alapjárati üzemben! A "kicsöpögtetésről" csak annyit: nem ajánlatos !! főleg az orsóolajjal? "kimosott"?? motort nem mivel a kenőképessége nem arányos a viszkozitásával valamint kimoshatja azokat az adalékokat is amelyek éppen olajcserénél és hidegindításnál a pillanatnyi "olajhiányos" állapotban védik a siklócsapágyakat!



kempelen Elküldve: 2010-07-13 06:55 Valaki segítsen

csatis1 írta:
InsectKiller írta:
csatis1 írta: Ma egy nagyon kellemetlen dolog történt velem: elhagytam a kerékőr adapterét!

Alapból nem paráznék annyira, de holnapután indulunk a Balcsira és ha véletlenül defektet kapok, akkor cummi!

Nem tudom gyári tartozék-e a kerékőr faceliftes E46-hoz, de nekem a csomitartóban kijelölt helye van az adapternek.
Ha valaki ki tudna segíteni a hét végéig - jövő hét elejéig egy ilyen adapterrel, azt megköszönném . Oh - Szentes - Csongrád - Kecskemét - M5 - M0 - M7 vonalon gurulunk Balatonlellére. (egész szerda délelőtt Szentesen leszek).

így néz ki a csavar:



Tényleg csak a nyaralásra kellene, a jövő héten első dolgom lesz rendelni vagy keresni egyet valahol...

Előre is köszi!



Én szívesen kisegítelek az enyémmel, de ha az nem olyan, mint a tiéd, akkor mi van? Én is csináljak képet?


Ha komolyan gondolod és megtennéd, akkor megköszönöm. Ha stimmel is, szerdán beugranánk érte.


2004 év elejétől széria a kerékőr az e46-ban. Sajnos legalább 8-10 féle fogszámmal gyártották. A pontos számot nem a fogszám mutatja, hanem a kerékőr adapterbe van beleütve egy szám. Ez alapján rendelhető. Tehát a 8-10 féle variációból kellene meghatározni egyet.

Erősen esélytelen, hogy egy másik márkatárs ki tud segíteni egy ilyennel a variációk miatt.
Nem emlékszel véletlen milyen szám volt beleütve? (kétjegyű)

Mindezek alapján nem túl drága a kereskedésekben. Rendelj legközelebb kettőt és tegyél el egyet otthon biztos helyre...mert kellemetlen ilyenkor.
(de mint mondtam a fogszám nem egyenlő azzal, ami bele van ütve)



http://www.postimage.org/image.php?v=PqoOU1r

kempelen Elküldve: 2010-07-10 06:16 CD fejegység, Navi....

Mintha egyszer Miki azt mondta volna, hogy más bus-on kommunikál a kettő az autóval...

kempelen Elküldve: 2010-07-01 16:01 e46 első lökhárító tartozékok?

e46320d írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, hátha valamelyikőtöknek már volt hasonló problémája. E46 320-asom van, az egyik nap voltam akkora barom, hogy az utcán parkoltam fél órára, és máris kilopták az első lökhárítómból azt a műanyag tartozékot, amely eltakarja a vontatóhorog rögzítési helyét. Tudja-e esetleg valaki, honnan tudnék oda szerezni egy ilyen kis műanyagot? Autóbontók holnapján már nézelődtem, de szinte mindenhol csak egész lökhárítókat lehet beszerezni.
Ha van bármilyen ötletetek, kérlek írjatok.
Üdv


2-es számú alkatrész

A két sorszám közötti különbség, hogy az egyik alapozott, a másikat rendelheted a kocsid színére fújva. Az ára is ennek a függvénye.
Gondolom az a tapló, aki kivette, pont ezért vette ki. Tuti, nem egy skodás volt...



kempelen Elküldve: 2010-06-30 16:28 Fogyasztás 320d

Minden férfinek a pöcse után az autója vagy a vezetési stílusa a szent. Mielött bárki emiatt megsértődne, nem létezik hogy ennyi gond lenne ennyi autóval.
Szerintem nem jól mentek az automatával...mondom ezt maximális jóindulattal.
Nekem például semmi bajom vele és a fogysztás is olyan ahogy vezetek.

Éppen ezért javaslok a közeljövőben egy automatásoknak szóló talit, ahol megbeszélhetnénk ezt a problémát mielött kicserélitek az egész hajtásláncot....

Vagy aki fehérvár felé jár sikítson és megnézem az autóját vagy szervezünk minitalit, mert tuti nem a konstrukcióval van probléma....

kempelen Elküldve: 2010-06-30 08:35 2. Balatoni POWERFANATICS BMW Találkozó (Augusztus 6-7-8 Zamárdi)

TbBoy írta: Gondoltam nyitok neki egy új témát...


új téma - gondolta Stirlicz

kempelen Elküldve: 2010-06-30 08:31 6. Soltvadkerti PowerDay! bmw találkozó 2010 június 18-19-20

KASZAMester írta:
kempelen írta: Mivel úgyis Zánkán leszek kiCCSaládommal aug 5.-től, ezért asszem benézek erre a talira...

-tuccc éni!



Úttörőtábor, KISZ-gyűlés...mint a mókus fenn a fán.

Mi kell még?

kempelen Elküldve: 2010-06-30 08:27 Valaki segítsen

InsectKiller írta:
vsop14 írta:
InsectKiller írta:
vsop14 írta: sziasztok!
egy barátom akar venni németből egy törött ( ) e46 coupét.
a hirdetésben a képek között van ez:

tudja valaki, hogy mi ez? olajteknő?



Ezt a képet én már láttam! Nem véletlen amerikai kocsiról van szó?

nem. ez egy német autó.


Akkor mobilen láttam! Összefolynak már a dolgok! De az tuti, hogy nem fest vmi biztatóan!


Igen kérem az ott az olajteknő. Mellette kissé lent az olajszint szenzor...
Kissé fent pedig már szépen belelátni a motorba és mintha túl közel lennének az alkatrészek is egymáshoz. Valamint mintha trailer-en lenne, de gondolom ez látszik is a többi képen nemtudomhol...



kempelen Elküldve: 2010-06-30 08:23 Ajtónyítási Gondok!

Szerintem ideje lenne lecserélni a grundmodulokat az újabb típusra, amiben nem a siemens relé működik. Szerte a neten csak ezekkel van probléma. Azt például soha-sehol nem láttam, hogy az új típusú NEC relés változattal gond lenne. De lehet én vagyok a vak és nem vettem észre, de tényleg....

Persze azt is megértem ha nem vesz valaki egy komplett GM-t pár relé helyett.

itt





kempelen Elküldve: 2010-06-30 08:16 Turbo

zoltan írta:
BarG írta:
zoltan írta: Sziasztok!

Segítség kellene.
Erős gyorsításnál, enyhe szürkés kis füstöcske jön ki a kocsi kipufogójából. Semmi mást nem tapasztaltam.
Ugyanúgy meg, nem csattog, nem kotyog, nem cinceg, csak ha tényleg erősen gyorsítok akkor jön a kicsi füstöcske.
Egy valamit mondtak, hogy nézzek meg, hogy a víz fogyott e?
Egy nagyon picit fogyott a víz, de nem tudom, hogy pontosan mennyi volt benne, mert azt nem szoktam nézegetni sajnos.
Mi ilyenkor a teendő, illetve cserés vagy??

Kérlek segítsetek.
Köszi Zoli


Bár nem közölted, erős logikával a turbóból arra következtettem hogy dízel autód van.
Erős gyorsításnál gyengén füstöl a gép?! Sajnos valószínüleg javíthatatlan a motorod, ha füstmentest akarsz, akkor kénytelen leszel benzinest venni, esetleg koromszűrős dízelt.

Esetleg nézz meg egy hasonló motorral szerelt gépet, ahhoz viszonyíts, mert amit leírtál, az semmilyen hasznosítható infót nem tartalmaz.



Nem vagyok autószerelő, nem tudom tudom mit kellene megfigyelnem, illetve leírnom, hogy ti többet tudjatok meg a problémámról. Ha tudnám pontosan, hogy mit kellene tapasztalnom egy turbó meghibásodásnál és össze tudnám vetni az én jelen pillanatban tapasztalt megállapításommal, akkor talán nem írtam volna ide és nem kértem volna segítséget a fórumtól.


Barg kollega csak azt akarta mondani, hogy mivel CSAK erős gyorsításkor tapasztalható kis füstöcske, ez a természetes velejárója a dízel autóknak. Mindegyiknek, csak az új típusoknál ezt már benntartják a kipufogórendszerbe... Tehát az autód úgy működik ahogy kell. Legalábbis az általad leírtak szerint. Ehhez viszont nem is kell autószerelőnek lenned...

kempelen Elküldve: 2010-06-29 08:55 6. Soltvadkerti PowerDay! bmw találkozó 2010 június 18-19-20

Mivel úgyis Zánkán leszek kiCCSaládommal aug 5.-től, ezért asszem benézek erre a talira...

kempelen Elküldve: 2010-06-28 18:37 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

zoltan írta:

Elnézést, mert nem voltam teljesen érthető.
Kifogyott teljesen az üzemanyag és felszívhatott minden rossz dolgot a szivattyú, ezért javasolták, hogy ez kitisztít.
Remélem így már jobb a megfogalmazás.
Kérdés, használ e ....?




Ha fel is szívott minden rosszat a tartályból azt is csak a szűrőig tehette ha mechanikus szennyeződésekre gondolsz... Akkor ki kell mosni a csöveket a tartálytól a szűrőig bár a mocsok akkor úgyis kijön a szűrő tartály oldali részén és benne marad a szűrőben. Azért a szűrőt cseréld ki ha lehet...

Ha a szűrőtől a motor felé tartó részre gondolsz, akkor valami adalékkal megoldható a dolog. Speciel a protec-et nem ismerem, ezért nem mondok rá se ilyet, se olyat... A TDA-t szoktam használni, mert a téli könnyebb indításon kívül tisztántartja a motor ezen részeit is...



kempelen Elküldve: 2010-06-28 18:25 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

zoltan írta: Sziasztok!

Nem találtam ilyen témát és a minap javasolta a szerelőm, hogy tegyek az üzemanyaghoz ilyen adalékot. ProTec-et ajánlották nekem.
Elméletileg a porlasztócsúcsokat tisztítja ki és az üzemanyag rendszert.
Ez hatékony ér valamit, vagy csak pénzkidobás?

Ténylegesen bajom nincsen a kocsival. Onnan adódott ez a javaslat, hogy teljesen kifogyott az üzemanyagom (be sem indult szegény ) és ezért javasolták.


Castrol TDA-t használok. Egész jól bevált.