kiskiru Elküldve: 2020-02-11 17:36 Mi lehet a baj?
YELLOW írta:kiskiru írta:YELLOW írta:kiskiru írta:YELLOW írta:kiskiru írta:YELLOW írta:kiskiru írta: Üdv Emberek
Egy kis tanácsot szeretnék kérni.
Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem
Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????
pls help mert már agyvérzést kapok
nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.
Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........
de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm
pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.
Köszi, elindulok ebbe az irány, ki lesznek kapdosva, esetleg ismersz műhelyt ahol megéri felújítattni?
hát nem igazán. de a google segít. mindenképp érdemes először porlasztási képet nézni, mert abból is kiderülhet, meg nyomáspróbázni. egyébként sem árt. célszerű megjelölni is melyik honnan került ki. aztán ugyanoda vissza rakni. főleg, hogy az egyik jeladós porlasztó, az 1-es hengeré.
Esetleg még nem lehet hogy nem pont jelre lett rakva az adagoló?
akár előfordulhat, de akkor nem indulna be... meg eleve rossz lenne. egy ismerősöm járt ilyen motorral nagyon rosszul. mert balfac szerelőkhöz vitte.aztán már végül az adagoló elektronikája is behalt. 2x fizetett adagolósnál, aztán kiderült rosszul rakták vissza. mondjuk voltam ott a szervizben, nekem totál az jött lett nincsenek képben.
de netről még nehezebb mondani valamit. tutti van Kecskemét, Szolnok körül valaki, aki ért a BMW-hez. általános szerelő nem jó, mert mindent kicseréltet. az a gond, hogy nálad alaposan át kellene nézni mindent. nem tudom mennyi a valós km, mennyire lehet ki a motor. én is csak egy tippet mondtam, amit elképzelhetőnek tartok. de nem 100%.
Annyival kiegészül még a tünetegyüttes, hogy néha menet közbe egyszer csak erő elmegy, szép fehéres szürke füstöt ontja magából 0 erő mellet, menet közbe (90-100 km/h) gyújtás le-fel és mintha mi se történ volna füst 0 erő 100%, normális BMW szerelő meg egyse a környéken, ilyenekkel jönnek hogy még nekem kompressziót stb..... Normáliiiiiis?