kisskarex fórum hozzászólásai

kisskarex Elküldve: 2021-05-07 16:36 Műszerfal kijelzés

Sziasztok.
Gondolom mindenki autójában van pillanatnyi fogyásztás mérő műszer.
Olyasmi kérdésem lenne hogy piros lámpához közeledve lassitok és megállok,egy pillanatra a műszer mutatója felugrik 8-10 értékig majd szépen vissza áll pedig gázt nem adok neki.
Ez normális és miért csinálja a motor működése szempontjából fontos ez?

kisskarex Elküldve: 2021-04-18 12:12 Futómû és hibái

Sziasztok fanok!
Először is mindenkinek jó egészséget kivánok!
Eljött a futómű javitás ideje és ehhez kérnék kis segitséget.
Olyasmi kérdésem lenne,hogy az első lengőkar gömbfejeit lehet e
külön cserélni vagy csak lengőkarral együtt?
Stabpálcál csapágyak megvannak csak vennék még gömbfejeket ezért kérdezem.
Előre is köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2021-01-31 08:38 hûtõ

Sziasztok rajongók!
Olyasmi kérdésem lenne,hogy a kiegyenlitő tartályon lévő kupaknak lehet e baja?
Fogyogat a vizem de nem vészesen kb 1000km/1dl és a sapka alján és a tartály peremén meg oldalán mindig áll a viz valamint amost már a nyúlvány is kicsit ködös.
Lehet elöregedett a sapkavagy elég csak kicserélni az O gyűrűket rajta?
Gondolom specko méret és ilyesmi nincs külön esetleg méretet tud valaki irni
hátha kapok szilikont hozzá!
Előre is köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2021-01-04 19:24 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Boldog új évet minden rajongónak!
Annyi kérdésem lenne,hogy E46 benzines autóm van és valahogy érdekes módon nincs benne check engine lámpa blokk sziluettel.
Van egy olyan lámpa,hogy EML ez gyújtás ráadásnál világit aztán beinditás után szépen elalszik.
Létezik hogy nincs benne check lámpa?
Átnéztem már a műszert hogy nincs e esetleg leragsztva de semmi.Látszanak az ikonok
rendesen és ennek ott kellene világitani ahol az ablakmosó szintjét jelzi vagyis mellette
de semmi.
Létezik hogy nincs ilyen lámpa és az EML van helyette?


pedig kell lenni.
futtass műszerfaltesztet. neten és itt is megtalálod hogy kell. ha akkor sem világít, akkor vagy a LED égett ki, esetleg le lett véve, vagy annak előtét ellenállása, esetleg vezetősávot vágtak át.
vagy kiprogramozták. elvileg ki lehet és akkor nincs visszajelzés.
szerk.: azért kellene tesztet futtatni, mert ha ki van programozva, akkor tesztre akkor is felkapcsolja. tehát ha úgy világít, akkor programozva van, ha nem, akkor elromlott a LED (ami nem valószínű), hanem megoldották a leírtak szerint, hogy ne világítson.

Le fogom tesztelni egyszer.............annak az előtét ellenállásnak meg átvágásnak nagyon nem örülnék
Nem kókányolt autó nem látok rajta semmi ami nem gyári és itthon én vagyok az első tulaja de ettől még lehet hogy németbe valami ezermester belebabrált.
Ha teszten sem működik akkor van gáz?
Elméletileg az EML lámpa is azt a célt szolgálja?

kisskarex Elküldve: 2021-01-04 19:18 Akkumulátor

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

Szia szia.
Először is boldog új esztendőt kivánok!
Igen bocsánat elirtam valóban csak 500A van az akksin.
Alapjáraton a feszültség 14,2-14,6 között váltakozik tehát gondolom a generátor jó.
Sajna terhelő villám nincs valószinűleg el kell gurulnom egy elektromoshoz
aki majd beméri de ha a töltéssel minden rendben akkor csak az akksi lesz a ludas.
A rádió kódja ha minden igaz a szervizkönyvben meg van tehát max azt kell kódolni a BD
adatok meg újra indulnak gondolom.
Lenne még egy kérdésem de azt inkább a műszer jelzéseinél fogom feltenni.
Köszönöm!


milyen idős lehet az akksid? nálam jellemzően 6-7 évet bírnak, pedig nem ideális a használat az akksi számára. mondjuk már most leszívni sem tudja semmi.
terhelővillás mérést érdemes megcsinálni. ha az 500A-ből nem tud csak 250-et, akkor lehet cserélni. mert ez kb 2x tudja beindítani az autót ilyen hidegebb időben. és ha rövidet mész, nem tölt vissza eleget. nyáron még jó lehetne esetleg. de ha bejön a nagy hideg, akkor kevés már.

Köszönöm!
Pontos korát nem tudom ezzel az akksival vettem a szekeret már két éve.
Terhelő villás teszt lesz de majdnem biztos hogy kakika az akksi.
A használat nem teljesen ideális mert ritkán gurul akkor 50-60 km és bent áll a garázsban fűtés nincs de mindig van bent 5-10fok.Egy évvel ezelőtt nem szórakozott csak mostanában és igen két inditás és annyi lemerül.
Köszi a segitséget!

kisskarex Elküldve: 2021-01-03 20:24 Műszerfal kijelzés

Sziasztok.
Boldog új évet minden rajongónak!
Annyi kérdésem lenne,hogy E46 benzines autóm van és valahogy érdekes módon nincs benne check engine lámpa blokk sziluettel.
Van egy olyan lámpa,hogy EML ez gyújtás ráadásnál világit aztán beinditás után szépen elalszik.
Létezik hogy nincs benne check lámpa?
Átnéztem már a műszert hogy nincs e esetleg leragsztva de semmi.Látszanak az ikonok
rendesen és ennek ott kellene világitani ahol az ablakmosó szintjét jelzi vagyis mellette
de semmi.
Létezik hogy nincs ilyen lámpa és az EML van helyette?

kisskarex Elküldve: 2021-01-03 20:17 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

A problémám a következő. bmw e90 320i autóm van. Sima halogén izzós kivitel. A bal hátsó izzó tönkrement a csomagtartó részén. Illetve ezen az oldalon a tolató lámpa sem világít. Kicseréltem a két izzót újakra, de így sem világít. Mi lehet a baj?

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: András!


a csomagtérajtó átvezető kábelkötegeben szakadhatott el a vezeték. vagy maga a lámpaházra menő csatlakozásban van kontakt hiba.


A kábelköteget megnéztem. 3 vezetéken egy kb 3 mm-es szakaszon lejött a szigetelés, de elszakadva nem voltak. Szigetelőszalaggal külön betekertem ott őket. A csatlakozónál nem látok semmit fúrcsát. Lehet a foglalat rossz?


ha ugyanott volt lejőve a szigetelés, akkor rövidre zárhattak. lehet tönkre is ment valami.

Üdv.
Nekem is volt ilyen problémám,össze vissza világitott minden és ha kitetted az irányjelzőt akkor a féklámpa fénylett halványan és egyéb nyalánkságok.
Mint kiderült a lámpán bellül el voltak oxidálódva a csatlakozók ez okozta a problémát.Kipucoltam szépen óvatosan kis sósavat is használtam az eltávolitásra aztán rendbe jött minden.
De ha lehet ne szigszalaggal csináld meg az elég kókler megoldás.Ha tudsz tegyél rá zsugorcsövet és sokkal szépebb lesz és biztonságosabb!

kisskarex Elküldve: 2021-01-03 20:08 Akkumulátor

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

Szia szia.
Először is boldog új esztendőt kivánok!
Igen bocsánat elirtam valóban csak 500A van az akksin.
Alapjáraton a feszültség 14,2-14,6 között váltakozik tehát gondolom a generátor jó.
Sajna terhelő villám nincs valószinűleg el kell gurulnom egy elektromoshoz
aki majd beméri de ha a töltéssel minden rendben akkor csak az akksi lesz a ludas.
A rádió kódja ha minden igaz a szervizkönyvben meg van tehát max azt kell kódolni a BD
adatok meg újra indulnak gondolom.
Lenne még egy kérdésem de azt inkább a műszer jelzéseinél fogom feltenni.
Köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2021-01-03 16:49 E46 karosszéria, lámpák, indexek

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Minthogy megérkezett a tél és vele a lehülés,sajnos a csomagtér gázrugóm elgyengült meg sem tartja az ajtót.
Olyan kérdésem lenn,hogy ti hol vesztek ilyesmit elérhető áron vagy esetleg rendelnem kellene?
Esetleg egy márkát is irjatok,nyomáserőt és hosszt mert az enyém annyira rövid,hogy
a fejem beverem ha nyitva van szerintem rövid.
Előre is köszönöm!
Üdv.


keress már rá a népszerű webshop-okban, a kocsid típusa alapján és meg fogod találni az adatokat.
több cég is forgalmaz gázrugókat. ha meg vannak az adatok, akár lehet rendelni máshonnan is, nem csak autós webshop-ból.


Köszönöm vettem.
Lehet nem gyári és az Unix-nál találtam de most már jól kinyilik és meg is tartja.

kisskarex Elküldve: 2021-01-03 16:46 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Bitu79 írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Tudja valaki véletlenül, hogy faceliftes E46-hoz hol lehet rendelni index lámpa tömítést, mert nem nagyon találok? Az egyiket már sajnos elhagytam.
Sehol,mivel egyben van az index-el...Az indexbúra és a karosszéria között nincs semmi külön tömítés.Az indexbúrán van gyárilag rajta egy tömítőgumi,és ennyi.Amit elhagytál,az valami utólagos cuccos lehetett...

Szia.
Én nemrég cseréltem indexet igaz compact-on de ott sincs külön tömités.A kaszti és az index között van az bele van gyárilag integrálva az egységbe.Szerintem vegyél másikat!
Lehet ugyan a szedánnál másképp működik de véleményem szerint jól mondják a fiúk.

kisskarex Elküldve: 2021-01-03 16:37 Akkumulátor

Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2020-12-27 10:46 Futómû és hibái

hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta: Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne , hogy vajon mi suhoghat hátulról olyan 30-40km/h lehet hallani az fölött már nem hallom. Meg a kanyarokban valami mintha 'nyüszitene' hátul alá volt nézve de semmi hibát nem találtak, valaki esetleg járt már így?:


simán lehet kerékcsapágy is.
vagy a fék befog.


Kerékcsapágy nem hiszem , hacsak az új nem hibás , fék sem fog be kivettem üresbe és nem vettem észre , hogy fék miatt lassulna vagy szorulna valami 'nyüszitést' lengéscsillapítóra mondták de az is új 2 hete lett cserélve elől a komplett futómű hátul meg lengéscsillapító és csapágyak... Tanácstalan vagyok mert elégé idegesítenek ezek a hangok


Szia.
Nekem a fékkel volt igy problémám.A kézifék pofa rögzitő csapja átesett teljesen a féktartó lemezen mert elporladt és emiatt a pofa hozzáért a felülethez aztán szépen be is darálta,letépte a ferodolt görbültek a rugók tehát szarrá ment.
Új féktartó lemez új alkatrészek és helyrejött.
Ha sokat nem is de remélem tudtam segiteni!

kisskarex Elküldve: 2020-12-26 19:05 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Sziasztok!
Minthogy megérkezett a tél és vele a lehülés,sajnos a csomagtér gázrugóm elgyengült meg sem tartja az ajtót.
Olyan kérdésem lenn,hogy ti hol vesztek ilyesmit elérhető áron vagy esetleg rendelnem kellene?
Esetleg egy márkát is irjatok,nyomáserőt és hosszt mert az enyém annyira rövid,hogy
a fejem beverem ha nyitva van szerintem rövid.
Előre is köszönöm!
Üdv.

kisskarex Elküldve: 2020-12-21 15:49 Akkumulátor

YELLOW írta:
Benyo89 írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Olyasmi kérdésem lenne,hogy a hátsó ablak spricnim nem túl tökéletes.
A vezetékek nincsennek elszakadva mert a törlő hibátlanul működik és a cső sincs eldugulva.
A kérdésem a következő:Mikor szeretném lemosni a hátsó ablakot,folyamatosan nyomom előre a kart spriccel egy kicsit aztán abbahagyja aztán megint egy kicsit és megint abbahagyja pedig folyamatosan nyomom a kart előre.Aztán mikor elengedem megint spriccel egy kicsit aztán befejezi.
Mitől lehet ez a szakaszos működés?
Én úgy tudom folyamatosan kellene vizet juttatni az ablakra amig nyomom a kart.
Lehet esetleg attól,hogy kevés van a tartályban(még nem jelzi)vagy esetlegesen a bajúszkapcsoló konntaktja rendetlenkedik?


Szia!
Én úgy emlékszem hogy touringomnál úgy volt hogy ha egyszer megnyomtad a kart akkor 2-t spriccelt. Tehát ne úgy hogy addig ameddig tartod.
Ha nem így van javítsatok. 2 éve volt már
Tehát szerimtem neked jól működik


szerintem ez programozható. általában autóknál addig jön, amíg nyomja az ember. de van ráció a 2 pumpálásban is.

Lehet persze igy van gyárilag de annyira minimálisat spriccel az ablakra hogy annyival tisztességesen lemosni nem lehet.Emlékeim szerint mikor vettem a kocsit akkor még folyamatosan nyomta a kar elengedéséig.
Mondom elég minmélisat nyom egy nagyon kicsi habot meg buborékokat és ennyi.
Lehet a műszer nem jelez de kevés van benne?

kisskarex Elküldve: 2020-12-20 17:32 Elsõ lengõkar hátsó szilent

tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
anubisz írta:
szuper dolgok ezek Németbe ahol tükör sima az út, nem ide erre a trágyadombra, 2x megjárnám Pestet ,aztán üveg se maradna a kocsiba



Tudom, hogy regi a hsz, de emellett nemtudtam elmenni. Ha tudnand milyen szarak az utak itt, foleg az altalad emlitett csatorna fedelek.....?!
Kb 10 meterenkent vannak lerakva es nem egyenes sorba, hanem csalingazni kell koztuk, mintha be lennel b...va. Az autopalyak is olyanok, amilyenek, persze rednszeresen javitjak, de emiatt meg olyan dugok vannak.....
Jarok haza rendszeresen, tudom, milyenek a magyar utak. De azert en nem igaz, hogy tukor sima az ut No.ban. Ahol jok nagyjabol, az a regi DDR resz, ott az egyesules utan csinaltak meg az autopalya halozatot, de ahol en lakom Bajororszagban, ott szinte katasztrofa.


nekem már a magyar autópálya is egy álom. kár, hogy nagyon ritkán kell rajta közlekednem, mert imádom. álom vezetni rajta az autót. Miskolc és lakhelyem között nem győzi az ember kerülgetni az aknafedőket. ráadásul van település, ahol úgy van lerakva, hogy balról kerülni nem tudod ha jönnek szembe, viszont ha megközölöd, akkor egyrészt nagyon közel kerülsz a padkához, másrészt az akna és padka között is meg van süllyedve ott az út, tehát tulajdonképpen sokat nem nyersz vele. gyűlölöm!
volt, hogy apámat pár éve megállította a rendőr, mert kerülgette. kihalt út nem veszélyeztetve senkit. sajnos a benzin és egyéb helyre fizetünk elég adót, és még kötelező is belemennem a szarba? nagyvárosi használat kinyírja az autót az biztos.


A magyar autopalyak teljesen jok. Egy gond van veluk, hogy a kulso savot lepusztitjak a kamionok.
A foutak sem annyira veszelyesk, a masodrenduek viszont borzalom. Ezt elfogadom, en kozepen szoktam menni 70-80al. Na ilyen azert itt nincs, de a csatornafedokon megtudok orulni


Sziasztok.
Sorrx hogy belevau de tényleg rettentően szarok az utak.
A csatornafedelek még véletlenűl sincsennek egyszintben az úttal vagy ha igen akkor azt kb fél órája csinálták.Nncsennek is egysikban de még csak egyenes sorban sem tehát örülsz ha ki tudod őket szlalomozni több kevesebb sikerrel.A minap jártam a Hungária körúton és mentem a liget felé,ott van egy enyha balos kanyar asszem Gyáli út na abban a balos kanyarban és előtte is kb 300-400 méter távolságban 50 méterneként van egy bukkanó ami keresztbe fut tehát tök mindegy melyik sávban mész odabasz keményen.
Miért engednek ilyeneknek tendert megnyerni?Kopóréteg max 30mm áztán csodákoznak hogy tönkre megy fél év alatt.
Sajnos ez a magyar valóság,ha szar is amit csinál neki adjuk a szerződést mert olcsó.