komoyosz fórum hozzászólásai

komoyosz Elküldve: 2013-06-20 14:56 Szívócsonk-pillangószelep

b_imi írta:
BalaBMW írta:
kempelen írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ahogy az előttem szólók is írták nagyon könnyen le lehet törni a tengelyt és ha már beszívta a motor, akkor már mindegy. Az hogy valaki olcsó vagy kevésbé olcsó megoldást választja számomra mindegy, mert a célt ez is az is eléri, bár bevallom én annak idején a drága megoldást választottam.
Képet sajnos nem tudok neked mutatni, de láttam már olyan angol eredetű 320d-t amit emiatt a hiba miatt bontottak szét és nem volt szép látvány az a henger amelyikbe beleszakadt ez az alkatrész. Szóval jobb a bajt megelőzni alapon szedtem ki én is ezt az alkatrészt belőle. Biztosan vannak akik nem is tudnak erről a hibáról és soha nem is fogják megtudni egészen addig amig náluk nem szakad bele egy ilyen alkatrész...



Mi a drága megoldás és mit jelent forintosítva, hogy drága?


Lehet rendelni egy dugó készletet, ami a pillangószelep helyére passzol. Ha visszaolvasol találsz árakat is.


Halihó.
Nálam az egyik lapkát, a lerakódott olajsár tartotta.
Komoyosz.

komoyosz Elküldve: 2012-07-31 17:43 Hangszóró infó

Halihó

Valaki meg tudná mondani, hogy e39. sedan, milyen átmérőjű, és mélységű hangszórók vannak az ajtókban, és hátul az ülések mögött? Ill. a csipogók mérete mekkora? le szeretném cserélni. Esetleg milyet ajánlotok.

Előre is köszi.
Komoyosz.

komoyosz Elküldve: 2012-07-29 21:28 Műszerfal kijelzés

jons írta:
komoyosz írta:
Milyen gondok lesznek?

A BC. kar adta meg magát. Köszönet Jrtom-nak, a probléma megoldódott


Ebben az esetben semmilyen. Ezért mondtam, hogy ha ez nem jön össze, akkor beszéljünk a 2. esetről.


Ha nem ez lett volna a baja, akkor milyen hibák jöttek volna elő?

komoyosz Elküldve: 2012-07-29 21:24 Műszerfal kijelzés

kempelen írta:
jons írta:
komoyosz írta:
Milyen gondok lesznek?

A BC. kar adta meg magát. Köszönet Jrtom-nak, a probléma megoldódott


Ebben az esetben semmilyen. Ezért mondtam, hogy ha ez nem jön össze, akkor beszéljünk a 2. esetről.


Ha nem ez lett volna a probléma, akkor mire kellett volna számítanom?


Aki elszántan szöszmötölős és van türelme a finom játékokhoz az meg tudja javítani a BC kart. Egyik ismerősöm autójában is elszállt és igaz kellett egy óra mire finoman szétbontottam úgy hogy ne csesszem szét a műanyag illesztést, de sikerült megjavítani. Azért álltam neki, mert már vett egy cseredarabot és "úgysem számít már" alapon nekifogtam a hibás szétszedésének.

A gombhoz vezető két vékony vezeték egyik szála dörzsölődik ki és szakad meg. Már nem emlékszem pontosan, de egy fehér és egy rózsaszínű asszem ami a csatitól a gombig fel van vezetve.





komoyosz Elküldve: 2012-07-29 16:07 Műszerfal kijelzés

[quote="komoyosz"]
jons írta:
komoyosz írta:
Köszi Fel is kell programozni, vagy simán csak csere?


Két eset lehetséges.
- A kar tényleg elpusztult. Ebben az esetben plug and play.
- Óracsoport csere volt és az "új" óracsoport nincs felkódolva. Ez esetben azért lesznek gondok. És a felprogramozás lesz a legkevesebb. De ezt majd akkor tárgyaljuk, ha tényleg szükséges lesz.



Milyen gondok lesznek?

A BC. kar adta meg magát. Köszönet Jrtom-nak, a probléma megoldódott


komoyosz Elküldve: 2012-07-28 17:08 Műszerfal kijelzés

jons írta:
komoyosz írta:
Köszi Fel is kell programozni, vagy simán csak csere?


Két eset lehetséges.
- A kar tényleg elpusztult. Ebben az esetben plug and play.
- Óracsoport csere volt és az "új" óracsoport nincs felkódolva. Ez esetben azért lesznek gondok. És a felprogramozás lesz a legkevesebb. De ezt majd akkor tárgyaljuk, ha tényleg szükséges lesz.



Milyen gondok lesznek?

komoyosz Elküldve: 2012-07-28 17:02 Műszerfal kijelzés

jrtom írta: Simán csere.


Hol tudnánk összefutni? pü.-ben megadhatod a számodat,

komoyosz Elküldve: 2012-07-28 16:52 Műszerfal kijelzés

jrtom írta: Mondjuk diaggal, de az kb 5 ezer. Viszont annyiért kapsz kart is.
Van nekem ha kell.

komoyosz írta:
jrtom írta: Szerintem behalt a BC-s kar.


Igen, elképzelhető. Hogyan lehet megbizonyosodni, hogy valóban a bc. kar a rossz.
Azonkívül, hogy kicserélem.

Köszi Fel is kell programozni, vagy simán csak csere?





komoyosz Elküldve: 2012-07-28 16:46 Műszerfal kijelzés

jrtom írta: Szerintem behalt a BC-s kar.


Igen, elképzelhető. Hogyan lehet megbizonyosodni, hogy valóban a bc. kar a rossz.
Azonkívül, hogy kicserélem.

komoyosz Elküldve: 2012-07-28 13:52 Műszerfal kijelzés

jons írta:
komoyosz írta:
Van benne bc. karos index kar. Gyárilag ilyen. Szerintem valamit csináltak a műszerfallal, lehet, hogy lcd panelt cseréltek benne. Vagy tekergették, és elcsesztek valamit.


Nem teljesen értem. A mutatók nem mozognak? Vagy ha nyomogatod a kar végén a gombot akkor nem változik semmi? Vagy 4 dolgon kívül amit leírtál mit szeretnél még látni? Kis BC-d van vagy nagy?


Szia Kis bc van a kocsiban. az órák működnek. ha nyomkodom a kart semmi sem történik.
A külső hőmérsékletről nem vált át az átlag fogyasztásra, hatótávolságra. Olyan mintha a bc kar, nem kommunikálna a bc.-vel.



komoyosz Elküldve: 2012-07-27 23:12 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
komoyosz írta:
YELLOW írta:
komoyosz írta: Sziasztok, Komoyosz vagyok, most regisztráltam,tehát vadi új tag vagyok.
Azonnal a segítségeteket szeretném kérni. 2001. e39. 530da. A műszerfalban az lcd kijelző a km. állás, napi számláló, és a külső hőmérsékleten kívül semmit sem jelez ki. Az óra 264367-et mutat.
Mitől lehet ez? Mi lehet a megoldás a hibára? esetleg egy műszerfal programozás? Ha igen, hol lehet ilyet csináltatni? Hova érdemes vinni?

Előre is köszi.
Komoyosz.


az a megtett km nem?


Hehe. Igen, elvileg ennyi van az autóban.


akkó nem értem mi a gond? mármint ha direkt adtad meg a km óra állást, az tök felesleges volt, annak nincs köze ahhoz, ha mást nem jelez ki. mármint gondolom ez a baj, hogy kevés infót jelenít meg.
ha most vetted az autót, és van BC gombos idex karod, akkor fel kell programozni. bár ez csak akkor van, ha előtte nem volt benne BC-s kar.



Van benne bc. karos index kar. Gyárilag ilyen. Szerintem valamit csináltak a műszerfallal, lehet, hogy lcd panelt cseréltek benne. Vagy tekergették, és elcsesztek valamit.

komoyosz Elküldve: 2012-07-27 22:47 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
komoyosz írta: Sziasztok, Komoyosz vagyok, most regisztráltam,tehát vadi új tag vagyok.
Azonnal a segítségeteket szeretném kérni. 2001. e39. 530da. A műszerfalban az lcd kijelző a km. állás, napi számláló, és a külső hőmérsékleten kívül semmit sem jelez ki. Az óra 264367-et mutat.
Mitől lehet ez? Mi lehet a megoldás a hibára? esetleg egy műszerfal programozás? Ha igen, hol lehet ilyet csináltatni? Hova érdemes vinni?

Előre is köszi.
Komoyosz.


az a megtett km nem?


Hehe. Igen, elvileg ennyi van az autóban.

komoyosz Elküldve: 2012-07-27 22:38 Műszerfal kijelzés

Sziasztok, Komoyosz vagyok, most regisztráltam,tehát vadi új tag vagyok.
Azonnal a segítségeteket szeretném kérni. 2001. e39. 530da. A műszerfalban az lcd kijelző a km. állás, napi számláló, és a külső hőmérsékleten kívül semmit sem jelez ki. Az óra 264367-et mutat.
Mitől lehet ez? Mi lehet a megoldás a hibára? esetleg egy műszerfal programozás? Ha igen, hol lehet ilyet csináltatni? Hova érdemes vinni?

Előre is köszi.
Komoyosz.