komoyosz Elküldve: 2013-06-20 14:56 Szívócsonk-pillangószelep
b_imi írta:BalaBMW írta:kempelen írta:kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/
Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...
Ahogy az előttem szólók is írták nagyon könnyen le lehet törni a tengelyt és ha már beszívta a motor, akkor már mindegy. Az hogy valaki olcsó vagy kevésbé olcsó megoldást választja számomra mindegy, mert a célt ez is az is eléri, bár bevallom én annak idején a drága megoldást választottam.
Képet sajnos nem tudok neked mutatni, de láttam már olyan angol eredetű 320d-t amit emiatt a hiba miatt bontottak szét és nem volt szép látvány az a henger amelyikbe beleszakadt ez az alkatrész. Szóval jobb a bajt megelőzni alapon szedtem ki én is ezt az alkatrészt belőle. Biztosan vannak akik nem is tudnak erről a hibáról és soha nem is fogják megtudni egészen addig amig náluk nem szakad bele egy ilyen alkatrész...
Mi a drága megoldás és mit jelent forintosítva, hogy drága?
Lehet rendelni egy dugó készletet, ami a pillangószelep helyére passzol. Ha visszaolvasol találsz árakat is.
Halihó.
Nálam az egyik lapkát, a lerakódott olajsár tartotta.
Komoyosz.