kovarik Elküldve: 2015-11-26 23:36 Hibakód
Sziasztok,
nekem egy 2004-es E61-es BMW-m van, sajnos még új vagyok, ezért nem tudok új témát létrehozni, hasonló próblémát pedig nem láttam leírva a fórumba.
A váltóm elkezdett rakoncátlankodni, elvittem szerelőhöz, komputerkiolvasás és próbakör után mondta, hogy turbina felújítás, szelepsor csere, stb. stb.
Ez tegnap este meg is történt. Lamellákat cserélt, hézagot állított, turbinát újított fel és még sorolhatnám, amit Ő is, de pontosan nem tudom még miket. A lényeg, hogy elvileg mindent megcsináltak rajta, egyedül mehatronicot nem cserélt csak. Természetesen új olaj, új szűrő.
Elhoztam, és 60km után egy emelkedőn a váltó átváltott szervíz üzemmódba. Lehúzodtam, leállítottam, vártam, és hiába indítottam újra a kocsit, a hiba bene maradt. Eddig, akárhányszor megtörtént az újraindítás, normálisan tudtam továbbmenni vele.
Hívtam a szerelőt, aki turbinára vagy mechatronicra gyanakodott.
Az érdekes a dologban az, hogy 100-120km/h fölött elég intenzíven remegett a karosszéria, ez a felújítás előtt 1-2 nappal kezdődött, a váltós szerint a turbina miatt.
A felújítás után 60-70-es tempoban mentünk próbakört, nem jött elő a hiba, szépen váltott, apró csúszások ugyan igen, de állítólag ez a betanulás időszaka miatt van.
Elindultam haza, első néhány km-ig semmi probléma, 20-30 km múlva érezhetően jobban csúszott a váltó, később pakolgatta a sebességet, de egyáltalán nem érte el az ingerküszöbömet, vagy csak próbáltam bemesélni magmanak, hogy ez a tanulás időszaka.
A mostani hiba előtt a fordulatszám elkezdett ugrálni, elég intenzíven, olyan 3000-4500 között, majd kiírta a váltóhibát.
A kérdésem a következő:
Ha "állítólag" minden fel van újítva, kivéve a mechatronic, akkor a mechatronic okozhatja ezt a hibát?
Lehet-e ez csak turbina hiba?
Ha se nem turbina, se nem mechatronic, akkor létezik, hogy pl. lamellákat nem cserélt ki, meg nem csinált a kocsin semmi olyat, amit nekem elmondott?
Előfordulhat-e valami banális hiba, amire a szerelő nem figyelt, és csak valami egyszerű probléma lesz?
Ha a szerelő elég tanácstalan lenne ez ügyben, mit tudok neki ajánlani, hogy megnézzen, ellenőrizzen?
A hiba után egyből beszéltem a szerelővel, egyelőre korrekten áll hozzá a dolgokhoz, 1 év garanciát vállalt a felújításra. Csupán a tapasztalatok miatt érdeklődök.
Köszönöm
nekem egy 2004-es E61-es BMW-m van, sajnos még új vagyok, ezért nem tudok új témát létrehozni, hasonló próblémát pedig nem láttam leírva a fórumba.
A váltóm elkezdett rakoncátlankodni, elvittem szerelőhöz, komputerkiolvasás és próbakör után mondta, hogy turbina felújítás, szelepsor csere, stb. stb.
Ez tegnap este meg is történt. Lamellákat cserélt, hézagot állított, turbinát újított fel és még sorolhatnám, amit Ő is, de pontosan nem tudom még miket. A lényeg, hogy elvileg mindent megcsináltak rajta, egyedül mehatronicot nem cserélt csak. Természetesen új olaj, új szűrő.
Elhoztam, és 60km után egy emelkedőn a váltó átváltott szervíz üzemmódba. Lehúzodtam, leállítottam, vártam, és hiába indítottam újra a kocsit, a hiba bene maradt. Eddig, akárhányszor megtörtént az újraindítás, normálisan tudtam továbbmenni vele.
Hívtam a szerelőt, aki turbinára vagy mechatronicra gyanakodott.
Az érdekes a dologban az, hogy 100-120km/h fölött elég intenzíven remegett a karosszéria, ez a felújítás előtt 1-2 nappal kezdődött, a váltós szerint a turbina miatt.
A felújítás után 60-70-es tempoban mentünk próbakört, nem jött elő a hiba, szépen váltott, apró csúszások ugyan igen, de állítólag ez a betanulás időszaka miatt van.
Elindultam haza, első néhány km-ig semmi probléma, 20-30 km múlva érezhetően jobban csúszott a váltó, később pakolgatta a sebességet, de egyáltalán nem érte el az ingerküszöbömet, vagy csak próbáltam bemesélni magmanak, hogy ez a tanulás időszaka.
A mostani hiba előtt a fordulatszám elkezdett ugrálni, elég intenzíven, olyan 3000-4500 között, majd kiírta a váltóhibát.
A kérdésem a következő:
Ha "állítólag" minden fel van újítva, kivéve a mechatronic, akkor a mechatronic okozhatja ezt a hibát?
Lehet-e ez csak turbina hiba?
Ha se nem turbina, se nem mechatronic, akkor létezik, hogy pl. lamellákat nem cserélt ki, meg nem csinált a kocsin semmi olyat, amit nekem elmondott?
Előfordulhat-e valami banális hiba, amire a szerelő nem figyelt, és csak valami egyszerű probléma lesz?
Ha a szerelő elég tanácstalan lenne ez ügyben, mit tudok neki ajánlani, hogy megnézzen, ellenőrizzen?
A hiba után egyből beszéltem a szerelővel, egyelőre korrekten áll hozzá a dolgokhoz, 1 év garanciát vállalt a felújításra. Csupán a tapasztalatok miatt érdeklődök.
Köszönöm