krissz fórum hozzászólásai

krissz Elküldve: 2015-03-10 06:43 izzók / izzókészlet

kundof1 írta: Hátsó lámpának, hol van a test kábelja?


A barna kábel lesz a csatiból

krissz Elküldve: 2015-03-04 17:58 Autóvásárlás

Hektor írta:
elgeri írta:
Hektor írta:
Robin68 írta:
Hektor írta: Mivel BMW vásárlásán töröm a fejem, kicsit sokat kérdezek itt és mellette nagyon sokat olvasok. Sajnos nem mindig jön válasz a kérdéseimre, amit megértek, még is a régebbi tulajokat, a hozzáértőket vagy jól informáltakat kérdezem. 2000-2002 évjárat közti E46 tipusokat néztem eddig, de be kell látnom, hogy diesel területén sokkal nagyobb a választási lehetőség és az árak függvényében az életkor is a dieselek javára billen.Tehát kérem, aki tud írja le nekem, hogy 2000-2004 évjárat közt, melyik 320D vagy 318D a jobb, kiforrottabb motorú autó. Korábban is írtam, nem versenyezni kell, tehát teljesítmény és fogyasztás nem érdekel különösebben, nem ez a döntő szempontom. Kifejezetten a tartósság, megbízhatóság, költségkímélőbb üzemeltetési szempontok érdekelnének. Nagyon köszönöm annak a aki válaszol.


Nem a fogyasztás a lényeg de mégis dízelt keresel....
Nekem az ovodás motorral van szerelve az autóm de nem bánom. Ja! és benzines . A dízelben nem tudok nyilatkozni de benzinesben az M43 és M52 motorkóddal állítólag elnyűhetetlen. De én nem értek hozzá, csak hallottam a szerelőktől. Az enyém is M43 és alá tudom támasztani ezt az állítást.


Köszönöm hogy válaszoltál.. a benzineseket már körüljártam. Van is vele kapcsolatban elképzelésem, csak évjáratban fiatalabbat tudnék venni dieselből. Ezért kérdezem és nem a fogyasztás végett.Most is diesel autóm van, tehát nem idegen számomra a gázolajos, csak hogy azért 2-3 év is számítana az évjáratnál. Meg hát sokkal nagyobb a választék..
Csak egy példa hogy miből választhatok: Ha.hu.-n ha beütöm hogy 2000-2003 közti touring, akkor benzines 70 találat, diesel 226 db. Vagy ennyivel több van, vagy ennyivel többtől szabadulnának



Én általánosságban úgy hallottam, hogy ennyivel több 318-320-as dizel mint benzines van Magyarországon forgalomban. Gondolom aki újonnan veszi, az még nem tart a drágább szervizeléstől (cserébe nyomatékosabb, kevesebbet eszik), és amikor ez a réteg úgyis venne egy fiatalabbat, akkor elárasszák a használt autó piacot... ahol persze már jobb vétel lehetne (karbantartás ügyileg) egy benzines.


Én is így gondolom. Sokat agyaltam már ezen, de azt hiszem, az én évi 10-15.ooo km futásomnak tökéletes lesz a benzines. Félek ezektől az idősebb dieselektől..



Szerintem jobban jársz egy bármilyen benzinessel, legyen az négy vagy hathengeres. Kombiból kevesebb a benzines, ez tény, de azert egy jó sedannal is együtt lehet élni. Én a saját M54B22-ről annyit tudom mondani, hogy ajánlom, nagyon jól bírják. Eddig szelepfedél tömítést, szűrőket, olajat és mostanság termosztátot kellet cserélnem a motorban. (kopp-kopp) A hirdetésekben szereplő kilóméterállások zöme hamis, így állapot-állapot. Légy körültekintő, akkor nem lehet nagy baj.

krissz Elküldve: 2015-02-16 21:39 Autóvásárlás

Whole01 írta: Sziasztok!

2003as 4. havi E46 318i-t(143Le) néztem ki.
Megbízhatónak mondható?
Ezekben melyik motor van?Remélem nem az N40es,mivel olvastam ezt nem ajánljátok.
Előre is köszi!:


N42B20 amit te kinéztél, az N40-es 1.6-os.

krissz Elküldve: 2015-02-13 09:52 Mi lehet a baj?_

zuziq írta:
Szkrisz01 írta: eredeti 269.000km re lekertem a bmw be alazszam alapjan valos!


Azt felejtsd el!



Szívemből szóltál!

krissz Elküldve: 2015-02-08 15:03 Olajzabálás

minimal írta:
m87z írta:
mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



helo
sztem még próbáld meg azt hogy járó motornál a kipufogóhoz odateszel egy fehér rongyot és nyomod a gázt mert ha eszi az olajat akkor fekete pöttyök lesznek a rongyon meg ugye elég jól kormol a gép mellette, bár mondjuk ez a módszer nem tudom hogy működik e a részecskeszűrővel szerelt példányoknál, de egy próbát azért megér hátha...


Nem fog mukodni. Csak ha rossz a resz.szuro de akkor a kipuf belseje is kormos nem femtiszta.



Nekem elöregedett szelepfedéltömítés miatt volt égett olajszag kívül-belül, mondjuk dizelnél nem tudom mi a szitu.

krissz Elküldve: 2015-01-27 08:52 Differenciálmû

TomB írta:
YELLOW írta:
TomB írta: Sziasztok!

A hátsó differenciálműből szivárgott az olaj, BMW márkakereskedés/szervizben megcsináltattam, azonban kb. másfél hónapra rá búgó hangot kezdett adni, amikor gurul az autó, menetsebességnek megfelelő hangmagassággal.
Visszavittem, egyetértettek abban, hogy a diffi adja a hangot, javasolták cseréjét, amit természetesen nem szívesen lépnék meg, ha nem muszáj, főleg nem újat (600e mondtak).

Ötlet, tapasztalat, esetleg javasolt javítóműhelyet tud valaki, ahova érdemes elvinni?

Köszi!


és kitudja mit öntöttek bele, vagy lehet nem is öntöttek csak, hogy visszavid majd, és próbáljanak legombolni 600ezret, ami erősen vicces és túlzás szerintem.


Ez nekem is eszembe jutott...


Ennyiből milyen sperrt lehet csináltatni... )

krissz Elküldve: 2015-01-23 10:24 Differenciálmû

Szebii írta: Nem kellett de leadhatod es akkor a sajatodat alakitjak at es 20-30ezerrel olcsobb is a vegosszeg. Igen teljesen egyenire szabhato a tortenet, pl nekem a 6-os kezim 2,93-as es most 3,38-as lesz igy kicsit jobban fog gyorsulni meg porgosebb lesz a gep


Mennyiért csinálnak ilyet? Priviben is johet az ár

krissz Elküldve: 2015-01-22 14:11 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

ha ez az, amit linkeltél, akkor nem 85kW-os. és nem is 1.6-os. a motortér alapján M43-as motor, ami 1.9-es és 105 lovas.
ha meg az amit írsz, hogy 85kW és 1.6, akor N40-es motor, de akkor meg a motorkép nem az volt. érted? alvázszám utolsó 7 karakterét megadod, megmondodm konkrétan milyen motorral jött ki gyárilag.


Szia Y!
Valahol olvastam, hogy a ráncfelvarrás körül árultak FL karosszériában FL előtti motorral szerelt autókat a vevők nem kicsi felháborodására.

Az, hogy egy autó "hölgy tulajdonostól" az én szememben érték csökkentő tényező.....
már bocsánat,
hil



én ezt tudom. de én láttam még a képeket. és azon egy 316ci volt. olyan motorral, mint a tiéd. viszont 2002-es volt asszem, de még a régi kasztnis coupe. most lényegtelen melyik M43-as motor volt benne, egyik sem 85kW. kíváncsi lennék a VIN kódra. mert más esetben a forgalmi false adatokkal van kitöltve.


Lehet, hogy ez sosem fog kiderülni

krissz Elküldve: 2015-01-20 11:10 xenon próbléma.

Tano írta:
toki24 írta: Hallod nem tudom, de eléggé hibridnek tünik ahogy irtad
De mükszik faszán.

végülis nekem megfelel hogy állitgatja magát, de legközelebb megyek Miki-hez megkérdezem,hogy is van ez akkor most pontosan

Vagy csak xenonosra átalakították volna?! mert bmwin-en néztem ott a xenon nem volt írva, vagy azt amugy sem irja ki ?! pl kisnavi is volt bele az sem volt benne


Persze, lehet hogy utólag alakították át, aztán eladás elött meg vissza, mert a Xenon-t jó pénzért eladhatták. A felszereltséglistában szerepelne a xenon is.


Sok kis bu@i.. Az én kocsim is nagy navis felszereltséglista szerint, de egy magnós alap rádió csücsül benne. Borzasztó idegesítő. Legalább nekem a xenon maradt a helyén!

krissz Elküldve: 2015-01-20 09:58 Féktárcsa és fékbetét

elgeri írta:
elgeri írta: Sziasztok

Mostanában vettem észre, hogy a (bal oldalon) fékezésnél van egy kis nyikorgó / súrlódó hang. (Még nem volt lehetőségem segéddel kívülről meghallgatni.)

Kérdés, hogy pl. fékbetét, féktárcsa kopása adhat-e ilyen hangot, vagy hogyan is jelentkezik, ha elfogy alólam a fék? Azon kívül, hogy szakértői szemmel ránézek? Amit ír a fedélzeti számítógép, az csak km-re vett becslés a részéről, vagy mér pl. fékpofa szélességet a gép?

Illetve lehet hogy csak berozsdált a hátsó. Mert ezt fél éve már említette az egyik szerelő, hogy használjam egy ideig sportosabban, hogy lekoptassam. És mostanában keveset, nagyon rövid távra használom a gépet (Mivel be se melegszik a gép, igen kíméletesen - nem sportosan ).

Előre is köszönöm a kissé általános kérdésemre adott válaszokat!


Megkérdezném máshogy, kicsit mást:
Van a fékeknél kopásjelző. Legalábbis a márkaszerviz fékpofák és kopásjelző anyagköltséget tüntet fel az ajánlatában.
Na most ez igazából mit takar? Hogyan jelzi, hogy ha kopott a fék? Műszerfalon fog világítani valami, vagy elkezd hülye hangot hallatni, vagy...?


A kopásjelző a műszerfaladon jelzi egy sárga fék ikonnal, hogy csereérett a betét. Ha hozzáér kvázi a fém a fémhez akkor bejelez.

krissz Elküldve: 2015-01-19 22:35 Plasti Dip - a folyékony gumi

anubisz írta:
blueman írta:
kzste írta: Sziasztok! Érdeklődnék, hogy csinált e már valaki alufelni színhatást plasti dippel? Ha igen, azt hogyan csinálta? Melyik színek kellenek hozzá? Én a fémszürkére és a fényeffektre gondoltam, talán ezekkel lehetne elérni ezt a hatást.


Sokáig gondolkodtam én is a plasti dipes alufelni színezésen, de egy szakavatott lebeszélt róla, ugyanis több ismerőse búcsús hatásúnak jellemezte a plasti dipes alufelni színezést, ezután inkább festette.

Nyáron a tapasztalatok alapján én a porfestéssel fogom elérni a kívánt hatást, valami ilyesmit:
http://img19.olx.hu/images_apr...ltatas.jpg




Én is ilyenre csináltam,talán kicsit világosabb. 4000 volt darabja telibe.


Egy pár képet meg egy elérhetőséget tudnál adni? A 4000 csak a festés vagy kompletten az egész? Elgondolkodtatott ez a felni festés dolog.

krissz Elküldve: 2015-01-16 00:46 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Marton86 írta: Ferde görbe rajta valami vagy csak túl újszerűek ez ki?


Első ránézésre az első lámpák gyanúsak, hogy csak azok lettek lecserélve fehér indexesre, jobban nem néztem meg.

krissz Elküldve: 2015-01-11 12:02 Fék


Yellow! Megoldodott a problémám, gondoltam megírom, hátha valaki ugyanígy jár. Szétszedtem az összes féket, kiderült a jobb hátsóban a dugattyú teljesen be van állva. Nagy nehezen kiszenvedtem a dugattyút, tiszta kosz és rozsda volt, nem csodálom, hogy nem mozgott semmit. A betéteket felére koptatta a pár hónap alatt. Szétszedtem a többit is, azok nem voltak durván koszosak, de szintén nehezen mozogtak. Vettem UNIX-ban féknyereg javító "készletet" (gumiharang meg tömítés). Kitisztítottam, cseréltem a gumicuccokat rajta, visszaraktam, légtelenítettem. Azóta a pedálnak végre van ellenállása és normális útja, fog rendesen illetve a rotáló hang is megszűnt (próbaúton nem hallottam).

krissz Elküldve: 2015-01-07 23:21 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

letsgo1487 írta: Sziasztok!
Tudja valaki hol van a szervíz intervallum dioda? Ilyen hibakódot kaptam mert nem tudok resetelni.


Hirtelen ezt a videot találtam: LINK

Rövidre kell zárni, ahogy mutatja.

krissz Elküldve: 2015-01-07 15:12 Akkumulátor

Tamas781105 írta:
Pocses írta:
Tamas781105 írta:
elgeri írta:
Tamas781105 írta:
minimal írta:
Tamas781105 írta: Sziasztok! Nagy gondba vagyok.Van egy e46-os 320d-m akkumlatort kelett cserelni azota nincsen müszerfal visszajelzes semmire. Mi lehet a gond?


Nézd át a kesztyűtartóban a biztosítékokat.


A biztositekokkal keztem 2x-is atneztem le is mertem öket.Semmi valtozas Az okosok azt mondjak ujra kell tanitani.DE mit?


Én se tudok többet, de ezt már több fórumban olvastam, hogy aksicsere nem is olyan egyszerű, valamit programozni, tanítani kell vele. Azért kicsit vicces, hogy egy aksicsere miatt is BMW szervizbe kell menni Én legalábbis már eldöntöttem, hogy nem szívatom magam, és majd hozzáértővel cseréltetem ki.


En is nevetsegesnek tartom az egeszet.Szerelövel is beszeltem legjobb modja az akksi cserenek,hogy egy masik akksival athudalni es akkor nem felejt.(de en nem akksi csarban dolgozok,es mi van akkor ha heggeszuk a kocsit.Akkor akksisaru le)


Nálam is volt anno lakatosmunka a verdán, a szaki simán lekötötte az akkut, majd meló után vissza, és semmi még a rádióm sem állítódott el.


Hat ez az annyi emberrel beszeltem senki nem latott ilyen hibat.De nem a BMW-vel van a gond.Töbtöl hallottam a többi tipusnal meg roszabb a helyzet


Én tegnap cseréltem Varta Black-re, semmi gond nem volt, a km szamlalo es az ora nullazodott le. Nem igazán értem mitől lehet