lacaca fórum hozzászólásai

lacaca Elküldve: 2010-01-19 13:56 Társalgó

Csum írta: Tudd valaki konkrétumot azzal kapcsolatban,hogy
mi a helyzet a megszünt MÁV biztositóval kapcsolatban?
elözõ autommal ott voltam szerzõdve és kiadtam egy betétlapot!!
és a napokban kaptam egy levlet,hogy nem fizet a biztositó mivel nincs mibõl és lehet nekem kell rendeznem a kár összegét hiába volt befizetve a negyedéves csekkem!!

errõl kéne nekem bõvebb info!!!
lehetséges ez??




Nem akarlak elkeseríteni,de itt a" bûnözõk paradicsomában" ez is lehetséges!
,

lacaca Elküldve: 2010-01-17 19:33 320d Motor

A felvétel nem a legjobb ,de ahogy hallom az autónak semmi baja. Ez hidegindítás volt?[/quote]

így van hideg indítás volt!!!
és az érdekelne,hogy mért nyom ki indítás után rögtön olyan szürke füstöt magából pár másodpercig[/quote]


Szerintem a kipufogórendszerben lecsapódó levegõ okozza. De amíg így indul addig ne aggódj!

lacaca Elküldve: 2010-01-17 15:34 320d Motor

[quote="Csum"]
SoundkeY írta: Na , reggel felvettem nekem milyen ( -4fokba ) a gozolges.....


YouTube videó

nah itt egy video az enyémrõl és a füst problémáról!


YouTube videó

normális ez?és a hangja?



A felvétel nem a legjobb ,de ahogy hallom az autónak semmi baja. Ez hidegindítás volt?

lacaca Elküldve: 2010-01-17 13:11 Vicces :)

[quote="YELLOW"]

[url]
YouTube videó

Ehhez nem tudok hozzátenni semmit! Magáért beszél!

lacaca Elküldve: 2010-01-12 17:50 320d Motor

kempelen írta: Ohh jeah... a benzines, dízel vita.

Akkor hadd szóljak én is pár szót. Megpróbálok rövid lenni. Nem kötelezem el magam egyik motorváltozat mellett sem, de bevallom régebben én is csak benzines párti voltam. De azért el kell ismernem az a nyomaték amit a dízel lead irigylésre méltó és vígan el lehet autózni vele nyugodt tempóban is. Kicsit talán zajosabb és itt azért a hathengeresek elõnyben vannak, de végül is az utastérbe nem igazán szûrõdik be a zaj. Mindkét motofajta bõven eregeti az egészségre káros gázokat, ezen vitázni szerintem felesleges. Benyás elõnye hogy nem füstõl....már ha nem füstöl ez igaz, de annak sem éppen mátrai hegyi levegõ amit pöfékel...
Aztán valóban nagságrendekkel több van a dízelbõl. Nem számoltam konkrétan, de tíz dízelre ha jut két benzines és emiatt elengedhetetlen, hogy úgy tûnjön több velük a hiba. De csak példának a "Hûtõk" címû topikunkban október óta csak a benyások írnak konkrétan. Kasza Imrénél a benzines motorok fogynak jobban és azért nem hallani annyit a sorhatosok megfõzésérõl mert talán kevesebben vannak, de ott is vannak problémák és nem olcsók a költségek....
Ha az utóbbi idõk üzemanyagárait nézem és azt hogy a fenntartása kicsit költségesebb a dízelnek, akkor beláthatjuk hogy az sem állja meg a helyét amit sok MÁS helyen úgy írnak: fillérbaszók. Itt többen is sok százezret tettek már bele az autójukba és ha el is romlott, nem lehetett olcsó mulatság megjavítani. Amúgy is baromság ez a fillérbaszás hasonlat, hiszen az üzemanyagárak változnak és csak az olcsóbb üzemanyag amiatt leszólni a másik motorral szerelt kollegákat ostobaság, hiszen az E85 a gázolajnál is olcsóbb és a benyások viszik is rendesen, mint a cukrot. Akkor ki is a fillérbaszó? Kiemelném, ez nem itt, nem ezen a fórumon hangzott el, de sok más helyen olvasható!
Benzines könnyebben indul, szebben jár, most még kevesebb alkatrészbõl áll, bár a szenzorok abban sem csekély mennyiségûek. De összességében el kell ismernem kifinomultabb. Mint már említettem nagyjából másfél két éve már elkezdõdött a benzines motorok kisebb ûrtartalmú válozatainak a mostani dízelekhez hasonló berendezéseivel és érzékelõivel való felszerelés. Többek között turbo és közvetlen befecskendezés. Ezek is úgy terjednek majd mint a dízelek, mert igazából nagyon nem lesz más választás. Viszont aki szét tudott hajtani egy mostani dízelt, szét fogja a benzinest is. Aki balfasz volt a dízelhez, balfasz lesz a benyáshoz is, így pár év még és a benzinesek is úgy hullanak szét (ha akkora arányban terjednek mint a dízelek) mint a gázolajosok...
Annak idején volt szerencsém a mitsubishinél közelében lenni, amikor megjelent az elsõ közvetlen befecskendezéses motor a GDI. Nos ha valami akkor az igen költséges volt már akkoriban is, azóta se szeri-se száma a közvetlen befecskendezéses benyásoknak...

Szóval nekem az a véleményem, hogy bármely oldalról közelítjük megfogható mindegyik motor ha az elõnyeire vagy a hátrányaira tesszük a hangsúlyt és ma már ahogy elnézem a jövõt nem lesz irigylésre méltó egyik motorfajta javítása sem.
Elismerem, húsz éve még volt ennek alapja. A dízel egy füstös kerregõ, lomha traktor volt már az akkori benzineshez képest is. Persze vannak örök tulajdonságok, mint az erõsebb hang, de ezen nem igen lehet változtatni... No még lehetne folytatni, de felesleges.

Ráadásul nagyon sokan érzelembõl beszélnek a benzines vagy a dízel mellett. Így a vita már eleve értelmetlen ha érzelmeken vitatkozunk. Ha választhatnék, akkor egy E91LCI-s 325i-ben és 325d-ben nekem már bõven elég lenne. Mindkettõt elfogadnám...

Ohh ami fontos részemrõl, majd el felejtettem. Eddig benzinesek voltak, szerettem õket. Most dízel is van, ezt is szeretem. Két különbözõ motor, máshogy mûködnek, másképp reagálnak, de egyiket sem szeretem jobban mint a másikat vagy megfodítva, mindegyiket elfogadnám szívesen. Ezért nem szálltam bele eddig sem a benzin vs. dízel vitába és remélem ezek után sem fogok. Olyanok ezek mint a szülõknek a gyerekek. Mindegyik gyerek kicsit más, de mindegyiket egyformán szeretik... (na jóhülye hasonlat volt, mi??? )




És mennyit írnál ha beszállnál a vitába??

lacaca Elküldve: 2010-01-11 19:27 320d Motor

És a korom kibocsátás??? Mert az mérgez igazán. Igazán nem akarok vitát ebbõl, ez az én személyes vélemlnyem, ki mit szeret úgy dönt.







Ebben is tévedsz, ugyanis a CO halálos mérgesgáz míg a por korom a levegõ természetes összetevõi közé tartozik (kb 1%) nagyobb mennyiségben természetesen káros az egészségre ,de meg sem közelíti a CO gáz mérgezõ (halálos) hatását!!

lacaca Elküldve: 2010-01-11 14:30 320d Motor

hancurozo írta: a 320d motorja egy kivételesen jóra sikerült motor. úgy is sokat elfut, hogy nálunk nem ismerik a turbós motorok indításának és leállításának pontjait és a kezdetektõl (136le) chipelték öket fõleg nyugateurópában.
ha valki figyel rá ugyanúgy hibamentes mint a benzines.



Itt van leírva többek között az említett sok turbóhiba legfõbb oka !!!(GRAT!!) Ajánlom mindenkinek elolvasni,és kérdezzetek mert az lényegesen olcsóbb!!

lacaca Elküldve: 2010-01-11 14:23 320d Motor

A diesel autó pát literrel eszik kevesebbet de mivel azoknak megy nagyobb a nyomatéka így jobban megy ezért jobban is nyomjuk tehát ugyanannyit eszik mint a benzines
... valamit valamiért[/quote]


Ebben nem értünk egyet ! Szerintem minden benzin üzemû autó tulaj örülne,ha az autója fogyasztása megközelítené egy dieselét!

lacaca Elküldve: 2010-01-11 14:10 320d Motor

hil írta: Sziasztok!
Lehet, hogy nem jó helyen teszem meg kérdésemet, és bizonyosan vitát sem szeretnék generálni de kérdezem: ennyire megbízhatatlanok hibára hajlamosak a dizel motorok, vagy mitõl lehet, hogy itt átlag 50 dizel írás jut 1 benzines írásra (hibák tekintetében, de ez csak sacc arány, nem számoltam utána). Lehet ez a tuningolás hatása, vagy egyéb más??? Nem mintha számítana, csak elgondolkodtató.
hil



Ez azért van mert egyre többen vesznek diesel autót akiknek ezelõtt benzinese volt,és fogalmuk sincs a diesel "szokásairól" ezért minden teljesen természetes dolgot hibaként értékelnek!!

lacaca Elküldve: 2010-01-11 14:04 320d Motor

hil írta: Meg sokkal jobban mérgezi a környezetet is. Én mindig úgy tartottam, ha az embernek van pénze autóra (jobb autóra) akkor legyen pénze benzinre is (nem gázolajra) és legyen tekintettel a többi embertársára is a mérgezésük terén. Ebbõl nem szeretnék vitát indítani, ez csak a saját véleményem, de kijött belõlem, nem sértegetésnek szántam, bocs, ha Valaki annak vette!
hil





Tisztelt Hil Mielõtt szakmai dolgokban állást foglalsz és ide leírod elõbb nézz utána,hogy a diesel vagy a benzin üzemû gjmûveknek nagyobb a CO kibocsátása ! Valószínûleg meg fogsz lepõdni,de a benzinüzemû autók majdnem KÉTSZER! több CO_ot eregetnek ki mint a diesel üzemûek!!

lacaca Elküldve: 2010-01-09 01:15 Üzemanyag fogyasztás

jencispy írta: A spórolós vezetés:
http://totalcar.hu/magazin/tec...s_hazilag/
kb tisztában voltam eddig is ezekkel, de nem igazán tudok ezeket betartva vezetni.
szerintem:
- pályán nem fogok 90-el menni hogy 5l alá vigyem a fogyasztást...
- a lehetõ leghamarabb elérni a kívánt sebeeséget (lendületesen de ésszel)
- felkapcsolni a legnagyobb fokozatba (1500 fordulat alá nem érdemes?)
- motorféket használom
- klímán nem spórolok
- jo gumik, de nem virsli


Égbekiáltó baromságok sokasága, ami minden realitást nélkülöz!

lacaca Elküldve: 2010-01-07 14:05 kormánymû

Brad85 írta:
lacaca írta:
Brad85 írta: Sziasztok

Jobb eleje nagyon és a bal eleje kicsit kopog a kocsinak, szerelõ mondta hogy mind két oldalon a kormányösszekötõ rúd cseréje kéne.
Unixnál néztem az OPTIMAL márkát elég jó áron.

Valami véleméyn van errõl a márkáról??

Köszi



Attól függ mit értesz" jó ár" alatt!


5800 Ft egy oldal, az jó?


Ez az ár kompletten véggel együtt értendõ?

lacaca Elküldve: 2010-01-06 18:29 kormánymû

Brad85 írta: Sziasztok

Jobb eleje nagyon és a bal eleje kicsit kopog a kocsinak, szerelõ mondta hogy mind két oldalon a kormányösszekötõ rúd cseréje kéne.
Unixnál néztem az OPTIMAL márkát elég jó áron.

Valami véleméyn van errõl a márkáról??

Köszi



Attól függ mit értesz" jó ár" alatt!

lacaca Elküldve: 2010-01-06 18:17 Bemelegedés

JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudom ez mennyire gond,vagy nem,de én ahhoz voltam szokva a benzines bmw-knél is ,hogy középen megáll a mutató és ott is marad.Nekem olyat csinál,mióta hidegebb van,hogy elsõ indítás után amikor bemelegszik,felmegy kicsit középp felé a vízhõfok.Utána ha megállok valahol 10-15percre,kicsit hûl,beülök megint indítom,utána már halál pontosan beáll középre!Ez normális szerintetek?



Igen Télen normális!

lacaca Elküldve: 2010-01-06 11:29 Társalgó

Eapa írta: Szerintem az olajszûrõn, az üzemanyagszûrõn és a levegõszûrõn nem szabad spórolni.
Nekem ez olyan mint amikor a paciens fekszik a mûtõasztalon, mûszívet tesznek be neki és megkérdezik, hogy mehet-e az olcsóbb, kínai befelé.
Na jó ez egy kicsit sarkos


Valóban, egy kicsit sarkos. Egyébként én sem vagyok a mindenáron "spórolás" híve, de a fölösleges pénzkidobásé sem!