lacaca fórum hozzászólásai

lacaca Elküldve: 2009-12-23 16:13 320d Motor

[quote="BarG"]Hát elég nagy hülyeséget mondott, aki a Shell helyett a MOL-t favoriálja. Bár alapból minden üa MOL-os, kivéve a Shell V Powert meg az OMV Alpesi Dízel Prémiumot, mert ezek jönnek külföldrõl. Megcsináltam régebben, hogy minden kúton vettem 5 liter gázolajat ioncserélt vizes edénybe. Szemre a két elõbb említett gázolajon kívül mindegyik EGYFORMA volt. Párat még a laborban is megnézettem, azonos forrpontgörbét hoztak. Persze adagolásban lehet különbség, de az alapolaj tutira ugyanaz volt. Amiben bizonytalan vagyok, az az AGIP Blu dízele, nem tudom, hogy külföldi-e, vagy csak itthon adalékolt, mert az is különbözik az átlag mindenhol kapható molos eredetûtõl. Nekem ez a kedvencem.

Lehet,hogy szerinted hülyeség ,de a Shell diesel-bõl az enyém is többet fogyasztott (mindkét autó!) ezért ha lehet kerülöm. Inkább MOL vagy OMV.

lacaca Elküldve: 2009-12-22 21:10 iGO8: trükkök, tippek, okosságok

Egy speedcam-os verzió engem is érdekelne

lacaca Elküldve: 2009-12-22 12:36 320d Motor

[quote="Csum"]
lacaca írta:
Csum írta: részemrõl ez nagyon zavaró!! és biztos vagyok abban is hogy ez nem természetes!!! egy ilyen márkájú autot nem adhatnak így ki a szalonból!!!
érdeklene más dízeles klubbtársak véleménye és tapasztalata!!! örülnék neki ha meg osztanátok velem!! mert igen csak boszantó,hogy rávertem nem kis lóvét idõrõl nem is beszélve és a hiba még mindig fent áll!!

Ezért kár volt ennyit rákölteni ,szakemberhez kellett volna fordulnod,aki elmondta volna,hogy amíg mást nem tapasztalsz ezzel egyidejûleg addig ne is törõdj vele! A hideg dízelmotor tud furcsa dolgokat produkálni anélkül,hogy bármi baja lenne!


de csak az enyém produkálná ezt senki másé?


Nyugodj meg a másik autóm ( 525td ) is szokott ilyet csinálni ! Már öt éve hajtom és semmi gondja nincs. Egyébként biztosra veheted,hogy nem csak a te autód produkál ilyen" furcsaságokat" csak mások nem veszik észre (vagy nem akarják észrevenni!!)

lacaca Elküldve: 2009-12-22 11:27 320d Motor

[quote="Csum"]részemrõl ez nagyon zavaró!! és biztos vagyok abban is hogy ez nem természetes!!! egy ilyen márkájú autot nem adhatnak így ki a szalonból!!!
érdeklene más dízeles klubbtársak véleménye és tapasztalata!!! örülnék neki ha meg osztanátok velem!! mert igen csak boszantó,hogy rávertem nem kis lóvét idõrõl nem is beszélve és a hiba még mindig fent áll!!

Ezért kár volt ennyit rákölteni ,szakemberhez kellett volna fordulnod,aki elmondta volna,hogy amíg mást nem tapasztalsz ezzel egyidejûleg addig ne is törõdj vele! A hideg dízelmotor tud furcsa dolgokat produkálni anélkül,hogy bármi baja lenne!

lacaca Elküldve: 2009-12-21 00:12 Bemelegedés

Látom sikerült teljesen félremagyaráznod a hozzászólásomat ! Gratula

lacaca Elküldve: 2009-12-20 23:06 Bemelegedés

Hori írta:
lacaca írta:
Hori írta:
lacaca írta: ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...


Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad!





Nekem akkor ingadozott mikor rossz volt a termosztát, most az ujakkal 88on + - 1-2fok áll ha gurulok ha száguldozok lényegében mindegy.
/ez a -11fokban is így van szfvár-bécs-szfvár 450km és szakadó hoesésben -9be szfvár-pest-szigethalom-kamarerdõ-szigethalom-pest-szfvár280km/
amúgy a mutató 75töl 105ig áll középen


Mindkét termosztát tökéletesen mûködik ,hidd el!





Akkor az enyém szar hogy -11be tartja a 88fokot
még jó hogy nem olyan helyen élünk ahol van -25 mert akkor lehet az is normális lenne ha a kékben maradna[/quote]

Én ezt nem mondtam ,de nyugodtan magyarázd be magadnak ,ha így jobban érzed magad.

lacaca Elküldve: 2009-12-20 20:40 Bemelegedés

Hori írta:
lacaca írta: ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...


Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad!





Nekem akkor ingadozott mikor rossz volt a termosztát, most az ujakkal 88on + - 1-2fok áll ha gurulok ha száguldozok lényegében mindegy.
/ez a -11fokban is így van szfvár-bécs-szfvár 450km és szakadó hoesésben -9be szfvár-pest-szigethalom-kamarerdõ-szigethalom-pest-szfvár280km/
amúgy a mutató 75töl 105ig áll középen[/quote]

Mindkét termosztát tökéletesen mûködik ,hidd el!

lacaca Elküldve: 2009-12-20 17:21 Bemelegedés

ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...[/quote]

Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad!

lacaca Elküldve: 2009-12-17 19:34 320d Motor

gondolom az izzítás az meg úgy mûködik,hogy ha rá adoma gyújtást akkor izzít max 10mp ig aztán utánna hiába veszem le és rakom vissza a gyújtást mert már nem fog izzítani hisz a gyertyák már melegek vagy tévedek?[/quote]

Igen tévedsz ,ha az izzítás visszajelzõ elalszik,leveszed a gyújtást majd 2-3 mp múlva újra rákapcsolod a gyújtást, akkor újra izzítani fog és a motor könnyebben indul!

lacaca Elküldve: 2009-12-16 21:47 Üzemanyag fogyasztás

[quote="InsectKiller"]http://turbobooster.atw.hu/
Errõl hallott már valaki? Nekem ma mesélt róla egyik ismerõsöm és el van tõle ájulva.

Lehet ennek valami igazság alapja? Jó lehet ez? Próbálta már valaki?[/quote

Kész átverés show

lacaca Elküldve: 2009-12-16 21:32 320d Motor

bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van, viszont kerülni kell a nagy terhelést és magas fordulatszámot.
Az olaj és hûtõfolyadék hõmérséklet különbsége között azért nincsenek akkora eltérések mint írjátok, mivel a két közeg egy hõcserélõben találkozik, ergo a kettõ hõmérséklete közel azonos.


Aki írta annak az az érdeke,hogy mielõbb vegyél egy újat ,vagy minél többet járj vele szervizbe mert az a nagy lóvé!

lacaca Elküldve: 2009-12-16 21:26 320d Motor

120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.[/quote]

Neked biztos valami nagyon különleges autód van!

lacaca Elküldve: 2009-12-16 17:51 320d Motor

Alesi írta:
lacaca írta: A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.


Ez a tipikus hozzá nemértés esete!


Ezt fejtsd ki kerlek Igaz, eleg konyhanyelven fogalmaztam, nem volt kedvem elokeresni a cikket, de mi nem igaz?[/quote]

Nos-mivel az olajnyomás és a kenõképesség nem egyenesen arányos ezért az erõltetett melegítés magas fordulattal több kárt okoz mint hasznot. Az alapjáraton történö elõmelegtés tehát azért kevésbé káros mert ugyan lassabban melegszik a motor de sokkal kisebb igénybevételnek is van kitéve UGYANOLYAN kenési feltételek mellett!! (Fõleg ha tudjuk ,hogy amikor a hûtõvíz eléri az üzemi hõmérsékletet a kenõolaj még nem!!) Ezért én (és még sok szakember!) mindenképpen ajánlom a téli mínuszokban a néhány perces melegítést, és az üzemi hõmérséklet eléréséig max. 1500 -1800 fordulatszámon történõ üzemeltetést.

Azt is el kell mondanom,hogy az alapjáraton történõ melegítés sem 100% -osan hasznos a motornak de még mindíg a kisebbik rossz! ( a túlzott járatás a lerakódások miatt és környezetvédelmi szempontból sem ajánlott)

lacaca Elküldve: 2009-12-15 11:40 320d Motor

A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.[/quote]

Ez a tipikus hozzá nemértés esete!

lacaca Elküldve: 2009-12-14 11:49 320d Motor

Hori írta: Én minden reggel járatom a hüvösebb idökben 5-10percet mielött elindulok vele. álltalában azért mondják hogy ne járasd mert a katalizátornak nem tesz jót de azért a motornak nem mindegy. mondjuk én utána sem igazán pörgetem 1500fölé amig leérek a suliig meg be a boltba azon a 4-5km-en elvánszorgok 1500as fordulaton. igaz az sem jelent semmit ha a vizhõfokméröd beáll középre mert az ott ácsingózik már 75fokos vizhõtöl miközben a sokkal lényegesebb olajhõfok még az optimális közelében sincs


Én az 5-10 percet kicsit soknak tartom, de sokkal jobb mint hidegen gyilkolni! Nyáron 1perc (garázsból ki, kapu kinyit becsuk) télen 2-3 perc és üzemi hõmérséklet elõtt nem pörgetem1500fölé!