lacaca Elküldve: 2009-10-15 19:41 Üzemanyag fogyasztás
hancurozo írta: http://totalbike.hu/technika/benzin1/2/#szoveg
Ez így szerintem nem egészen kerek,szerintem
lacaca Elküldve: 2009-10-15 19:41 Üzemanyag fogyasztás
hancurozo írta: http://totalbike.hu/technika/benzin1/2/#szoveg
lacaca Elküldve: 2009-10-15 11:23 Üzemanyag fogyasztás
lacaca Elküldve: 2009-10-15 11:03 Üzemanyag fogyasztás
lacaca Elküldve: 2009-10-14 15:41 Társalgó
lacaca Elküldve: 2009-10-14 13:38 Társalgó
lacaca Elküldve: 2009-10-14 12:38 Társalgó
YELLOW írta: valagogy gondoltam, hogy pont Ti ketten...
errõl számtalan vita ment egy balesetes topicban, más fórumon... ott is volt egy-két ember, aki amellett állt ki, hogy többet árt, volt akit 3x büntettek már meg érte+4x kimagyarázta magát... régebben amikor fuvarozgattam 3 hátig keresztfater mellett városokban én sem használtam, mert sokat kellett megállni, kiszállni...
végülis ha úgy vesszük az öv saját felelõsségünk, de valóban, minden 10ezredik balesetnél lett volna szerencsés ha nincs bekötve... szóval inkább használjuk... persze úgy is lesz olyan, aki nem fogja
én addig el sem indulok, amíg az utasok be nem kötik magukat, van aki ellenkezik, akkor azt mondom mehet gyalog... se bûntetést, baleset esetén, bûntudatot sem akarok érezni egy öv miatt!Robinson írta: Nem baj, ketten lógunk ki a sorból, mer tén is rohadtul utálom. Ezen kívül tûzoltó báttyámnak köszönhetõen, elég sok olyan esetrõl hallottam, mikor az övnek köszönhetõen halt meg az utas, vagy éppen lett sokkal nagyobb baja, mint anélkül. levágott fül, eltört borda (amikor olcsóbban megúszta volna) stb.
A törvénnyel kapcsolatban meg... Ez pont olyan, hogy nem ártok vele senkinek, ha meghalok, így aztán senkinek semmi köze hozzá, hogy bekötöm-e, ergo felesleges lihegésnek tartom az erre vonatkozó törvényt..
lacaca Elküldve: 2009-10-09 12:56 nyomatékváltó
hancurozo írta:lacaca írta:nincs igazad. minden áttétel nyomaték módosító is egyben. és ha nõ a fordulatszám akkor nem nõ hanem csökken a nyomaték. a lassító áttétel növeli a nyomatékot. /pl: felezõ a terepjárókban/BarG írta:lacaca írta:BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)
Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!
Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....
Bocsika de te fogalomzavarban vagy ugyanis attól hogy nõ a fordulatszám még nem biztos hogy nõ a nyomaték is! És a differenciálmû semmiképpen sem nyomatékváltómû!! Talán a te technikai ismereteidet kellene bõvíteni!
lacaca Elküldve: 2009-10-08 10:19 nyomatékváltó
BarG írta:lacaca írta:BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)
Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!
Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....
lacaca Elküldve: 2009-10-07 16:10 nyomatékváltó
Szemy írta:Timo írta: megkérem a kedves Admint, h töröljön a fórumról
kössz a megfejtést, tényleg hülye kérdés volt
Timo! Sose szegyeld, nem feltetlenül kell az embernek ez ilyesmiket tudni, itt a forumon nyugodtan meg lehet kerdezni...vegülis ezert van. Viszont az autoszerelö kollegak elöszeretettel hivjak a hajtorudat hajtokarnak...teljesen helytelenül. Az viszont mar hiba.
Szemy
lacaca Elküldve: 2009-10-07 15:59 nyomatékváltó
BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)
lacaca Elküldve: 2009-09-25 10:35 Hátsó futómû hiba
hancurozo írta:lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.ezek szrint én is "a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk"" közé tartozok, de ekkora hülyeséget még nem hallotam. nézz utána , hogy mennyi köze van a fékúthoz a lengéscsillapító állapotának. nagyon sok!
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :
lacaca Elküldve: 2009-09-24 23:50 Hátsó futómû hiba
lacaca Elküldve: 2009-09-24 22:51 Hátsó futómû hiba
lacaca Elküldve: 2009-09-24 20:52 Hátsó futómû hiba
gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.
lacaca Elküldve: 2009-09-24 20:38 Hátsó futómû hiba