lacaca fórum hozzászólásai

lacaca Elküldve: 2009-02-22 13:13 316i leáll menet közben!

Minden elõzmény nélkül kigyulladt az ellenõrzõ lámpa ( motorelektronika) és a motor leállt . mintha elfogyott volna az üzemanyag . Megállás után 4-5 indítózás után beindult majd 1-2 vagy több napig semmi gond. Olyan is volt ,hogy mielött teljesen megálltam volna beindult és mehettem tovább! 3honapig szo...tott mire rájöttünk mi a gond .Szerencsére a szerelõ nem kezdte kicserélgetni a fél autót inkább kihívásnak fogta föl és így olcsón megúsztam!

lacaca Elküldve: 2009-02-22 12:42 316i leáll menet közben!

Nekem ugyanez volt és az üa. tartályba épített szivattyú volt a ludas! Nehéz volt rájönni .mert ha kivettük mûködött és a visszarakás után is még 1-2 hétig utána újra kezdte. Minden hidegindításnál "dorombolnia" kell ha nem hallod akkor biztos rossz.

lacaca Elküldve: 2009-02-18 01:27 e-bay

Néhány jó tanács az E-bay -en történõ vásárláshoz.
1 - mielõtt vásárolsz olvasd el az eladó elõzményeit!
2- csak 100% minõsítésû eladótól vásárolj(kivétel semleges vagy" kekec" vevõk negatívjai)
3- Mindíg figyelmesen olvasd el az eladó árúval,szállítással,fizetési móddal,kapcsolatos leírását
4- Közvetlenül a vásárlás elõtt válts néhány (egy vagy tõbb) levelet az eladóval
5- Kellö nyelvismeret hiányában ne vásárolj és ne licitálj!!
6- Kezdõként mindenképpen kérj segítséget
Sajnos mindenhova beépülnek csalók és ezek" kiszûrése" nehéz de a fent leírtak betartásával nagymértékben csökken a csalók esélye veled szemben! Szerencsére az E-bay-t használók nagy többsége, két éves intenzív vásárlói tapasztalatom alapján kijelenthetem,hogy becsületes korrekt eladó !!

lacaca Elküldve: 2009-02-17 19:22 e-bay

Ssiasztok Van egy nagyon egyszerû megoldás: Deviza számlát kell nyitni.és az átutalási díj 0.25% de min. 5 Euro

lacaca Elküldve: 2009-02-05 21:54 BMW Vezetéstechnikai Tréning hazánkban is

1.5 millió km ?? után a vezetéstechnikai tudása hagy némi kívánnivalót maga után! De azért van néhány okosság is a filmekben amit jó lenne ha minél többen megtanulnának és akkor kevesebb baleset lenne az utakon!!

lacaca Elküldve: 2009-01-23 01:25 ABS-rõl általában

Tisztelt Szemy Úgy döntöttem nem gyõzködlek tovább és elismerem egyes esetekben valóban rövidebb is lehet a fékút ABS nélkül csak sajnos ezek végén fa ,oszlop ,egy másik autó hátulja vagy egyéb akadály van !!!
De szövegelés helyett inkább mutatok neked és mindenkinek akit érdekel a téma egy filmet. Ez alapján mindenki döntse el maga,hogy mi az igazság!

YouTube videó

lacaca Elküldve: 2009-01-22 01:03 ABS-rõl általában

Tisztelt Szemy Ismét részben meg kell cáfolnom amit írtál ! Bár közel jársz a valósághoz azért az általad leírtak kissé hiányosak és az ABS funkciójával kapcsolatban rosszul értelmezel! Kezdem az elején.
1. Az tény,hogy az ABS-et 1936 szabadalmaztatták de 1929-ben már alkalmazták a repülõgépgyártásban!
2.Õsatyja Gabriel Voisin Francia feltaláló az elsõ repülõ szerkezet megalkotója
3.Az elsõ autóban mûködõ modelt a Bosch készítette 1964-ben de nem volt tökéletes ezért visszavonták
4. A 70-es években a Chrysler és a Ford mûködõ ABS-mel készül
5.Elsõként Európában a Mercedes S W116 és a BMW 7 -es sorozat készül mûködõ szériaérett ABS-mel 1978-ban
Az ABS legfontosabb feladata a kerekek blokkolás nélküli fékezése és ezzel a gépjármû stabilitásának és fékezés közbeni kormányozhatóságának biztosítása.A régebbi ABS rendszer( select-low )valóban egyes esetekben eredményezett hosszabb fékutat, (ezért fejlesztették tovább!)de a modern egyedi szabályozós rendszerek+vészfékasszisztens segít a mindenkori legjobb fékhatás elérésében,amely az esetek döntõ többségében jobb mint a hagyományos fékrendszereké!

lacaca Elküldve: 2009-01-21 21:34 ABS-rõl általában

Kedves Szemy Sajnos? ismét nem értek egyet veled ugyanis az ABS elsõdleges funkciója benne van a nevében :ANTILOCK BRAKE SYSTEM - a kerekek állórafékezésének megakadályozása - és eredetileg repülõgépekre fejlesztették ki!! Tehát a kormányozhatóság a gördülõ kerekek velejárója nem pedig a rendszer fõ fejlesztési irányvonala volt!

lacaca Elküldve: 2009-01-21 20:49 ABS-rõl általában

Úgy látom egyre többen olvassátok az interneten vagy "szaklapokban" "szakértõk" írásait az ABS mûködésérõl és haszontalanságáról!? PL: hvg- szakértõ az ABS -rõl : fékezéskor a kerekek "darának" az auto csúszik!!?
-
"Tesztek és tudományos felmérések szerint, bár az ABS megakadályozza az autó kicsúszását. Ugyanakkor hóban, latyakban és homokban a rendszer nem mûködik tökéletesen, ezért csúszik ilyenkor jobban a kocsi. Az ABS nélküli autóknak hóban, sárban és homokban van egy kis elõnyük: A féktávolságuk rövidebb lehet. Ugyanakkor teljes fékezésnél az autó szinte irányíthatatlanná válhat. Az ABS-es autóknál viszont lehetõség van az ellenkormányzásra és az autó egyenesben tartására."

Ebbõl érdemes tanulni!!!! DÖBBENETES "SZAKÉRTELEM"

lacaca Elküldve: 2009-01-21 19:40 ABS-rõl általában

Kedves Szemy Az elmélet amire hivatkozol (az esetek nagy többségében )sajnos a gyakorlatban nem vagy csak kevés esetben mûködik! Én gyakorlatias vagyok és amit leírtam azt saját tapasztalataimból merítettem nem pedig könyvbõl olvastam. Én egyébként nem száraz csúszásmentes ideális úton történõ fékezés során fellépõ fékútról beszélek,hanem a síkos jeges útszakaszon történõ fékezést követõ fékútról ,mivel az ABS-et többek között ennek lerövidítésére fejlesztették ki . Az általad tanult elmélet szerint lehet,hogy kritikus a ciklusonkénti (10-25e kilóméterenkénti) 1-1.5 l olajfogyasztás de a gyakorlat itt is más! Én magam tettem meg sok tízezer km-t hasonló olajfogyasztású autókkal minden gond nélkül!! A kritikus olajfogyasztás a gyakorlatban(ez is sok év és km tapasztalata!!) 100-300 km/0.5-1liter!! -de még ezzel az autóval is sok ezer km-t lehet menni ha egyéb baja nincs! A BMW technikusai szerint a 0.7l/1000km olajfogyás még nem kritikus de lehet,hogy csak félrevezetnek vagy egyszerûen csak ilyen viccesek ezek a Bajorok??? Remélem valamelyik talin összefutunk és lesz idõnk kivesézni mind-két témát! Addig is minden jót és visz-lát!

lacaca Elküldve: 2009-01-21 00:12 ABS-rõl általában

[quote="Szemy"][quote="vsop14"]

Teljesen igazad van vsop14! Altalaban a szakirodalom is 1000km/l olajfogyasztast emlit, de ez pont olyan butasag, mint ahogy az ABS-röl is azt irjak meg mindig sok helyen, hogy az a fekutat csökkenti. Es meg mindig sokan elhiszik. Tisztelt Szemy Valóban elhiszik mert így is van mivel a gördülõ kerék elõbb megáll mint a csúszó ha nem hiszed próbáld ki ! De az ABS funkciója elsõsorban a kerekek fékezés közbeni kormányozhatósága! Az olajfogyasztásról annyit ,hogy a BMW gyár mérnökei valószínûleg jobban tudják mint te( miszerint két szint közötti olajfogyasztás intervallumonként elfogadható) mert különben Te lennél ott és nem Õk!! Én velük értek egyet

lacaca Elküldve: 2009-01-16 20:29 318d M47 indítási hiba

podani írta: Sziasztok,

Lenne egy olyan probléma hogy hidegen és melegen is probléma nélkül indul a moci, de a kettõ közötti hõmérsékleten nem indul. Ha megvárjuk míg kihül minden OK. Melegen is indul rendsen. Hibakód nincs, szenzor elõadatok is valósnak látszanak. Van esetleg valami tipp? Köszi

Hi Bár ilyen messziröl nagyon nehéz megmondani mi a hiba, azért segítségként néhány lehetõséget fölvázolok: Ha az általad leírtak alapján feltételezzük, hogy az elektronika hibátlanul mûködik, akkor" egyszerûen"az összesûrített levegõ hõmérséklete nem elég a gázolaj öngyulladásához.Ez lenne valószínûleg a drágább hiba, ezért nézzük a másik lehetõséget: valamihez képest kevés a levegõ hõmérséklete : 1 A befecskendezés finomságához
2 A befecskendezés szögéhez
3A befecskendezési nyomáshoz
ezek az "olcsóbb" hibalehetõségek
Én mindenképpen egy "meleg kompressziómérés" -sel kezdeném(szelepek, hengerfej tömítettség) majd mérnék egy hideg kompressziót. (dugattyú,gyûrûk,) majd porlasztócsúcs ellenõrzés

lacaca Elküldve: 2009-01-10 13:58 320d Motor

InsectKiller írta: Nagyon egyszerû!
18D motor ki, 20D motor be!
De ha valaki tud ennél jobb és ésszerûbb megoldást akkor azt én is szívesen hallgatom!


laci318d írta: Köszönöm a részletes leírást!És hogyan lehetne a 18d-bõl 20d-t csinálni?chip nélkül.
Mi 3 verziót dógoztunk ki elsõ:Chip 318d elad , Chip pénz hozzátesz Chip 320d megvesz
chip nélkül: 318d elad,pénz hozzátesz,320d megvesz
második:InsectKiller kolléga ajánlata
harmadik: Uri Geller meghívása otthonába 318d-re ráolvasás majd varázsszó kimondása " MÚKODJ"
Reméljük valamelyik ajánlatunk elnyerte tetszését ! Forduljon hozzánk máskor is bizalommal!

lacaca Elküldve: 2009-01-09 18:59 Bemelegedés

paci írta:
lacaca írta:
pati írta: hi! nekem 50-80 között ingadozik városban (inkább 50), pályán 60 fok max és 22 fokon fûtök mindig. a fogyasztás pedig 9 lityi.
Azért ilyen sok a fogyasztás mert folyamatosan" hideg " motorral jársz rosszul mûködik a termosztátod!


És ha Pati kicseréli a termosztátot, neki is 4,2 litert fog enni az autója...
Bocs, ezt nem hagyhattam ki
Bár ezt nem mondta senki de az biztos,hogy lényegesen csökken az autó fogyasztása!!

lacaca Elküldve: 2009-01-09 11:09 Turbo

zorics írta:
lacaca írta:
zorics írta: Nem vagyok valami nagy szaki, meg nehéz is a felfogásom, akkor most ne parázzak, és legyek büszke az önjavuló gépre? Szegénykém, lehet, hogy érzi a cserét
Diesel szûrõt mikor cseréltél?

A gázolajszûrõt, minden 2. olajcserénél cserélem, ami 10.000km X 2. A szervizelésre odafigyelek, mert elég sokat kap csórikám , és ezt megérdemli szerintem.
Ha megismétlõdik többször, és egyre alacsonyabb sebességnél akkor az üzemanyag ellátó szivattyú haldoklik,ha nem akkor egyszerûen csak" Bosch hiba" nem kell foglalkozni vele ! A turbó nem javul meg magától ,és a" futyülés" nem jelenti,hogy tönkrement!! PL: az 525td-embe 6 éve "fütyül"