lacaca Elküldve: 2010-12-06 22:14 Motorolaj
bmw320d4 írta:lacaca írta: Udv bmw320d4: Amit ide idéztél az mind igaz ! Csak hogy ez nem támasztja alá amit az "olajfogyasztásról" tévesen leírtál!! Keresgélj még ! Az az igazi élmény,ha magad találsz rá az igazságra!
"Ugyanazt" írtam , mint ami a 3 cikkben van. Nem vágyok az "igazi élményre", már évekkel ezelőtt megtanultam az iskolában az igazságot.
"Ha tehát valaki azt mondja, hogy egy 5W30-as(!) olaj fogyását akarja megfékezni egy 5W40-es vagy 10W40-es olajjal, azt elhihetjük, hiszen ettől az olaj üzemi hőmérsékleten mért sűrűsége lesz magasabb. Ha azonban valaki a kopott motorunkba akar 5W40 helyett 10W40-et tölteni, hogy az ne fogyassza, egész nyugodtan utasítsuk vissza."
lacaca Elküldve: 2010-12-06 21:29 Kompresszió
stabil írta: Sziasztok! Miben fáj egy hengerfejezés nagy a gyanum hogy gátrepedéses a moci.Kinyomja a vízet egy erősebb menet után a csövek szerintem kemények.
lacaca Elküldve: 2010-12-06 21:17 Motorolaj
bmw320d4 írta:BarG írta:anubisz írta:birszkip írta: Sziasztok!
Az E46 320 Ci 2,2 benzines (2001 évjárat) autómba kellene olajat cserélni. Jelenleg Castrol Edge Sport 0W-40 van benne, de ezzel az a problémám, hogy kb 5000 kilométerenként kivillan az olajlámpa, és rá kell töltenem egy litert. Normális dolog ez?
Valaki esetleg tudna ebben tanácsot adni, hogy mivel lenne érdemes próbálkozni, hogy az olajfogyást csökkentsük?
Volt, aki azt javasolta, hogy Mobil 1 5W-30-at próbáljak bele, neki azt bevált.
Köszi előre is
Üdv
Petya
0 ás olaj, hát az nagyon híg, persze hogy zabálja, nekem gyári 5-30 as van benne de ha pörgetem ez is eszi, 25000 alatt 2-3 között eszik. és is gondolkodtam 0- ba, de pont ezért nem használom,bár télen jobb mert egyből kenést ad, de nincs nagy különbség 0 -ás, és 5 -ös között.
Újra:
Jó állapotú motor gond nélkül elmegy 0-s olajjal. Az enyémben 209e van, sose kapott mást, csak 0-30, 0-40-es olajokat Castrolt-Mobilt, de leginkább Castrol 0W-40-et, 15e-ként cserélve sose kellett rátöltenem, 2-3 deci hiányzik csak a végén.
Próbáld meg az 5W-40-et, ha abból is annyit eszik, amit nem tudsz tolerálni, akkor szerelőt keress!
Olajfogyasztás szempontjából egyáltalán nincs jelentősége, hogy 0 vagy 5w, sokkal inkább a második szám fontos. Sajnos nagyon sokan tévhitben élnek.
lacaca Elküldve: 2010-11-25 23:33 Üzemanyag fogyasztás
Eapa írta: Sokáig nem akartam kifejteni a véleményem a "mennyit fogyaszt az autóm" témához, de most röviden leírom a véleményem az eddig megjelent fogyasztási adatokról.
Azért tartom nem helyesnek a megtévesztő adatok közlését a fogyasztással kapcsolatban, mert mi van akkor, ha valaki éppen emiatt vesz 20d-t pl. Persze az első tankolás után fejbe lőné magát, hogy lehettem ilyen hiszékeny.
Külön kellene számon tartani a változatokat, miszerint:
- csak város
- csak városon kívül, de nem autópálya
- csak autópálya
- a fentiek kombinációja
- extra méretű kerék (+1-2 lityi)
Nem tartom jó dolognak az életemben elért legkisebb fogyasztási adatok megadását sem, mert én is kipróbáltam milyen az, de soha többé nem kívántam szopatni magam.
A lepke által leírt 7 literes fogyasztás nagyon szép egy 3 literes motortól, de ott van az árulkodó 72,9 km/h-ás átlagsebesség is, ami megmagyarázza a dolgokat. Igaz nem is kérkedett vele, hogy városban érte le a fogyasztást.
Szóval csak reálisan a számokkal, mert félre vezethetjük a gyanútlan vásárlókat
lacaca Elküldve: 2010-10-21 22:05 Motorolaj
hil írta:les10 írta:
Hello mindenki!
Ismét feltenném a kérdést,hogy mi lehet a baja mert meg lett csinálva az auto:Szelepszár szimering tömités lett benne cserélve és fel lett csiszolva sikra a hengerfej.Azota elmentem kb3200 km-t és most töltöttem rá fél liter olajat,mert a szerelő szerint addig mig be nem kopik a hengerfej fala addig kicsit többet eszik az olajból.Viszont a problémám továbbra is az hogy füstöl egészen az üzemmeleg eléréséig.Szerintetek mi lehet még az oka?
A baj a típusjel utáni D betűben van..... Azt a szerelőt érdemes lenne kerülni: bekopik a hengerfej, mert az olyan
lacaca Elküldve: 2010-09-07 23:12 Motorolaj
les10 írta: Sziasztok!
Nekem olyan gondom lenne,hogy inditásnál egy két fokozatig vagy pontosabban a kék hőfokjelző elyhagyásáig füstöl erőteljesebben a kipufogo fehér gőzzel de utána már nem viszont 1400 km után megeszik 1l olajat és nem tudom,hogy szétszedessem a verdát vagy ne.Igazság szerint tavaly volt rajta turbó felújjítás meg olaj és szűrőcserék de kb 3/4 évet állt az autó és most kezdte csinállni ezt a dolgot.Szerintetek mi lehet a baj?
Előre is köszönöm
lacaca Elküldve: 2010-08-25 23:04 BBS CK002 - 8,5 X 19 - ET35 - - - 110.000 Ft
lacaca Elküldve: 2010-08-22 10:34 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek
kempelen írta:hil írta: Miért is kell "majmolni" a Xenont??? A hagyományos izzókhoz képest minden Xenon hatású kevesebb fényt bocsát ki, ezt megmértem, nem pedig hallottam, esetleg tudom vagy stb, szóval megmértem.
Magam részéről ki nem állhatom a Xenont, előző autóm az volt, örültem ezmiatt a válásnak, most akartam cserélni a Bimmert másikra, de Xenon (gyári) volt benne, így megállt a csere. Ha hegesztéskor én nem nézek bele az ívfénybe, akkor miért világítok ívfénnyel a szembejövő szemébe, mert a Xenon az ugye folyamatos ívkisülés alapján működik. Ez persze lehetne az autógyártók intelligenciája is, talán pár év múlva rájönnek. Röhejesen (számomra) néznek ki az új Audik, népautók a vásári pompával kirakott ledes helyzet jelzőikkel, pedig az gyári.
Ez az én véleményem, nem kell rá reagálni, nem tud senki meggyőzni az ellenkezőjéről, bocs!
Szia Hil!
Azért nem haragszol ha mégis írok rá? Természetesen nem szeretnélek meggyőzni az ellenkezőjéről!
Nekem is xenon van az autóban. Persze gyári, mindenféle "tuning" nélkül. Igazából nem sokszor utazom este vele, mert nem nincs sok dolgom éjszaka.
De az én véleményem szerint soha többé hagyományos izzó, persze feltételekkel:
- teljesen gyári fényszóró, "tuning nélkül
- legfeljebb 4000K-s izzó a belsejében.
Sokan persze beleteszik a 7-8-9 ezer K-s izzókat és utána csodálkoznak hogy nem látnak a sötétben, mert az tetszik nekik hogy kékeslilásan világít a szembejövőnek. Akinek csak ennyit számít az meg is érdemli.
Ha belevilágít akkor vagy a távolságit használta a szembejövő vagy valami barkácsolt vackot tett a fényszóró helyébe....
Előző autód xenonja nem volt egy kiforrott változat és azóta is drága és rossz is, nemcsoda hogy egyáltalán nem szerettél bele.
Jómagam éppen ellenkezőleg voltam. A régi autómban nem volt, most van. A vetített fény teljesen elterül az autó elött, határozottan látni az alakját és nem veri tele a szembejövőt. A távolsági az más kérdés, de ott ugye észnél kell lenni, mint az izzós változatnál és nem vakítjuk vele a szembejövőt...
A ledes helyzetjelző sorról írtakkal egyetértek, bár kétlem hogy a nemrég ekkora lendületet vett "ledsor piac" mostanában alább fog hagyni...
lacaca Elküldve: 2010-08-22 10:24 Autóvásárlás
Coyote írta: Sziasztok!
Számomra teljesen új a BMW világa, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Három japán autóm volt eddig (jelenleg egy 2003-as Toyota Celica), mindegyikük megbízható, és élvezet volt velük az autózás. Azonban valamilyen érthetetlen okból mindig ott motoszkált bennem, hogy előbb-utóbb ki kell próbálnom egy BMW-t. Eljött a pillanat, szeretném a segítségeteket kérni a vásárláshoz.
Ami biztosan kell bele:
- nyomatékos, napi autópályázást kedvelő, "elnyűhetetlen" dízelmotor, max 8 literes fogyasztással (van ilyen?)
- lehetőség szerint 100e km alatti futásteljesítmény
- tempomat, digitklíma, ülésfűtés, hasonló nyalánkságok
- megbízható forrás (magyarországi szervízkönyves?)
- lehet sedan vagy touring, akár automata váltós is
- max 3.5M Ft-ig, végszükség esetén mennék csak fölé.
Kétféle típusban gondolkodom: E46 (320d), E39 (525d). Természetesen az E46-ból fiatalabbat is megengedhetnék magamnak, méretben az is megfelelne, nem muszáj 5-ös.
Melyiket ajánlanátok? Mit kellene figyelembe vennem az adott típus vásárlásakor? Átböngészem a fórumot is, de sokat segítene, ha valaki összefoglalná a lényeget.
lacaca Elküldve: 2010-08-01 20:24 Autóvásárlás
lacaca Elküldve: 2010-07-13 20:54 Motorolaj
Zolee írta:lacaca írta: Én semmiképpen sem ajánlom senkinek ezt a mosóolaj?-orsóolaj "motortisztítós"ökörséget és aki még nem próbálta ne is tegye! egyik sem motorba való! A mosóolajjal régen visszaszerelendő alkatrészeket mostunk mert arra való!!Az orsóolaj pedig szerszámgépekbe való!! A mai modern teljesen szintetikus motorolajak tisztító adalékokat is tartalmaznak és előírt használat mellett gondoskodnak a motor optimális tisztaságáról!Mellesleg az olajak tartalmazhatnak olyan adalékokat is melyek reakcióba léphetnek az orsó vagy a mosóolaj összetevőivel és kárt okozhatnak a motornak!! Mellesleg még a motorolajok egymással keverése sem ajánlott éppen ez okból! De ha valaki mindenáron tisztítani akar annak azt tanácsolom,hogy mindenképpen a gyártó által jóváhagyott vagy engedélyezett (ha van ilyen?)motortisztító adalékot használjon és azt is kizárólag alapjárati üzemben! A "kicsöpögtetésről" csak annyit: nem ajánlatos !! főleg az orsóolajjal? "kimosott"?? motort nem mivel a kenőképessége nem arányos a viszkozitásával valamint kimoshatja azokat az adalékokat is amelyek éppen olajcserénél és hidegindításnál a pillanatnyi "olajhiányos" állapotban védik a siklócsapágyakat!
Csak h tisztázzunk 1-2 dolgot:
1.Nem szokásom senkit leökrözni, ezáltal én sem szeretem, ha leökröznek.
2.Amit alkatrésztisztításra használunk az a mosóbenzin és nem a mosóolaj.
3.Orsóolaj – Mindenki felejtse el az orsóolajat! Nagy hülyeség volt leírnom (magamat szídhatom), viszont nem emlékszem h azt állítottam h orsóolajat használtam motormosásra.
4.A többit továbbra is tartom! Akit esetleg érdekel meg tudom mutatni milyen cucc jön ki egy motormosást követően.
Részemről befejeztem a témát. Üdv.
lacaca Elküldve: 2010-07-12 23:50 Motorolaj