lacek71 fórum hozzászólásai

lacek71 Elküldve: 2023-01-13 16:12 Segítsetek!

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.

lacek71 Elküldve: 2022-03-29 19:30 Hűtővíz..:S

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 60 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 60 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.


Közömbös, hogy be van-e kapcsolva a fűtés vagy nincs. A hűtő alsó csöve, ami a motor felé megy kézmeleg, úgy 40-50 fokos, a tágulási tartály 100-110 fok körüli (talán innen megy be a víz a hűtő tetejébe).
Ma kicserélték a termosztát, semmi javulás, ugyanolyan hülyeséget mutat a motor hőmérő, tehát nem az a baj. Gondolok most a hőmérséklet jeladóra, ami igen rosz helyen van, mert le kell szedni a szívósort, amihez már volt szerencsém a főtengely jeladó miatt és az is hatalmas szopás volt. Van a motoron egy előmelegítő folytó csappantyú, amit sehol nem találok, csak leírásban olvastam róla.
Járt már valaki így? Minden javaslatot örömmel veszek!



Szia! Szerintem gépre kellene tenni, és élő adatokban meg kellene nézni terhelés közben hogy ott jelentkezik-e a hőmérséglet ingadozás.

lacek71 Elküldve: 2022-03-13 17:25 ablakmosó folyadékok

kisskarex írta:
Adriano98 írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Compact hátsó ablakmosó csak szakaszosan működik hiába tolom a kart folyamatosan.
Bekapcsol megy dolgozik rendesen a törlő de ha vizet szeretnék engedni rá csak szakaszosan működik hol spriccel hol nem.
Az ablakmosó maxon van azt gondoltam az a baja utántöltöttem de semmi változás.
Lehet esetleg hogy a spricni el van dugulva?
Előre is köszi!


Több oka is lehet. Feltételezem hogy megfelelő téli mosó van benne és nem fagyhatott be. Compactban külön tartály van a hátsónak így külön szivattyúja is. Búgni folyamatosan búg, vagy a hangja is szakaszos? Mert ha nem is búg akkor szivattyú vagy kábel gond lesz.


Szia.
Igen téli van benne de már nyáron is ezt csinálta sajnos.
A tartály meg van csak nem nagyon férni hozzá.
Szakaszosan is búg tehát csak akkor priccol ha búg aztán abbahagyja,megint búg és priccol aztán megint abbamarad tehát nem folyamatos.


Szia! Nekem kombim bocsánat touringom van abban is így működik, elindul a hátsó ablaktörlő és háromszor spriccel a mosó és kész, szerintem így jó.

lacek71 Elküldve: 2022-03-09 20:10 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

Bryan írta: Sziasztok!

Adott egy E46 320d, abból is a 136 lovas.
Eleinte feltűnt, hogy eléggé lassan melegszik be az autó indulás után. Eléri az üzemi hőmérsékletet, viszont lassan és ez reggel eléggé kellemetlen tud lenni.

Menetirány szerinti jobb oldalon a szélvédő alatt van egy zseb. Ott található a fűtés rásegítő doboz, illetve az ahhoz van egy fűtéscsappal egyesített fűtés rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump).

Itt vannak a működési paraméterek:
Kikapcsolás:
-40C° külső hőmérsékletnél (vagy ha nincs külső hőmérséklet szenzor) - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
-5C° külső hőmérsékletnél - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
+5C° külső hőmérsékletnél - 50C° hűtővíz hőmérsékletnél
+20C° külső hőmérséklet felett 50C°-ig melegít.
Illetve nem kapcsol be, ha:
-Rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump) nem működik, hibát ír.
-Alternator Load Signal error (Generátor terhelés szenzor hiba)
-Electric Auxiliary Heater hiba esetén

A napokban fel véltem fedezni, hogy nem működik a rásegítő fűtés szivattyú. Kicseréltem, működik jól, de nem kapcsol be a fűtés rásegítés.
Akkor egye fene, vettem egy bontottat.
Azzal se működik, nem emel alapjáraton, és nem is melegedik.
ISTA-ban indítottam egy Auxiliary Heating Activation tesztet, ahol megemelte az alapjáratot, és mintha fűtött is volna. De ezt majd hideg motorral újrapróbálom. Levettem a pozitív sarut róla, majd hozzáérintettem a pozitívhoz a rásegítő tápkábelét, és elég szépen ívet húzott, úgyhogy valószínűleg áramot vesz fel.
Miért nem kapcsolhat be magától? Vagy találkoztatok ilyen jelenséggel? Még alapjáratot sem emel...

Üdv: Bryan


Szia! Nekem manuális klíma van az autóban, akkor működik a kiegészítő fűtés ha max-ra tekerem a fűtést és akkor emeli meg az alapjáratot is.