Kicsit én is hadd kotyogjak bele. Évi 20-22e km-t megyek, ez kb határeset. Szóval egyetértek Coyote-tal egy bizonyos km szám fölött bőven megéri a dízel. Évi 40.000 km-nél különösen. nekem -és ezt dízelesként mondom, szóval rácáfolok az előbbiekre- már nem feltétlenül. Pont ott vagyok hogy kb ha figyelembe veszem a szervizköltségeket ugyanott vagyok mintha 20i/25i-t vettem volna. Mondom ezt úgy, hogy én is vezetem folyamatosan a költségeimet. Gázolajon nem spórolok , a drágábbat rakom bele.
Eddig volt szó a futott km-ről, bemelegedésről..egy másik oldalt is nézzünk, a gépészkedést.
Az a
tapasztalatom, hogy manuállal nagyon nehéz örömmel vezetni a dízelt, városban, főleg a 6-ossal, ahol rövidebb az áttétel. Nekem 5-ös kézi van, hosszabb áttételekkel, annyit nem kell váltogatni, de városban (most egy lámpákkal teli mind Bp) rengeteg turbólyukas helyzet van, így is, és elég fárasztó, na. Mert hamar leforog a fordulat fékezési helyzetben, és utána kell menni váltással, ha tartani akarod a tempót. persze az öröm azon is múlik milyen a kuplungod, kéttömegűd.Azért egy 200e + km-es dízel autón ezek a dolgok eléggé el szoktak fáradni.Oda elsősorban automatát javaslok, de ott meg a költség-kockázat megint. Vagy vesz az ember manuált és kicseréli rajta ezeket a cuccokat, és minden könnyebb lesz.
Szóval ha hasonló km-t tervez vki mint én, akkor egy jó kis kézis benyást javaslok. 6 hengerest természetesen..
jons írta:
Coyote írta:
180000 km után meglepően jó állapotú a motor, Jons is megerősítheti.
Igen ez úgy van, hogy akinek jó állapotú a dízeles autója, az úgyis azt mondja, hogy azt vegyél. Akinek jó állapotú a benzinese, az meg azt. Javaslatok parttalan folyama.
Bár nem elhanyagolható tényező egy turbó/adagoló vagy nagynyomású szétesése esetén a megtakarítás semmivé foszlik a benzines némi többletfogyasztásához képest.