lalada fórum hozzászólásai

lalada Elküldve: 2012-02-15 09:07 Egyenetlen alapjárat


sziasztok! sztem nekem is uez a problémám, megírná vki hogy ETK-ban hol találni meg ezt az alkatrészt (kieg fűtés) és mi a cikkszáma?
köszi!

bmw320d4 írta:
valter320d írta: Sziasztok nekem ugyanez a problémám!Ingadozik az alapjárat de ha teljesen kikapcsolom a fütéspanelt akkor normális.Valaki aki tudja ez miért van az irja le legyenszives. Köszönöm


Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog.


lalada Elküldve: 2012-02-14 21:18 Autóvásárlás

nekem is nagyon tetszett a képeken az a kocsi, sok örömöt hozzá, szerintem jó választás volt!

BalaBMW írta: Köszi mindenkinek!

Igen, a félegyházi lett és abból is az első ami be volt linkelve. A full bőrös. Ha minden jól megy, akkor jövő hétfőn hozom el. Legrosszabb esetben pedig 2 hét múlva. Sajnos nehéz összeegyeztetni a külföldi munkát a 700 km-el...


lalada Elküldve: 2012-02-09 15:15 Az E46 Üzembentartási költsége.


én évi 22e km-t megyek mostanában ( előtte 25is volt) 50 ft/km-re jött ki minden.
Az autón az alábbi javítások lettek eszközölve: 154.125 km Inspekció, olajcsere, 5W-30Longlife04 olajszűrő+gázolajszűrő , kartergáz szűrő ,levegőszűrő csere,2 első lengőkar hátsó szilent+gyári Fékfolyadék csere, pollenszűrő aktívszenes - csere 100000HUF, 161.144 km: Komplett első fék csere: betétek, tárcsák, kopásjelző+ első ablaktörlő lapátok.90000HUF 170.142 km: Klímagáz feltöltés, olajozás, fertőtlenítés, hatásfokmérés,10000HUF 170.333 km: Olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere, TURBÓ csere(200000 HUF gyári ), turbó feltöltő cső+ kartergázszűrő csere,szerelés, csövek:50000HUF 175.122 km: Jobb hátsó kerékagycsapágy +kipufogó felfüggesztő bak csere 30000HUF, 177.990 km: Két első lengéscsillapító csere (SACHS)40000HUF, 183.000 km: olaj, olajszűrő, levegőszűrő+kipufogó flexi(rezonátor)cső csere.40000HUF 194.000 km: olaj és levegőszűrők cseréje.30000HUF 200.000km: főtengely ékszíjtárcsa(gyári 85000 ft+szerelés) Most jön a köv olajcsere.Kellett még a navit berhelni, az MK3 olvasót az kb 50000HUF, a multikormány 65000HUF, meg bele kellett a multisrész 25000HUF. Felnit cseréltem 60000HUF. Ködlámpajavítás: 10000HUF, fényezésre ment el kb 65000HUF, gumikra: 100000HUF. Eddig 60.000 km-t mentem vele közel 1 mila

lalada Elküldve: 2012-02-07 11:51 Autóvásárlás

pártolom én is!
csatis1 írta:
jons írta:
Alesi írta:
Mi nem indítunk ilyen topicot? Van egy teljes excel táblám benne minden költséggel, amit valaha az autóra költöttem (saját magam borzasztására), szívesen megosztanám.


Nekem is van ilyenem. Szerintem még sokunknak!




Dettó! Csak a feleségem meg ne lássa!


lalada Elküldve: 2012-02-07 09:47 Autóvásárlás

Kicsit én is hadd kotyogjak bele. Évi 20-22e km-t megyek, ez kb határeset. Szóval egyetértek Coyote-tal egy bizonyos km szám fölött bőven megéri a dízel. Évi 40.000 km-nél különösen. nekem -és ezt dízelesként mondom, szóval rácáfolok az előbbiekre- már nem feltétlenül. Pont ott vagyok hogy kb ha figyelembe veszem a szervizköltségeket ugyanott vagyok mintha 20i/25i-t vettem volna. Mondom ezt úgy, hogy én is vezetem folyamatosan a költségeimet. Gázolajon nem spórolok , a drágábbat rakom bele.
Eddig volt szó a futott km-ről, bemelegedésről..egy másik oldalt is nézzünk, a gépészkedést.
Az a tapasztalatom, hogy manuállal nagyon nehéz örömmel vezetni a dízelt, városban, főleg a 6-ossal, ahol rövidebb az áttétel. Nekem 5-ös kézi van, hosszabb áttételekkel, annyit nem kell váltogatni, de városban (most egy lámpákkal teli mind Bp) rengeteg turbólyukas helyzet van, így is, és elég fárasztó, na. Mert hamar leforog a fordulat fékezési helyzetben, és utána kell menni váltással, ha tartani akarod a tempót. persze az öröm azon is múlik milyen a kuplungod, kéttömegűd.Azért egy 200e + km-es dízel autón ezek a dolgok eléggé el szoktak fáradni.Oda elsősorban automatát javaslok, de ott meg a költség-kockázat megint. Vagy vesz az ember manuált és kicseréli rajta ezeket a cuccokat, és minden könnyebb lesz.
Szóval ha hasonló km-t tervez vki mint én, akkor egy jó kis kézis benyást javaslok. 6 hengerest természetesen..

jons írta:
Coyote írta: 180000 km után meglepően jó állapotú a motor, Jons is megerősítheti.


Igen ez úgy van, hogy akinek jó állapotú a dízeles autója, az úgyis azt mondja, hogy azt vegyél. Akinek jó állapotú a benzinese, az meg azt. Javaslatok parttalan folyama.
Bár nem elhanyagolható tényező egy turbó/adagoló vagy nagynyomású szétesése esetén a megtakarítás semmivé foszlik a benzines némi többletfogyasztásához képest.








lalada Elküldve: 2012-02-02 09:10 Kasza mester 0670-5799225

úgy-úgy, pohártartós a király!

Coyote írta: YELLOW, ne bénázz, vegyél inkább pohártartót. Ez az alibi kesztyűtartó semmire sem jó azon kívül, hogy lekopik róla a felület, és szarul néz ki


lalada Elküldve: 2012-01-28 22:30 Autóvásárlás

igen-igen a szín..az megegyezik.de a többi hát..ég és föld. na majd egyszer
sok sikert a kocsihoz!

jokerface írta:
jokerface írta: Jövö 7en megyek megkukkantom ezt a verdát.
Ti mit szóltok hozzá?

330xd,m-packet


Ma beszéltem a sráccal. Már holnap 10-re megyek BMW nézöbe
Majd leirom,hogy mi volt.


Lalada,szépszinü a tiéd is. Hasonló a linkelthez ugye?




lalada Elküldve: 2012-01-28 20:00 Autóvásárlás

sztem is ez egy nagy becsben tartott, megkímélt darab, de az árán is látszik.
én navi nélkülit nem vennék de ez csak egy szolid megjegyzés, ízlések és pofonok alapon.


jokerface írta: Jövö 7en megyek megkukkantom ezt a verdát.
Ti mit szóltok hozzá?

330xd,m-packet


lalada Elküldve: 2012-01-23 15:28 Autóvásárlás

húh elég kemény ez az ajtó. hányas évjárat?
gyorsan megnéztem az enyémet szerencsére nincs semmi rajta.. kopp kopp

BMW_0902 írta:
hil írta: Sziasztok!
Bizony én is több autót megnéztem, mire vettem is. Nálam 1.8i volt a cél, de néztem 320i-t is. Sokszor potyára mentem messzire, pedig telefonon többször is beszéltem az eladóval az autóról, mert hát értetlen vagyok. Volt olyan is, hogy az átbaszás már majdnem tetlegességig fajult, erről korábban már írtam. Aztán tettem fel ellenhirdetést.
Azt nem értem és felfogni sem tudom, hogy az eladó a portékájáról miért nem ír le, mond el mindent becsülettel, tisztességgel, csak, hogy ne rabolják egymás idejét, meg ne kelljen a vevőnek esetleg sokat utazni hiába? Mit gondol az az eladó, hogy fényezi a hirdetésben az autóját, a vevő elmegy megnézni, talál egy zúzdába való hulladékot és akkor majd meg fogja venni csak azért mert ott van már??? Vajon mi járhat a fejében, mire alapozza ezt a feltételezést? Fel nem tudom fogni. Viszont, ha lenne lehetőség arra, hogy a hoppon maradt vevő kártérítést követelhetne, akkor bizonyosan változna a felállás. Gyári újszerű állapotú 320i-t megnéztem, lógott a sárvédője (tulaj mondta, most cseréltek téli gumit és rosszul tették be az emelőt??). Klíma darabjai a csomitartóban voltak, sérülésmentes autón 1000 nem elírás ezer mikron festéket mértem több helyen, benéztem a motortérbe, láttam a földet, minden borítás hiányzott belőle, stb és ez még mindig az újszerű 320i.


Én ugyanígy jártam egy 318i-vel. Édes Jó Istenem, amit ott a gödöllői tsávó össze nem hazudozott. Eszméletlen volt. Képen, mintha most jött volna a szalonból, aztán amikor élőben megláttad. Es war ein große Katastrophe.





lalada Elküldve: 2012-01-19 09:11 Autóvásárlás

szia!
sajnos egyet kell értsek. az az évjárat amiben te keresel, az anyagiak miatt, sajnos dízelben felér egy orosz rulettel. Ezek az új CR dieselek 150-200k km között elkezdik dobálni magukból a csúcsokat, turbót, ill részecskeszűrőt (ha van). Az árakat nem tudom mennyire kell részleteznem, ha nem bontóból akarod életben tartani a kocsit, bele kell keményen nyúlni a zsebbe. pont nézegettem a mobile-t, van olyan e90-es amiben 2 évesen kint már 280e km van. ha ezt behozzák lesz benne kb 120e. ezt csak azért mondom mert a 20d e46-osok többsége is így került az országba import által.(tisztelet a kivételnek)Mert aki nagyon akar, kint is találhat dízelben is szépet és jót , én is így jutottam hozzá, de ennek elég nagy ára van. Itthon szerintem nem nagyon. Ha én most a helyedben lennék egy sor6-osra vadásznék 320i/325i-ben, akár itthon is. Persze 20i-nek nagyobb esélye van. Sajnos az a pénz amit gázolajon spórolnál a kisebb fogyi miatt a dízelnél, elmegy mind szervizre. Nem beszélve az így kieső időről, amit szervizben tölt az autó. Az idegeskedésről (már megint mi a f..sz baja van) nem is beszélve.

+ belső ne hagyd hogy becsapjon! Itthon próbáltam egy 320d automatát állítólagos 100e km-rel anno , de lifegett-lógott mindene; futómű, blokk tartók stb. de a belsején nem látszott semmi.


savi írta: Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban. Egy E46 320d Touring ot (mindenképp dieselt szeretnék) szeretnék vásárolni, 2001-2002 évjárat körülit.





lalada Elküldve: 2012-01-12 09:48 Tükörfûtés probléma

azért nem mert ez is egy extra volt.
anno téli csomagban volt rendelhető a ködössel, fűthető ablakmosó fúvókával együtt,sajnos..
jó kis bmw extrapolitika rulez..
Idézet:
Köszönöm! Nem értem gyárilag miért nem tették be,ha ilyen egyszerű.. Sebaj,a napokban meg is csinálom




lalada Elküldve: 2012-01-09 21:47 Üzemanyag fogyasztás

sztem se aggódj, nekem az elmúlt telitank így ment el: 80% város, betartva,20% országút ~120km/h-val, 7,11-re jött ki számolással, BC szerint 5,5
ugyanúgy kint állok vele,16-os acélfelnin, nyáron kb 1 literrel kevesebbet eszik..

RePTaiL írta:
Coyote írta:
RePTaiL írta: Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő


Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Az klafa! 6.5 :O Basszus én egyszerűen 7.1-nél lejjebb nem tudom tornázni! Pedig nem is tolom neki, hímes tojásként bánok vele, ha kicsit meg is ugrasztom az csak akkor van ha eléri az üzemit! Itt fennállhat valami probléma? Mondjuk hozzá kell tennem, hogy csillaggarázsom van sajnos, betudható ennek?




lalada Elküldve: 2012-01-09 16:20 Klubtúra Münchenbe?

engem is érdekelne,de csak családdal

Coyote írta:
tomy1228 írta:
adee9 írta:
Coyote írta: Látom ez megérdemel egy külön topikot, ha értitek mire gondolok

Visszatérve a túrára, valakit érdekelne?


Sziasztok! Ha nem kell dolgoznom az adott időponton, engem érdekelne a túra.


Sziasztok!Engem is érdekelne a dolog,kérdéses nálam is az időpont!De nem lenne rossz !


Mivel 2 nap alatt halálos lenne, mindenképp 3-4 nappal kellene számolni - tehát munkanap is benne lenne. A meló nekem is necces, de januárban-februárban még időben van lefoglalni


lalada Elküldve: 2012-01-06 14:44 Autóvásárlás

sztem YELLOW-nak címeztedaz alábbit!
ez jó lehetne akár !
18i azaz 2 literes mocival..


Idézet: Szia Coyote,

Na ez egy érdekes téma amit felvetettél számomra. Ezt már én is néztem meg utánaolvasgattam h van olyan 1.6-os ami igazából 1895 ccm és van olyan 1.8 as ami meg 2141 ccm(ha jól emlékszem erre de nem biztos) Gondolom a tied az az 1.8as 1.6os? Szóval az N42-es motorkódú az a jó féle 1.6os Talán akkor érdemes körülnézni ebben a tartományban is. Te, hogy veszed észre milyen a tied?




lalada Elküldve: 2012-01-06 08:53 Társalgó

Sziasztok! Egy szívessssségkéréssel fordulok hozzátok: ha vki a közeljövőben megy Kasza Mesterhez és jön vissza BP-re lszi szóljon. Kéne nekem egy apróság tőle már le van dumálva. köszi