lalada fórum hozzászólásai

lalada Elküldve: 2014-08-07 10:59 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

kopasz írta: Köszi! Úgy néz ki, hogy E91 lesz.Közben sikerült több "szak"emberrel is beszélnem és többen ajánlják ezt,mint az E60/61-et.


futómű itt is azért érzékeny, rengeteg hátsó szilent miegymás a sok lengőkar, bekötő stb miatt.. nehéz jót kifogni, de ki lehet. ami gyanúsan "olcsó" annak tuti lóg a bele.
egy szakértővel menj mindenképp. az enyém 260e km-es de belül mintha új lenne, közben a H futómű torka véres.. köszi magyar utak. szóval vmit vmiért..

lalada Elküldve: 2014-07-31 15:40 Fék

Idézet:

ha egyszer szerepel a tételek között, hogy kerékagy csere (mert ezt írtad), akkor hozzányúlt. ha pedig nem igaz a részükről, akkor fizesse vissza, amit azért felszámolt, sőt lehet fel is nyomnám. egy becsületes szerelő iylet nem csinál. a munkálathoz pedig kellett babrálni a féket, és lehet szétugrott a kézifék, amit utána nem állítottak be normálisan. én erre gondolok.


ok, végigjárom az ügyet, aztán meglátjuk lesz-e következménye.

lalada Elküldve: 2014-07-31 12:05 Fék


Idézet:
felemelve kerékkel együtt kell megpróbálni megforgatni. de amúgy el kellene tudni fordítani. kézifék van mindkét oldalon, lehet nem egyformán van beállítva, ezért a jobb oldali jobban fogott, azért melegedett jobban. kerékagy cserénél, elronthattak valamit.


Ok, köszönöm, legközelebb így próbálom. visszamegyek ma hozzájuk és megmondom rakják rendbe, amit sikerült elsz@rniuk.. előtte semmi baja nem volt sose a fékeimnek, kéziféknek se. vajon mire hivatkozzak? biztos azt mondja, hogy a kerékagyhoz hozzá se nyúlt

lalada Elküldve: 2014-07-31 09:55 Fék

sziasztok!

Olyan gondom van, hogy tegnap este a jobb hátsó fék felől (25 km közepes tempó után) erős fékbetét szagot éreztem és rohadt forró volt az acélfelni valamint a kerékagy. Közelmenve láttam, hogy füstölög..
Bal oldalon semmi rendellenes! Mi lehet szerintetek? Beragadt a kézifék? Nagyon ritkán használom. De akkor a balon is kellett túlmelegedési gondnak lenni, nem?

Felemeltem a kocsit levettem a kereket, kéziféket kiengedtem, üresben volt, és nem lehetett egyik féktárcsát se forgatni. Amúgy ez normális?
Többre egyelőre saját erőből nem futotta.
Köszi a hsz-t.

ui. előző nap cserélve volt mindkét hátsó GL szilent, szóval lengőkar+ kerékagy stb ki lett szedve..

lalada Elküldve: 2014-07-22 13:24 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

update:
1. 225.000 km olajcsere LL04+ BMW OEM szűrővel és BMW levegőszűrővel, kartergázszűrővel munkadíjjal 48e ft. -maszek szerelő (bp, xxii.)
2. 227.432 km első lengéscsillapító csere, SACHS (Unixból kedvezménnyel), munkadíjjal: 54e ft. - maszek szerelő (bp, xiv.)
3. 229.100 km izzítógyertyasor (gyári BMW)és vezérlőrelé (gyári BMW) csere, vmi vákuum izé még, ö: 59e ft számlás + munkadíj (2ó) 13e. NT AUTÓ (Budakalász)
4. 230.000 km Radialspeiche 160 felni 225/45/17 Dunlop SPMaxx MFS gumikkal 160.000,-
5. 237.121 km fékolajcsere és hosszbordás szíjak cseréje 28.000,- maszek
6. 238.234 km olajcsere 5W30 LL04, szűrőcsere (gázolaj, pollen, olaj, levegő) 45.000.-
maszek
7. 239.554 km klímapucolás 12.000.-, ablaktörlő gumilapátok cseréje: 14000.-
8. 241.120 km normál kormány cseréje sportra, régi beszámolva 45.000.-
9. 242.324 km 2 db defekttűrő 205/55/16 Goodyear Ultragrip használt 6mm 30.000.-
a következő pedig balos ködlámpa csere lesz, még filózok az u.gy (7k) és a gyári (42k) között.
10.250.321 km olajcsere, szűrők cseréje ~30k + munkadíj
11.254.222 km: ventilátor vezérlő egység csere Valeo ~29k +munkadíj
12. 255.112 km : komplett elsőfék csere, gyári BMW, szívósor+ EGR pucolás+ pillangók kiszedése, 80k+munkadíj
13. 256.810 km: kettőstömegű lendkerék és kuplung csere: LuK RepSet 135k+ munkadíj (számlás)
14. 258.301 km: Styling 161 felniszett beszerzése gumikkal




lalada Elküldve: 2014-07-22 13:17 Gumiabroncs

sziasztok!

egy kis segédlet kéne:
8J x17' felnire mi a legkisebb (legkeskenyebb) gumiméret ami felrakható? 205/50/17-re gondoltam.. ugyanígy..
8,5J x17' felnire mi a legkisebb gumiméret ami felrakható? 225/45/17-re gondoltam.
Van egy kétméretű felniszett (Styling 161) , amit beszereztem és arra kéne.
köszi!

lalada Elküldve: 2014-06-19 12:00 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

bughi írta: sziasztok,mk2-es olvaso van az automba,lehet azt magyarositani,es ha igen hogyan,es mi a legfrissebb terkep hozza es honnet tudom leszedni,illetve milyen neven???
elore is koszi a segitsegeteket


helyileg hol vagy? Bp-n tudok embert aki tutira megcsinálja.

lalada Elküldve: 2014-06-10 15:17 Autóvásárlás

Dani90 írta: Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni egy autó vásárlásban. Sajnos nincs nagyon bmw-s ismerősöm illetve autó szerelő sem, ezért bízok benne hogy a kiszemelt gépről tudtok nekem adni némi infót már amennyit egy online hirdetésről lehet.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-7980066

Szóval ő lenne az és arra lennék kíváncsi hogy mire kellene figyelnem vásárlásnál és mik azok a típushibák amiket itt szemelőt kell tartanom!

A segítségeket előre is nagyon köszi!!!!!


a jobb hátulját alaposan nézd meg, ha elmész.. ott valami történt.. van pár mm eltérés a normáltól (csomagtartó alsó él) + nézd meg kiáll a síkból a felső él vagy lemezfelület teljesen.. ezt inkább hagynám egyelőre.. ki tudja, meg nem olyan szép (nekem)

lalada Elküldve: 2014-06-10 15:13 Autóvásárlás

duend írta: Sziasztok Srácok!

A véleményetekre lenne szükségem. Erről az autóról lenne szó: 320d
Előnyők:
-olcsó de nagyon, már 3000-ért ideadnák, mert nagyon kell a gyereknek a pénz
-motor szépen jár, nem füstöl, jól húz
-kettőstömegű nem ráz
-gyári M-es, megfelelő felszereltséggel
-nagyon jó úttartás
Hátrányok:
-matt első fényszórók (políroztatás ~100€)
-repedt első lökhárító (műanyag hegesztése, fényezése ~150€)
-bal első ablakemelő motor kaputt (~100€)
-napfénytető "nem üvegből készült részének" sínje(?) törött, ezert nyitáskor bemegy a tetőkárpit alá, de vissza már nem jön, és különben is mozog minden irányba (~100€)
-megrepedt első szélvédő (300€)
-a kormányon a bőr kiszakadva (újrabőröztetni vagy uj kormány: 150€)
-díszcsík jobb oldali része levállt (állítólag csak pár új patent kell(?) 50€)
-fékek cseréje/javítása (nem vállas, nem kopott, jól fog, nagy tempónál fékezve nem húz oldalra, de a műszerfalon ég a visszajelzője nemtudom mennyi €)
-légzsáklámpa ég
-majdnem 300e km
-sportülés bal oldala kiszakadva
-szervízkönyv csak 110e km-ig van vezetve
-ajtók alatt némi rozsda

Az árak nagyon saccoltak, és németek, mert nincs időm/lehetőségem mindent otthon megcsináltatni. Tehát ha ezt mind megcsináltatom, belelocsoltam 2000 eurót, és akkor még nincs semmi kötelező dolog benne, mint olaj és szűrők cseréje, se semmi ilyesmi, ami vásárlás után kéne...
Maga az autó jó, de az elmúlt években csak tulajdonosa volt, nem gazdája...

Jól érzem, hogy erre a szopó-rollerre nem kéne felszállnom?


én anno 8000-ért vettem kint az enyémet 2002/06-os volt 4 éve..sztem add össze ennek árát meg a 2000-et és akkor abból lesz egy normális..de az se biztos..
az a baj, hogy annyira lóg ennek a kocsinak a bele, ahogy az alja beleér a fűbe, szóval..nagyon.

lalada Elküldve: 2014-05-28 13:21 Autóvásárlás


Idézet: Valahogy arról soha nem esik szó, hogy míg legyártottak egy darab 30i-t, addig a soron lement aznap 120 darab 18i vagy 20d....

Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy nem feltétlenül mindegyik szar.


+1..nekem is nem ez az első 20d-m, de nem bántam meg egyiket sem.
persze nem jó ha főtengely szíjtárcsát vagy kettőstömegűt kell cserélni, de benzinkútra ritkán járok, és ez nekem fő szempont volt..meg hát ki mire használja.. én sok hosszút megyek.
tökéletesen dönteni úgy sem lehet, ezt ha valaki elfogadja, az fél siker.



lalada Elküldve: 2014-04-08 09:53 Üzemanyag fogyasztás

KG1 írta: Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni!Van egy 320d automata kocsim.A fogyasztása 8-8,5 liter.A kocsiban garantáltan 174000km van!Gépre ráraktuk de nem tudot eredményt mérni már az első porlasztonál ezért a többit nem is mérte!A szerelöm tanács,hogy töltsük fel az üzemanyag szűrőt Protec üzemanyagrendszer tisztító adalékkal!Ez allítólag kipucolja a porlasztókat? Szerintetek?


én még nem próbáltam de párszor tankolj prémium gázolajat, és utána nézzed meg. nekem levitte. a legjobb megoldás persze kiszedegetni az összeset, résolajveszteséget stb kimérni. az a biztos.

lalada Elküldve: 2014-04-04 13:03 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Tibor77 írta: BOCS, DE NEM TUDOK UJ TOPIC-OT CSINALNI!

Sziasztok,

Igazabol kis kozvelemenyt szeretnek kutatni, mert valasztas elott allok. Ha az egiek is ugy akarjak, akkor par heten belul megrendelem az uj 2-es coupe-t, csak a motoron vacilalok.
Amire alapvetoen hasznalom a vasat: kb. napi 50km munkaba jaras, valamint hetvegente ide-oda. Leven, hogy Svajcban elek, itt nagyon nem divat, meg draga is a szaguldozas, igy a 235i kiesik a logikus valasztasi tartomanybol.
Jelenleg egy 1235d coupe-m van, ami szinten egy 2 literes, es meg is vagyok elegedve vele maximalisan, eltekintve attol az aprosagtol, hogy hidegen a hangja mint egy traktor A gaz reakcioja nyilvan lassabb mint egy benzinesnek. A 123d-n a szoftver modositva van, igy a gyari 201Hp helyett most kb 240Hp all rendelkezesre, ami nem is a szamok miatt erdekes, hanem valoban erezni, a megnovekedett nyomatekot is.

Szoval, 220i vagy 220d? Ki mire voksol, es ha igen, akkor miert nem?
A valto az sport automata lesz, ha ez segit valamiben. A dizelt megszoktam, ismerem es ha ugy hozza a sors akkor jol lehet chip-elni. Benzinesem meg nem volt, de lehet vagyom picit a porgosebb motorra, a szebb hangra, megha egyertelmu is, hogy azert nem egy V6-rol beszelunk. Egy 220i mennyire huzhato fel biztonsagos keretek kozott?

Koszi elore is.


szia!
anélkül hogy szakértő tanácsot tudnék adni, csak annyi, hogy szerintem csinálj 2 oszlopot, az egyik a dízel a másik a benzines, mindegyik alá írd oda a SAJÁT érveidet.
és amelyiknek a listája hosszabb, azt válaszd. mivel új kocsiról beszélünk simán megvenném a dízelt. én a magam részéről 20i-t nem vennék, ha nagyobbat meg nem lehet,
akkor meg nincs értelme a benzines motornak. ha pályázgatsz, akkor meg pláne dízel. amúgy gratula és kilinccsel előre

lalada Elküldve: 2014-04-03 10:33 Megvegyem? Vegyek ilyet?

duend írta: Sziasztok!

Ältalänos fikäzäsra terjesztenem elö az aläbbi 318i-t.
Szerintetek az ülesnek igy kene kineznie 150ezernel?
Benne van minden jo, ami nekem kene, a tepsi kormänyt es a kazettäst könnyen le lehet cserelni, es van hozzä gari is valamennyi...
Kerlek, ne fogjätok vissza magatokat!
Köszönöm
Endre



nekem felszereltségre tetszik, de jó lett volna ha ilyen lett volna régi kocsim alapból..csak navit kellett volna belerakni.
nézd innen nézve lehet benne 200e is, de hát az akkor se egy vészes km. megnéztem a kereskedőt elég sok BMW-je van, de a többit valamiért jobban kipucolta. én biztos kitisztítottam volna mielőtt fotózom. ha ki van pucolva az is, meg ha nem, az is utalhat valamire. motortérről miért nincs kép? a vez oldali ajtó alja talán csak piszkos, de mi van ha karcosra van rúgva? (sajna futottam bele) én onnan is kérnék képet.

lalada Elküldve: 2014-03-28 12:37 Autóvásárlás

duend írta: Sziasztok!
Azt kerdeznem Töletek, hogy a (leszerelhetö)vonohorog minden E46-ban csak rendelhetö extra volt, vagy mindhez järt esetleg? Ha nem, akkor gondolom csak az utolagos beszereles jätszik, ha a megvett auton nem lenne...


extra volt , Westfalia típusnéven.

Einbausatz. Für die 3er Limousine, das 3er Coupé und das 3er Cabrio.
000.532,00!
" 71 60 6 767 756
Einbausatz. Für den 3er Touring. 000.532,00!
" 71 60 6 767 769

lalada Elküldve: 2014-03-26 10:13 Autóvásárlás

hil írta:
jons írta:
hil írta:
Szia jons!
A diaggal kiolvasott Km állások nagyon furik. Ilyen akkor szokott lenni..... de ezt itt inkább nem írnám le. A három tulaj miatt én nem venném meg (de ez csak az én fejlövésem), valami tuti nem volt jó, ha ennyit vándorolt. Amúgy szép az autó szerintem, bár kissé drágának tartom.
hil


Szia!

Én is hasonlókat gondoltam amikor megláttam. Km óra, 3 tulaj, drága, gps vackeráj. Nem szeretem az utólagos dolgokat.

Szia jons!
Jobban megnézve a diag mentést, amikor fura Km lett rögzítve, akkor a motor fordulat 10200 1/min volt, feszültség is 24V, ami pedig nem lehetséges. Erre mi lehet a magyarázat?
hil





csak így megy a kommentem:
http://www.bmwfanatics.hu/gale...331805.jpg