lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2016-03-13 16:18 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta:
YELLOW írta: meg volt az első hosszabb utam ezzel a kombóval.
találkoztam elfogó rendőrautóval, volt balesett miatt is rendőrség, de egyenlőre nem szóltak. hivatalosan az index nem világíthat folyamatosan, bár látok E60-at is, aminek a "szemöldöke" világít állandó jelleggel.



Tudsz valami forrást belinkelni ahol le van írva,hogy nem világíthat az index folyamatosan? Én már 2 éve használom így és már állítottak is meg,de sose volt baj.


gyakorikérdésekPONThu (amúgy ott tényleg sokat írnak erről) de más fórumon is rendőrök írásai alapján sem lehet.)
úgy fogalmaz a KÖHÉM, meg mit tudom én mi, hogy előre csak fehér vagy kadmiumsárga fény lehet. oldal irányban lehet borostyán sárga (pl: Volvo-k). ez a folyamatosan világító lámpára vonatkozik.


Ez így elég gyenge lábakon áll Én nem láttam semmi ilyen hivatalos rendeletet. Amerikai autóknál mi a helyzet? A hátsó piros indexet megértem,hogy nem lehet,de elől? Én úgy tudom nem szabályellenes az usa index,de lehet tévedek


pont rosszul tudod. én azt olvastam, hogy amcsi autónál nem szükséges a hátsó lámpát cserélni, maradhat a piros index, de az első index nem éghet.

"Ha amerikai autón látod akkor szabályos..."
Akkor sem szabályos. Az ottani NHTSA-szabványnak megfelel, tehát az ottani közúti forgalomban közlekedhet így, de itt, Magyarországon nem helyezhető forgalomba. Vagyis ha valaki a saját autójával jön el ide Észak-Amerikából, annak még csak-csak világíthatnak össze-visszán a lámpái, de az itthon forgalomba helyezett autóknak az itthon érvényes ENSZ EGB előírásoknak kell megfelelniük. Még akkor is, ha amerikai típusokról van szó - ekkor jön a trükközés a típusidegen lámpatestekkel, tolatólámpa helyére épített hátsó irányjelzővel és egyéb érdekes bekötési módokkal.


Nagy eséllyel megbírságolnak, idéznék a 6/1990 KöHÉM rendeletből:

54§
(3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.


ez egy barom BMW-s az tutti, mármint a kérdező


A link neve

lantika Elküldve: 2016-03-13 13:14 világításmodul programozása

YELLOW írta:
lantika írta:
csatis1 írta:
lantika írta:
csatis1 írta: Valaki tudna linkelni egy leirast vagy listat arrol hogy a 4.0-as lampamodulban milyen funkciokat lehet allitani?
Sajna nincs szoftverem, de kivancsi vagyok mit tudhat amirol meg nem tudok, ha mar megvettem.

Szerk.: esetleg printsreen is jo, koszi


Vasärnap,ha sikerül "belemenni" az LSZ-be akkor elküldöm az egesz MAN file-t.


Udezsír, köszi!


Nem sikerült kiolvasnom. COAPI-2041. Falsches Codierindex.


írtam neked a másik topic-ba, ahol kérdeztél erről. azt kipróbáltad?


Igen,üresre is csinältam a WORK mappät. NCS inditäskor sem engedi LSZ-böl kiolvasni az adatokat. AKMB-böl igen.

lantika Elküldve: 2016-03-13 13:12 RDC guminyomás érzékelõ

lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:

Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.







DSC 6.0 van de nem ez az alkatreszszäm. Ha joidö lesz behuzom azt az 1 szäl käbelt,es megprobälom. Hätha müködik


Programozni is kell, azt hogy mivel és hogyan azt nem tudom. Talán NCS el be kell állítani az opciót, de fogalmam sincs.


Igy van. NCS kell neki. Ez lesz a legegyszerübb resze.


Egyébként azt írta csak és kizárólag ez a gyári számú DSC tudja!
Ami viszont érdekes hogy ilyen cikkszám nincs realoemben, pedig az ebayen árulják és e46hoz való. ???






DSC 6.0-ban es AKMB-ben RPA aktivälva. Ha gyujtäsra teszem,akkor elöször a narancssärga,aztän a piros ellenörzö feny vilägit. INPA-ban viszont az F7 gomb inaktiv (halvänyszürke) Lehet menni kellene egy kicsit az autoval?

lantika Elküldve: 2016-03-13 13:09 világításmodul programozása

csatis1 írta:
lantika írta:
csatis1 írta: Valaki tudna linkelni egy leirast vagy listat arrol hogy a 4.0-as lampamodulban milyen funkciokat lehet allitani?
Sajna nincs szoftverem, de kivancsi vagyok mit tudhat amirol meg nem tudok, ha mar megvettem.

Szerk.: esetleg printsreen is jo, koszi


Vasärnap,ha sikerül "belemenni" az LSZ-be akkor elküldöm az egesz MAN file-t.


Udezsír, köszi!


Nem sikerült kiolvasnom. COAPI-2041. Falsches Codierindex.

lantika Elküldve: 2016-03-13 13:04 Műszerfal kijelzés

SieRRa írta: Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani hogy mi lehet a probléma? Mikor beindítom a kocsit random körülmények és időközönként felvillannak a képen látható jelzések csak akkor tűnik el ha leállítom és újra beindítom a kocsit de sajnos mostanában egyre gyakrabban felvillanak. Valaki kormány szög jeladót mondott vagy fékerő elosztó de pontosan senki sem tudtam megmondani, valaki esetleg tudna tanácsot adni hogy hol kezdjem el a hiba keresését?
Előre is köszi


Hibakod kiolvasäs sokat segitene. Nekem a bal elsö kerekjeladot adta ki hibänak. Elöfordul nälam esös,päräs idöben. Valoszinü kontakthiba.

lantika Elküldve: 2016-03-12 15:42 világításmodul programozása

csatis1 írta: Valaki tudna linkelni egy leirast vagy listat arrol hogy a 4.0-as lampamodulban milyen funkciokat lehet allitani?
Sajna nincs szoftverem, de kivancsi vagyok mit tudhat amirol meg nem tudok, ha mar megvettem.

Szerk.: esetleg printsreen is jo, koszi


Vasärnap,ha sikerül "belemenni" az LSZ-be akkor elküldöm az egesz MAN file-t.

lantika Elküldve: 2016-03-12 15:37 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

sutius írta: Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy INPA-val, hogy tudom megnézni az injektor értékeket?
E46, N42B18.
Köszönöm


A link neve

lantika Elküldve: 2016-03-10 11:25 világításmodul programozása

GNoRbY88 írta:
lela írta:
lantika írta:

Lela: LSZ-t nem egyszerü flashelni,es nem is lehet mind. Pl CI 31-et nem tudod CI40-re. De pl CI 35 megy CI36-ra. BMW Scannerhez sajät käbel van. Nem dräga,en 20€-ert vettem,es müködik win10 64bit alatt is.


Ezt megvehetem? Ebben elvileg a szoft is benne van..
Vagy esetleg van valami jobb tipped? És elvileg ezzel ugyan úgy lehet a modulok hibáit olvasni mint a INPA-val, illetve az egyes funkciókat (Car/Key memory, USA index, zárás nyitás index villogtatás, komfort index stb.) kapcsolgatni ?


Én is múlt héten vettem egy pont ugyanilyen kábelt, és tökéletesen működik. Szoftver legkevesebb, ha nem kapsz elküldjük Inpa nálam csak műszerfalból tudott km-t olvasni, de scanner megmondta kulcs alapján mennyi van benne. Hibákat egy oldalon látod, nem kell külön minden modult végig nézni, szóval egyszerű nagyszerű. És programozás is megy. Itt egy videó, ami elég jól bemutatja programot


NCS Experttel több mindent lehet programozni.

lantika Elküldve: 2016-03-09 17:35 E90 vásárlás

Bitu79 írta:
lantika írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta:
lalada írta:
lalada írta:
Idézet:

A 2,5 vagy a 3 literesnek?


A következő kocsik voltak érintettek 2008. nov 31-gyel bezárólag: E82, E83, E88, E85, E86, E60, E61, E70, E90, E91, E92, E93 N51/ N52/N52K motorral.


itt bővebben vannak infók (eng):
http://www.rtsauto.com/bmw-e90...ticknoise/


Ez érdekes, nekem egészen hasonló ketyegő motorhangom van egy elvileg ebben nem érintett motorral (116i, N43B16). Sem a BMW szalonos állapotfelmérésen, sem a kis magán szerelőm nem mondott semmit erre a hangra.

Szerk.:
Közben kicsit körbeérdeklődtem 1-es fórumon, és egy csomó embernek pont ilyen hangja van mint a videóban. Pedig más motorokról beszélünk


Nekem is kicsit ketyegős a hangja...no para szerintem.


Ez olyan,mint amikor a kisfiuk utänozzäk a felnött peldakepüket. Egyszerüen szeretnenek Dizelek lenni


Jaja kicsit olyan,mintha dieseles lenne.


Teljesitmenye ugyan joval elmarad,de a hang mär megvan

lantika Elküldve: 2016-03-09 17:32 E90 vásárlás

Bitu79 írta:
elgeri írta:
lalada írta:
lalada írta:
Idézet:

A 2,5 vagy a 3 literesnek?


A következő kocsik voltak érintettek 2008. nov 31-gyel bezárólag: E82, E83, E88, E85, E86, E60, E61, E70, E90, E91, E92, E93 N51/ N52/N52K motorral.


itt bővebben vannak infók (eng):
http://www.rtsauto.com/bmw-e90...ticknoise/


Ez érdekes, nekem egészen hasonló ketyegő motorhangom van egy elvileg ebben nem érintett motorral (116i, N43B16). Sem a BMW szalonos állapotfelmérésen, sem a kis magán szerelőm nem mondott semmit erre a hangra.

Szerk.:
Közben kicsit körbeérdeklődtem 1-es fórumon, és egy csomó embernek pont ilyen hangja van mint a videóban. Pedig más motorokról beszélünk


Nekem is kicsit ketyegős a hangja...no para szerintem.


Ez olyan,mint amikor a kisfiuk utänozzäk a felnött peldakepüket. Egyszerüen szeretnenek Dizelek lenni

lantika Elküldve: 2016-03-09 17:30 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bero írta:
lantika írta: NCS Expert LSZ-hez csatlakozäskor (Codierdaten Lesen) COAPI-2041 hibät ir,es nem is tudom kiolvasni az LSZ-t. Valakinek van ötlete?


2041: Rossz Ecu kódolás index. Más modulokat kitudsz olvasni?


Csak LSZ-t nem engedi. Mäs mindent tudok olvasni. Eddig LSZ is ment. Ma Yellow "szenvedett" a vilägitäs programozässal,es neki akartam segiteni ezert szerettem volna kiolvasni.

lantika Elküldve: 2016-03-09 15:34 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

NCS Expert LSZ-hez csatlakozäskor (Codierdaten Lesen) COAPI-2041 hibät ir,es nem is tudom kiolvasni az LSZ-t. Valakinek van ötlete?

lantika Elküldve: 2016-03-09 10:55 világításmodul programozása

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: hát a DRL_DIMMUNG -> wet_02 és wert_03 között én nem vettem észre nagy különbséget, talán csak bemagyarázom, hogy változik vaami. nappal nem sokat látni amúgy ebből a nappali US témából. de lehet ezt kellene állítanom hozzá: FL_DIMMUNG_ALS_DRL (na ez nekem lehet nem lesz, hanem 2004-esekben lehet ilyen opció)

a hátsó DRL-t lekapcsoltam, mert nem is úgy világított ahogy írtam.
hanem a bekarikázott részek világítottak. aztán ha kapcsoltam helyzetjelzőt, vagy tompítottat, akkor világított az alsó sor mind három izzója, de a bekarikázottak erősebben. vagyis a többi volt gyengébb, mármint a többi volt normális, ahogy kell is világítania. hogy miért ilyen felemásan világított éppen meg tudom magyarázni, de idétlen.






wert_01 = 0,0 V
wert_02 = 4,0 V
wert_03 = 5,0 V

ennyi feszültseg megy az izzora.

Index:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv



a kijelölt rész az az lenne, hogy hátul is index világítson?
illetve ezek a V értékek az indexre is vonatkoznak?


V ertekek csak a refire vonatkoznak. Az index vagy teljesen vilägit,vagy halvänyan. Csak 2 "älläsa" van. A hätso es oldalso indexet nem lehet programozni. Hätul csak az ältalad bekarikäzott 2 izzo fog vilägitani.


de akkor mi az a két rész, amit írtál? nekem a SIDEMARLER_US-re nem csinál semmit, a másikra nem is nagyon emlékszem, hogy láttam-e olyat.


SIDEMARKER_US az elsö index
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT halvänyitott iränyjelzö korlätozott vilägitäs

Meg kellene nezned,hogy milyen CI van LSZ-ben,mert elter. Ugyebär van x-ezer db SW verzio.

lantika Elküldve: 2016-03-09 10:49 világításmodul programozása

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: hát a DRL_DIMMUNG -> wet_02 és wert_03 között én nem vettem észre nagy különbséget, talán csak bemagyarázom, hogy változik vaami. nappal nem sokat látni amúgy ebből a nappali US témából. de lehet ezt kellene állítanom hozzá: FL_DIMMUNG_ALS_DRL (na ez nekem lehet nem lesz, hanem 2004-esekben lehet ilyen opció)

a hátsó DRL-t lekapcsoltam, mert nem is úgy világított ahogy írtam.
hanem a bekarikázott részek világítottak. aztán ha kapcsoltam helyzetjelzőt, vagy tompítottat, akkor világított az alsó sor mind három izzója, de a bekarikázottak erősebben. vagyis a többi volt gyengébb, mármint a többi volt normális, ahogy kell is világítania. hogy miért ilyen felemásan világított éppen meg tudom magyarázni, de idétlen.






wert_01 = 0,0 V
wert_02 = 4,0 V
wert_03 = 5,0 V

ennyi feszültseg megy az izzora.

Index:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv



a kijelölt rész az az lenne, hogy hátul is index világítson?
illetve ezek a V értékek az indexre is vonatkoznak?


V ertekek csak a refire vonatkoznak. Az index vagy teljesen vilägit,vagy halvänyan. Csak 2 "älläsa" van. A hätso es oldalso indexet nem lehet programozni. Hätul csak az ältalad bekarikäzott 2 izzo fog vilägitani.

lantika Elküldve: 2016-03-09 10:19 világításmodul programozása

YELLOW írta: hát a DRL_DIMMUNG -> wet_02 és wert_03 között én nem vettem észre nagy különbséget, talán csak bemagyarázom, hogy változik vaami. nappal nem sokat látni amúgy ebből a nappali US témából. de lehet ezt kellene állítanom hozzá: FL_DIMMUNG_ALS_DRL (na ez nekem lehet nem lesz, hanem 2004-esekben lehet ilyen opció)

a hátsó DRL-t lekapcsoltam, mert nem is úgy világított ahogy írtam.
hanem a bekarikázott részek világítottak. aztán ha kapcsoltam helyzetjelzőt, vagy tompítottat, akkor világított az alsó sor mind három izzója, de a bekarikázottak erősebben. vagyis a többi volt gyengébb, mármint a többi volt normális, ahogy kell is világítania. hogy miért ilyen felemásan világított éppen meg tudom magyarázni, de idétlen.






wert_01 = 0,0 V
wert_02 = 4,0 V
wert_03 = 5,0 V

ennyi feszültseg megy az izzora.

Index:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv