lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2016-03-08 12:28 világításmodul programozása

YELLOW írta:
lela írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: haller,
most ha nem xenon-os az autóm, akkor nem is tudom aktiválni a DRL-t? egyébként az US stílust sem tudom. BMW Scanner-rel hiába kapcsolom be, nem történik semmi.
vagy lehetséges az a gond, hogy nem aktív a Running light EU/US gomb? és ez a xenon hiánya miatt nem aktív? és ha azt adnám meg neki, hogy xenon a lámpa, miközben nem? vagynem lehet átvágni? vagy tönkre tenne valamit?
ez nem az enyémről készült kép, csak minta...


szerk.: pedig képek alapján kellene működnie... nekem is. vagy lehet a Scanner-ben kellen kötözgetni valamit? mondjuk nem próbáltam NCS Expert-ben kapcsolni, mert Scanner-ben egyszerűbb volna.
vagy csak motorindításra kapcsol fel, gyújtásra nincs se US stílus, se DRL?



nos, most már tényleg nem értem, de gyanús, hogy magával az interface-el van baj, és kötözgetni kell.
ugyanis ma próbáltam 2 másik autót.

2001-es E39 Xenon: az EU DRL-re nem csinált semmit. US DRL-re pedig a xenon-t kapcsolja fel. NCS-ben mikor Broadcast-olja fel, akkor kapcsoplgatja, de megint csak a xenon-t, de a végén még annyira sem világít gyújtáson. itt aktív volt a gyújtásra kapcsolja Xenon-t. ami érdekes, mert amúgy nem kapcsolta, de próbáltan intaktívra tenni, de semmi nem változott.

2004 végi E46 Xenon: hasonlóan az enyémhez, SEMMI. persze NCS-ben őt meg sem néztem. de hasonló lett volna szerintem. szorított az idő, csak próbálgatás volt.

ezekben aktív volt a Running light EU/US lehetőség. persze Scanner-ben eléggé eltérő állítási lehetőségek vannak.


Ezt a BMW scannert honnan lehet letölteni? Ehhez jó ugyan az a kábel mint INPA-hoz (D+DCAN)?
Láttam hogy sok valaki NCS helyett ezt használja,mert sokkal egyszerűbb és egyébként az USA és komfort index tényleg csak 4.0 vagy 4.5 ös Firmwarű LCM el fog működni. Már korábban kérdeztem itt is hogy nem e tudna valaki firmwaret frissíteni, de nem kaptam itt rá választ,. Máshol azt mondták hogy tönkre teszi a chipet benne. Az ebayen meg hírdetik az upgradet.


igen láttam, hogy dobálja ezeket a cuccokat. de akkor ami t látni a neten, régiek is, az mind upgrade-elt modulosak?
az is érdekes, hogy egy 2005-ös coupe-ban be lehetett kapcsolni. közben meg E36-nál is látni ezt a megoldást.
majd megnézem a FW-eket mik voltak.

szerk.: illetve amit még nem tudok megérteni. a 20d-ben ha jól tudom Bi-Xenon volt. ha ezen sem tudom aktiválni a DRL-t, akkor minek vannak a belső kerek H7-es izzók??? hisz ugye a távolsági is xenon. vagy csak ha villogsz, akkor nem a xenon-nal csinálja, hanem a H7-esekkel?


Yellow: Running light EU/US + Daytime running light EU/US együttes aktiväläsära nekem müködött a DRL. Motor inditäs utän bekapcsolta a tompitottat. Nem jött be,igy lekapcsoltam. NCS-el LSZ-ben kell bekapcsolni a halväny refit DRL-nek.

Lela: LSZ-t nem egyszerü flashelni,es nem is lehet mind. Pl CI 31-et nem tudod CI40-re. De pl CI 35 megy CI36-ra. BMW Scannerhez sajät käbel van. Nem dräga,en 20€-ert vettem,es müködik win10 64bit alatt is.

lantika Elküldve: 2016-03-06 17:41 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

zoolimusa írta: Sziasztok!!
2016-os dvd keresek mk4-be


Tessek

lantika Elküldve: 2016-03-02 22:20 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

KisEchte írta:
KisEchte írta:
lantika írta:
KisEchte írta: Halihó. Vettem a BCF.hu tól COB led angel eyet. fizikailag a lámpában benne van már a karika de foggalmam sincs hogyan kell bekábelezni. 4 db trafó van (1/karika)hozzá és annyi. gyorscsatlakozós a cucc, a trafó után meg csak a kábelvég van. Valaki esetleg tud segíteni? kell még hozzá valami vagy így kéne bekötni? előre is köszönöm.






Gyorscsatlakozot a trafoval össze kell dugni. Utäna a helyzetjelzö käbelre räkötöd. Piros + Fekete -


megblankolom a kábelt, összekötöm aztán szigszalag?


Működik patentul köszi az infóót



Szigszalagnäl van szebb megoldäs is...

lantika Elküldve: 2016-03-02 16:08 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

KisEchte írta: Halihó. Vettem a BCF.hu tól COB led angel eyet. fizikailag a lámpában benne van már a karika de foggalmam sincs hogyan kell bekábelezni. 4 db trafó van (1/karika)hozzá és annyi. gyorscsatlakozós a cucc, a trafó után meg csak a kábelvég van. Valaki esetleg tud segíteni? kell még hozzá valami vagy így kéne bekötni? előre is köszönöm.






Gyorscsatlakozot a trafoval össze kell dugni. Utäna a helyzetjelzö käbelre räkötöd. Piros + Fekete -

lantika Elküldve: 2016-03-02 13:25 Társalgó

Egy jo tanäcs azoknak,akik Nyugat-Europäba indulnak,es tudjäk,hogy az autojuk nem 100%-os. Induläs elött javittassätok meg a kocsit.
A törtenet: Asszony Corsa C 1.0 tipusu autojäban mult penteken volt egy rugotöres. Bremäban elünk,ahol ugye van rajtunk kivül kb 570000 ember,ehhez jön az agglomeräcio,illetve Oldenburg 270000 lakos 40 km-re,Hamburg 2millio lakos,es Hannover 580000 lakos. Ez utobbi kb 100 km. Egy olyan autorol beszelünk,amiböl kb 1 millio fut a nemet utakon,tök alaptipus,semmi extra nincs benne. Sehol sem tudtam rugot venni,mindenhol csak rendelesre,meg az Opel szervizek is csak rendelesre adtak volna alkatreszt. Ugyan ez a tapasztalat a BMW szervizekkel is. Itt simän megvan a 2 napos szällitäsi hatäridö ha valaki rendel alkatreszt.
Szoval,ha valaki nekiindul a nagyvilägnak,jobban jär ha otthon rendbeteteti a kocsit. persze väratlan hiba elöfordulhat,amit nem lehet csak ugy kiszürni elöre.

lantika Elküldve: 2016-03-02 13:12 Társalgó

Zoli90 írta: Sziasztok
Olyan, talan buta kerdesem volna, hogy az e46 es az e90 elso ulesei kozt athidalhato merteku e a kulonbseg? Szeretnek sportulest elore, de e90be ez bontoban igeencsak ritka porteka. Nem az ara zavar hanem, hogy egyszeruen nem talalok bele. Szoval az e46 elso ulese kizart, vagy van mod a beszerelesere?


Kizärt. E46 oldallegzsäkok az ajtoban vannak,E90 oldallegzsäkok a hättämla oldaläban.

lantika Elküldve: 2016-02-29 12:01 Bmw Mp3

eFree írta: Sziasztok!
Keresgéltem előző témák között de nem igen találtam hasonlót,úghyogy felteszem itt a kérdésem:
Adott egy 2003-as e46 2din-es board computerrel (pontos típust nem tudok sajnos). A kérdés,hogy bármilyen módon megoldható e hogy rákössek egy pendrive-ot zenehallgatás céljából? Vagy ez csak komplett új,modernebb egység beszerelésével megoldható?


A link neve

lantika Elküldve: 2016-02-29 11:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
YELLOW írta: muszáj vagyok már én is 20 helyen megkérdezni valamit, hátha szóba áll velem valaki...

szóval van ez a hülye mánia, hogy az AE-t bekötik a belsőtér világításra, mert milyen jampi, hogy amikor nyitja az autót, akkor az angyali szemek is világítanak.
diagban nekem úgy rémlik, hogy lehet állítani olyat, hogy nyitásra, zárásra ne az indexek villogjanak, hanem mondjuk kapcsoljon fel a ködlámpa, tompított. vagy valami ilyesmi rémlik. akkor olyat nem tud, hogy a helyzetjelző kapcsoljon fel nyitásra? mert akkor a dolog el van intézve és nem kell belső világításra kötözgetni, meg relézni. vagy nem tudja pont a helyzetjelzőt felkapcsolni és azért kell?


úgy látszik senki...


Nem lehet. Amire Te gondolsz az a coming home,es LSZ-ben lehet programozni,hogy mi vilägitson.

lantika Elküldve: 2016-02-26 19:20 Autóvásárlás

dudu írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Methos írta:
dudu írta: Sziasztok. Hamarosan szeretnék egy E46-ot venni. Kicsit lehet fura a kérdésem, de gyűjtögetem az infókat. Ezen a dolgon mindig megakad a szemem. A használt autók között rengeteg olyan kocsi van ahol eltér az első-hátsó-oldalsó irányjelző színe.(sárga-fehér) Gondolom a gyárból egy kocsi sem jött így ki, de mik lehetnek az okok, ami miatt így van egy autón? Valamelyiket nehéz beszerezni vagy kicserélni? Akinek így van a kocsiján és tudja az okát, megírhatná nekem. Valamiért ha ilyet látok, mindig arra asszociálok, hogy törve volt valamelyik része és ilyen volt kéznél... köszi előre is!


Egyik ami érdekes hogy felfelé vagy lefelé hajlik a lámpatest. FL előtt és után
A másik, hogy FL esetén is lehetett kérni sárga indexel...
Van aki kicserélte az FL előttin is. (ott gyárból fehérrel nem jött ki tudtommal)
BMW egy legó autó, mindent lehet csere-berélni össze vissza (szinte)...


szerintem az okokra kíváncsi, hogy mitől lehet felemás.
valóban nem normális.
- akár védekezésképpen is mondhatják, hogy egy projekt része, csak nem sikerült befejezni, ezért felemás.
- törött volt az autó eleje vagy hátulja, és pont az volt hirtelen olcsón a bontóba, ami kellett.
- az esetek nagy részében a gyári sárgát cserélik fehérre. ritka az, aki a fehéret (ami extra áras volt) visszacseréli sárgára. de van ilyen, de az valami stílusban épített járgány lesz.

szóval a sárga az alap, fehér az extra, FL előtt és után is.

SziaY!
Akkor én vagyok a kivétel:nekem most fehérek az indexek (fl autó), szerintem hülyén néz ki, szeretném sárgára cserélni



Igen, inkább az okokra voltam kíváncsi. Azzal képben vagyok már, hogy a sima és FL első-hátsó (vagy akár irányjelző) lámpái miben különböznek. Mindenesetre gyanakvásra adhat okot a felemásság ezek szerint. Még ilyen amikor egy hirdetésben FL-es motor adatai vannak a kocsinak, a lökös, meg a lámpák meg pont FL előttiek. Ilyen dolgokra butaság alapozni, vagy jogos lehet a fenntartás ezzel a pár "aprósággal" kapcsolatban?


FL autot összetörte,es ilyet talält bontottan. Igy FL elöttinek nez ki,de FL technika.

lantika Elküldve: 2016-02-26 18:11 Társalgó

lantika Elküldve: 2016-02-26 17:47 Társalgó

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! E46-nál hol tüntették fel az autóhoz tartozó alvázszámot? Úgy értem, hol szerepel még a kasznin a jobb első tornyot leszámítva?


szélvédő bal alja. lehet csak UV fény alatt látod. illetve a titkos menüben, a műszeregységből is kiolvasható. a bal tornyon is szerepel a cimkén.
valahol még biztos van, de most nem jut eszembe...


A jobb oldaliba is bele van ütve.

Nem szóltam


Igen, ott elég szembetűnő.


nincs kéznél az adatbázisom de biztos, hogy több helyen is van, szerintem a pollenszűrő tartót levéve, valahol ott is benne lehet a kasztniban, és hátul is kellene lennie valami jelölésnek szerintem.


Köszi a tippeket!


Elsö lökös belsejeben is benne van. Tavaly csereltem a lököst,es lättam mind a 2ben. Ugy tudom,hogy minden elemben benne van az alväzszäm.

lantika Elküldve: 2016-02-26 17:41 Hütövetillátor

papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.

lantika Elküldve: 2016-02-26 17:34 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Methos írta:
dudu írta: Sziasztok. Hamarosan szeretnék egy E46-ot venni. Kicsit lehet fura a kérdésem, de gyűjtögetem az infókat. Ezen a dolgon mindig megakad a szemem. A használt autók között rengeteg olyan kocsi van ahol eltér az első-hátsó-oldalsó irányjelző színe.(sárga-fehér) Gondolom a gyárból egy kocsi sem jött így ki, de mik lehetnek az okok, ami miatt így van egy autón? Valamelyiket nehéz beszerezni vagy kicserélni? Akinek így van a kocsiján és tudja az okát, megírhatná nekem. Valamiért ha ilyet látok, mindig arra asszociálok, hogy törve volt valamelyik része és ilyen volt kéznél... köszi előre is!


Egyik ami érdekes hogy felfelé vagy lefelé hajlik a lámpatest. FL előtt és után
A másik, hogy FL esetén is lehetett kérni sárga indexel...
Van aki kicserélte az FL előttin is. (ott gyárból fehérrel nem jött ki tudtommal)
BMW egy legó autó, mindent lehet csere-berélni össze vissza (szinte)...


szerintem az okokra kíváncsi, hogy mitől lehet felemás.
valóban nem normális.
- akár védekezésképpen is mondhatják, hogy egy projekt része, csak nem sikerült befejezni, ezért felemás.
- törött volt az autó eleje vagy hátulja, és pont az volt hirtelen olcsón a bontóba, ami kellett.
- az esetek nagy részében a gyári sárgát cserélik fehérre. ritka az, aki a fehéret (ami extra áras volt) visszacseréli sárgára. de van ilyen, de az valami stílusban épített járgány lesz.

szóval a sárga az alap, fehér az extra, FL előtt és után is.


Uj gyäri elöre feher 60€
uj gyäri oldalso feher 10€
uj gyäri hätso feher 140€+ kell hozzä uj foglalat ami toväbbi 20€.
Gondolom tetszik a tulajnak a feher index
ezert vesz oldalra,mert az olcso,aztän vesz elöre mert az is belefer. Aztän räjön,hogy 1 db hätso drägäbb mint a 2 elsö+2 oldalso,ezert azt nem vesz. Gondolom utängyärtottban is kb ezek az är elteresek (aränyok) vannak. Illetve az autok eleje serül meg legsürübben...

lantika Elküldve: 2016-02-22 11:12 Autóvásárlás

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
tamozsnyik írta:
YELLOW írta:
tamozsnyik írta: Üdvözlet Kartársak!

Autóvásárlás előtt állok a kiszemelt példány egy 2006os E90 325ix!
Nincs semmi tapasztalatom a típussal kapcsolatban. Segítségeteket szeretném kérni mire figyeljek oda vásárláskor? Mik azok az apró részletek (kulissza titkok) amikre feltétlen figyeljek?
A kiszemelt példány első gazdától származó elvileg 150e km.-futott összkerekes méregzsák.
Hosszú távon milyen problémákkal lehet számolni?
Minden véleményt tanácsot örömmel fogadok!

Köszönettel!


az első, hogy furcsa mód magyarországon minden 150ezret futott (mondjuk lassan, olyan 6-8 év múlva én is elérem)
pár hete FB-n egy csaj hirdetett egy E90 30i-t. odaírta, M-technik. persze nem volt az, szóvá tettem, alvázszám alapján sem. aztán elkezdte lökni, hogy nem tudja, megkérdezi a párját, mert az övé. de a hirdetésben le volt írva, hogy hölgy tulajdonos igen, mert a hölgyek (kis csaj) 30i-vel járkálnak. (persze azt hiszik úgy könnyebb eladni, mert azt gondolja az átlag vásárló, hogy nem volt meghajtva, de a valós hölgy tulaj, meg mellévált, meghúzza az autót, padkázik, stb)
az egész magyar autópiac egy NAGY KAMU!!!
hiába írunk le bármit, kevesebb a tapasztalat E90-ről és az újabbakról, de kb. mindennel lesz olyan, amit benézel. vagy jobb hanem is veszel semmit.


Szerintem egy szóval sem mondtam hogy Magyarországon szeretnék venni kocsit!
Amúgy sokat segítettél!


tök mindegy. ott is tekergetik az órát. egy 25i összkereelst meg nem azért vesz valaki, hogy évi 15ezret menjen vele. külföldön a 150ezer 3 év alatt meg van átlagban. nem azt mondom, hogy lehetetlen a dolog.


10 evesen 149000-el vettem az enyemet,vezetett szervizkönyvvel. Munkatärsam 0km-el vett egy sokak ältal lenezett Suzukit. 9 honap mulva volt neki benne 247000 km (es csak a szokäsos dolgokat kellett cserelnie) Az auto kora,es futästeljesitmenye abszolut nincs összhangban.


ne legyél naív a "vezetett szervizkönyvvel"

- egy benzines Mo-on vásárolt BMW esetán el tudom képzelni, hogy 10 évesen 150ezer km van benne.
- dízelnél már nem. mert 99%-ban évi 15ezerre nem evsz senki dízelt, akkora felárral. csak ha dízel fanatista és amúgy van pénz, ez emg csak úgy kell neki.
- aminek volt kint gazdája, de itthon veszi, az már szinte biztos, hogy tekerve volt. ráadásul keveset lehet tudni az előéletéről.
- kimehetsz venni autót, de a német, meg egyéb ország embere sem hülye. kereskedésben lévő szintén lutri lesz. magánszemélyek egy része, mondjuk külső hatásra tekertette, mert jobban eladható. ami valóban patyolat, és nem volt tekerve, keveset futott, és itt mondjuk vehetjük a 10év/150e km-t, annak viszont meg fogják kérni az árát.

nem állítom, hogy nem lehet kifogni. hiszien mindig van kivétel, de ez a ritkábbik. aki nem látja be, az szemellenzős. lehet itt álmokat dédelgetni. ha most kellene E46-ot vennem, nem vennék. vagy ha igen, akkor valami nagy motoros benzinest külföldről, magánkézből. vagy itthonról valami ismerettség alapján, hogy tudjak valamit az autóról.

kint 3-4 évre, 150e km-re vesznek autót. aztán cserélik. ez az átlag. sosem úgy írom, hogy mind!!! valóban ki lehet fogni keveset futott, idős orvos bácsi autóját, aki meghalt, és az örökösök gyorsan olcsón akarnak szabadulni mindentől, és mondjuk alapból jól élnek, nem kell az árat kitartani. a gond az, hogy hasonló beetetésekkel sokan visszaélnek. és sokan el is hiszik.


Nem vagyok naiv. Magänkezböl vettem,es a szervizkönyvben a bejegyzesek hihetöek,nincs nagy km ugräs,stb. Kiolvasva a km älläst a motorvezerlöböl ugyan az lett mint a tachoban.


ha neked ennyi elég a meggyőzéshez, hát lelked rajta
most nem a tiédről beszélek! de gondolod, ha már szereznek egy üres szervizkönyvet és hamisítanak, akkor azt hihetetlenre csinálják? az, hogy a motorvezéslő azonos km. állást mutat a műszeregységgel csak egy dolog ha valaki rendesen "teker" azt olvashatod akármivel, úgy át lesz írva, hogy sosem jössz rá.
és egy autópályán cirkáló autóban lehet 250e km is, ha visszatekerik 100-ra, fel sem fog tűnni senkinek.
és ugye a németek sokat mennek, sokat pályáznak, nem hazsnálódnak úgy az autók belsőleg sem, ezért szeretik behordani, mert annyit lehet rajtuk visszatekerni, amennyit nem szégyelnek.
és azt kell nézni, hogy mondjuk E46 esetében, nem 3-4 éves autókról beszélünk már, hanem 10+ évesekről. csak még mindig a km-t lesik sokan, ahelyett, hogy az állapotot néznék meg. a piac meg diktál, ezért jó km-es autókat kell "gyártani", hogy el lehessen adni.
enyémbe is 4,5 évesen 62ezer km volt benne. és igen gyanakodtam, hogy biztos tekert. és ez még kevés, annyi, hogy magyar tulajai voltak kint is, mert 2 évet kint volt. ha azt a 2 évet is itthon töltötte volna, valószínű még annyi sem lett volna benne.
jobb magánszemélytől venni, ahol kicsit meg is tudod ismerni. mondjuk itt vagyok én. helyben van minden. munkahely 1,2km bringával járok. nem nagy város. amit pl én közlekedek, annak a 70%-a felesleges. tehát évi 1-2e km is elég lehetne. a többit csak azért megyek, hogy melegedjen az autó, meg kedvem van vezetni. de ha mondjuk ingáznom kellene munkahely, vagy barátnő miatt, máris nem ezek a számok lennének.
én mindent dokumentálok, fórumon nyoma van, mégsme hinnék el a futást. ezért nem is kívánom, hogy el kelljen adni, mert a cirkusz nem hiányzik. de ritka eset az enyém is.
sokan még így is a dízeleket vennék, hasonló helyzetben. lehet fele annyi üzemanyagra költött volna, de az autóra ráment volna.
mondjuk már kicsit elkanyarodunk a témától, de egy kinti sport autónál is nem ritka 6 évesen a 150e+km. pedig azokat még annyira sem hazsnálják sokan. akkor egy igásló dízel? mert valószínű, akinek van sport autója, annak mellette lesz egy munkás dízel is.
számomra is hihetetlenek a túl nagy km-ek, de azért mert itt élek ahol.


meselj meg a kinti viszonyokrol,mert nem ismerem . Es igerem,mostantol csak uj autot veszek,es ha egy ev utän nem lesz benne 30000 km akkor az visszatekert lesz. Itt a szomszedom astra h-ja,1.7 cdti 2005-ös,es 67ezer van benne es ö az elsö tulaj. Ritkän hasznälja,de megteheti,hogy itt älljon neki,es fizessen utäna mindent. Mindjärt szolok is neki,hogy tekertesse 300000-re az oräjät,mert gyanus.
Sajnälom,hogy sokan a magyar viszonyokbol kiindulva ältalänositanak. Nem mondom,hogy itt nincs visszatekeres,de itt nem olyan mertekben mint a magyar kereskedesekben.


szerintem én is leírtam, hogy nem azt mondtam, hogy kint nincs ellenkző példa. de mondjuk vegyük alapul a szomszédod. valószínű nem fogja eladni az autót, ha mégis, akkor nem olyan áron, mint amennyiért az azonos korú több 100ezret futottak mennek.
nem igazán érted miről is akarok beszélni. de ismételni nem akarom magam. leírtam. de csak ismétlem alaony futású, jó autót kint sem fogsz olcsón venni. lehet pár db kivétel, amit írtam az öreg doktorról és az örökösökről, de valószínű arra hamarabb lecsap egy kereskedő, saját részre, vagy a szomszéd.
még a bontásra behozott autókat is visszatekerik, hogy jobban vigyék. baxus minden bontott autó 100e mérföldes +/- 10%. érdekes, hogy 6 éve is iylen futásúakat hoztak be, meg most is ugyanazon típusból.
tudom, hogy kint élsz, és nem vitázni akarok, kint sincs kolbászból a kerítés. ismerős kint vett E46-ot és 2 milláért, akkor aikor már 1,3-ért mentek. és azzal is vannak gondok. tény szépen néz ki, bár lehet körbe lett fújva.
de most mondtál egy példát te, és möondhatnám itthonról fatert másodiknak. lassan 10 éves H Astra 45ezerrel. de ezek az autók nem lesznek eladóak. viszont a 200+-osakat eladják kint. és hogy jobban lehessen megvenni vissszatekertetik vagy ott, vagy ithon, vagy akárhol.
viszont emiatt olyanok is sokan vannak, akik ezt nem hiszik. mint ahogy megírta már más is, van, hogy előre kell tekerni. bár még lehet úgysem az eredetit fogja mutatni.


Problema a magyar piaccal,a magyar vevökkel van. Magyarorszägon nem tudsz eladni autot 150000 km futäs felett. Mindegy az ällapot,evjärat,felszereltseg. Csak a KM futäs szämit.

lantika Elküldve: 2016-02-21 16:29 Autóvásárlás

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
tamozsnyik írta:
YELLOW írta:
tamozsnyik írta: Üdvözlet Kartársak!

Autóvásárlás előtt állok a kiszemelt példány egy 2006os E90 325ix!
Nincs semmi tapasztalatom a típussal kapcsolatban. Segítségeteket szeretném kérni mire figyeljek oda vásárláskor? Mik azok az apró részletek (kulissza titkok) amikre feltétlen figyeljek?
A kiszemelt példány első gazdától származó elvileg 150e km.-futott összkerekes méregzsák.
Hosszú távon milyen problémákkal lehet számolni?
Minden véleményt tanácsot örömmel fogadok!

Köszönettel!


az első, hogy furcsa mód magyarországon minden 150ezret futott (mondjuk lassan, olyan 6-8 év múlva én is elérem)
pár hete FB-n egy csaj hirdetett egy E90 30i-t. odaírta, M-technik. persze nem volt az, szóvá tettem, alvázszám alapján sem. aztán elkezdte lökni, hogy nem tudja, megkérdezi a párját, mert az övé. de a hirdetésben le volt írva, hogy hölgy tulajdonos igen, mert a hölgyek (kis csaj) 30i-vel járkálnak. (persze azt hiszik úgy könnyebb eladni, mert azt gondolja az átlag vásárló, hogy nem volt meghajtva, de a valós hölgy tulaj, meg mellévált, meghúzza az autót, padkázik, stb)
az egész magyar autópiac egy NAGY KAMU!!!
hiába írunk le bármit, kevesebb a tapasztalat E90-ről és az újabbakról, de kb. mindennel lesz olyan, amit benézel. vagy jobb hanem is veszel semmit.


Szerintem egy szóval sem mondtam hogy Magyarországon szeretnék venni kocsit!
Amúgy sokat segítettél!


tök mindegy. ott is tekergetik az órát. egy 25i összkereelst meg nem azért vesz valaki, hogy évi 15ezret menjen vele. külföldön a 150ezer 3 év alatt meg van átlagban. nem azt mondom, hogy lehetetlen a dolog.


10 evesen 149000-el vettem az enyemet,vezetett szervizkönyvvel. Munkatärsam 0km-el vett egy sokak ältal lenezett Suzukit. 9 honap mulva volt neki benne 247000 km (es csak a szokäsos dolgokat kellett cserelnie) Az auto kora,es futästeljesitmenye abszolut nincs összhangban.


ne legyél naív a "vezetett szervizkönyvvel"

- egy benzines Mo-on vásárolt BMW esetán el tudom képzelni, hogy 10 évesen 150ezer km van benne.
- dízelnél már nem. mert 99%-ban évi 15ezerre nem evsz senki dízelt, akkora felárral. csak ha dízel fanatista és amúgy van pénz, ez emg csak úgy kell neki.
- aminek volt kint gazdája, de itthon veszi, az már szinte biztos, hogy tekerve volt. ráadásul keveset lehet tudni az előéletéről.
- kimehetsz venni autót, de a német, meg egyéb ország embere sem hülye. kereskedésben lévő szintén lutri lesz. magánszemélyek egy része, mondjuk külső hatásra tekertette, mert jobban eladható. ami valóban patyolat, és nem volt tekerve, keveset futott, és itt mondjuk vehetjük a 10év/150e km-t, annak viszont meg fogják kérni az árát.

nem állítom, hogy nem lehet kifogni. hiszien mindig van kivétel, de ez a ritkábbik. aki nem látja be, az szemellenzős. lehet itt álmokat dédelgetni. ha most kellene E46-ot vennem, nem vennék. vagy ha igen, akkor valami nagy motoros benzinest külföldről, magánkézből. vagy itthonról valami ismerettség alapján, hogy tudjak valamit az autóról.

kint 3-4 évre, 150e km-re vesznek autót. aztán cserélik. ez az átlag. sosem úgy írom, hogy mind!!! valóban ki lehet fogni keveset futott, idős orvos bácsi autóját, aki meghalt, és az örökösök gyorsan olcsón akarnak szabadulni mindentől, és mondjuk alapból jól élnek, nem kell az árat kitartani. a gond az, hogy hasonló beetetésekkel sokan visszaélnek. és sokan el is hiszik.


Nem vagyok naiv. Magänkezböl vettem,es a szervizkönyvben a bejegyzesek hihetöek,nincs nagy km ugräs,stb. Kiolvasva a km älläst a motorvezerlöböl ugyan az lett mint a tachoban.


ha neked ennyi elég a meggyőzéshez, hát lelked rajta
most nem a tiédről beszélek! de gondolod, ha már szereznek egy üres szervizkönyvet és hamisítanak, akkor azt hihetetlenre csinálják? az, hogy a motorvezéslő azonos km. állást mutat a műszeregységgel csak egy dolog ha valaki rendesen "teker" azt olvashatod akármivel, úgy át lesz írva, hogy sosem jössz rá.
és egy autópályán cirkáló autóban lehet 250e km is, ha visszatekerik 100-ra, fel sem fog tűnni senkinek.
és ugye a németek sokat mennek, sokat pályáznak, nem hazsnálódnak úgy az autók belsőleg sem, ezért szeretik behordani, mert annyit lehet rajtuk visszatekerni, amennyit nem szégyelnek.
és azt kell nézni, hogy mondjuk E46 esetében, nem 3-4 éves autókról beszélünk már, hanem 10+ évesekről. csak még mindig a km-t lesik sokan, ahelyett, hogy az állapotot néznék meg. a piac meg diktál, ezért jó km-es autókat kell "gyártani", hogy el lehessen adni.
enyémbe is 4,5 évesen 62ezer km volt benne. és igen gyanakodtam, hogy biztos tekert. és ez még kevés, annyi, hogy magyar tulajai voltak kint is, mert 2 évet kint volt. ha azt a 2 évet is itthon töltötte volna, valószínű még annyi sem lett volna benne.
jobb magánszemélytől venni, ahol kicsit meg is tudod ismerni. mondjuk itt vagyok én. helyben van minden. munkahely 1,2km bringával járok. nem nagy város. amit pl én közlekedek, annak a 70%-a felesleges. tehát évi 1-2e km is elég lehetne. a többit csak azért megyek, hogy melegedjen az autó, meg kedvem van vezetni. de ha mondjuk ingáznom kellene munkahely, vagy barátnő miatt, máris nem ezek a számok lennének.
én mindent dokumentálok, fórumon nyoma van, mégsme hinnék el a futást. ezért nem is kívánom, hogy el kelljen adni, mert a cirkusz nem hiányzik. de ritka eset az enyém is.
sokan még így is a dízeleket vennék, hasonló helyzetben. lehet fele annyi üzemanyagra költött volna, de az autóra ráment volna.
mondjuk már kicsit elkanyarodunk a témától, de egy kinti sport autónál is nem ritka 6 évesen a 150e+km. pedig azokat még annyira sem hazsnálják sokan. akkor egy igásló dízel? mert valószínű, akinek van sport autója, annak mellette lesz egy munkás dízel is.
számomra is hihetetlenek a túl nagy km-ek, de azért mert itt élek ahol.


meselj meg a kinti viszonyokrol,mert nem ismerem . Es igerem,mostantol csak uj autot veszek,es ha egy ev utän nem lesz benne 30000 km akkor az visszatekert lesz. Itt a szomszedom astra h-ja,1.7 cdti 2005-ös,es 67ezer van benne es ö az elsö tulaj. Ritkän hasznälja,de megteheti,hogy itt älljon neki,es fizessen utäna mindent. Mindjärt szolok is neki,hogy tekertesse 300000-re az oräjät,mert gyanus.
Sajnälom,hogy sokan a magyar viszonyokbol kiindulva ältalänositanak. Nem mondom,hogy itt nincs visszatekeres,de itt nem olyan mertekben mint a magyar kereskedesekben.