lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2016-02-05 17:13 Mi lehet a baj?_

Serj írta:
lantika írta:
Serj írta: Sziasztok!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Van egy X5-öm 2001-es 4.4i motorral.A Motorhiba lámpa nem világít,azonban hibakódolvasás után bedobja az első hengersor vezérműtengely-jeldó hibát,ami pontosan az,hogy 1. hengersor vezérműtengely jeleadó,a jel hibás.A motor szépen indul ,szépen jár ,ereje is megvan.Nos vajon el merjek-e vele indulni külföldre?Nagyon köszönöm az esetleges segítséget.


Ha nyugodtan szeretnel utnak indulni,akkor csereltesd ki. 8000 ft az alkatresz. De az is elöfordulhat,hogy csak egyszer volt egy kontakthiba vagy mäs zavar,es tärolt hibakod. Törles utän menj a kocsival,es ha nem jön vissza a hibakod akkor csak valami egyszeri zavar volt.


Köszönöm,hibatörlés után mentem vele,visszadobta a hibát,de a motorhiba lámpa nem világít,valamint szépen jár jól húz.Igen,csak sajnos jövő hétre lenne meg az alkatrész,az meg késő.Ha drasztikus hiba történik,megáll az autó vagy a másik oldali hengerekkel megy tovább?Fontos lenne abból a szempontból,hogy a szervízig eljutunk-e adott esetben.


Az a motorkontroll lämpa nem mindig fog vilägitani,csak bizonyos esetekben. Ha nyugatra indulsz akkor sürübben talälsz szervizet mint benzinkutat,de kerdeses,hogy nekik lesz e a polcon alkatresz. Szerintem BP-n tuti fogsz szerezni holnap egyet,csak kitartonak kell lenni.

lantika Elküldve: 2016-02-05 15:54 Mi lehet a baj?_

Serj írta: Sziasztok!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Van egy X5-öm 2001-es 4.4i motorral.A Motorhiba lámpa nem világít,azonban hibakódolvasás után bedobja az első hengersor vezérműtengely-jeldó hibát,ami pontosan az,hogy 1. hengersor vezérműtengely jeleadó,a jel hibás.A motor szépen indul ,szépen jár ,ereje is megvan.Nos vajon el merjek-e vele indulni külföldre?Nagyon köszönöm az esetleges segítséget.


Ha nyugodtan szeretnel utnak indulni,akkor csereltesd ki. 8000 ft az alkatresz. De az is elöfordulhat,hogy csak egyszer volt egy kontakthiba vagy mäs zavar,es tärolt hibakod. Törles utän menj a kocsival,es ha nem jön vissza a hibakod akkor csak valami egyszeri zavar volt.

lantika Elküldve: 2016-02-05 15:02 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Csabika136 írta: Sziasztok! Múltkor már kérdeztem ezzel kapcsolatban. Megvettem egy ELM327-es OBD adaptert, ami Wifi kapcsolatot használva működik. Szépen kapcsolódik is a telefonom a Wifi-jére, de a vezérlő egységgel nem hajlandó kommunikálni. Ugye két hete kb. megkérdeztem tőletek, hogy nincs-e valami beállítás, vagy egyéb dolog, amiről nem tudok, mert nem hiszem, hogy a készülék rossz. Megkaptam a választ, hogy nagy sz.rt vettem mert semmire való kínai parasztvakítás ez is meg a kábel is amit belinkeltem. Kicsit hümmögtem, hisz itt kaptam ezekre is a tanácsot, hogy "igen, jó lesz mindkettő" úgyhogy továbbra is tanácstalan maradtam.
Átadtam a készüléket egy kollégámnak, aki szintén érdeklődött ez után az adapter után, és két programmal is tudta használni szépen.
Ma a sógorom Wifis adapterét próbáltuk az én kocsimban, és az sem működik egyáltalán. Nem értem, mert az övé már nem az a pici átlátszó kék színű, hanem a hosszúkás fekete adapter, amit itthon is lehet 8000-ért kapni. Ő tudja a saját kocsijához használni. Azonnal működik neki. És már a második olyan holmit dugom fel a kocsim csatlakozójára, ami nem hajlandó semmi kommunikációra.
Tényleg nincs valami dolog amit kellene tudnom? Miért nem kommunikál a vezérlőegységem? Lehet hogy a kocsim rossz?
Tisztelettel megkérek mindenkit, hogy ne tanfolyamra küldjön, és ne rendes diagot rendeljen el nekem, hanem ha tud, akkor inkább segítsen nekem a feltett kérdésre választ adni! Persze ha tud, mert ért hozzá. Ha nem ért, akkor inkább hagyjuk.
Nem szeretnék udvariatlan lenni, csak olyan jó lenne ha egyszer már meg tudnék legalább egy problémát oldani ebben a fórumban. Másképp semmi értelme a fórumnak.
Sziasztok!


A motorterben a jobb oldalon a rugotorony es a szelvedö között nincs neked egy kerek csatlakozo? Ha van,akkor ott tudod kiolvasni a hibakodokat.

lantika Elküldve: 2016-02-03 17:26 kettõstömegü lendkerék

Kabi írta:
b_imi írta:
Kabi írta:

Ok, kösz. A gondom csak az, hogy most húsvétig nem megyek haza, így lehet itt németben kellene kicseréltetnem. nem akarok így elindulni a kocsival 800km-re. Megvehetőek ezek az alkatrészek ebay-ről, vagy menjek be szervizbe és cseréltessem ki úgy, hogy ők szerzik be a szükséges dolgokat. Igaz gondolom ebben az esetben nem lenne olcsó a csere.


Nem hinném, hogy akkora probléma lenne azzal a lendkerékkel. Egy kis remegés az indulásnál még nem akkora baj. De nyilván a Te döntésed és a pénztárcád.
Én megnézetném egy szakértő szerelővel, mielőtt a cseréről döntök.


szerintem lesz ott már gond, mert pl ha kuplung pedálra kicsit rálépek, akkor rázza a lábam, ami meg a kinyomócsapágy hibája, ha jól tudom. de persze, megnézetem szerelővel, majd mondanak rá valamit.


Arra azert keszülj fel,hogy ha nem märkaszervizbe akarod magyarföldön vinni a kocsit,hanem Toth Jänos maszek mühelyebe,akkor a rendszämod lättän 2-3-szoros lesz a szorzo a munkadilyon. Ez tapasztalat.

lantika Elküldve: 2016-02-03 16:53 Tolató radar

hil írta:
lantika írta:
Rodnanr1 írta:
lantika írta:
Rodnanr1 írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy e92-es coupet és sajnos nincs benne PDC. Tudnátok rá a választ, hogy a parkradar nélküli hátsó lökhárítóba hogyan tudok betenni 4 db radart? Esetleg gyárilag ugyanaz a belső oldala és csak ki kell fúrni? Valamint, hogy van-e némi kábelezés hozzá az autóban? Persze nem úgy értem, hogy rögtön a lökhárítótól csak ha pl veszek egy másik lököst PDCstül akkor mennyivel vagyok beljebb?
Köszönöm a válaszaitokat!


Kell hozzä a vezerlö,käbelek,szenzorok.


Köszönöm! Tehát van vele munka rendesen. Ez esetben jegelem ezt a projektet és keresek helyette v.mi mást...


Vannak univerzälisak is,de en tuti gyärit tennek bele ha nem lenne az enyemben. A link neve

Szia!
Ezt indokold már meg ha kérhetlek, mert pont most ba...om ki a gyári "ostoba" PDC-t és teszek bele olyat, ami legalább a távolságot is mutatja(a beszerelés már félig meg is van). A gyárinak a sípolása teljesen haszontalan, ráadásul nem tudni, honnan közelít az akadály.



En egyszerüen a gyäri dolgok hive vagyok. Illetve nem szeretnem azt az ocska kinezetü kinai xar kijelzöt lätni es annak rögzitesevel összebarmolni a müszerfalat. A kezikönyvben le van irva,hogy mit jelent a piiiip hosszusäga. Es en szoktam tudni miert sipol,mert hätra szoktam fordulni. A 30 centis folyamatos sipoläsnäl meg mindig megällok.
Igazi az lenne,ha a bordmonitor mutatnä,hogy hol az akadäly,es milyen messzire,vagy tolatokamerät rä lehetne kötni hivatalosan. Ugy tudom csak video modulon keresztül megoldhato,annyit meg nekem nem er meg.

lantika Elküldve: 2016-02-03 16:37 Tolató radar

Rodnanr1 írta:
lantika írta:
Rodnanr1 írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy e92-es coupet és sajnos nincs benne PDC. Tudnátok rá a választ, hogy a parkradar nélküli hátsó lökhárítóba hogyan tudok betenni 4 db radart? Esetleg gyárilag ugyanaz a belső oldala és csak ki kell fúrni? Valamint, hogy van-e némi kábelezés hozzá az autóban? Persze nem úgy értem, hogy rögtön a lökhárítótól csak ha pl veszek egy másik lököst PDCstül akkor mennyivel vagyok beljebb?
Köszönöm a válaszaitokat!


Kell hozzä a vezerlö,käbelek,szenzorok.


Köszönöm! Tehát van vele munka rendesen. Ez esetben jegelem ezt a projektet és keresek helyette v.mi mást...


Vannak univerzälisak is,de en tuti gyärit tennek bele ha nem lenne az enyemben. A link neve

lantika Elküldve: 2016-02-03 10:09 Tolató radar

Rodnanr1 írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy e92-es coupet és sajnos nincs benne PDC. Tudnátok rá a választ, hogy a parkradar nélküli hátsó lökhárítóba hogyan tudok betenni 4 db radart? Esetleg gyárilag ugyanaz a belső oldala és csak ki kell fúrni? Valamint, hogy van-e némi kábelezés hozzá az autóban? Persze nem úgy értem, hogy rögtön a lökhárítótól csak ha pl veszek egy másik lököst PDCstül akkor mennyivel vagyok beljebb?
Köszönöm a válaszaitokat!


Kell hozzä a vezerlö,käbelek,szenzorok.

lantika Elküldve: 2016-01-30 15:33 Beázás!!!

Bitu79 írta:
lantika írta:
Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta: Ezt meg lehet úgy is oldani, hogy az alsó élét a párazárónak felragasztod FBS-el. Így még szerelhető, mert lehajtható a fólia, de többet nem ázik be az tuti.

Más. Miért nyomsz egy rakat entert minden hozzászólásod végére?



A butil sokkal jobb,és eltávolítható mindenféle varázslat nélkül.A szilikont azt max kaparással,benzinnel,vagy higítóval tudod csak leszedni...A butil ráadásul sosem öregszik el.A szilikon viszont igen.A szilikon az fürdőszobába való...Persze mindenki azt tesz,amit akar... Nem bántásból írom.Oldalt is kifolyik a víz amúgy,ha nincs a helyén a párazáró.Ott is passzentosnak kel lennie!Nálam most jó lett.Csak követni kell,amit leírtam,és nem lesz többé beázás!Zsírtalanítás,és a régi butil eltávolítása a lényeg!!!A sok enterezés meg rossz szokás.Majd igyekxem figyelni rá.
Zsírtalanításhoz ezt használtam:http://shop.wuerth.hu/files/pdf/0890_107_600.pdf
A Würth-nél vettem a butilszalagot is.10 méter volt 2400 ft.










Már régen túl vagyok ezen

Ha nem öregszik a butil, akkor miért vettél újat?


Azért mert az "koszos volt".Jobb újat feltenni,mint a régivel visszatenni a párazárót.



Megvan annak a modja,hogy hogyan lehet a "koszos" butillal tökeletesen ragasztani.


Egyszerűbb az új szalaggal újraragasztani,mint a régivel gyurmázni...
Ez az újramelegítés és visszanyomkodás is félmegoldás...
Előbb-utóbb elválik akkor újra.
Másrészt meg a butil minden koszt felszed,amit már ki nem szedsz belőle.Én inkább leszedtem a régit fullra,és újraragasztottam uj butillal zsírtalanítás után.Most olyan az ajtó,mint uj korában.Végre nem csöpög a kárpit alól a víz.Mikor csak ilyen gyorsba próbáltam orvosolni a hibát,sosem sikerült tökéletesen.Inkább ráfeküdtem a problémára,és megoldottam.


Szo sem volt melegitesröl. Pär 100 km butilt mär elhasznältam.

lantika Elküldve: 2016-01-29 19:55 Tolótetõ - Schiebedach

Dankesz írta: Sziasztok. Valaki tudja-e,hogy az E46 320 d sedan elektromos teteje jó e a 320 d touringhoz? Előre is köszönöm.


Igen jo.

lantika Elküldve: 2016-01-29 19:48 Beázás!!!

Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta: Ezt meg lehet úgy is oldani, hogy az alsó élét a párazárónak felragasztod FBS-el. Így még szerelhető, mert lehajtható a fólia, de többet nem ázik be az tuti.

Más. Miért nyomsz egy rakat entert minden hozzászólásod végére?



A butil sokkal jobb,és eltávolítható mindenféle varázslat nélkül.A szilikont azt max kaparással,benzinnel,vagy higítóval tudod csak leszedni...A butil ráadásul sosem öregszik el.A szilikon viszont igen.A szilikon az fürdőszobába való...Persze mindenki azt tesz,amit akar... Nem bántásból írom.Oldalt is kifolyik a víz amúgy,ha nincs a helyén a párazáró.Ott is passzentosnak kel lennie!Nálam most jó lett.Csak követni kell,amit leírtam,és nem lesz többé beázás!Zsírtalanítás,és a régi butil eltávolítása a lényeg!!!A sok enterezés meg rossz szokás.Majd igyekxem figyelni rá.
Zsírtalanításhoz ezt használtam:http://shop.wuerth.hu/files/pdf/0890_107_600.pdf
A Würth-nél vettem a butilszalagot is.10 méter volt 2400 ft.










Már régen túl vagyok ezen

Ha nem öregszik a butil, akkor miért vettél újat?


Azért mert az "koszos volt".Jobb újat feltenni,mint a régivel visszatenni a párazárót.



Megvan annak a modja,hogy hogyan lehet a "koszos" butillal tökeletesen ragasztani.

lantika Elküldve: 2016-01-29 17:22 Gumiabroncs

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.


a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.


Nekem van Müncheni BMW mérnők ismerősöm. Ö azt mondta, amikor meglátta a 6 éves gyári gumikat a kocsimon (azóta már cseréltem), hogy kint Németben 5-6 év után nincs kecmec, csere van. Ezt ajánlja ő is.

Én is nagyon keveset megyek vele, de nem vacakoltam, tavaly megvettem az márkás újat (1-2 hónapja gyártottat), télit is, nyárit is, és kb. 7 évig (most már csak 6) le van tudva a gond.

Más sztori, de az 50-es robogómon 2002-es és kb. 2006-os márkás (Pirelli) gumi voltak fent. Nagyon sokat álltak üzemen kívül, de fűtött garázsban. Így nem voltak lekopva, de már nagyon megkeményedtek. 2015 tavaszán halálfélelemben mentem el a gumisig, hogy pokolra velük
Előtte sose éreztem az elöregedett gumik hatását, de ez félelmetes volt. Se kanyarodni, se fékezni nem tudtam úgy, hogy ne akart volna elvágódni.


miért mondaná a Michelin vagy Continental embere azt, videóban, TV műsorban, vagy épp cikkben leírva, hoyg 10 év. ha belegondolsz nekik is az lenne az érdekük, hogy többet vegyenek, tehát akár 2 évet is mondhatott volna, így is vannak, akik a 4éves mesére mennek. itt is sokat olvasni. csak ismételni tudom magam, 10 évig az enyémmel sem volt semmi, pedig néha turtam neki, esőben szárazon, hidegben. jól ment a hóban. most, hogy felraktam 11,5 évesen, már éreztem, mert ment a fara sokszor. teszem hozzá forszírozott helyzetben, ha normálisan kanyarodok, mint átlag autós, oylan tempóval, akkor még ez is jó, kapaszkodik.
a gumik tárolásánál a meleg sem jó. alacsony nyomáson kell tartani, hűvös, száraz, sötét helyen.
nem azért mert nem telne rá, de többet nem igen adok ki új gumiért pénzt, mert semmi értelme. nyári szettem esete. esetleg szomszédot megkérdem romániából mennyiért tudna hozni, mert olcsóbbak az árak, ahogy figyeltem, és rendszeresen jár cég miatt.
persze emgcsinálhatnám, hogy veszek újat, aztán 8 évesen, még kb 90%-os állapotban eladom fél áron. de ismerve a vásárlók és eladók hozzáálását én nem akarok ezzel kínlódni.
pedig úgy voltam románból beszerzek egy Nankang NS-20 szettet, aztán 3-4 év múlva eladom, szinte új állapotban. de elég sok rosszat írnak teszteken róla. pedig sokan használják, na meg tudjuk miről az ADAC és a többi. bár a magánember is olyan, hogy a sajátját mindig dícséri. nehéz dolog ez. megint annak egyszerűbb, aki totál nem foglalkozik semmivel, nyugodtan él és használja. nyilván normál esetben nincs egyikkel sem baj, de mivel tudom magamról, hogy szeretem a tempós kanyarokat, így azért nem mernék kockáztatni. mármint nem mindegy mi van fent. a mostani nyáriak, is szinte még újak, pedig 8 évesek, de körforgalomban, amik kifelé lejtenek, már mindig megindul a fara, száraz időben is. pedig ott a Francia gyártású van.
a legnagyobb probléma az, hogy túl vannak árazva a gumik. a legtöbb X5 és hasonló társai, szinte slick gumikkal mennek, vagy kopott hazsnáltat vesznek, mert egy db gumi rá 80ezer alsó hangon. egy szett gumi rá 350ezer. nem sokan tehetik meg, még ha nem is élnek rosszul, hogy 4-6 évente lecseréljék. mert hülyeség is. ez az én véleményem, nem kell elfogadni.


Marketing Yellow. Ha azt mondanä a Pirelli embere,hogy a mi gumink is csak 6 evig jo,akkor Te azt mondanäd,hogy veszek valami nevenincs gumit fele annyiert,mert ugy is csak 5-6000 km az eves futästeljesitmenyem. Igy meg elhiszik,hogy 10 evig jo,es megveszik többert aztän 6 ev mulva meg ledöbbennek amikor a gumis azt mondja,hogy ez a gumi kuka.
A munkämbol adodoan megfordultam pär helyen(különbözö gyärakban),es volt szerencsem vegighallgatni különbözö elöadösokat,amik NEM a külvilägnak keszültek. A Continental egyik mernöke is elismerte,hogy max 6 ev,mivel ezek a mostani gumik mär nagy aränyban tartalmaznak müanyagot,ami szepen kemenyedik,es hihetetlen az anyagfäradäsa. En minden esetre 4 evente veszek 4 nyärit,meg 4 telit. Ja es a 4 evszakos gumi csak afrikäban letezik. Az pont olyan szar nyäron,mint telen. En szemely szerint betiltanäm.


nekem Bridgestone van téliben, és 10 évig jó volt. érdekes. mondjuk ez még a régi idő ha lehet úgy mondani. pedig már akkor is a 4év csere szöveg járta.
4 évszakos gumi nem tudom, hogy jön ide, én sem pártolom. bár pont tesztelték normálisan és annyira nem volt rossz, mint amire számítottak. kolléga aki 2001-es Dunlop-on autókázik, szeretne 4 évszakosat, én lebeszéltem. bár normálisan vezet, de azért napi 50km-t megy. kis teljesítményű autóra, amit kis városban, vagy 2-3 falu között használnak, oda simán feltenném én is. anno szomszédnak Swift 1-en volt, igaz Michelin, de sosem volt vele semi baja, pedig ő azért még messzebbre is járt vele.
marketing. végülis lehet. de inkább ne legyen magas az áruk. bár akkor nem tudnának tolni az ADAC-nak kenőpénzt, hogy elsők legyenek. na nekik ez van beépítve az árba. nyilván van különbség, de a kis gyártók sem fognak sz@rt kiadni a kezükből, hisz mégis egy biztonsági dologról van szó. az említett NS-20-ról írtak rosszakat. mégis készül nagy méretekben nagy sebesség indexű. valóban selejtet csinálnak sport autókra? sok külföldi országban jobban veszik a koreai gumikat és autókat is, még amcsiban is, hogy csak na. nem hinném, hogy rossz lenne.
én csak azért válogatok, mert szeretek tempósan kanyarogni. ha totál átlagos vezető lennék, nem vacakolnék. bármit megvennék.
adott helyzetben, lehet sokat számít, hogy Conti vagy Nankang, mondjuk 200-ról nem 180-al, hanem 160-nal csattansz bele egy kamionba, akár lehet pont ezen múlik, de valószínű nem ezen fog, és tök mindegy lesz.
azért ha leközlik, hogy a nagy gyártók szóvivői, mérnökei 10 évet ajánlanak, és valóban csak 6 év, akkor a maradék 4 évben akár felelősségre is vonhatóak, ha lesz valami. a gumis, meg persze azt mondja, hogy 4-6 év. neki kell a biznisz.
az pedig egy más kérdés, hogy átlag hazsnálónál, valószínű 4 év alatt el is kopnak a gumik, mert anniyt megy az autóval. külföldön is az átlag évi 50-100ezer között megy.


Akkor megprobälom mäskepp. A Te 10 eved az ugy jön ki,hogy ha talälsz valahol 4 zsir uj gumit ami DOT szäm alapjän mär 5 eves,es megfelelöen volt tärolva,akkor azzal 5 evet meg mehetsz,az ugy 10 ev. De ha most veszel egy olyan szettet,aminek DOT szäma mondjuk 0216,azaz 2016 2-ik heti gyärtäsu,es ezt felteszed akkor max 6 ev es el kell dobnod. Az összes többi bätorsäg kerdese. A teli gumik meg ennyire sem birjäk. A 4 evszakos meg ugy jött,hogy elejet akartam venni a dolognak. Hidd el,nem jo se telen,se nyäron. 20% fekut plusszban nekem kicsit sok.

lantika Elküldve: 2016-01-29 16:34 Gumiabroncs

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.


a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.


Nekem van Müncheni BMW mérnők ismerősöm. Ö azt mondta, amikor meglátta a 6 éves gyári gumikat a kocsimon (azóta már cseréltem), hogy kint Németben 5-6 év után nincs kecmec, csere van. Ezt ajánlja ő is.

Én is nagyon keveset megyek vele, de nem vacakoltam, tavaly megvettem az márkás újat (1-2 hónapja gyártottat), télit is, nyárit is, és kb. 7 évig (most már csak 6) le van tudva a gond.

Más sztori, de az 50-es robogómon 2002-es és kb. 2006-os márkás (Pirelli) gumi voltak fent. Nagyon sokat álltak üzemen kívül, de fűtött garázsban. Így nem voltak lekopva, de már nagyon megkeményedtek. 2015 tavaszán halálfélelemben mentem el a gumisig, hogy pokolra velük
Előtte sose éreztem az elöregedett gumik hatását, de ez félelmetes volt. Se kanyarodni, se fékezni nem tudtam úgy, hogy ne akart volna elvágódni.


miért mondaná a Michelin vagy Continental embere azt, videóban, TV műsorban, vagy épp cikkben leírva, hoyg 10 év. ha belegondolsz nekik is az lenne az érdekük, hogy többet vegyenek, tehát akár 2 évet is mondhatott volna, így is vannak, akik a 4éves mesére mennek. itt is sokat olvasni. csak ismételni tudom magam, 10 évig az enyémmel sem volt semmi, pedig néha turtam neki, esőben szárazon, hidegben. jól ment a hóban. most, hogy felraktam 11,5 évesen, már éreztem, mert ment a fara sokszor. teszem hozzá forszírozott helyzetben, ha normálisan kanyarodok, mint átlag autós, oylan tempóval, akkor még ez is jó, kapaszkodik.
a gumik tárolásánál a meleg sem jó. alacsony nyomáson kell tartani, hűvös, száraz, sötét helyen.
nem azért mert nem telne rá, de többet nem igen adok ki új gumiért pénzt, mert semmi értelme. nyári szettem esete. esetleg szomszédot megkérdem romániából mennyiért tudna hozni, mert olcsóbbak az árak, ahogy figyeltem, és rendszeresen jár cég miatt.
persze emgcsinálhatnám, hogy veszek újat, aztán 8 évesen, még kb 90%-os állapotban eladom fél áron. de ismerve a vásárlók és eladók hozzáálását én nem akarok ezzel kínlódni.
pedig úgy voltam románból beszerzek egy Nankang NS-20 szettet, aztán 3-4 év múlva eladom, szinte új állapotban. de elég sok rosszat írnak teszteken róla. pedig sokan használják, na meg tudjuk miről az ADAC és a többi. bár a magánember is olyan, hogy a sajátját mindig dícséri. nehéz dolog ez. megint annak egyszerűbb, aki totál nem foglalkozik semmivel, nyugodtan él és használja. nyilván normál esetben nincs egyikkel sem baj, de mivel tudom magamról, hogy szeretem a tempós kanyarokat, így azért nem mernék kockáztatni. mármint nem mindegy mi van fent. a mostani nyáriak, is szinte még újak, pedig 8 évesek, de körforgalomban, amik kifelé lejtenek, már mindig megindul a fara, száraz időben is. pedig ott a Francia gyártású van.
a legnagyobb probléma az, hogy túl vannak árazva a gumik. a legtöbb X5 és hasonló társai, szinte slick gumikkal mennek, vagy kopott hazsnáltat vesznek, mert egy db gumi rá 80ezer alsó hangon. egy szett gumi rá 350ezer. nem sokan tehetik meg, még ha nem is élnek rosszul, hogy 4-6 évente lecseréljék. mert hülyeség is. ez az én véleményem, nem kell elfogadni.


Marketing Yellow. Ha azt mondanä a Pirelli embere,hogy a mi gumink is csak 6 evig jo,akkor Te azt mondanäd,hogy veszek valami nevenincs gumit fele annyiert,mert ugy is csak 5-6000 km az eves futästeljesitmenyem. Igy meg elhiszik,hogy 10 evig jo,es megveszik többert aztän 6 ev mulva meg ledöbbennek amikor a gumis azt mondja,hogy ez a gumi kuka.
A munkämbol adodoan megfordultam pär helyen(különbözö gyärakban),es volt szerencsem vegighallgatni különbözö elöadösokat,amik NEM a külvilägnak keszültek. A Continental egyik mernöke is elismerte,hogy max 6 ev,mivel ezek a mostani gumik mär nagy aränyban tartalmaznak müanyagot,ami szepen kemenyedik,es hihetetlen az anyagfäradäsa. En minden esetre 4 evente veszek 4 nyärit,meg 4 telit. Ja es a 4 evszakos gumi csak afrikäban letezik. Az pont olyan szar nyäron,mint telen. En szemely szerint betiltanäm.

lantika Elküldve: 2016-01-28 15:26 Gumiabroncs

YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.

lantika Elküldve: 2016-01-23 20:35 Izzítás vezérlõ

YELLOW írta: jó az írás, bár erről írt már valaki (sejtem ki, de nem vagyok biztos benne, ezért nem írom a nevét) én azt hittem abból lett "Csináld magad" cikk, de nem találtam ott, pedig hasonlóan képek is voltak. több éve volt már.

mindenképp hasznos, hátha ezt is látja valaki, és kevesebbszer lesz ugyanaz a kérdés feltéve.


Ahogy ätkerül a 2-ik,3-ik,x-ik oldalra ismet felteszi valaki a kerdest ismet. Sokan nem szeretnek visszaolvasni.

lantika Elküldve: 2016-01-23 19:26 Manuális klíma - Digit klíma

zsozseszka írta: Sziasztok!
A klímapanel bekristályosodott(remélem így kell leírni ezt a jelenséget)alig lehet leolvasni a számokat. Hogy tudnám orvosolni a problémám?
Köszönöm!


Igy