lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2016-01-23 17:56 Fûtés - Klíma

ricsi1791 írta: Üdv!
316I Fűtésem elég gyenge sőt csak hideget fúj , hiába bőven üzemi fokon van.
Ha az ablakra állítom a fűtést akkor két oldalt langyon levegő jön befele.
De bárhova állítom állandóan hideg.
Mi lehet a baj?
Köszi


Szerintem az lehet a gond,hogy nem sikerült minden topicba beirnod ugyan azt,csak kb 5-6-ba. Egyebkent levegös lehet a rendszered,nem nyit-zär a termosztät,vagy a höcserelö el van dugulva,es alig folyik bele viz (ez utobbi volt asszony corsäjäval is).

lantika Elküldve: 2016-01-21 19:37 Bentleye E46 szervíz kézikönyv, aki otthon szokott szerelni. Sokaknak nincs még meg.

szilipeti írta: Sziasztok!
Nekem is szükségem lenne a szerelési kézikönyvre. Tudna-e valaki segíteni hol lelek rá.
Köszönettel!


Tessek

lantika Elküldve: 2016-01-21 13:08 Nem tudom mi a baja az autómnak

Livaj írta: Sziasztok,

Egy kis (?) gondom nekem is lenne a kocsimmal. 2004-es 330CI a jármű. Tavaly november óta van nálam. Az utóbbi 1-2 alkalommal vettem észre, hogy miután bemelegszik a motor valamiféle égett szagot érzek a kocsiban. Ha felnyitom a motorháztetőt, ott is lehet érezni. Fura, mert nem is tudom meghatározni, hogy milyen szag. Szerintem nem olaj szag ez. Olajcsöpögést nem látok a motortérben. A kocsi alatt sincsen semmiféle folyadék. (mélygarázsban alszik, így látnám, ha lenne)
Inkább műanyag, gumi szag ez. Semmi hibaüzenet nincsen (még), így csak gondolom, hogy nem vezeték ég. Aggódom a dolog miatt. Igaziból nem is az a kérdés, hogy mi a baj, hisz láttatlanban senki nem fogja tudni megmondani (max ötletelni), inkább az, hogy valaki, aki szaki rá tudna-e nézni, hogy mi lehet ez.
Egy ideje olvasgatom már a fórumot, tudom, jelen van több szaki is. Emellett persze egyéb hozzászólásokat, ötleteket is szívesen veszek.
Nem szeretném, ha egy kisebb gondból, nagyobb lenne. (így nem is használom)

Köszi a segítséget!
L.


Öt keresd.

lantika Elküldve: 2016-01-21 11:29 Tempomat - utólag?

wiq írta:
lantika írta:
wiq írta:
lantika írta:
wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 1998.10. havi 320i (150 le). Szeretnék bele multikormányt és ezzel együtt tempomatot.
Az újabb modelleknél tudomásom szerint elektromos a gázpedál, itt úgy tudom, hogy még bovdenes.

A tempomat beépítése nálam hogyan kivitelezhető és kb. mennyiért?

Kormányt és ahhoz való átvezetőt hol tudnék venni? Illetve mire lenne szükségem?

Köszi


Biztos,hogy bowdenes? Ugy tudom,hogy csak az 1.6-os volt bowdenes. Kell egy multikormäny,meg egy käbelszett. Nemet video ,angol video


Szia!

Azt hogyan tudom kinyomozni h. bovdenes v. elektromos -e a fojtószelep?

Köszi


Meg kell nezni,vagy motorkod alapjän megkeresni a neten. 6 hengeresed van?


Szia!

Igen 6 hengeres. Forgalmi szerint 206s4 a motorkód... VIN szerint: M52/TU

Köszi


Abba szerintem mennie kell.

lantika Elküldve: 2016-01-21 11:02 Tempomat - utólag?

wiq írta:
lantika írta:
wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 1998.10. havi 320i (150 le). Szeretnék bele multikormányt és ezzel együtt tempomatot.
Az újabb modelleknél tudomásom szerint elektromos a gázpedál, itt úgy tudom, hogy még bovdenes.

A tempomat beépítése nálam hogyan kivitelezhető és kb. mennyiért?

Kormányt és ahhoz való átvezetőt hol tudnék venni? Illetve mire lenne szükségem?

Köszi


Biztos,hogy bowdenes? Ugy tudom,hogy csak az 1.6-os volt bowdenes. Kell egy multikormäny,meg egy käbelszett. Nemet video ,angol video


Szia!

Azt hogyan tudom kinyomozni h. bovdenes v. elektromos -e a fojtószelep?

Köszi


Meg kell nezni,vagy motorkod alapjän megkeresni a neten. 6 hengeresed van?

lantika Elküldve: 2016-01-21 10:54 Megvegyem? Vegyek ilyet?

kukoricatolvaj írta:
lantika írta:
kukoricatolvaj írta: Üdv.

A kérdés rém egyszerű: megvegyem?!

http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-9679524


Hät ezt bizony neked kell eldönteni. Itt maximum tipushibäkrol,gyenge pontokrol tudunk nyilatkozni. A döntes a kezedben. En tuti nem vennem meg,mert dizel pärti vagyok.


Én arra gondoltam, hogy a képek alapján láttok-e valami turpisságot. Több szem többet lát alapon. Így lehet megspórolom a terepszemlét. Én egy gyanús elemet fedeztem fel. A bal első ülés bal oldalán a bőr meg van repedve. Nem tudom az 144 ezer kilóméternél szokványos-e.


A kepek nem mindig mondanak sokat. En 10 evesen 151000-el vettem az enyemet.

lantika Elküldve: 2016-01-21 10:49 Tempomat - utólag?

wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 1998.10. havi 320i (150 le). Szeretnék bele multikormányt és ezzel együtt tempomatot.
Az újabb modelleknél tudomásom szerint elektromos a gázpedál, itt úgy tudom, hogy még bovdenes.

A tempomat beépítése nálam hogyan kivitelezhető és kb. mennyiért?

Kormányt és ahhoz való átvezetőt hol tudnék venni? Illetve mire lenne szükségem?

Köszi


Biztos,hogy bowdenes? Ugy tudom,hogy csak az 1.6-os volt bowdenes. Kell egy multikormäny,meg egy käbelszett. Nemet video ,angol video

lantika Elküldve: 2016-01-20 13:41 Megvegyem? Vegyek ilyet?

juhaszadika írta:
kukoricatolvaj írta: Üdv.

A kérdés rém egyszerű: megvegyem?!

http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-9679524


Ezen a helyszínen szoktak fennt lenni más bmw hírdetések is.


Valoszinü külföldröl hordja be. Nem raktäroz,csak eladja es viszi be a következöt igy mindig 1 van neki.

lantika Elküldve: 2016-01-20 09:09 Megvegyem? Vegyek ilyet?

kukoricatolvaj írta: Üdv.

A kérdés rém egyszerű: megvegyem?!

http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-9679524


Hät ezt bizony neked kell eldönteni. Itt maximum tipushibäkrol,gyenge pontokrol tudunk nyilatkozni. A döntes a kezedben. En tuti nem vennem meg,mert dizel pärti vagyok.

lantika Elküldve: 2016-01-20 09:05 Motor-váltó

Sziszi99 írta:
Sziszi99 írta: Sziasztok!
Keresnék N42B18A kódú motort egy 2002-es 316 ti compact-hoz. Ha valaki tud segíteni,kérem írjon. Köszönöm.


Illetve az volna még a kérdésem, hogy az N42B20-as motor beszerelhető-e ugyan ebbe az autóba? Köszi


Persze,mivel mind a 2 motorral gyärtottäk. Viszont kerdeses,hogy a välto hogyan passzol hozzä,elkepzelhetö,hogy azt is cserelni kell. Illetve ugye 1-2 aprosägot ki kell cserelni mint pl motorvezerlö elektronika. Ha sikerül összehozni akkor 27 loerö,es 25 Nm nyomatek lesz pluszban.

Egyebkent nem kell ilyen esetben 2 hozzäszoläs. Elegendö az elsöt szerkeszteni.

lantika Elküldve: 2016-01-18 10:29 izzítógyertya

asbi írta:
lantika írta:
Csabika136 írta:
mnorbert87 írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta: Szevasztok. Lenne egy kérdésem. Az autó egy hete nehezen indul, nem aksi probléma, mert hajtja a motort, de nem kapja el egyik indításnál se. Ha elkapja alapjárat jó, 15 perc utazás után megállítom és vagy a 6. indításnál indul csak el, ha egy napot áll az autó a hidegbe 10. próbálkozás után lehúzza az aksit és tölthetem. 1 éves aksi. Önindító, izzítógyertya? MI lehet a baj szerintetek? BMW E46 2003-as 320D


gyújtógyertya topic-ba kár kérdezned mert dízeled van! és több helyen is.
én azt mondanám rá, hogy üzemanyagpumpa. vagy az üzemanyag rendszer. szűrője, másik pumpája.
persze érdemes az izzítógyertyát megnézni, vagy izzítórelé.
önindítót kizárnám, mivel forgat.


Fogyasztáson eszre kellene vennem ha üzemanyag?



nem. inkább járáskultúrán, alapjáraton, nehezen indulás. ugyanis a gond a kevesebb üzemanyaggal van, kevesebbet kap. de ha ezt most kezdte a hideg időben, akkor simán izzítógyertya, iylenkor jobban kijön a baja. de lehet üzemanyag is, mostanában voltak gondok a vizes üzemanyaggal, aztán lehet megdermedt egy picit és nehezebben szívja a pumpa. ha ez lenne, akkor célszerű minél több anyagot tartani a tankba, nehezebben dermed meg.


Illetve ezekben a hidegekben prémium üzemanyag, esetleg valamilyen dermedésgátló. Bár mostanában azért olyan hideg nem volt, hogy a sima nyál dermedjen.
Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót.


Mindig félig volt vagy több, valószínű gyertya lesz mert furán indul mintha nem egyszerre kapná el a hengereket. Hétvégén kiderül.



Srácok! Ezt a mondatot valaki magyarázza el nekem légyszi! Nem igazán értem.:
"Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót."
De miért?


Ilyen gäzolaj är mellett nem illik. Viccet felre teve nem ertem en sem a mondatot. Rendszeresen tankolok a 62 literes tankba 61,7 litert .


Pedig egyszerű a dolog. A pumpa kenését és hűtését a tankban lévő gázolaj adja. Aki rendszeresen negyed tank alatt jár kockáztatja a pumpa halálát, ami ha szétszáll egy modern dízelnél elég nagy problémákat tud okozni. Illetve alacsony szintnél a tank alján levő dzsuvát is könnyebben fel tudja szívni a pumpa. Ugye itt nem arról van szó, ha egyszer egyszer kiüríted, hanem a rendszeresen 2-3 ezerért tankoló negyed tank alatt járó emberekről.

Másik ilyen dolog, hogy ha nincs megoldva rendesen a visszaáramló gázolaj hűtése. A tank, és az abban lévő gázolaj hideg, az ebbe visszaáramló forró gázolaj párakicsapódást eredményez, vizesedik az üzemanyag, ami szintúgy nem növeli a motor élettartamát. Bár ha jól emlékszem a 20d-nél ez a hűtés már meg van oldva, illetve mintha a gázolaj szűrő is vízcsapdás lenne, de utóbbiban nem vagyok biztos.






Hät nem tudom. Szerencsere itt nem olyan xar a gäzolaj,mint a keleti blokkban. Szerintem a dzsuva szürese meg van oldva rendesen es a pumpa hüteset az azon keresztül äramlo gäzolaj oldja meg. Nem tankolok 2-3000-ert (mert itt euro van es az ugy nem ferne a tankba) de szinte mindig megvärom,hogy vilägitson a visszajelzö.

A problemähoz visszaterve:lehetseges,hogy az üemanyag szürö a vezetö üles alatt nem füt rendesen,vagy el van dugulva es ezert indul xarul.
Egyebkent a talälgatäs helyett egy diag kellene,abbol ältaläban kiderül.



lantika Elküldve: 2016-01-18 09:43 izzítógyertya

Csabika136 írta:
mnorbert87 írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta: Szevasztok. Lenne egy kérdésem. Az autó egy hete nehezen indul, nem aksi probléma, mert hajtja a motort, de nem kapja el egyik indításnál se. Ha elkapja alapjárat jó, 15 perc utazás után megállítom és vagy a 6. indításnál indul csak el, ha egy napot áll az autó a hidegbe 10. próbálkozás után lehúzza az aksit és tölthetem. 1 éves aksi. Önindító, izzítógyertya? MI lehet a baj szerintetek? BMW E46 2003-as 320D


gyújtógyertya topic-ba kár kérdezned mert dízeled van! és több helyen is.
én azt mondanám rá, hogy üzemanyagpumpa. vagy az üzemanyag rendszer. szűrője, másik pumpája.
persze érdemes az izzítógyertyát megnézni, vagy izzítórelé.
önindítót kizárnám, mivel forgat.


Fogyasztáson eszre kellene vennem ha üzemanyag?



nem. inkább járáskultúrán, alapjáraton, nehezen indulás. ugyanis a gond a kevesebb üzemanyaggal van, kevesebbet kap. de ha ezt most kezdte a hideg időben, akkor simán izzítógyertya, iylenkor jobban kijön a baja. de lehet üzemanyag is, mostanában voltak gondok a vizes üzemanyaggal, aztán lehet megdermedt egy picit és nehezebben szívja a pumpa. ha ez lenne, akkor célszerű minél több anyagot tartani a tankba, nehezebben dermed meg.


Illetve ezekben a hidegekben prémium üzemanyag, esetleg valamilyen dermedésgátló. Bár mostanában azért olyan hideg nem volt, hogy a sima nyál dermedjen.
Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót.


Mindig félig volt vagy több, valószínű gyertya lesz mert furán indul mintha nem egyszerre kapná el a hengereket. Hétvégén kiderül.



Srácok! Ezt a mondatot valaki magyarázza el nekem légyszi! Nem igazán értem.:
"Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót."
De miért?


Ilyen gäzolaj är mellett nem illik. Viccet felre teve nem ertem en sem a mondatot. Rendszeresen tankolok a 62 literes tankba 61,7 litert .

lantika Elküldve: 2016-01-18 09:03 Autóvásárlás

Rock írta:
lantika írta:
Rock írta: Sziasztok!

Vennék egy BMW-t egy 2006-os 520d Touringot, érdeklődni szeretnék mik a tapasztalatok a BMW diesel motorjaival kapcsolatban?


Jo az a M47D20TU2 motor. Nekem is M47D20N van benne. Alapja ugyan az,csak az 5-ösben erösebb egy kicsit. 2 ev es 30000km alatt nekem csak egyszer volt bajom vele,az is generätor szenkefe csere volt. Ha tartosan,rendszeresen,es rendesen van szervizelve akkor nem sok bajod lesz vele. Szivosori pillangoszelepeket kell megnezni mindenkeppen.
Link


Köszönöm a válaszod, mit jelent a rendszeres és rendes szervizelés ennél az autónál?


Mint minden autonäl. Olajcsere normälis olajjal,mellette a többi aprosäg mint pl üzemanyag szürö,kartergäz szürö tisztitäs,illetve ha van valami baja,akkor rendesen megjavitani. Sajnos vannak akik megveszik az autot (nem csak BMW) es a szervizre nincs penz,vagy sporolnak rajta.

lantika Elküldve: 2016-01-17 17:37 Autóvásárlás

Rock írta: Sziasztok!

Vennék egy BMW-t egy 2006-os 520d Touringot, érdeklődni szeretnék mik a tapasztalatok a BMW diesel motorjaival kapcsolatban?


Jo az a M47D20TU2 motor. Nekem is M47D20N van benne. Alapja ugyan az,csak az 5-ösben erösebb egy kicsit. 2 ev es 30000km alatt nekem csak egyszer volt bajom vele,az is generätor szenkefe csere volt. Ha tartosan,rendszeresen,es rendesen van szervizelve akkor nem sok bajod lesz vele. Szivosori pillangoszelepeket kell megnezni mindenkeppen.
Link

lantika Elküldve: 2016-01-17 16:19 ASC hiba

YELLOW írta:
Peti1012 írta:
lantika írta:
Peti1012 írta: Sziasztok! Azt szeretnèm tudni, hogy az e36 compact m41 d18ba hol található az asc modul?
Mert nem villágit a visszajelző ès a gombra se reagáll milyen hibák jöhettnek szóba?


Ha gyujtäsra teszed akkor vilägit?


Nem


ha szétszeded a műszeregységet gyanítom le lesz ragasztva az a piktogram. gyanítom az ABS-ed sem működik. hibás az egyik szenzor, csak gondolom valakinek egyszerűbb volt leragasztani a hibajelzést. már azelőbb is írni akartam, de gondoltam megvárom mit válaszolsz, pont erre számítottam.




Pont ezt szerettem volna kideriteni. Ha most vette akkor ez lesz a hiba. Vagy a LED le van törve egyszerüen.