lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2015-12-08 18:19 kettõstömegü lendkerék

juhaszadika írta:
Pitykoo írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, 2009-es 320d Coupém most esik át vezérműlánc, illetve kuplungszerkezet cserén. Így szétbontva a szerelőm azt mondta, a kettőstömegű lendkerék jó állapotban van, de rám bízza, hogy cseréltessem-e. Szerintetek mennyire lutri, ha most nem cseréltetem, a közeljövőben megint szét kell bontani miatta? Az autóba amúgy 214 ezer km van, és csak autópályázok. Köszönöm


Hali!
Szerintem cseréld ha már szét van szedve, ne keljen többször!(persze ha futi rá )
Én is tavaly cseréltem kuplungszerkezetet és azt mondták, hogy jó a kettősmegüm, még ne cseréljük, erre meg mostanában ki kellesz mert elkezdett rángatni. Jobban jártam volna ha akkor kicseréltetem!


Persze ha autóról van szó, mindig próbálom előkeríteni a szükséges tőkét, csak ha nem muszáj, nem cseréltetném.


Kerdezd meg,hogy mennyivel több ha most cserelteted. Aztän kerdezd meg,hogy ha jövöre azt kell cserelni akkor mennyi lesz. gondolom most kb 50000 munkadijat meg tudnäl sporolni. Az meg inkäbb menjen a tankba es ne a szerelö zsebeibe.

lantika Elküldve: 2015-12-08 18:05 kettõstömegü lendkerék

juhaszadika írta: Sziasztok, 2009-es 320d Coupém most esik át vezérműlánc, illetve kuplungszerkezet cserén. Így szétbontva a szerelőm azt mondta, a kettőstömegű lendkerék jó állapotban van, de rám bízza, hogy cseréltessem-e. Szerintetek mennyire lutri, ha most nem cseréltetem, a közeljövőben megint szét kell bontani miatta? Az autóba amúgy 214 ezer km van, és csak autópályázok. Köszönöm


Csolnokon nincs autopälya. Ott laktam a közelben.

lantika Elküldve: 2015-12-08 17:14 Tükör

aeroengine89 írta:
Sanyi991 írta: Sziasztok!

Szerintetek ez mennyire lehet minőségi cucc? http://www.salberk.de/3-series...21435.html


Nagyon jó cucc pontos illesztések tökéletes mint a gyári viszont kell hogy az autó tudja az elektromos behajtás mivel hogy 2 féle van hozzá 1 amelyik manuálisan hajtod fel 2 amelyik motorosan viszont kell hogy gyárilag behajtós legyen az autód


Kell hozzä tükör modul. Ennyi az egesz.

lantika Elküldve: 2015-12-08 17:11 Kerékcsere szerszám

YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Tuti nem a Swift 1-re gondoltäl. Azt japänban gyärtottäk 1982-1989 között. Egyebkent az esztergomi gyärban a kerekcsavar nyomatekkulcs 110 Nm-re volt ällitva. A feltengely meg 180 Nm-re. (1997-2010-ig pont a kereknyomatekoläs környeken volt dolgom)

lantika Elküldve: 2015-12-07 21:41 Szívócsonk-pillangószelep

lela írta:
lantika írta:
lela írta: Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy a szívósor csavarjait milyen nyomatékkal kell visszahúzni?

Köszi előre is!


Standard
Bezeichnung
Schraube und Muttern M 5 -> 5 Nm
Schraube und Muttern M 6 -> 10 Nm
Schraube und Muttern M 8 -> 22 Nm
Schraube und Muttern M 10 -> 34 Nm
Schraube und Muttern M 12 -> 54 Nm




Azt hiszem 8 as csavarok vannak rajta,de én egy keveslem a 22nm.
Ez BMW ajánlás?



A metrikus csavarok meghúzási nyomatéka

lantika Elküldve: 2015-12-07 19:54 Motorolaj

YELLOW írta:
Lacip írta:
Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.


nem tudom mennyibe kerül egy olyan készülék, de valószínű nem áldoznék rá (mert nem lehet olcsó). de nekem van leengedett olajam lezárva, 10-12ezer km-esek 0w-30-asok, illetve egy 7600km-t futott 0w-40-es.

azt elhiszem, ha 20-30ezret futott olajat nézel vele, az elég XAR lesz. de aki addig használ egy olajat, meg is érdemli. az én leengedett olajaimat megmérhetnéd
nyilván én könnyen vagyok a 10ezres olajcserével, mert nekem 2 év kell hozzá , de ha 2 havonta menne le 10ezer km, akkor is cserélném, mert annak oka volna, hogy annyit járok, és lenne miből cserélni. tehát nem húznám el. a 2 év vállalható, a könyve szerint is.


A link neve

lantika Elküldve: 2015-12-07 17:14 Tankszellőztető

jamborj írta:
lantika írta:
jamborj írta: Sziasztok!
30i-ben az inpa azt mondja, hogy a tankszellőztető nem működik, ezért megnéztem a csatlakozót hátha ott a baj, lehúzom, látom a csatiban csak egy vezeték van benne...gondoltam kicsúszott, lehúzom róla a gumit, hát nem is ment rá csak egy vezeték....ilyen létezik? A vezeték csövében sem találtam másik szálat. A csatiban le van dugózva a másik szál lyuka Hogy van ez?


A testet közvetlenül a karosszeriärol kapja? Üzemanyag tanknäl elöfordul az ilyen.


Nem kap testet,az olajszűrőház mögött van gumikonzolon...


Akkor az az 1 madzag az ECU-ra megy,nem kell neki äram.

lantika Elküldve: 2015-12-07 16:56 Szívócsonk-pillangószelep

lela írta: Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy a szívósor csavarjait milyen nyomatékkal kell visszahúzni?

Köszi előre is!


Standard
Bezeichnung
Schraube und Muttern M 5 -> 5 Nm
Schraube und Muttern M 6 -> 10 Nm
Schraube und Muttern M 8 -> 22 Nm
Schraube und Muttern M 10 -> 34 Nm
Schraube und Muttern M 12 -> 54 Nm



lantika Elküldve: 2015-12-07 16:48 Tankszellőztető

jamborj írta: Sziasztok!
30i-ben az inpa azt mondja, hogy a tankszellőztető nem működik, ezért megnéztem a csatlakozót hátha ott a baj, lehúzom, látom a csatiban csak egy vezeték van benne...gondoltam kicsúszott, lehúzom róla a gumit, hát nem is ment rá csak egy vezeték....ilyen létezik? A vezeték csövében sem találtam másik szálat. A csatiban le van dugózva a másik szál lyuka Hogy van ez?


A testet közvetlenül a karosszeriärol kapja? Üzemanyag tanknäl elöfordul az ilyen.

lantika Elküldve: 2015-12-07 16:12 angel eye

asbi írta: Nah a hétvégén én is beraktam a szemeket. Szép ez az SMD, nagyon tetszik a fehér fénye.
Egy kérdésem lenne azokhoz, akik raktak már be ilyet xenonosba. A reflektor keretére simán fel lehetett ragasztani, azzal nincs is gond, de a xenonra a formája miatt csak csíptetni lehetett azokkal a kis műanyagokkal. Gondolom így menet közben remeg egy kicsit. Ti ezt hogy oldottátok meg?


Több helyen olvastam,hogy a csiptetös megoldäs egy hatalmas nagy loferfi nemiszerv. Ragaszd rä pillanatragasztoval. Beletetted azt a relet,amiröl multkor beszeltünk?

lantika Elküldve: 2015-12-06 22:54 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
tibIX96 írta: Sziasztok!
Új vagyok az oldalon, és talán a "BMW tulajok" klubbjában is új leszek, amennyiben úgy döntök, hogy megnézem azt az autót, amit kinéztem magamnak.

Kezdeném ott, hogy külföldön dolgozom hajós pincérként, és munkámból adódóan keveset vagyok itthon, tehát az autó nem sürün menne (max a szüleim, de ők sem nagyon kocsikáznak), tehát állnia kellene...
A másik az, hogy nem szeretném teljesen elverni az összes pénzem.
Tudom, hogy nem szabad minden fillért nézni, de mégis szeretnék takarékosan vásárolni autót, amennyiből lehet

(Erdélyben élek)
A kiválasztott példányom egy 116-os, 1.6-os benzines, 2005-ös kiadás.

A bökkenő az, hogy nem értek nagyon az autókhoz, tehát én hiába megyek el, nem találok rajta semmi hibát. 240km-t kellene autókázni érte, és nem találtam egyetlen szerelőt sem, aki hajlandó lenne eljönni.
Ha mégis úgy döntök, hogy elmegyek, akkor a sógórommal lenne(kicsit konyit a dologhoz), de szeretném tőletek megkérdezni, hogy mi a véleményetek erről az autóról?
Nem sokat látok a környéken, de nekem nagyon bejön.
Véleményetek? Megéri megtenni az utat, hogy megnézzük? Elvinni egy szervizbe?
Drága a szerviz mondjuk egy Golf 5-höz hasonlítva?

A hirdetésben az áll, hogy 106.000km-ben van, és ez reális. Én kicsit szkeptikus vagyok, nem tudom hogy tényleg ennyi lehet-e benne?
Esetleg pár tanács is jól jönne, hogy miket lehet kérdezni a tulajtól? Esetleg kereszt kérdések, amiből több kiderül

Minden választ köszönök!!
Szép estét.


Erdélyen belül? talán van itt olyan, aki nincs messze tőled, sőt lehet itt erdélyi tag is
maga az alkatrészek nem sokkal drágábbak, sőt némelyik olcsóbb is lehet, mint egy Golf esetében. a Golf kakuktojás, mert vannak alkatrészek, amik Audi, Seat, Skoda márkákban is benne vannak, így elméletileg a nagyobb legyártott darabszám miatt olcsóbb kell legyen. inkább a munkadíjak szoktak drágábbak lenni, hisz "prémium" márkáról van szó. de ugyanúgy egy skoda szerviz olcsóbb, mint a Golf, az Audi drágább. mint a Golf.
akár lehet reális a km, de beltérről nincs kép. mivel kis motor, nem is dízelm így akár lehet valós.
számít melyik 1.6-os motorról van szó. N46, N43 közül lehet valamelyik. N43 stabilabb, mert jóval egyszerűbb.


Mivel sok BG,RO orszägjelzesü autot szoktam lätni az autopälyän ami roncsot visz,en elegge szkeptikus vagyok velük. Itt megveszi a bontoban,es hazaviszi,összetäkolja,eladja.

lantika Elküldve: 2015-12-06 22:48 Részecskeszûrõ_

F10 írta:
lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem


Tudom,hogy nincs benne DPF. De. A nemet import autok közül tuti van mär magyar utakon is utolagos DPF-el ellätott. Nekem pont nincs benne,viszont mär beszereztem,megvannak a zsir uj csavarok is a beszereleshez,TIS,beszerelesi utmutato,es a KBA papir is.

A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Miért akarod beletenni az a nyűgöt?


A link neve

lantika Elküldve: 2015-12-06 14:06 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ianBMW írta: Sziasztok
Szereztem egy diagnosztika kábelt (KDCAN) PACMAN-OBD-USB.

Windows 8-ra sajnos nem jött össze az INPA telepítés, valahogy mindig hibába ütközöm. Esetleg nem tudtok valami 1 klikk installálós programot? Nem muszáj INPA, ha létezik más is. Csak hibakódot szeretnék olvasni.

Próbáltunk egy másik programot, PA soft 1.4, ebből a demó verzió tökéltesen kommunikál az autóval (de demó, ezért nem lehet megnézni a hibát), a teljes verzió pedig a kábel miatt nem indul el, mert csak a sajátjukkal megy (BMW scanner). Van egy 1.3.6 verzió is, ez meg csak soros porttal megy.

Kössz, üdv: János


Hello. Nekem win 8/10 van. Feltettemegy virtuälis gepet arra feltettem az xp-t es megy az inpa. Esetleg szerezz egy BMW scanner käbelt.

lantika Elküldve: 2015-12-06 14:03 Futómû és hibái

negativ0001 írta: Sziasztok!
A mult heten vettem eszre, gumicsere utan, hogy a bal hatso kerek joval kinnebb all, mint a jobb hatso. Annyira kinneb, hogyha le tudnam nyomni az auto hatso felet, akkor hozza erne a sarvedohoz, mig a jobb oldalon nem, ott siman felmenne a sarvedo moge.
Gumikat, felniket lemertem, de mind egyformak.
Az utobbi idoben kezdtem hallani valami bugo hangot, ami hatulrol jon, ugy kb 60km/h sebessegtol kezdve...., de nem csapagy es nem a teligumi.
Az egessz olyan, mintha neki drifteltem volna valaminek es arrabb utotte volna az egesszet, de ilyen nem tortent......
Van valami hatsohid gumibakk, ami ki lehet menve?
Koszi.


A link neve

lantika Elküldve: 2015-12-06 10:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

GNoRbY88 írta:
Tano írta: Igen, jó lesz. Sokan használunk ilyet.


Na megjött kábel. Szépen olvas is mindent
Először csak a motorral kommunikált, amikor mást próbáltam akkor mindig ezt irta:
ifh-0009 no response from control unit
Kis keresés után megtaláltam, hogy többi modul 8-as lábon kommunikál, így csak össze kellett kötni 7-es lábbal és már ment is minden. Volt benne egy jó pár hiba, gondolom nem sokszor törölték. Ami visszajött pár km után, az a katalizátor előtti szonda fűtés. Akkor lambda szondát kell cserélni vagy szokott más gondja lenni? Amikor néztem az értékét akkor 0.4V volt mind2.

169 Heizleistung Sonde vor Kat
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1000.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur 24.00 Grad C
Batteriespannung 14.13 V
aufgetreten vor (abs. KMZ) 156030.00 km
unplausibel
Fehler momentan nicht vorhanden
Fehler gilt als sporadisch
-------------------------------------------------------------

A másik pedig a hűtő hőmérséklet érzékelő(pedig ez szépen be szokott állni középre):
115 control grid-controlled cooling
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1400.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur 115.50 Grad C
Batteriespannung 12.13 V
aufgetreten vor (abs. KMZ) 156060.00 km
elektrischer Fehler
Fehler momentan vorhanden


"169 Heizleistung Sonde vor Kat
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1000.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur 24.00 Grad C
Batteriespannung 14.13 V
aufgetreten vor (abs. KMZ) 156030.00 km
unplausibel
Fehler momentan nicht vorhanden <-Ez a hiba jelenleg nincs.
Fehler gilt als sporadisch"

Gondolom csak a csatinak van erintkezesi problemäja. De ez csak az en velemenyem.