lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2015-07-11 20:38 Beázás!!!

YELLOW írta: hi! volna valakinek olyan képe, ahol le van szedve az első sárvédő és látszik merre megy a vízelvezető cső? csak azért nem venném le. bár vettem egy új szélvédő alatti műanyag csatornát, mert arra gyanakodtam, hogy az ablaktörlő kar tengelyénél ázik be, mert ott mintha gatyán lenne. a szélvédőnél lévő élnek nem igazán van baja.
de lehet valóban az elvezető van eldugulva, mert tavasszal, megálltam egy apró bogyós etrmésű fánál. levegővel kifújattam, de azóta tapasztalatom a beázást. alulról megfújnám nyomással, hátha kilőné magából a cuccot. de nem tudom merre megy le vagy hol. én felülről nem igazán látok semmit. köszi!


4:48-tol lehet lätni. Asszem

lantika Elküldve: 2015-07-11 20:28 ablakemelő

Csabika136 írta: Srácok!
Már ki vagyok készülve ettől a sz..r jobb hátsó ablakemelőtől.
Rendeltem hozzá bowdent, esztergáltam másik görgőt hozzá, csúszkát cseréltem, és nem jó. 10-szer fel-le húzom az ablakot és tökéletesnek bizonyul. Felteszem a kárpitot, és lehet utána a második próba után kiugrik az üvegből az anya. De miért?
Nem tud valaki valami jó varázsigét erre? Merthogy itt már csak a varázslat segíthet az biztos.
Még van két ablak a kocsin, amit jobbá kéne tennem, de rémálmom lesz ha rá gondolok.


Az üvegböl az anya? 4-es alkatreszt tegyel bele ujat. Az anyäba meg megy egy 5-ös csavar,8-as kulcs meny rä.

lantika Elküldve: 2015-07-11 15:25 Fékjavítás

Pocses írta:
lantika írta: Ugy nez ki a jobb elsö feknyerget ki kell cserelnem,mert amikor a beteteket csereltem alig tudtam visszanyomni a munkahengert,a porvedö gumi is mintha meg lenne tekeredve kicsit. A bal oldali munkahengert tök könnyen vissza tudtam nyomni,ezert gondolom,hogy szorul a jobb oldali munkahenger. Meg azert is gondolom,mert fekezesnel huz balra az auto,nem veszesen,de tartani kell a kormänyt. Szoval a szerviz ajänlata 370€ uj nyereggel,fekolaj cserevel,es munkadijjal együtt. Viszont en annyira nem vagyok hülye,hogy 200€ munkadijat fizessek. Arra gondoltam,hogy a jobb oldali gumi fekcsövet elszoritanäm,lekötnem a regi nyerget,az ujat feltennem teljesen keszre szerelve,majd a legtelenitö csavart meglazitom,a koräbban felrakott elszoritäst a gumicsöröl levennem,es utäna a fek pumpäläsäval feltöltenem (legtelenitenem) a jobb elsö nyerget. Persze a fekolajat öntenem bele fentröl. Szoval ez a kicsit sem szakszerü megoldäs mennyire lenne megvalosithato?


Elsőre vegyél javítókészletet, vedd ki a munkahengert, ha nincs rajta sérülés beverődés egyebek, akkor elég finom csiszolóvászonnal megcsiszolni, majd mehet vissza az új tömítésekkel az meg ugye filléres dolog. A légtelenítés is teljesen jó ahogy leírtad.


Ezt vagy ezt? Gyärilag milyen märkäju van benne?
Itt a 10-es kell nekem,vagy mäs is?

lantika Elküldve: 2015-07-11 14:22 Fékjavítás

Ugy nez ki a jobb elsö feknyerget ki kell cserelnem,mert amikor a beteteket csereltem alig tudtam visszanyomni a munkahengert,a porvedö gumi is mintha meg lenne tekeredve kicsit. A bal oldali munkahengert tök könnyen vissza tudtam nyomni,ezert gondolom,hogy szorul a jobb oldali munkahenger. Meg azert is gondolom,mert fekezesnel huz balra az auto,nem veszesen,de tartani kell a kormänyt. Szoval a szerviz ajänlata 370€ uj nyereggel,fekolaj cserevel,es munkadijjal együtt. Viszont en annyira nem vagyok hülye,hogy 200€ munkadijat fizessek. Arra gondoltam,hogy a jobb oldali gumi fekcsövet elszoritanäm,lekötnem a regi nyerget,az ujat feltennem teljesen keszre szerelve,majd a legtelenitö csavart meglazitom,a koräbban felrakott elszoritäst a gumicsöröl levennem,es utäna a fek pumpäläsäval feltöltenem (legtelenitenem) a jobb elsö nyerget. Persze a fekolajat öntenem bele fentröl. Szoval ez a kicsit sem szakszerü megoldäs mennyire lenne megvalosithato?

lantika Elküldve: 2015-07-11 13:45 bmw diagnosztika

kpeter írta:
Bero írta:
kpeter írta: üdv,

tudnátok nekem ajánlani bluetoothos vagy wifis obd olvasót e46-hoz amit okostelóval lehet használni? egyébként ezek a ketyerék meg tudják mondani a valós kilóméterállását egy autónak, ha az tekerve volt?


Felejtős...


a kérdésem melyik része felejtős? az első vagy a második?


A mäsodik szerintem,mert ha egyszer visszatekerik,azt mär csak az tudja megmondani,aki tekerte,az elektronikäban sohasem lätszik meg.

lantika Elküldve: 2015-07-10 09:53 bmw diagnosztika

jamborj írta: Sziasztok!
Pár napja vettem egy 2001-es E46 330i-t...Szeretnék venni hozzá egy diag kábelt, de gőzöm sincs milyet vegyek. Ha veszek, akkor már értelmes szettet akarok, az ebay tele van sok sz@rral, de nem tudom melyiket érdemes megvenni...
Ti biztos tudjátok mi lenne a legjobb választás, kérlek segítsetek!
Előre is köszi!
Joci


Ha az ebay tele van sok szarral akkor ne vegyel ott semmit .
En ezt ugy fogalmaznäm meg,hogy a több fele käbel között välogato vevö a legolcsobbat akarja megvenni,es persze az nem passzol az autohoz. Persze utäna rohadjon meg a gyärto,az elado,az Ebay,es az a köcsög Postäs is minek hozta ide?

lantika Elküldve: 2015-07-08 11:34 BMW kulcsok

YELLOW írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy az E46-nak a kulcsa milyen távolságról működik nektek? Nekem kb.5 méter a használható távolság. Annál messzebbről nem nyit a kocsi és ne is zár. Rendben van ez így? Vagy ki kellene cserélni az elemet benne?
Jól látom a youtube videókon, hogy ezt a rombuszalakú kulcsot csak szikével lehet szétszedni? Utána pillanatragasztóval ragasszák? Vagy mivel?
Azt írja a használati utasítás, hogy amennyiben 1 percen belül megoldom az elemcserét, akkor nem kell újra tanítani a kulcsot. De ahogy nézem, ez az elem ponthegesztve van. Jól látom? A ponthegesztett elem cseréje nem tudom belefér-e 1 percbe? Hacsak labortápról nem tudom közben kiváltani az elemet.
Köszönöm!


a kulcs tanítás a legkevesebb
lehet venni olyan elemet, amin rajta vannak a lábak direktbe.
a másik, hogy nekem totál változó. szerintem sok mindentől függ. van, hogy 20 méterről is nyit, van, hogy 2 méterről. az sem mindegy hogy látni rá az autóra.


Tehát akkor azt mondod, hogy elvileg jó lehet az az 5 méter? Egyébként a kocsin hol van a vevő? Mi érzékeli hogy nyitom a kulcsal? Amelyik elemen rajta van a láb: Létezik többféle is, vagy szabvány elemek ezek?


több féle van, de ha találtál leírást, vagy videót róla, akkor biztos elmondja milyen kell. de ebay-en vagy akárhol rákeresve, hogy kulcsba kell, akkor ilyen szerelhetőset fog bedobni.


Csak nem ärt odafigyelni. Vettem ebay-en,es nem ott voltak a läbak ahol kellett volna.

lantika Elküldve: 2015-07-08 10:44 BMW kulcsok

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy az E46-nak a kulcsa milyen távolságról működik nektek? Nekem kb.5 méter a használható távolság. Annál messzebbről nem nyit a kocsi és ne is zár. Rendben van ez így? Vagy ki kellene cserélni az elemet benne?
Jól látom a youtube videókon, hogy ezt a rombuszalakú kulcsot csak szikével lehet szétszedni? Utána pillanatragasztóval ragasszák? Vagy mivel?
Azt írja a használati utasítás, hogy amennyiben 1 percen belül megoldom az elemcserét, akkor nem kell újra tanítani a kulcsot. De ahogy nézem, ez az elem ponthegesztve van. Jól látom? A ponthegesztett elem cseréje nem tudom belefér-e 1 percbe? Hacsak labortápról nem tudom közben kiváltani az elemet.
Köszönöm!


a kulcs tanítás a legkevesebb
lehet venni olyan elemet, amin rajta vannak a lábak direktbe.
a másik, hogy nekem totál változó. szerintem sok mindentől függ. van, hogy 20 méterről is nyit, van, hogy 2 méterről. az sem mindegy hogy látni rá az autóra.


Tehát akkor azt mondod, hogy elvileg jó lehet az az 5 méter? Egyébként a kocsin hol van a vevő? Mi érzékeli hogy nyitom a kulcsal? Amelyik elemen rajta van a láb: Létezik többféle is, vagy szabvány elemek ezek?


Touringod van. A csomagter ajto tetejen van egy spoiler az alatt közepen van.

lantika Elküldve: 2015-07-07 23:01 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Tomi88 írta:
SzaboAndras írta: Szervusztok!

BMW-t szeretnék venni.
Rengeteg tippet kaptam, nekem alapvetően az a lényeg, hogy 200LE környéke legyen, egyszerű, sima szívó, minél egyszerűbb, mindenféle bonyolítás, változó szelepvezérlés nélkül.
Nem kell klíma, ASR, BSR, CSR A viccet félretéve, nem a kényelem a lényeg, inkább legyen könnyű az autó!
Legyen jó állapotú, megbízható, agyonüthetetlen, esztétikailag is viszonylag jobb.
Hátsókerekes.

Köszönök előre is mindenféle tippet!


Szia!

A leírásod alapján E36 325i kell neked. Úgy tudom, hogy abból volt sima 24 szelepes, Vanos nélküli motor. 192 lóerős, és az említett extrákat könnyű elkerülni, ha nincs rá szükséged. A megbízhatóság az E36 széria kora miatt nehézkes, de persze ki lehet fogni nagyon jó állapotú autót, utána szerintem nem sok baj lesz vele.

Talán még egy E34 530i vagy 535i jöhet szóba, az sem túl nehéz.

Minden későbbi szériában ott az elektronika. Ha mégis eltűröd, hogy van pár hárombetűs extra, akkor E46-os szériából válassz 325i-t vagy 330i-t 192 vagy 231 lóerővel. Esetleg egy E46 Compact 325ti. Az E46-ban már nem tudod elkerülni a Vanos-t és néhány vezetési segédletet.



szerintem amit keres az E30 M3


Vagy e31 850csi

lantika Elküldve: 2015-07-07 10:06 Autóvásárlás

Bero írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

A következő benzines Bmw-t néztem ki és szeretném megvásárolni.
Kérdésem hogy ezek a 2004esek már jobb,kiforottabb motorral szereltek mint az 1-2 évvel korábbiak?
Továbbá ismeri vki ezt a kereskedőt,vélemény Róluk esetleg,aki ott vásárolt?:
Mert elég mutatós darabok vannak arrafelé....

http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-9135435

Üdv. Whole





Ez az autó full fapad,és nagyon drága. Üdv: Bero


Miert lenne full fapad? Esö/fenyerzekelö,xenon,sport/elektromos üles,navi vagy cd,H/K. Kb ezek hiänyoznak belöle. (RDC kimaradt)
Szerintem ez inkäbb közepesen felszerelt auto ami szep ällapotban van,es a KM ora is csak minimälisan van visszatekerve.

lantika Elküldve: 2015-07-07 09:57 Multikormány beszerelése utólag...

Fort írta:
lantika írta:
andree írta:
Bero írta:
Fort írta:
lantika írta:
Fort írta: Üdv!

E39 multikormány jó lehet az E46-ba?
Egy ilyen egyszerű fajtára szeretném cserélni a régit







Igen,ez pont jo a tiedbe,mert ez is 2 käbeles legzsäkkal van. (duplainditos) Ehhez egy käbelkötegrere lesz szügseged. A käbel väsärläsänäl figyelj,mert dizelhez 2 fele van.


A megfelelő kábel kiválasztását és a beszerelést majd hozzá értőre bízom,a lényeg hogy akkor jó az E39 duplaindítós az én E46-omba.
Aki be tudja nekem szerelni a multikormányt Kom-Esztergom,vagy Fejér megyében,az nyugodtan írjon.



Helló! Én nem vagyok benne biztos,hogy az E39 kormány jó az 46-be! Nem a légzsák hanem a méret/gyűrű miatt. Én szerettem volna az E46-omba E39 fűthető kormányt,de nem lehetett belerakni. Utána kéne járni.




Kérj cikkszámot, az alapján biztosra mehetsz.


E39 füthetö kormäny nem jo E46-ba,99 märcius elött volt füthetö kormäny utäna jött az e39 LCI amiben mäs volt a karika amiröl beszelsz. E39 facelift (LCI) megkapta az akkor meg ujnak szämito e46 kormänyät.


Akkor ezek szerint csak a faceliftes E39 kormány jó az E46-ba?Amit az első hsz-ban belinkeltem,az nem faceliftes ha jól tudom.Vagy a kormány kinézete nem változott ,csak az emlegetett karika mérete?
Itt van egy ugyan olyan,aminek a leírásában szerepel is hogy "fűthető"
E39 fűthető kormány
És itt van egy faceliftes darab:
E39 facelift kormány






Dupla inditos az a faceliftes e39. Fl elötti egy inditos legzsäkkal volt.

lantika Elküldve: 2015-07-06 19:23 Mi lehet a baj?_

Leni007 írta:
lantika írta:
Leni007 írta:
lantika írta:
Leni007 írta: Holnap szerviz


A szerviz neked penzbe kerül. Vidd vissza. Az elado biztosan tudta,hogy baja van az autonak,ezert eladta.


Az autó nem járo képest sajnos és 300kmröl vettem holnap fel hivom vissza adja a pénzt meg a rezsimet mert autó nem 270kmre van tervezve utána meg hal szoval ideges vagyok rendesen


Nyugodj meg. Es ne hagyd magad leräzni,meg ätverni.


Ac puma volt a rossz, de most már üzemel.


Te csinältattad meg?

lantika Elküldve: 2015-07-06 15:03 Mi lehet a baj?

Robin68 írta:
kecsurobi írta: üdv
megvan mért megy el az erő a kocsiból
melegbe megnyúlik a lánc és elötőltés is változik és pont annyira elég hogy utána nem megy úgy a kocsi azt mondta a szerelő.


Ilyen magyarázatot még sosem hallottam de ha egy szerelő mondja akkor biztos úgy van.
Csak egy valamit nem értek mert fizikából sosem voltam jeles..... ha a kinti hőmérséklet mekegétől ennyire megnyúlik a lánc akkor mennyire nyúlik meg az üzemi hőfok melegétől..... vagy az üzemi hőfok alacsonyabb mint a napi hőmérséklet? Biztos én tudtam eddig rosszul.
Bocsi mindenkitől de tényleg nem győzött meg engem ez a magyarázat....


Telen a hidegben meg összemegy es elszakad,vagy letöri a fogaskereket a tengelyröl,vagy egyszerüen a tengelyt töri el.
Egyszerü fizika,hät nem erted?

lantika Elküldve: 2015-07-06 09:18 Mi lehet a baj?

billy76 írta:
billy76 írta:
lantika írta:
billy76 írta: Sziasztok!


e46 320d hütőventillàtor gondolt eggyet és nem kapcsol ki hőgombára tippelnék viszont sehol nem találom segítségeteket előre is köszönöm.
További szép napot!
M


Oh. Ahhoz nem kell sok mindent leszedni. Elsöre,hogy sporolj 2 ora szerelest inkäbb olvasd vagy olvastasd ki a hibakodokat. Egyebiränt itt egy cuki kis video a mütetröl. Ha meg mär ennyire belemäszol a motorterbe,akkor celszerü kitakaritani az AGR-t,meg a szivosort.


Igen azon túl vagyok mar szivosor agr szerencsémre patika az autó
gép semmit nem ir nincs hiba .
köszönöm szépen a segítséget


Nekem a hűtőventillátor vezérlő hőgomba helye kellene.


A videot azert linkeltem,mert ha leveszed a szivosort akkor ott lesz alatta a högomba.

lantika Elküldve: 2015-07-05 22:10 Mi lehet a baj?

Apus írta:
Ricsike1989 írta:
Apus írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Apus írta:

Sziasztok a képen látható bal és jobb első keréknél a lengéscsillapító aljánál a befogás alatt nem egyenlő a kinyúlás, mintha az egyiket nem jó helyre fogatták volna, ettől előfordulhat hogy ferde a kocsi picit ? ( mert ferde és nem tudom miért ) kb 1-1,2 cm a különbség.
Ha igen, ezt itthon aknából kocsit megemelve helyre tudnám pofozni ?


ugyanaz a márkájú és típusú gátló van a két oldalon? ne alul nézd meg a kilógást, hanema rugótányér aljától a csonkig, azaz a csonk feletti részt.
én úgy tudom, hogy a gátló ki van szélesítve direkt, hogy addig tudod belerakni a csonkállványba.


Igy van ahogy YELLOW irta. Ki van szelesitve es van rajta 2 kis pozicionälo pöcök,hogy ne lehessen mäshogy beletenni. Viszont az,hogy ki van szelesitve,hogy addig tudjad beletenni,az nem jelenti azt,hogy az addig bele is lett rakva 15-ös kepnel jelöli is ezt a pöcköt,illetve jol lätszik,hogy meddig van a kerekagyban a lengescsillapito.


Köszönöm a segítséget. Utánajárok a dolgoknak.


Én mikor cseréltem lengéscsillapítót, miután beraktam a gátlókat, meglazított csavarnál krokodil emelővel még felnyomtam a lengőkart és még a csavarnál szétfeszÍtettem kissé és akkor ugrott helyre szépen.



Nekem az alsó kis pöcök a csavar fölött van, így ha csak meglazítom a csavart nem fog a helyére ugrani mert elakad a csavarban a pöcök, vagy annak el kell mennie mögötte simán ?
Még nem ugrottam neki.


Vedd ki a csavart,ha nem megy el mögötte. De ugy emlekszem,hogy el kell fernie.