lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2015-06-25 13:53 Mi lehet a baj?_

Tanyasi15 írta:
lantika írta:
Tanyasi15 írta: Kedves Fórumozók!

EGy 1994-es 318i BMW-vel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, a probléma összetett, ezért teszem fel kérdéseimet ezen a felületen.

A gépjármű ABS-es, és egy hátsó búgó hang miatt egy szerelő kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat. A csere közben tájékoztatásul közölte, hogy kopottak a fékbetétek, ezért cseréje indokolt, majd azt is kicserélte. Sem az egész szerelés előtt, de még a szerelést követő 2 napon sem jelzett semmilyen hibát, normál használat mellett semmilyen tapasztalható rendellenesség nem lépett fel. 2 nap után egy baleset elkerülése végett vészfékezés történt, amikor a következő dolog történt:
- a két első fék és az ABS működött (a féknyomok szaggatottak voltak)
- a hátsó fék 20 méteren keresztül semmit sem fogott, a pedál beesett és csak később ugrott vissza a helyére
- kigyulladt az ABS lámpa és azóta is világít

A baleset sajnos így nem volt elkerülhető, mert a jármű irányíthatatlanná vált. A kirendelt szakértő szerint, idézem:
A vizsgálatok eredményeiből következik, hogy a hátsó fékkörben a nyomás az ABS egység hibája miatt nem épül ki. Ennek feltárására az ABS egység kiszerelése, és azokon a helyeken, ahol a szelepekhez hozzá lehetett férni megbontásra került. E vizsgálatok során a vizsgálható helyeken rendellenesség nem volt tapasztalható. Ebből az következik, hogy az egyébként nem javítható és szétszerelhető ABS egység belső szerkezeti elemeiben annak mechanikus elhasználódása miatt alakult ki az a tömítetlenség, ami miatt a főfékhenger hátsó körébe kilépő nyomás nem tud kiépülni és a fékfolyadék az ABS egységen keresztül visszafolyik a fékfolyadék tartályba.

A szakértő szerint tehát a gépkocsi ABS-e a folyamatos elhasználódás miatt ment tönkre, amit ugye jeleznie kellett volna a lámpának, és a szerelő, aki javította azt állította, hogy égett, mikor hozzákerült a jármű. Ez természetesen nem igaz, viszont egy tagadás-egy állításnál a szakértő szava elég mérvadó, az meg a fentieket állapította meg.

És akkor a kérdés: Akár a csapágycserekor, vagy a fékbetétek cseréjekor a szerelő tudott e olyan szakszerűtlen dolgot elkövetni, ami vészfékezéskor a fenti üzemzavart váltja ki? Gondolok itt valamiféle geometriai alakváltozásra (pl. kalapáccsal úgy ütött fel, vagy meg valamit, ami elváltozott, és ez hatással lehet), vagy rossz összeszerelésre.
Sajnos tényleg az általam felvázolt történet az igaz, viszont mindenáron azt akarják bizonyítottnak látni, hogy a vezető tudatában volt, hogy rossz a kocsi, mert égett a lámpa, és nem firtatják a szerelő felelősségét, ezért kérnék segítséget. Ha van olyan verzió, vagy akár több is, ami cáfolja a fenti szakértői állítást, vagy egy másik, de reális alternatívát jelent, az nagy segítség lenne.
Előre is mindenkinek köszönöm, és egy jó tanács mindenkinek: ötször gondolja át mindenki, hova viszi javítani az autóját, mert még börtönbe is kerülhetsz a gondatlan szerelő miatt.


Kerj szakertöi vizsgälatot a hätso fekrendszerre,illetve csak van valaki aki tanusitani tudja,hogy nem volt a balesetet megelözöen ABS hibäd. Probälj meg mäsik szakertöt kerni,vagy akär sajät penzen egyet megbizni,aki ujbol kivizsgälja az esetet. Nem ertem,hogy ha a szerelö szerint vilägitott az ABS akkor miert nem szolt neked? (Ezt azert kerdezd meg a szakertötöl) Vegsö esetben polgäri per a szerelö ellen.(kb 1000 evig is tarthat)
Illetve szakszervizben ki kell olvastatni az ÖSSZES tärolt hibakodot az autobol,es azon lätszik,hogy az ABS mikor is nem tudott megfelelöen müködni. Fontos,hogy neves szerviz legyen pl BOSCH,BMW märkaszerviz,mert egy kis maszek ältal kiadott papirt semmibe fognak venni.




Üdv!

Nagyon köszönöm a segítségét. Sajnos az új szakértőre vonatkozó idnítványt a bíróság elutasította, nem látta indokoltnak. Ezért, bár készíttettem egy véleményezést egy független szakértőtől, azt nem fogadták el. Abban is szerepel, hogy az ABS, és összességében a vizsgálatok nem voltak megfelelően elvégezve, illetve az elvégzettek alapján nem zárható ki a hirtelen fellépő meghibásodás. Mivel a kirendelt szakértő kellően szétbontotta a hátsó fékeket, ABS-t ahhoz, hogy további vizsgálatot ne lehessen rajta végezni (pl. letörte a légtelenítő csavart), így a járművet érdemlegesen újravizsgálni nem lehet. A hibakód kiolvasására mindjárt megkérek valakit, hátha az tényleg igazolhatná, hogy mikortól állt fenn az ABS hibajelzés. Pl. ezt miért nem végzik el egy igazságügyi szakértés esetén, nem is értem. Továbbá azt sem tudom, hogy hogyan végezhetett rajta el gyorsulás, meg egyéb sebesség és fékerő, stb. vizsgálatokat, mikor a járművet a kiérkező tűzoltók áramtalanították (szétverték a kocsi elejét és kibontották belőle az akksit), továbbá legalább 1 hátsó kerék defektes lett, és az autómentőre való felhúzáskor a jármű alá szorult betonpadkáról szó szerint lerántották az autót, tehát véleményem szerint kicsi az esélye annak, hogy a baleset után a kocsin bármilyen szimuláció helyes lenne (persze nem tudom, hogy milyen módszerek vannak, de a vizsgálatra nem hívták meg az érintett képviselőjét, így a szakértő azt csinált amit akart). A tanúk megvoltak, de szinte letojta a bíró, amit mondtak
Még egyszer kösz!




Azert remelhetöleg van jo ügyveded. Az,hogy nem fogadta el az ältalad keszittetett független szakertöi velemenyt nem jelent semmit. Jogodban äll ez miatt kifogäst benyujtani,es ezt a kifogäst nem az ügyet tärgyalo biro dönti el,hanem a mäsodfoku birosäg hoz döntest,hogy a biro köteles e,vagy sem ezt a beadvänyodat elfogadni.


lantika Elküldve: 2015-06-25 12:19 Mi lehet a baj?_

Tanyasi15 írta: Kedves Fórumozók!

EGy 1994-es 318i BMW-vel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, a probléma összetett, ezért teszem fel kérdéseimet ezen a felületen.

A gépjármű ABS-es, és egy hátsó búgó hang miatt egy szerelő kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat. A csere közben tájékoztatásul közölte, hogy kopottak a fékbetétek, ezért cseréje indokolt, majd azt is kicserélte. Sem az egész szerelés előtt, de még a szerelést követő 2 napon sem jelzett semmilyen hibát, normál használat mellett semmilyen tapasztalható rendellenesség nem lépett fel. 2 nap után egy baleset elkerülése végett vészfékezés történt, amikor a következő dolog történt:
- a két első fék és az ABS működött (a féknyomok szaggatottak voltak)
- a hátsó fék 20 méteren keresztül semmit sem fogott, a pedál beesett és csak később ugrott vissza a helyére
- kigyulladt az ABS lámpa és azóta is világít

A baleset sajnos így nem volt elkerülhető, mert a jármű irányíthatatlanná vált. A kirendelt szakértő szerint, idézem:
A vizsgálatok eredményeiből következik, hogy a hátsó fékkörben a nyomás az ABS egység hibája miatt nem épül ki. Ennek feltárására az ABS egység kiszerelése, és azokon a helyeken, ahol a szelepekhez hozzá lehetett férni megbontásra került. E vizsgálatok során a vizsgálható helyeken rendellenesség nem volt tapasztalható. Ebből az következik, hogy az egyébként nem javítható és szétszerelhető ABS egység belső szerkezeti elemeiben annak mechanikus elhasználódása miatt alakult ki az a tömítetlenség, ami miatt a főfékhenger hátsó körébe kilépő nyomás nem tud kiépülni és a fékfolyadék az ABS egységen keresztül visszafolyik a fékfolyadék tartályba.

A szakértő szerint tehát a gépkocsi ABS-e a folyamatos elhasználódás miatt ment tönkre, amit ugye jeleznie kellett volna a lámpának, és a szerelő, aki javította azt állította, hogy égett, mikor hozzákerült a jármű. Ez természetesen nem igaz, viszont egy tagadás-egy állításnál a szakértő szava elég mérvadó, az meg a fentieket állapította meg.

És akkor a kérdés: Akár a csapágycserekor, vagy a fékbetétek cseréjekor a szerelő tudott e olyan szakszerűtlen dolgot elkövetni, ami vészfékezéskor a fenti üzemzavart váltja ki? Gondolok itt valamiféle geometriai alakváltozásra (pl. kalapáccsal úgy ütött fel, vagy meg valamit, ami elváltozott, és ez hatással lehet), vagy rossz összeszerelésre.
Sajnos tényleg az általam felvázolt történet az igaz, viszont mindenáron azt akarják bizonyítottnak látni, hogy a vezető tudatában volt, hogy rossz a kocsi, mert égett a lámpa, és nem firtatják a szerelő felelősségét, ezért kérnék segítséget. Ha van olyan verzió, vagy akár több is, ami cáfolja a fenti szakértői állítást, vagy egy másik, de reális alternatívát jelent, az nagy segítség lenne.
Előre is mindenkinek köszönöm, és egy jó tanács mindenkinek: ötször gondolja át mindenki, hova viszi javítani az autóját, mert még börtönbe is kerülhetsz a gondatlan szerelő miatt.


Kerj szakertöi vizsgälatot a hätso fekrendszerre,illetve csak van valaki aki tanusitani tudja,hogy nem volt a balesetet megelözöen ABS hibäd. Probälj meg mäsik szakertöt kerni,vagy akär sajät penzen egyet megbizni,aki ujbol kivizsgälja az esetet. Nem ertem,hogy ha a szerelö szerint vilägitott az ABS akkor miert nem szolt neked? (Ezt azert kerdezd meg a szakertötöl) Vegsö esetben polgäri per a szerelö ellen.(kb 1000 evig is tarthat)
Illetve szakszervizben ki kell olvastatni az ÖSSZES tärolt hibakodot az autobol,es azon lätszik,hogy az ABS mikor is nem tudott megfelelöen müködni. Fontos,hogy neves szerviz legyen pl BOSCH,BMW märkaszerviz,mert egy kis maszek ältal kiadott papirt semmibe fognak venni.


lantika Elküldve: 2015-06-25 08:49 Szívócsonk-pillangószelep

Ez a video segit,igqz,hogy ez e46 es 4 hengeres,de az egesz müvelet kb ugyan az. A vegen irnak valami nyomatekerteket is.

systems írta: Köszönöm, megrendeltem

Azt még szeretném megkérdezni hogy a szívócsonk csavarjait mekkora Nm rel kell meghúzni?
Vagy csak úgy érzéssel?? És középről kifelé haladva, vagy pontos szabályok nincsenek.?

lantika írta:
systems írta: Sziasztok.
Új vagyok nálatok,
Azt szeretném kérdezni hogy melyik vakdugó lenne jó a szívócsonkba a 22mm es vagy a 32 mm es. Műanyag vagy alu lenne a jó?
Auto: BMW 530xd E61 2006

Köszönöm.





22 mm-es a 4 hengeresbe megy a 32 mm-es a 6 hengeresbe. Szerintem mindegy,hogy alu,vagy müanyag.




lantika Elküldve: 2015-06-24 19:27 Mi lehet a baj?

Tano írta:
lantika írta: Es a nyitäshoz pont kell äram,a zäräshoz meg nem. Az öve folyamatosan nyit,tehät mindig kapja a jelet(äramot) igy a käbelszakadäs ki is van zärva.


De az éppen elegendő, hogy megtörik a szigetelés a csomagtér átvezetőnél és már zárlatos is a rendszer, hasonló tünetekkel. Szerintem egy megnézést megér.


Igazad van.

lantika Elküldve: 2015-06-24 17:41 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
lantika írta:
blasekati írta:
Bitu79 írta:
blasekati írta: Sziasztok!
Segítségre volna szügségem,szerintetek mit tegyek, ha nyitva maradt a csomagtérajtó zár. Se manuálisan, se elektromosan nem hajlandó bezárni a zár. Az auto egy e46 2005-ös sedan.


Műszerfalon jelzi is,hogy nyitva van?
Abből,hogy kulcsal sem lehet bezárni,sztem a zár xart be. :/


Jelzi, hogy nyitva van,sőt a csomagtérvílágítás is működik.


Hizd le a mikrokapcsolo csatijät ami a rendszäm felett van,es be tudod csukni. Kapcsolo megdöglött=>csere


Azért megnézném egy multiméterrel a kapcsoló működését és a zárat is feszültséggel. Hasonló volt nekem is. Kábelszakadás volt a csomagtérajtó gumigégecsövében így nem volt pont oda feszültség.


Es a nyitäshoz pont kell äram,a zäräshoz meg nem. Az öve folyamatosan nyit,tehät mindig kapja a jelet(äramot) igy a käbelszakadäs ki is van zärva.

lantika Elküldve: 2015-06-24 09:15 BMW kulcsok

macska79 írta: Sziasztok.Csak segíteni akarok azoknak akiknek gondjuk van a központi zàrral.pl:nyitàs-zàràs.Pàr napja csak szenvedtem:nem zàrt vagy nem nyitott csavagy 50 gombnyomàs utàn...màr nagyon ciki volt,meg idegesitő,hogy àllok az autó előtt és nem történik semmi.A potkulcsom az is levolt merülve(màr úgy vettem a verdàt).Kulccsal csak egy pàr napig bírtam nyitogatni,azutàn màr az sem működöt.Na a lényeg hogy talàltam egy jó kulcsmàsolost ahol ha visszel elemet(akku)(vl2020)-3000 ft-ért kicserélte!Az aksi 1200 forint volt(hq-elektronika.hu).A kulcsmàsolàsos cég: Bp hungària krt 15,kerepesi sarok.A zàr javitàsra is programozàssal együtt egy 10-ért megoldjàk.Nagyon boldog voltam hogy 6000 forintból van 2 kulcsom,amit még évekig hasznàlhatok.Ja és minimàlis sèrülessel!!!


Ez mind szep es jo,de ha kicsit olvastäl volna akkor anyag ärban kijön az egesz. Mondjuk ugy,hogy kidobtäl 4800 Ft-ot.

lantika Elküldve: 2015-06-24 09:12 BMW navi

lela írta:
lantika írta:

1; Nem rossz a CD,mert elötte 5 perccel egy MK3-at simän Updat-elt.
2; Ez az eredeti firmware CD.
3; Elegge ertem,hogy mit ir ki.(Mäsodik anyanyelvem lett)
4; Haverom odaadta az ö MK4-eset,mert ät kellett kodolni,es simän megcsinältam Navcoderrel+ugyan ezzel a V32 lemezzel.

Es itt jött az isteni szikra. Egyszerüen megcsereltem a 2 MK4-es DVD egyseget,tehät nem csak a fejet,hanem az egesz DVD meghajtot. Betettem a V32-öt,es mär indult is az update. Aztän visszacsereltem mindent,megegyszer betettem az enyembe a V32-öt es majdnem dobtam egy hätast. Simän beolvasta azzal az olvasoval,amivel elötte nem csinält semmit. Valoszinüleg paranormälis dolgok zajlottak le,vagy egyszerüen csak a BIT-ek läzadäsa. Mostmär müködik minden rendesen,es lett vegre TMC-m.



Erről a navkoderről tudsz valamit mondani ? Milyen program ez? A navihoz lehet vele OBD-n hozzáférni?


Hello. Igy van OBDII-ön keresztül csinältam en is. Navi,rädio,TV modul,Telefon 100%-os programozäsära jo,illetve 1-2 mäsik vezerlöt is lehet vele. navcoder
Beszeli a magyart is . Ha valakinek kell akkor privätban email cim,es elküldöm RAR-ban a regisztrält vältozatot. Neten le lehet tölteni a nem regiszträltat is,de az csak kiolvasäsra jo,programozni nem enged. (25 euro egy regiszträläs.)

lantika Elküldve: 2015-06-23 19:40 Mi lehet a baj?

blasekati írta:
Bitu79 írta:
blasekati írta: Sziasztok!
Segítségre volna szügségem,szerintetek mit tegyek, ha nyitva maradt a csomagtérajtó zár. Se manuálisan, se elektromosan nem hajlandó bezárni a zár. Az auto egy e46 2005-ös sedan.


Műszerfalon jelzi is,hogy nyitva van?
Abből,hogy kulcsal sem lehet bezárni,sztem a zár xart be. :/


Jelzi, hogy nyitva van,sőt a csomagtérvílágítás is működik.


Hizd le a mikrokapcsolo csatijät ami a rendszäm felett van,es be tudod csukni. Kapcsolo megdöglött=>csere

lantika Elküldve: 2015-06-23 19:18 E46 M futómû

notoriusbg írta:
davech írta: Bekerült tegnap gyári komplett M-Packetes első lengéscsillapítók. Lehet hülyeséget kérdezek, de többi futóműhöz tartozó részek stabrúd, lengőkar stb. azokból van m-packetes kivitel, vagy az egy kutya?

Egyenlőre a hátsó részt nem bántottam, nagyon szépen néz ki, hogy az eleje szintben van a hátsóval. (ez lenne a cél) Jelen állás szerint, nemtudom mennyire ok biztonság szempontjából, hogy az eleje m a hátulja meg sima.



Szia, szerintem pl. lengőkarból tuti van külön M-es futóműhöz való. de talán a többi alkatrészből is, le kell csekkolni, az alkatrészes oldalakon általában külön ki van emelve, hogy sportfutóműhöz vagy simához való.


320d futomü alkatreszek.

lantika Elküldve: 2015-06-23 18:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: IHK-ban a BORDMONITOR (Vehicle monitor) lehetőség, gondolom ez csak 16:9-en működik. nem tudok róla, hogy a klímapanelra ki írna bármit is a saját adatain kívül.


Erre csak azt tudom irni,hogy holnap delelött ha megszabadulok az adohivatalbol,akkor megprobälom programozni,es megnezem a bordmonitort,hogy mi törtenik.


én is megpróbálhattam volna éppen. csak minnyá viszem műszakira, mondom ne basszak már el valamit
csak fura, hogy a klímavezérlő és van rajta ilyen. ha tudna a vezérlőre kirakni bármi gépjármű adatot, akkor csak láttam volna már valahol. viszont 16:9-nek lehet küld adatokat, amit meg tud jeleníteni.


ALSZ-ben ezt nezd meg,mert szerintem tudod programozni.
Feklampa
legutolso programozäs BFL a neve. Alatta van 4 video,hogy hogyan nez ki.


majd meglesem.
azt nem tudom bekapcsoltam az AKMB-be az öv figyelmeztető hangot, de nem csinál semmit. vagy lehet azért, mert a passenger figyelés ki van kapcsolva, és nincs rádugva a csati?
bekapcsoltam ezt a slusszkulcs figyelő dolgot is, arra jó tudom honnan érzékel a transzponder

jah műszaki pipa


Kulcs figyeles bekapcsolva nälam,es az akusztikus biztiöv is. Elinduläs utän pittyeg minden esetben pärat,hogy a biztiövet kapcsold be,de mivel az övcsatnak nincs erzekelöje igy akkor is csipog,ha beülsz bekapcsolod az övet,es csak utäna inditod be az autot.
Müszakit tuti nem kapnek most,mert mäs a gumimeret ami rajta van,be kellene iratnom a forgalmiba. Jah meg DPF-et be kell raknom,mert ugyan zöld matricäval järok,de jogosulatlanul. 140€ büntetes


nekem most a ződkártya matricát nem is cserélték. ki van adva, ha nem sérült, akkor nem kell rá másik. mivel maradt minden úgy, mint eddig. bár off, de még mindig semmi bajt nem látnak a futóműbe, de valami ropog pedig, vagy recseg vagy nem tom minek nevezzem. a poliuretán szilent jól bírja, igaz kb 10ezret ment vele, de a másik nem bírta eddig.


Nemet umveltmatrica ez kicsit mäsabb mint a magyar környezetvedelmi matrica.

lantika Elküldve: 2015-06-23 18:24 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: IHK-ban a BORDMONITOR (Vehicle monitor) lehetőség, gondolom ez csak 16:9-en működik. nem tudok róla, hogy a klímapanelra ki írna bármit is a saját adatain kívül.


Erre csak azt tudom irni,hogy holnap delelött ha megszabadulok az adohivatalbol,akkor megprobälom programozni,es megnezem a bordmonitort,hogy mi törtenik.


én is megpróbálhattam volna éppen. csak minnyá viszem műszakira, mondom ne basszak már el valamit
csak fura, hogy a klímavezérlő és van rajta ilyen. ha tudna a vezérlőre kirakni bármi gépjármű adatot, akkor csak láttam volna már valahol. viszont 16:9-nek lehet küld adatokat, amit meg tud jeleníteni.


ALSZ-ben ezt nezd meg,mert szerintem tudod programozni.
Feklampa
legutolso programozäs BFL a neve. Alatta van 4 video,hogy hogyan nez ki.


majd meglesem.
azt nem tudom bekapcsoltam az AKMB-be az öv figyelmeztető hangot, de nem csinál semmit. vagy lehet azért, mert a passenger figyelés ki van kapcsolva, és nincs rádugva a csati?
bekapcsoltam ezt a slusszkulcs figyelő dolgot is, arra jó tudom honnan érzékel a transzponder

jah műszaki pipa


Kulcs figyeles bekapcsolva nälam,es az akusztikus biztiöv is. Elinduläs utän pittyeg minden esetben pärat,hogy a biztiövet kapcsold be,de mivel az övcsatnak nincs erzekelöje igy akkor is csipog,ha beülsz bekapcsolod az övet,es csak utäna inditod be az autot.
Müszakit tuti nem kapnek most,mert mäs a gumimeret ami rajta van,be kellene iratnom a forgalmiba. Jah meg DPF-et be kell raknom,mert ugyan zöld matricäval järok,de jogosulatlanul. 140€ büntetes

lantika Elküldve: 2015-06-23 14:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: IHK-ban a BORDMONITOR (Vehicle monitor) lehetőség, gondolom ez csak 16:9-en működik. nem tudok róla, hogy a klímapanelra ki írna bármit is a saját adatain kívül.


Erre csak azt tudom irni,hogy holnap delelött ha megszabadulok az adohivatalbol,akkor megprobälom programozni,es megnezem a bordmonitort,hogy mi törtenik.


én is megpróbálhattam volna éppen. csak minnyá viszem műszakira, mondom ne basszak már el valamit
csak fura, hogy a klímavezérlő és van rajta ilyen. ha tudna a vezérlőre kirakni bármi gépjármű adatot, akkor csak láttam volna már valahol. viszont 16:9-nek lehet küld adatokat, amit meg tud jeleníteni.


ALSZ-ben ezt nezd meg,mert szerintem tudod programozni.
Feklampa
legutolso programozäs BFL a neve. Alatta van 4 video,hogy hogyan nez ki.

lantika Elküldve: 2015-06-23 14:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: IHK-ban a BORDMONITOR (Vehicle monitor) lehetőség, gondolom ez csak 16:9-en működik. nem tudok róla, hogy a klímapanelra ki írna bármit is a saját adatain kívül.


Erre csak azt tudom irni,hogy holnap delelött ha megszabadulok az adohivatalbol,akkor megprobälom programozni,es megnezem a bordmonitort,hogy mi törtenik.

lantika Elküldve: 2015-06-23 14:11 BMW navi

Bitu79 írta:
lantika írta: MK4-ben uj a fej. Minden jo volt,csak nem volt soha TMC. Alul pirosan sem jelent meg. Megprobältam Navcoderrel megnezni mi lehet a baj,es azota ez a kepem van:



Beletettem egy eredeti,nem letöltött es kiirt V32-es SW CD-t,de nem törtenik semmi.



Rossz az a cd...

De lehet,hogy valami firmware cd-t kér...

Ez a valószínű.De írja is...




1; Nem rossz a CD,mert elötte 5 perccel egy MK3-at simän Updat-elt.
2; Ez az eredeti firmware CD.
3; Elegge ertem,hogy mit ir ki.(Mäsodik anyanyelvem lett)
4; Haverom odaadta az ö MK4-eset,mert ät kellett kodolni,es simän megcsinältam Navcoderrel+ugyan ezzel a V32 lemezzel.

Es itt jött az isteni szikra. Egyszerüen megcsereltem a 2 MK4-es DVD egyseget,tehät nem csak a fejet,hanem az egesz DVD meghajtot. Betettem a V32-öt,es mär indult is az update. Aztän visszacsereltem mindent,megegyszer betettem az enyembe a V32-öt es majdnem dobtam egy hätast. Simän beolvasta azzal az olvasoval,amivel elötte nem csinält semmit. Valoszinüleg paranormälis dolgok zajlottak le,vagy egyszerüen csak a BIT-ek läzadäsa. Mostmär müködik minden rendesen,es lett vegre TMC-m.

lantika Elküldve: 2015-06-23 14:03 BMW kulcsok

Bitu79 írta:
Fazi3334 írta: Sziasztok!

Sajnos odalett a kulcsom, így vettem egy bontottat. A központizár vezérlés rátanítására rátaláltam a youtube-on, de vajon az immo chip átrakható az új kulcsba és ha igen hol találom?

Köszönöm ha segítetek!


Bemész a BMW szervízbe,és rendelsz eredeti kulcsot.Kb. 40 000 pénz.Ez a legegyszerűbb.


60000 1db täviränyitos. De itt a forumon olvastam,hogy van egy emberke,aki tud EWS-t programozni a kulcshoz.