lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2015-04-19 16:41 Hifi beszerelése e46-ba

Osynho írta: Köszi lantika! Így azért több fogalmam van a dolgokról.

Antenna átalakító kábel nekem is kelleni fog, gondolom. Az miért van, hogy gyenge a vétel jelenleg? Ami be is jön adó, pár km után zavaros, sistergős lesz. Külső antennát nem látok a kocsin.

Rädio erösitö vagy,zavarszürö rossz. Hätso szelvedöben van az antenna es el van szakadva a szäl. De inkäbb olvasgass.



lantika Elküldve: 2015-04-19 14:24 Lökhárító

MattPryme írta: Tiszteletem az Uraknak!
Lenne egy olyan problémám, vettem egy utángyártott mpackett lökháritót elsőt e46 sedánra fl-előtti, a kérdesem az lenne a lökhárító tartó vas nagyobb mint ami belefér, milyen kell bele vagy is meik tipúsé kellene hozzá?


Ez a baj ezekkel az utängyärtott cuccokkal. Vas egy fele van.

lantika Elküldve: 2015-04-18 21:42 Hifi beszerelése e46-ba

Osynho írta:
lantika írta:
Osynho írta:
Hello!

E46 Touringba szeretnék hifit építeni. Ezzel kapcsolatban lenne több kérdésem, aki otthon van a témában, van tapasztalata az egyes burkolatok eltávolításában, kábelek elvezetésében, az segítsen, legyen szíves. Köszönöm előre is.

BMW-Laci: egy keretet kell beépíteni, ami szabvány méretre szűkíti a helyet.


Milyen hifi? Mit szeretnel lebontani?


Pio 80PRS, Mac Maximus 2.16 szett, Audio System hx 12 sq zárt ládában, Hifonics TX880 a szettnek, Rodek 2180A2 a subnak, aktív hajtás.

Főleg a szett beépítése lesz mókás, a gyári megoldás vállalhatatlan, a kárpitra van rögzítve a hangszóró, mögötte zárt a lemez (ha jól láttam youtube-on. ) Szóval itt vágnom kell, lemezere mdf kiemelő és arra menne a mélyközép. Az ajtókat szigetelném. Másik gondom a kábelek bevezetése a gyári helyen az ajtóba, a gumitömlőben. 2,5-es menne a mélyközépnek, 1,5-es a magasaknak (ha belefér a gyári helyre).

Érdekelne, hogy a kábeleket hol tudom elvezetni? Küszöbök adják magukat, de a hátsó ülések mögött hogy? Ha lebontom az elemeket, adni fogja magát?

Jó lenne a generátor és az akksi közé behúzni egy tápkábelt, hogy jobb legyen a töltés, de ez se olyan egyszerű.


Kesztyütarto 6 csavar,müszerfal alatti burkolat szinten csavarok. "A" oszlop burkolat alul csavar 1-2 db,küszöb lecek patent csak felfele räntsd meg,"B" oszlop burkolat patent.
Szerintem az ajtoba ugy huzd be a käbelt,hogy ahol nincs benne gyäri PIN ott furj rä lyukat,es ätmegy a 2,5-es drot. Csomagtartoban a padloburkolatot müanyag anyäk fogjäk,az oldalburkolat lebontäshoz türelem kell.

lantika Elküldve: 2015-04-18 16:02 Hifi beszerelése e46-ba

BMW-Laci írta: Sziasztok, új tag vagyok és én is egy E46 318i 2002 BMW gazdája.
Szeretnék egy hifi rendszert építeni de még nem tudom hogy is fogjak hozzá ugyan már építettem de az nem ilyen értékes autóba.
Én a gyári fejegységgel kezdeném: de nem tudom hogy építenék be pionner fejegységet a gyári helyére? Van-e olyan lehetőség amivel ezt megoldható?
Ami bent van az kazettás + cd táras rendszer a csomagtartóban elhelyezve.


Ez
tuti mind kell hozzä. Aztän kerdes,hogy a rädio erösitö müködik e idegen rädioval,illetve a CD-tär szerintem nem fog menni.

lantika Elküldve: 2015-04-18 15:55 Hifi beszerelése e46-ba

Osynho írta:
Hello!

E46 Touringba szeretnék hifit építeni. Ezzel kapcsolatban lenne több kérdésem, aki otthon van a témában, van tapasztalata az egyes burkolatok eltávolításában, kábelek elvezetésében, az segítsen, legyen szíves. Köszönöm előre is.

BMW-Laci: egy keretet kell beépíteni, ami szabvány méretre szűkíti a helyet.


Milyen hifi? Mit szeretnel lebontani?

lantika Elküldve: 2015-04-17 19:48 Business rádió kérdés

Ace88 írta:
csbalu írta:
Ace88 írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2001-es e46-ba amiben nincs cd tár és navi, csak blaupunkt business cd, berakhato e az auxos mp3-as alpine fejegyseg és ha igen, van e esetleg valakinek eladó?


Szia!

Berakható, annyi van hogy az antenna erősítőt is kellene majd cserélni hozzá ha még facelift előtti, mert nem fogja tudni szerintem bekapcsolni az új fejegység + egy átalakító régi csatlakozóról új antenna csatlakozóra.



Szia!

Köszönöm a választ, az antenna erősítőt merre találom a kocsiban? ( facelift előtti )


Bal hätso "C"oszlop burkolat alatt. Ki kell venni a kis lämpät,alatta lesz egy csavar.

lantika Elküldve: 2015-04-17 10:37 Rugócsere

Turbo73 írta:
lantika írta:
szicsu írta:
Turbo73 írta: Ha valaki meg tudná mondani a gyári rugó színkódok jelentését, azt nagyon megköszönném. Szétkerestem a netet az elmúlt napokban, de nem lettem okosabb. Össze-vissza egymásnak ellentmondó fórum beírásokat találtam.

Egy biztos pont:

e46 328i touring hátsó rugó színkód: fehér/fehér

Vajon ez helyettesíthető más színkódú rugóval?

Úgy találtam, hogy a színkód függ a felfüggesztés fajtájától (sport/nem sport, erősített), fajtától (sedan/touring/coupe/cabrió), a motortól és a felszereltségtől (mennyire nehéz az autó).

:

Én is ezzel küzdök...Sehol nem találok semmilyen táblázatot...

Itt bejelentkezel,
Kennung ist: eu111111
Passwort ist: bmwetk1
utäna: bal oldalon spezifische Teilesuche lanyilik a lista ott lesz a Federntabelle.
Aztän a kepernyö közepen megadod az alväzszämot,es megkapod a rugod gyäri szämät.


Köszike, működik.

A gond csak az, hogy itt megtudtam, hogy milyen rugó kell az enyémbe, de azt eddig is tudtam. Azt sajnos, hogy ez mit jelent (magasság, terhelhetőség) és, hogy mivel tudnám helyettesíteni az nem derül ki. (Márhogy a többi színkód az mit jelent) Tehát, hogy konkrét példát mondjak: nekem fehér/fehér. Helyettesíthetem sárga/sárga-val? Vagy fehér/fehér/fehér-el? Valószínűleg ez örökké a BMW titka lesz.





Ez szerintem egyszerü. Ha mäst teszel bele akkor 2 lehetöseg van.
1; Lägyabb lesz a rugozäsa,jobban fog billegni a kaszni,nem lesz annyira stabil kanyarban es tönkre fog tenni mäs futomü alkatreszeket,mivel azok mäs terhelest kapnak.
2; Kemenyebb lesz a rugozäs,ami szinten egyeb vältozäsokat idezhet elö.

lantika Elküldve: 2015-04-16 21:48 Rugócsere

szicsu írta:
Turbo73 írta: Ha valaki meg tudná mondani a gyári rugó színkódok jelentését, azt nagyon megköszönném. Szétkerestem a netet az elmúlt napokban, de nem lettem okosabb. Össze-vissza egymásnak ellentmondó fórum beírásokat találtam.

Egy biztos pont:

e46 328i touring hátsó rugó színkód: fehér/fehér

Vajon ez helyettesíthető más színkódú rugóval?

Úgy találtam, hogy a színkód függ a felfüggesztés fajtájától (sport/nem sport, erősített), fajtától (sedan/touring/coupe/cabrió), a motortól és a felszereltségtől (mennyire nehéz az autó).

:

Én is ezzel küzdök...Sehol nem találok semmilyen táblázatot...

Itt bejelentkezel,
Kennung ist: eu111111
Passwort ist: bmwetk1
utäna: bal oldalon spezifische Teilesuche lanyilik a lista ott lesz a Federntabelle.
Aztän a kepernyö közepen megadod az alväzszämot,es megkapod a rugod gyäri szämät.

lantika Elküldve: 2015-04-16 21:17 Autóvásárlás

indianejones írta: Találtam egy alváz szám dekodert: http://www.bmwarchiv.de/e-code/
Alváz szám utolsó hét jegyét kell megadni és kiadja a
gyártási adatokat meg az eladáskori extrák/beállítások listáját.

Van ilyen online lekérdezhető adatbázis esetleg elektronikusan vezetett szerzvizkönyvekről is?
Azt olvastam ebben a Mazda a világ első, aztán a BMW.


BMW szervizben le tudjäk kerdezni. Vagy itt 6-8 euro/ora dijert,illetve elvileg cegeknek van...

lantika Elküldve: 2015-04-16 14:01 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

csbalu írta:
lantika írta:
csbalu írta:
lantika írta:
csbalu írta:
lantika írta: Sziasztok. Valaki aki utolag rakott be 16:9-es navit MK3,vagy MK4 navival+CD tär az tudna adni egy kis felvilägositäst,hogy mekkora melo a gyäri käbelszettböl kivägott navi käbel ätalakitäsa?


Szia!

Ha elvágták a video vezetékeket akkor ne is foglalkozz vele.... nem lesz sosem szép a képe(sárgás, színhibás, stb...), mert olyan videókábeleket használnak, ami kifejezetten az autókba lett kitalálva és nagyon drága 1m. Keress inkább egy komplett köteget (nekem touringhoz van) és azzal építsd be.
Csináltam már pár ilyen átépítést, vagdalt kábelköteggel fokozott szopás(de ha a video vezetékek vannak elvágva nem is vállalom), nem ajánlom, hogy nekiállj úgy hogy nem ismered pontosan az egész rendszert és a kábelezését.

Üdv
Balu



Köszi a välaszt. Idöközben sikerült szerttennem egy eredeti komplett käbelkötegre amiben egy käbel sincs elvägva. Megvan a BMW szervizböl az a bekötesi rajz,amit a szerviz hasznäl,illetve van eredeti beepitesi leiräsom. Igazäbol itt egy gyäri utolagos beepiteshez gyärtott käbel 200€,ez a komplett meg 50€ volt. Idöm van,türelmem is van szoval neki fogok ällni. Ha szerencsem van akkor többet ki tudok nyerni a käbelböl (ülesfütes,elektromos ülesek,el. ablak hätul) amiket persze el is tudok adni.


Na ez szuper!
Amiket említettél egyik sem a Navi kötegben van benne. Ajtókábel köteget (amiben benne van) pedig nem kell a sima navi beépítéshez.
Majd feltöltögetem most már lassan a FB oldalamra a navi beépítéses képeket, abból nyerhetsz infót. Egy apró trükk, hogy el kell vágni egy nagyon pici helyen az első szőneget a kocsiban a váltónál a középkonzol alatt csak akkor tudod felhajtani. Egyéb esetben ki kéne vennem a műszerfalat és a fűtésboxot, hogy ki tudd venni a szőnyeget.
A jobb oldali hangszórók vezetékei szintén a fűtésbox mögött mennek el, azt vágd el nyugodtan a régi kötegben nem kellenek már az újat pedig vezesd el a fűtésbox előtt, a váltó előtt és úgy menjen át a jobb oldalra!
Az ajtó átvezetőkben csak plug and play cserélhető a hangszóró vezeték.
Úgy állj neki az egésznek hogy az oszloptakarókhoz (biztonsági öv mögött) vegyél 4 patentet mert el fognak törni a kiszedésnél és lötyögni fog az oszloptakaród.
Az egész művelethez ki kell venned hátul a komplett bal oldalt, a hátsó ülőlapot és a 2 első ülést.
A GPS antenna átfűzéséhez sok szerencsét, az iszonyat szopás nem kifejezés rá amennyi idő lesz áthúzni az átvezetőn, mivel a féklámpa fölött van WD40-el jól ereszd tele az átvezető gumit és szigetelőszallagozd be a csatlakozót hogy könnyen átcsússzon. (utána azért ne felejtsd el kifújni a WD40-et az átvezetőből mert belefolyna a tetőkárpitba )
Ennyi jött most ki belőlem. Remélem tudtam segíteni
Ha mégsem csinálod meg egyedül, szívesen beépítjük Neked (habár mi Pesten rendelünk )





A komplett käbelköteg alatt ertem az auto teljes käbelezeset,ami csak az utasterben közel 30 kilo. 18 eve nyomom autoiparban,szoval van fogalmam 1-2 dologrol. GPS käbel befüzese mär megvolt,mert az egy különällo käbel. 2 percet vett igenybe wd40 nelkül. Egy rossz ablaktörlögumi fem merevitöjere kell ragasztani a GPS käbelt,es ätmegy simän. Anyos ülest nem kell kivenni,patentom van kb 20000 db Egyebkent ami nekem nem vilägos,hogy pl az antenna erösitövel mi lesz ami most benne van a csomi bal oldaläban.



Jó munkát


Köszi,bär nem neveznem jo munkänak. Delelött kifüztem azt amire most szügsegem van,összeällitottam ugy ahogy ällnia kell,kibogaräsztam hogy honnan-hova mi megy. Most mär csak pär csati hiänyzik,meg erintkezök. Ha meglesz minden hozzä,akkor jöhet az erintkezök forrasztäsa,csatik felhelyezese,es a komplett käbelköteg burkoläsa,persze elötte lesz egy teszt.


lantika Elküldve: 2015-04-15 13:05 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

csbalu írta:
lantika írta:
csbalu írta:
lantika írta: Sziasztok. Valaki aki utolag rakott be 16:9-es navit MK3,vagy MK4 navival+CD tär az tudna adni egy kis felvilägositäst,hogy mekkora melo a gyäri käbelszettböl kivägott navi käbel ätalakitäsa?


Szia!

Ha elvágták a video vezetékeket akkor ne is foglalkozz vele.... nem lesz sosem szép a képe(sárgás, színhibás, stb...), mert olyan videókábeleket használnak, ami kifejezetten az autókba lett kitalálva és nagyon drága 1m. Keress inkább egy komplett köteget (nekem touringhoz van) és azzal építsd be.
Csináltam már pár ilyen átépítést, vagdalt kábelköteggel fokozott szopás(de ha a video vezetékek vannak elvágva nem is vállalom), nem ajánlom, hogy nekiállj úgy hogy nem ismered pontosan az egész rendszert és a kábelezését.

Üdv
Balu



Köszi a välaszt. Idöközben sikerült szerttennem egy eredeti komplett käbelkötegre amiben egy käbel sincs elvägva. Megvan a BMW szervizböl az a bekötesi rajz,amit a szerviz hasznäl,illetve van eredeti beepitesi leiräsom. Igazäbol itt egy gyäri utolagos beepiteshez gyärtott käbel 200€,ez a komplett meg 50€ volt. Idöm van,türelmem is van szoval neki fogok ällni. Ha szerencsem van akkor többet ki tudok nyerni a käbelböl (ülesfütes,elektromos ülesek,el. ablak hätul) amiket persze el is tudok adni.


Na ez szuper!
Amiket említettél egyik sem a Navi kötegben van benne. Ajtókábel köteget (amiben benne van) pedig nem kell a sima navi beépítéshez.
Majd feltöltögetem most már lassan a FB oldalamra a navi beépítéses képeket, abból nyerhetsz infót. Egy apró trükk, hogy el kell vágni egy nagyon pici helyen az első szőneget a kocsiban a váltónál a középkonzol alatt csak akkor tudod felhajtani. Egyéb esetben ki kéne vennem a műszerfalat és a fűtésboxot, hogy ki tudd venni a szőnyeget.
A jobb oldali hangszórók vezetékei szintén a fűtésbox mögött mennek el, azt vágd el nyugodtan a régi kötegben nem kellenek már az újat pedig vezesd el a fűtésbox előtt, a váltó előtt és úgy menjen át a jobb oldalra!
Az ajtó átvezetőkben csak plug and play cserélhető a hangszóró vezeték.
Úgy állj neki az egésznek hogy az oszloptakarókhoz (biztonsági öv mögött) vegyél 4 patentet mert el fognak törni a kiszedésnél és lötyögni fog az oszloptakaród.
Az egész művelethez ki kell venned hátul a komplett bal oldalt, a hátsó ülőlapot és a 2 első ülést.
A GPS antenna átfűzéséhez sok szerencsét, az iszonyat szopás nem kifejezés rá amennyi idő lesz áthúzni az átvezetőn, mivel a féklámpa fölött van WD40-el jól ereszd tele az átvezető gumit és szigetelőszallagozd be a csatlakozót hogy könnyen átcsússzon. (utána azért ne felejtsd el kifújni a WD40-et az átvezetőből mert belefolyna a tetőkárpitba )
Ennyi jött most ki belőlem. Remélem tudtam segíteni
Ha mégsem csinálod meg egyedül, szívesen beépítjük Neked (habár mi Pesten rendelünk )





A komplett käbelköteg alatt ertem az auto teljes käbelezeset,ami csak az utasterben közel 30 kilo. 18 eve nyomom autoiparban,szoval van fogalmam 1-2 dologrol. GPS käbel befüzese mär megvolt,mert az egy különällo käbel. 2 percet vett igenybe wd40 nelkül. Egy rossz ablaktörlögumi fem merevitöjere kell ragasztani a GPS käbelt,es ätmegy simän. Anyos ülest nem kell kivenni,patentom van kb 20000 db Egyebkent ami nekem nem vilägos,hogy pl az antenna erösitövel mi lesz ami most benne van a csomi bal oldaläban.

lantika Elküldve: 2015-04-15 10:29 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

csbalu írta:
lantika írta: Sziasztok. Valaki aki utolag rakott be 16:9-es navit MK3,vagy MK4 navival+CD tär az tudna adni egy kis felvilägositäst,hogy mekkora melo a gyäri käbelszettböl kivägott navi käbel ätalakitäsa?


Szia!

Ha elvágták a video vezetékeket akkor ne is foglalkozz vele.... nem lesz sosem szép a képe(sárgás, színhibás, stb...), mert olyan videókábeleket használnak, ami kifejezetten az autókba lett kitalálva és nagyon drága 1m. Keress inkább egy komplett köteget (nekem touringhoz van) és azzal építsd be.
Csináltam már pár ilyen átépítést, vagdalt kábelköteggel fokozott szopás(de ha a video vezetékek vannak elvágva nem is vállalom), nem ajánlom, hogy nekiállj úgy hogy nem ismered pontosan az egész rendszert és a kábelezését.

Üdv
Balu



Köszi a välaszt. Idöközben sikerült szerttennem egy eredeti komplett käbelkötegre amiben egy käbel sincs elvägva. Megvan a BMW szervizböl az a bekötesi rajz,amit a szerviz hasznäl,illetve van eredeti beepitesi leiräsom. Igazäbol itt egy gyäri utolagos beepiteshez gyärtott käbel 200€,ez a komplett meg 50€ volt. Idöm van,türelmem is van szoval neki fogok ällni. Ha szerencsem van akkor többet ki tudok nyerni a käbelböl (ülesfütes,elektromos ülesek,el. ablak hätul) amiket persze el is tudok adni.

lantika Elküldve: 2015-04-14 22:55 Autóvásárlás

minimal írta:
indianejones írta:
lantika írta:
minimal írta:
indianejones írta:
elgeri írta:
blueman írta: Ha ráköltöttél 400 ezer magyar forintot akkor az lehet jó is és rossz is, a kérdés hány kilómétert tettél meg? Én általában úgy kalkulálok, hogy a kopóalkatrészeken kivüli költéseket összeadom majd a kijött összeget elosztom a megtett kilóméterekkel, ezután a kijött összegeget felszorzom százzal, megkapom hány forint megy el 100 kilóméteren az autóra, ezután elosztom egy liter üzemanyag árával, ha az átlagfogyasztásomat a ez az üzembentartási költség 1 literrel dobja meg, akkor még mindig olcsóbban fenntartható a bmw e46 320D mint egy elpusztithatatlan w124-es amely bekajál 8 litert, cserében nem megy, büdös, zajos, nem tudsz vele előzni etc etc... én péládom eszik az autó 6 litert, van bő tartalékom, száz kilóméterenként két liternyi üzemanyagom van plusszban szervizre.
Persze ne hasonlitsuk össze a suzuki swifttel

remélem tudtam segiteni, kiszamolo 4eva.


Tetszik ez a logika!


Azonos logika mentén gondolkodom a fenntarthatóság terén.
Ugyanakkor a benzinesekben kevesebb kilométert látni azonos árakon és a kezdeti km kopás sem egy elhanyagolható. De a fenti miatt még diseleket nézek.

Sajnos nem könnyitik meg a dolgom a németek sem. Ahogy látom a mobile.de-n össze-vissza ugrálnak az árak 1-3000 euro közötti szorásban még önmagban 150L 320D amotorúak között is. Van hogy a 350ekm-es többe kerül mit a 170eKm-es. Csak privátokat nézek. De sok telefonszámról kiderül, hogy a "privát" valóságban egy-egy dealert rejt. Szóval csalóka a német piac is.




Miből gondolod, hogy a priváttól jobbat veszel mint egy kereskedőtöl akinél ott hagyta a privát az autót mert átült egy újabba?!
Vagy nem lehet, hogy a német privát nem akarja a román és a magyar kupecokat a portáján látni ezért berakta bizóba?

Ahogy létezik romokat áruló kereskedő úgy létezik olyan privát is aki évekig elhanyagolja az autóját...hiába német bácsikáról beszélünk ő sem full leszervizelve fogja eladni az autóját...

A dealer csak alkalmozkodik az ilyen észjáráshoz, akik "csak" priváttól vesznek mert az jó és azon nem keres senki ezért ha ügyes rásem fogsz jönni hogy ő dealer vagy mire rájössz márt kint vagy az autó mellett.



Ha privättol akarsz akkor itt. Egyebkent mindkettö köteles garanciät adni,de a kereskedö megesz,eselytelen vagy vele szemben,ha a garit kell reklamälni. Az ärak azert ugrälnak,mert Bayernland es Baden-Würtenberg olcsobb. Eszakabbra sok a lengyel metögazdasägi idenymunkäs,ezert elviszik az autokat,illetve felnyomjäk azt. En is neztem anno autokat,es Stuttgartban 1500 €-val olcsobb volt mint itt Bremäban. Konkret väsärläsnäl ha kell tudok segiteni.


Lantika: Köszi a tippeket. Ez elég hasznos volt nekem. Minden plusz infonak és
tippnek nagyon örülök. Elég nehéz feladat a best buy megtalálása a céljaimra.
Az már látszik, hogy akad majd jó pár darab 6000-7000 euro ért. A megfelelő
kiválasztása a nehezebb feladat, 160-190e km környékén. Főleg hogy szűkösek
a technikai lehetőségeim.

minimal: Azért kerülöm a dealereket, mert már elég sok ott is a bűvészkedő pár éves multú dealer és egy mukával rendelkező németnek nem éri meg tekergetni egy ilyen kategóriájú autot. Ha nagy és régi leinfoirmálható kereskedő, akinek vissza adták a kocsit, azzal persze nem lenne baj,de nem nagyon van lehetőségem a kereskedők múltját is végigszűrni. A megoldás a "bűvészkdedő" kereskedők kiszűrése lenne, ami elkezdett ott is elharapózni. Szóval egy német állampolgár eleget keres ahoz, hogy 1000 euroért ne akarjon nagyon átvágni az órával és életszerűen cserélje csak a kocsit újabbra/jobbra, ezért szűrök rájuk.





Lantika: - Ha kiviszed a kocsit az országból sem a kereskedő sem a privát nem ad garanciát. Nyugodtan vissza mehetsz reklamálni.

indianejones: - Szerintem rossz oldalról közelíted meg ezt a dolgot és mindig ilyenkor lehet jól befürödni. Ha a büvészkedést akarod elkerülni, akkor felhívod a hírdetőt elkéred a VIN-t majd itthon leinformálod és ha minden stimmel akkor máris elgondolkodhatsz a vásárláson.
Amióta van digitálisszervizkönyv kitudod szűrni a bűvészkedőket... Ami tetszik hívd fel, kérd el az alvázszám utolsó 7 karakterét, informáld le.

A németeknél ritka már a bűvészkedő... amiről te beszélsz az magyaroszág és ráadásul itt az emberek a saját nevük alatt tekerik az órát mert az sem érdekli őket.

Ha ennyire félsz hogy mit veszel mindenképpen alvázszám alapján kell utána nézned az autók után, és itt most lényegtelen hogy 10 éve árul valaki autót vagy fél éve ha rendeset árul és nem akar becsapni. Ne az érzéseid alapján vásárolj elsősorban.


Hät igen,de en itt elek,szoval nem viszem ki a kocsit az orszägbol.
illetve:
"Az uniós jog értelmében a termékek minőségének és teljesítményének kielégítőnek kell lennie. A kereskedőnek abban az esetben is az adásvételi szerződésben foglaltaknak megfelelően kell leszállítania az árut, ha használt terméket értékesít. A terméknek meg kell felelnie a kereskedő által adott leírásnak, és alkalmasnak kell lennie arra, hogy a vevő arra a célra használja, amelyre megvásárolta. További feltétel, hogy a termék megfeleljen a szerződéskötéskor Ön által elfogadott feltételeknek.



A kereskedő nem felelős azokért a hibákért, melyekről Ön tudott az adásvétel idején, illetve amelyek a természetes elhasználódás következtében lépnek fel.



Ha azonban az autónak komoly műszaki hibája volt a vétel idején, és Önnek erről nem volt tudomása, akkor Ön jogosult arra, hogy jogorvoslatban részesüljön.

Az európai uniós jog értelmében Ön két éven át érvényt szerezhet szavatossági jogának, ha kiderül, hogy a termék hibás vagy nem úgy néz ki, illetve nem úgy működik, ahogy azt megvételre kínálták. A szavatossági idő használt gépjármű esetében egy évre csökkenthető. Erről a vevőt a vásárlás idején tájékoztatni kell.



Ha az autó a használatbavételt követő első hat hónapban hibásodik meg, az uniós szabályok értelmében úgy kell tekinteni, hogy a jármű már átvételkor hibás volt, ám a hiba csak később jelentkezett."

lantika Elküldve: 2015-04-14 21:45 Autóvásárlás

Hektor írta: Nem egyszerű az a vásárlás. Sok-sok hét telt el, nagyon sok autó lett megnézve és gyakran változtak a típussal kapcsolatos elképzelések is. Benzinest akartam, azokat néztem. A motorok változtak majd minden újabb elképzeléssel, hetek teltek el úgy, hogy ismerkedtem a motorokkal, jellemzőivel, hibáival. Most már elmondhatom hogy van egy BMW-m. Persze diesel. Miután múlt hét csütörtökön birtokba vettem, kezdődött az izgulás.. vajon jó lesz ez nekem Talán ép most este végeztem az elsődleges átnézéssel, alapvető dolgok cseréjével. Én már túl vagyok rajta hát neked is sok sikert kívánok !


Szivosor pillango szelepeket ne felejtsd el megnezni,mert ez
lehet a vege....

lantika Elküldve: 2015-04-14 19:05 Autóvásárlás

minimal írta:
indianejones írta:
elgeri írta:
blueman írta: Ha ráköltöttél 400 ezer magyar forintot akkor az lehet jó is és rossz is, a kérdés hány kilómétert tettél meg? Én általában úgy kalkulálok, hogy a kopóalkatrészeken kivüli költéseket összeadom majd a kijött összeget elosztom a megtett kilóméterekkel, ezután a kijött összegeget felszorzom százzal, megkapom hány forint megy el 100 kilóméteren az autóra, ezután elosztom egy liter üzemanyag árával, ha az átlagfogyasztásomat a ez az üzembentartási költség 1 literrel dobja meg, akkor még mindig olcsóbban fenntartható a bmw e46 320D mint egy elpusztithatatlan w124-es amely bekajál 8 litert, cserében nem megy, büdös, zajos, nem tudsz vele előzni etc etc... én péládom eszik az autó 6 litert, van bő tartalékom, száz kilóméterenként két liternyi üzemanyagom van plusszban szervizre.
Persze ne hasonlitsuk össze a suzuki swifttel

remélem tudtam segiteni, kiszamolo 4eva.


Tetszik ez a logika!


Azonos logika mentén gondolkodom a fenntarthatóság terén.
Ugyanakkor a benzinesekben kevesebb kilométert látni azonos árakon és a kezdeti km kopás sem egy elhanyagolható. De a fenti miatt még diseleket nézek.

Sajnos nem könnyitik meg a dolgom a németek sem. Ahogy látom a mobile.de-n össze-vissza ugrálnak az árak 1-3000 euro közötti szorásban még önmagban 150L 320D amotorúak között is. Van hogy a 350ekm-es többe kerül mit a 170eKm-es. Csak privátokat nézek. De sok telefonszámról kiderül, hogy a "privát" valóságban egy-egy dealert rejt. Szóval csalóka a német piac is.




Miből gondolod, hogy a priváttól jobbat veszel mint egy kereskedőtöl akinél ott hagyta a privát az autót mert átült egy újabba?!
Vagy nem lehet, hogy a német privát nem akarja a román és a magyar kupecokat a portáján látni ezért berakta bizóba?

Ahogy létezik romokat áruló kereskedő úgy létezik olyan privát is aki évekig elhanyagolja az autóját...hiába német bácsikáról beszélünk ő sem full leszervizelve fogja eladni az autóját...

A dealer csak alkalmozkodik az ilyen észjáráshoz, akik "csak" priváttól vesznek mert az jó és azon nem keres senki ezért ha ügyes rásem fogsz jönni hogy ő dealer vagy mire rájössz márt kint vagy az autó mellett.



Ha privättol akarsz akkor itt. Egyebkent mindkettö köteles garanciät adni,de a kereskedö megesz,eselytelen vagy vele szemben,ha a garit kell reklamälni. Az ärak azert ugrälnak,mert Bayernland es Baden-Würtenberg olcsobb. Eszakabbra sok a lengyel metögazdasägi idenymunkäs,ezert elviszik az autokat,illetve felnyomjäk azt. En is neztem anno autokat,es Stuttgartban 1500 €-val olcsobb volt mint itt Bremäban. Konkret väsärläsnäl ha kell tudok segiteni.