YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta:
Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?
Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.
lehet én félre értettem mi a baj 
nem is volt egyértelmű, hogy most mi is a problémája...
Nem tom.
De ha gyenge az akku akkor kuka azt venni kell egyből egy újat! Én soha nem töltöttem autó akkuját ha "megellett" akkor ugye bikakábel és irány egy újért a régit meg otthagyom mint veszélyes hulladékot. Ellenben a motorét szezonon kívül havi pár napot töltöm proc.vezérelt csepptöltővel így tartva formában. Arról nem beszélve ugyanennyibe kerül az a kis akku mint az autókba mert speckó mivel fektetve kell betenni a tank alá, így véletlen sem szivároghat.
Most akkor szerintetek vegyek minden évben egy új aksit? Yellow az a gondom hogy ha még egy hetet csinálom vele a rövidebb utakat akkor már nem fog beindulni.
akkor jól gondoltam, vagyis én értettem jól. csak 35+ órája fent vagyok
aztán...
ne vegyél mindig új akksit. meg kell nézetni a generátort, tölt-e rendesen. és be kell szerezni egy procis akksi töltőt, és használni is kell. csillaggarázs sem segít az ilyen esetekben.
A generátor 14,0- 14,1- 14,2v-ot tölt attól függően mi van bekapcsolva az autón csak az fura hogy van úgy nagyon ingadozik a töltés le esik 13,6 ra vissza 14,0 ra utána 13,9 ezt olyankor csinálja mikor megállok egy lámpánál mikor leesik a fordulat alapgázra de után 14,0 és 14,1.Kíváncsi voltam egy kolléga autóját mértük passat 2,0 tdi neki 14,38 at mutatott a multiméter hozzáteszem ő már két hete csinálta akkor a rövid utakat.Egy tucat kollégám van aki ugyanezeket a rövid utakat járja minden gond nélkül nekik is csillag garázs van mint nekem. Arra gondoltam még hogy nem lehet e valahol valami érintkezési hiba ugye az okos német elrakta a csomagtartóba az aksit hogy jó hosszú vezetéket keljen húznia előre amit ki tudja hány helyen még meg is szakított mivel az aksinál van egy bazi vastag a motor térbe meg egy jóval vékonyabb jön. apropó ennek az útjáról nem tudsz tudtok valamit hogy nem lehet e ott gond valahol?